Franse schandaalscheids kijkt terug op bizar incident: 'Het was gewoon een reflex'

Franse schandaalscheids kijkt terug op bizar incident: 'Het was gewoon een reflex'

Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 14:37ma 12-11-2018 om 14:37

Tony Chapron, de Franse scheidsrechter die in januari van dit jaar opzien baarde door een verdediger van Nantes te schoppen en hem vervolgens een rode kaart te geven, heeft voor het eerst een boekje open gedaan over zijn leven na het incident.

Chapron werd na zijn blunder geschorst als scheidsrechter en keerde ook niet meer terug als leidsman op de Franse velden. "Het is jammer dat mijn carrière door deze situatie beëindigd werd", zegt de Fransman tegen de BBC. "Dat is voor mij moeilijk te accepteren na mijn 1500 wedstrijden als scheidsrechter. Op dat moment was het gewoon een reflex."

"Ik viel op de grond en iemand duwde me", haalt Chapron zich het moment voor de geest. "Als een reflex stak ik mijn voet uit en riep ik 'Hé vriend, doe voorzichtig!' De reactie van de spelers en de trainers was dat ik gewoon een fout had gemaakt en dat het niet uitmaakte, maar de media hebben het helemaal opgeblazen. Omdat een scheidsrechter zich zo niet mag gedragen. Daar ben ik het mee eens en daarom verontschuldig ik me ook voor mijn reactie."

Lees meer over:Ligue 1

Plaats een reactie

Reinier86 +1483
maandag 12 november 2018 om 14:39
Hahahaha. Heerlijk om scheids te zijn. Gewoon een schop geven aan de speler en dan ook die pik een rode kaart geven. POWER!
[Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 14:40]
Vind ik leuk
Romario9 +13173
maandag 12 november 2018 om 17:02
Ja leuk en aardig die power. Hij is alleen wel z’n baan kwijt.
Vind ik leuk
Mari +11731
maandag 12 november 2018 om 14:40
Een scheidsrechter is ook maar een mens.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 14:42
Ja maar deze scheids is een mens met een zelfbeheersing van 0.0, ik heb medelijden met zijn vrouw. Zijn vrouw raakt hem aan, hij schrikt en verkoopt zijn vrouw meteen een klap.
Vind ik leuk
Kevindo +1914
maandag 12 november 2018 om 14:44
Geen haar op zijn hoofd die daar ooit aan zal denken.
Vind ik leuk
Mari +11731
maandag 12 november 2018 om 14:47
Was je erbij? Heb je de emoties gevoeld in die wedstrijd? Ken je hem buiten zzijn rol als scheidsrechter?
Zo ja, ok dan heb je recht van spreken
zo nee, hoe kan je dan een mening hebben over zijn zelfbeheersing
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 14:47
Ja, ik ken hem nog van de peuterspeelzaal.
Vind ik leuk
Hengelaar +109
maandag 12 november 2018 om 14:50
Daar zit je waarschijnlijk nog steeds als ik je opmerking zo lees
Vind ik leuk
Reinier86 +1483
maandag 12 november 2018 om 14:52
Het is een zeer dom kind. Geen aandacht aan geven
Vind ik leuk
Kevindo +1914
maandag 12 november 2018 om 14:54
Hahaha heel stiekem is deze opmerking wel heel ad rem :')
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 14:59
Ja klopt, Chapron haalde de peuterspeelzaal wel in een keer. Ik ben inmiddels een paar keer gezakt.

De eerste keer was ik gezakt wat ik kon niet binnen de lijntjes kleuren.

De tweede keer was ik gezakt want ik kon niet prinkpennen. Inplaats van op het papiertje te prikken, prikte ik steeds in de tafel.

De derde keer was ik gezakt omdat ik met een trapauto tegen de juf aan reed.

De vierde keer was ik gezakt want ik knipte mijn eigen vinger eraf.

De vijfde keer was ik gezakt omdat ik nog steeds niet zinnelijk was.

De zesde keer was ik gezakt omdat ik geen tikkertje kon. Elke keer als ik werd getikt werd ik boos en sloeg ik hem op zijn muil.

De zevende keer was ik gezakt omdat ik niet kwam opdagen op mijn eindexamen.

De achte keer was ik gezakt omdat ik geen liedjes durfde te zingen.

Het negende jaar nam ik tussenjaar dus toen ben ik een jaar niet heen geweest.

Het tiende jaar werd geschorst omdat ik wiet verkocht aan de peuters.

Het elfde jaar jaar werd ik weer geschorst, dit keer om dat ik cocaïne en XTC verkocht aan de peuters.

Het twaalde jaar was ik bijna eindelijk geslaagd. Maar op het vak knutselen stond ik een 3 en mocht ik dus niet naar de basisschool.

Het dertiende jaar spijbelde ik teveel.

En na het veertiende jaar was ik eindelijk geslaagd. Dat zelfde jaar haalde ik ook mijn autorijbewijs.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 15:35
Na 1.500 wedstrijden een keer een dergelijk incident en dan meteen einde loopbaan.

Alsof je 20 jaar netjes rondrijdt op de wegen en dan 1x 137 rijdt waar je 130 mag en meteen je rijbewijs voor onbepaalde tijd mag inleveren.

En dan komt er ook nog zo'n nobody op een Nederlands voetbalforum meteen de link leggen met huiselijk geweld.

Vind ik leuk
jollyrogers +6833
maandag 12 november 2018 om 15:57
je hebt n punt, maar zijn reactie is eigenlijk wel een 187 waar je 130 mag ;)
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 16:03
Maak er maar 220 van :)
Vind ik leuk
michelhx +4435
maandag 12 november 2018 om 14:41
Tja, hilarisch natuurlijk. Ze hadden gewoon elkaar een hand moeten geven en sorry moeten zeggen, maar dat die scheids die speler een 2e gele kaart gaf was natuurlijk nonsens.
Al wordt die scheids nu ook wel zwaar gestraft.
Aan de andere kant is er niemand meer in het veld die zo'n man serieus neemt.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12317
maandag 12 november 2018 om 14:46
Haal hem maar naar Nederland. Slechter dan Nijhuis kan niet.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 14:50
Nijhuis is top, hij laat alles lekker doorspelen.
Vind ik leuk
Mari +11731
maandag 12 november 2018 om 15:08
Die vergeet te fluiten. Al houdt hij wel van een fluit
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 14:50
Dit moet elke scheidsrechter doen bij Neymar als hij weer een schwalbe vertoond
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4373
maandag 12 november 2018 om 15:04
Daar had VAR nou uitkomst kunnen bieden want die scheids kan dus echt nooit gezien hebben wat er gebeurde.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 15:22
Vind het toch wel komisch die actie
Vind ik leuk
Smithsonian +41222