Van Hanegem: 'Reken ik bij de clubs met de slechtste verdediging van Europa'

    Van Hanegem: 'Reken ik bij de clubs met de slechtste verdediging van Europa'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 13:12ma 12-11-2018 om 13:12

    Willem van Hanegem is onder de indruk van Ritsu Doan. De Japanner van FC Groningen was zondag in de derby tegen sc Heerenveen de grote uitblinker.

    Door een 2-0 zege verliet Groningen de laatste plaats in de Eredivisie. 'Wat dat betreft moet ik de jonge trainer Danny Buijs een compliment geven', aldus Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. 'De Japanner Ritsu Doan deed de afgelopen weken veel te veel. Hij wilde de ploeg duidelijk op sleeptouw nemen.'

    'Gisteren tegen Heerenveen, dat ik overigens reken tot de clubs met de slechtste verdediging van Europa, stond het talent Doan op. Hij was de grote man en maakte een prachtige goal. En ik vond het mooi dat hij na zijn goal naar Buijs liep.'

    Ook de reactie van de Groningen-trainer kan Van Hanegem wel bekoren. 'Het mooie van Buijs was, ook dit keer had hij na afloop een juiste analyse. Hij sloot zijn ogen niet voor de slechte fase na rust. Dat is de manier om beter te worden. Zoete broodjes bakken doen ze al genoeg in dit land.'

    Lees ook: Van Hanegem wijst opvolger Bergwijn en Lozano aan: 'PSV gaat er niet op achteruit'

    Plaats een reactie

    zomer +1299
    maandag 12 november 2018 om 13:17
    Das de 1e Japanner die als grote man wordt bestempeld
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6896
    maandag 12 november 2018 om 13:20
    Honda toch ook. Maar dan op zijn Limburgs: groß
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1354
    maandag 12 november 2018 om 13:24
    Wij hadden Ono! Wat een speler was dat
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    maandag 12 november 2018 om 13:42
    Inderdaad , wat heb ik genoten van die gozer , nu op van Persie na hebben we niemand met kwaliteiten die in de buurt komen van onze Japanse vriend
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1354
    maandag 12 november 2018 om 14:18
    Berghuis heeft ook veel gogme. Hij laat alleen t koppie te vaak hangen.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    maandag 12 november 2018 om 14:27
    En de stoppen slaan af en toe door , en als die goed speelt heeft die snel praatjes
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1354
    maandag 12 november 2018 om 14:28
    Maar hij is ook kritisch. Een van de weinige die niet snel in hosanna doorslaat en spijker op zn kop slaat in mijn ogen!
    Vind ik leuk
    TheArena. +1153
    maandag 12 november 2018 om 14:34
    Ono hoes?
    Vind ik leuk
    ajaksiet +543
    maandag 12 november 2018 om 16:45
    Volgens mij is Shinji Ono de beste en echt 1e grote!
    Vind ik leuk
    Kevindo +1562
    maandag 12 november 2018 om 13:17
    Toch wel lekker voor Buijs dat het qua resultaat nu ook even mee zit, met een winst in de Derby van het Noorden.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6896
    maandag 12 november 2018 om 13:19
    Pierie ook?
    Vind ik leuk
    Mari +10217
    maandag 12 november 2018 om 13:19
    Zoete broodjes bakken doen ze al genoeg in dit land.'
    Klopt volledig.
    " ik moet de ploeg een compliment geven. Ze hebben uitstekend gespeeld"
    Dit wordt gezegd na een nederlaag tegen een nagenoeg gelijkwaardige ploeg.
    Doan is heel goed, snel ,behendig.
    Ajax kopen en het seizoen laten afmaken in Groningen
    Groningen: doorverkoop percentage bedingen als hij naar Ajax gaat.
    Als hij naar een andere club gaat, hoeft dit niet. daar wordt hij niet beter en verdien je er niets extra op. Ga daar voor cash.NU
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6896
    maandag 12 november 2018 om 13:22
    Overmars moet alles wat ook maar een beetje talent heeft aankopen. Dat klopt. De 'concurentie' voor zijn of ze kunnen het dubbele betalen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:53
    Zwarte piet vindt jou maar een zeurkous. Je hoeft je schoentje niet te zetten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 13:55]
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6896
    maandag 12 november 2018 om 14:03
    Mag ik wel mee naar Spanje. Begint hier koud te worden!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:04
    Wat is nieuw Roeptoeter?
    Ajax is de koopclub van Nederland.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9449
    maandag 12 november 2018 om 13:26
    Die Doan kan lekker voetballen ja. In de zomer mag Ajax die best wel eens gaan polsen aangezien er een hoop gaan vertrekken.
    Vind ik leuk
    Toets +393
    maandag 12 november 2018 om 13:28
    In de zomer ben je te laat.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9449
    maandag 12 november 2018 om 13:30
    Zou het? Groningen moet hem eigenlijk niet laten gaan in de winter. Het seizoen loopt al niet zo best voor ze.
    Vind ik leuk
    Toets +393
    maandag 12 november 2018 om 14:05
    je moet hem dus al polsen de winter,...
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:42
    Nou nou, Willem
    slechtste verdediging van Europa....
    Jij moet wel heel veel wedstrijden kijken!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13783
    maandag 12 november 2018 om 15:43
    Als Willem positief over iemand is? Doet die iets goeds.Goede coach dus, die Buijs.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:26
    Haha Willem mooi gesproken ! 👌
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 17:26]
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    maandag 12 november 2018 om 19:18
    Doan iedereen roept maar moet naar Ajax of PSV, ik ben niet zo onder de indruk van die gozer, omdat die toevallig een bal in de kruis schiet , laat hem eerst naar Vitesse of Utrecht gaan als die echt zo goed is komt die wel boven drijven
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:40
    Vitesse !!!! Vitesse is slecht man !! Utrecht en Groningen hebben vele malen betere tijden gehad dan Vitesse !!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 07:06
    zoals altijd meneervan Hanegem heb weer gelijk .
    Vind ik leuk
    ritje +300
    dinsdag 13 november 2018 om 07:43
    hallo Doan? Zivcovic was ook een groot talent en speelt nu in oostende dus........ Ik zie liever Odegaard bij Ajax komen! mvg ritje hallo Doan? Ja ZIvkovic was ook een groot talent? maar speeld nu in Oostende