Franse schandaalscheids kijkt terug op bizar incident: 'Het was gewoon een reflex'

    Franse schandaalscheids kijkt terug op bizar incident: 'Het was gewoon een reflex'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 14:37ma 12-11-2018 om 14:37

    Tony Chapron, de Franse scheidsrechter die in januari van dit jaar opzien baarde door een verdediger van Nantes te schoppen en hem vervolgens een rode kaart te geven, heeft voor het eerst een boekje open gedaan over zijn leven na het incident.

    Chapron werd na zijn blunder geschorst als scheidsrechter en keerde ook niet meer terug als leidsman op de Franse velden. "Het is jammer dat mijn carrière door deze situatie beëindigd werd", zegt de Fransman tegen de BBC. "Dat is voor mij moeilijk te accepteren na mijn 1500 wedstrijden als scheidsrechter. Op dat moment was het gewoon een reflex."

    "Ik viel op de grond en iemand duwde me", haalt Chapron zich het moment voor de geest. "Als een reflex stak ik mijn voet uit en riep ik 'Hé vriend, doe voorzichtig!' De reactie van de spelers en de trainers was dat ik gewoon een fout had gemaakt en dat het niet uitmaakte, maar de media hebben het helemaal opgeblazen. Omdat een scheidsrechter zich zo niet mag gedragen. Daar ben ik het mee eens en daarom verontschuldig ik me ook voor mijn reactie."

    Lees meer over:Ligue 1

    Plaats een reactie

    Reinier86 +1504
    maandag 12 november 2018 om 14:39
    Hahahaha. Heerlijk om scheids te zijn. Gewoon een schop geven aan de speler en dan ook die pik een rode kaart geven. POWER!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    maandag 12 november 2018 om 14:48
    Zouden er meer moeten doen, dan ben je meteen van dat gejank af bij de scheidsrechter.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8249
    maandag 12 november 2018 om 16:03
    Helemaal mee eens. Misschien eens een paar wedstrijdjes proberen met Rico Verhoeven als scheidsrechter. Ik denk dat je dan wel 2x nadenkt voor je begint te zeiken tegen hem.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    maandag 12 november 2018 om 16:14
    Haha zal Luuk de Jong leuk vinden. 😉
    Vind ik leuk
    Romario9 +12057
    maandag 12 november 2018 om 17:02
    Ja leuk en aardig die power. Hij is alleen wel z’n baan kwijt.
    Vind ik leuk
    Mari +10267
    maandag 12 november 2018 om 14:40
    Een scheidsrechter is ook maar een mens.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:42
    Ja maar deze scheids is een mens met een zelfbeheersing van 0.0, ik heb medelijden met zijn vrouw. Zijn vrouw raakt hem aan, hij schrikt en verkoopt zijn vrouw meteen een klap.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 12 november 2018 om 14:44
    Geen haar op zijn hoofd die daar ooit aan zal denken.
    Vind ik leuk
    Mari +10267
    maandag 12 november 2018 om 14:47
    Was je erbij? Heb je de emoties gevoeld in die wedstrijd? Ken je hem buiten zzijn rol als scheidsrechter?
    Zo ja, ok dan heb je recht van spreken
    zo nee, hoe kan je dan een mening hebben over zijn zelfbeheersing
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:47
    Ja, ik ken hem nog van de peuterspeelzaal.
    Vind ik leuk
    Hengelaar +112
    maandag 12 november 2018 om 14:50
    Daar zit je waarschijnlijk nog steeds als ik je opmerking zo lees
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1504
    maandag 12 november 2018 om 14:52
    Het is een zeer dom kind. Geen aandacht aan geven
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 12 november 2018 om 14:54
    Hahaha heel stiekem is deze opmerking wel heel ad rem :')
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:59
    Ja klopt, Chapron haalde de peuterspeelzaal wel in een keer. Ik ben inmiddels een paar keer gezakt.

    De eerste keer was ik gezakt wat ik kon niet binnen de lijntjes kleuren.

    De tweede keer was ik gezakt want ik kon niet prinkpennen. Inplaats van op het papiertje te prikken, prikte ik steeds in de tafel.

    De derde keer was ik gezakt omdat ik met een trapauto tegen de juf aan reed.

    De vierde keer was ik gezakt want ik knipte mijn eigen vinger eraf.

    De vijfde keer was ik gezakt omdat ik nog steeds niet zinnelijk was.

    De zesde keer was ik gezakt omdat ik geen tikkertje kon. Elke keer als ik werd getikt werd ik boos en sloeg ik hem op zijn muil.

    De zevende keer was ik gezakt omdat ik niet kwam opdagen op mijn eindexamen.

    De achte keer was ik gezakt omdat ik geen liedjes durfde te zingen.

    Het negende jaar nam ik tussenjaar dus toen ben ik een jaar niet heen geweest.

    Het tiende jaar werd geschorst omdat ik wiet verkocht aan de peuters.

    Het elfde jaar jaar werd ik weer geschorst, dit keer om dat ik cocaïne en XTC verkocht aan de peuters.

    Het twaalde jaar was ik bijna eindelijk geslaagd. Maar op het vak knutselen stond ik een 3 en mocht ik dus niet naar de basisschool.

    Het dertiende jaar spijbelde ik teveel.

    En na het veertiende jaar was ik eindelijk geslaagd. Dat zelfde jaar haalde ik ook mijn autorijbewijs.
    Vind ik leuk
    Andre As +3317
    maandag 12 november 2018 om 15:13
    Wat heb jij een zinloos leven.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:22
    Echt he, dat die dat allemaal in elkaar gezet heeft als reactie. Ongelooflijk.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:35
    Na 1.500 wedstrijden een keer een dergelijk incident en dan meteen einde loopbaan.

    Alsof je 20 jaar netjes rondrijdt op de wegen en dan 1x 137 rijdt waar je 130 mag en meteen je rijbewijs voor onbepaalde tijd mag inleveren.

    En dan komt er ook nog zo'n nobody op een Nederlands voetbalforum meteen de link leggen met huiselijk geweld.

    Vind ik leuk
    jollyrogers +5667
    maandag 12 november 2018 om 15:57
    je hebt n punt, maar zijn reactie is eigenlijk wel een 187 waar je 130 mag ;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:03
    Maak er maar 220 van :)
    Vind ik leuk
    michelhx +3826
    maandag 12 november 2018 om 14:41
    Tja, hilarisch natuurlijk. Ze hadden gewoon elkaar een hand moeten geven en sorry moeten zeggen, maar dat die scheids die speler een 2e gele kaart gaf was natuurlijk nonsens.
    Al wordt die scheids nu ook wel zwaar gestraft.
    Aan de andere kant is er niemand meer in het veld die zo'n man serieus neemt.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +997
    maandag 12 november 2018 om 14:45
    Het blijft toch een geweldig verhaal😂😂
    Vind het ergens wel humor hoor.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 12 november 2018 om 14:46
    Ik vond het eigenlijk wel een enorme schwalbe van deze scheidsrechter.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7249
    maandag 12 november 2018 om 14:46
    Haal hem maar naar Nederland. Slechter dan Nijhuis kan niet.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:50
    Nijhuis is top, hij laat alles lekker doorspelen.
    Vind ik leuk
    Mari +10267
    maandag 12 november 2018 om 15:08
    Die vergeet te fluiten. Al houdt hij wel van een fluit
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:50
    Dit moet elke scheidsrechter doen bij Neymar als hij weer een schwalbe vertoond
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:50
    Beetje een vreemde reflex. Sloeg echt nergens op.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2410
    maandag 12 november 2018 om 15:39
    Dit was geen reflex, dat zie je duidelijk. als reflex kan het zijn dat je ff je voet die kant opgooit. Maar deze scheids keek waar de speler liep kwam omhoog, rekte zich uit en trapte na. Een speler had hier direct rood voor gekregen.
    Terwijl het gewoon een botsing was.
    Moet zo'n man zijn carrière hierdoor vernietigt worden? Vind ik van niet. Maar excuses aan de speler had wel op zijn plaats geweest. Misschien een disciplinaire straf. Maar dit was nu wel een beetje overdreven.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:58
    Nou, dat is dus het punt. Ik denk dat de beste man zijn excuses had moeten maken en moeten beloven dat het niet weer gebeurt. Maar dat maak ik niet uit zijn verhaal op. Het is heus niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Hij gaat zelfs nog op z'n strepen staan. Tja, de Franse bond komt dit ook ter ore en tien tegen 1 dat ze nu denken dat ze een juiste beslissing hebben genomen. Deze man moet de spelers beschermen... verder geen flauwekul. Hij liep ook nog eens totaal op de verkeerde plaats. Zie jij ooit een scheids in het midden naar de punt lopen, terwijl er aanval bezig is? Heel erg vreemd hoor, naar mijn idee.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    maandag 12 november 2018 om 15:04
    Daar had VAR nou uitkomst kunnen bieden want die scheids kan dus echt nooit gezien hebben wat er gebeurde.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:22
    Vind het toch wel komisch die actie
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34611