'Bayern selecteert door: Robben, Ribéry geslachtofferd, vijf talenten op het oog'

    'Bayern selecteert door: Robben, Ribéry geslachtofferd, vijf talenten op het oog'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 07:19do 15-11-2018 om 07:19

    Bayern München staat aan de vooravond van een grootschalige renovatie, meldt Der Kicker donderdagochtend. De verouderde selectie van Der Rekordmeister is toe aan verversing.

    Routiniers Arjen Robben, Franck Ribéry en Rafinha beschikken alle drie over een aflopend contract en zouden zomaar eens aan hun laatste seizoen in Zuid-Duitsland bezig kunnen zijn. "Deze spelers staan de komende maanden onder druk", spreekt Bayern-voorzitter Uli Hoeness klare taal. "Uiteindelijk moeten ze zelf bewijzen of ze nog bruikbaar zijn of niet."

    Ook Javi Martinez en de bijna-dertigers Mats Hummels en Thomas Müller lijken niet zeker van een plekje komend seizoen. Dat geldt volgens Der Kicker ook voor David Alaba en Real Madrid-huurling James Rodriguez, die beiden hun verwachte niveau niet halen dit seizoen.

    De huidige nummer vijf van de Bundesliga heeft bovendien de eigen competitie afgespeurd voor vijf mogelijke versterkingen: verdedigers Benjamin Pavard (VfB Stuttgart), Kevin Vogt (Hoffenheim), middenvelder Kai Havertz (Bayer Leverkusen) en aanvallers Ante Rebic en Luka Jovic (beiden Eintracht Frankfurt). De transfer van Pavard is naar verluidt al rond: de rechtsback van wereldkampioen Frankrijk lijkt in de zomer voor 35 miljoen over te komen.

    Poll

    Kan Robben nog een jaartje mee op topniveau?

    (4522 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 15 november 2018 om 07:23
    Niet echt verrassend, op Alaba na dan.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34577
    donderdag 15 november 2018 om 07:24
    David Alba?
    *alaba.

    Robben en ribery zijn wel klaar daar.
    Vind ik leuk
    Wurmpie +272
    donderdag 15 november 2018 om 07:24
    De top in nl dat wel maar dan houdt het ook op
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 07:35
    Misschien kan ajax de arjan map nog een keer afstoffen en een gok wagen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:51
    Dat is hetzelfde als bij roulette inzetten naast het bord.
    Vind ik leuk
    Korm +37663
    donderdag 15 november 2018 om 07:49
    En dan sommige nog zeggen dat bayern zo lekker in vorm is..
    Wordt een kleine crisis daarzo!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:51
    Is het al. Of niet trouwens. Ze zullen toch ook begrijpen dat ke niet kan blijven winnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:54
    Bayern is nog steeds niet in vorm.
    Ik zit te denken of ik op 12 december zakdoekjes mee moet nemen voor de familie 😁😁😁
    Vind ik leuk
    Korm +37663
    donderdag 15 november 2018 om 07:58
    gewoon doen ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:00
    Wij zijn nog steeds aan het dollen via FB.
    Ach...grapjes moet kunnen.
    Vind ik leuk
    2cents +57851
    donderdag 15 november 2018 om 07:54
    Wat op eigen veld weggespeeld worden in de CL allemaal met een club kan doen hè...
    Vind ik leuk
    Korm +37663
    donderdag 15 november 2018 om 07:59
    hahaha nee het ging voor de CL wedstrijd al niet best ;)
    Vind ik leuk
    2cents +57851
    donderdag 15 november 2018 om 08:03
    Nee joh, toen lag het nog aan het sparen van spelers voor de CL. Toen het vervolgens met de sterkste elf misging tegen Ajax begon de crisis. ;)
    Vind ik leuk
    Korm +37663
    donderdag 15 november 2018 om 08:05
    Hahahaha snap dat jij dat hoopt maat ;)
    Vind ik leuk
    2cents +57851
    donderdag 15 november 2018 om 08:13
    Hopen? Waarom? Dit is allemaal verleden tijd, dus dat kun je zo terugkijken hoe dat gegaan is. ;)

    Hopen doen we dat dit nog even voortduurt tot half december.

    Mooiste is dat mensen uit een bepaalde die crisis maar blijven benadrukken. Dat is bijna puur genieten. ;)
    Vind ik leuk
    Korm +37663
    donderdag 15 november 2018 om 08:19
    ik hoop ook echt dat het aan blijft, dat is goed voor jullie.

    Ja sommige halen de crisis aan omdat andere het een wereldprestatie vinden. Begrijp me niet verkeerd want ik vind het ook een uitstekende resultaat maar je zag het natuurlijk wel aankomen :)
    Vind ik leuk
    2cents +57851
    donderdag 15 november 2018 om 08:28
    Sure, twee weken eerder nog Benfica weggespeeld in eigen huis.

    Het is blijkbaar nogal belangrijk, ook voor jou, te benadrukken dat Ajax vooral gemazzeld heeft met de vorm van Bayern. Dat is grappig.
    Vind ik leuk
    Korm +37663
    donderdag 15 november 2018 om 10:10
    Jij vind het grappig, ik vind het realistisch, je ziet het ook terug in de stand waar de clubs staan in hun eigen comp...

    Maar he, het blijft gewoon een erg goed resultaat hoor.
    Vind het alleen erg schreef om de poule van ajax met die van psv te vergelijken. Blijft appels met peren
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    2cents +57851
    donderdag 15 november 2018 om 10:27
    Het grappige hieraan is dat het blijkbaar zo belangrijk voor je is dit nogmaals te benadrukken.

    Kijk je naar Bayern vóór Ajax werd er veel gerouleerd rondom de CL wedstrijden. In de wissels tijdens de wedstrijden toen het misging zie je ook die inschattingsfouten terug. Tegen Ajax begonnen gewoon de beste 11 weer.

    En die ranglijst vertelt nooit het hele verhaal. Kijk naar Barcelona. Liet punten liggen tegen nog mindere goden dan waartegen Bayern dat deed. Wat zegt dat dan als ze nog steeds bovenaan staan? Volgens jouw redenatie niets.

    Of de Spurs. Niet in goede doen, veel blessures en vaak hakken over de sloot tegen Britse laagvliegers. Omdat ze winnen zegt dat volgens jou ook niets.

    Bayern was tot en met Benfica uit goed in vorm en de weer simpele kampioen. 2 mindere resultaten en het blijkbaar in slechte vorm. Zo gaat het in de sport blijkbaar. De waarheid zal een stuk genuanceerder zijn.

    Komt nog bij dat wat Ajax in München deed niet vaak voorkomt. Ook niet nu Bayern in crisis is. Veel resultaten ontstonden in de counter waar Bayern zelf de kansen niet afmaakte. Ajax liet in München iets anders zien. Dat was ook voor Bayern even schrikken omdat ze dat niet vaak hadden meegemaakt.

    Maar goed, niemand ontkent het krachtsverschil tussen de poules van Ajax en PSV. Dat verschil wordt echter vooral bepaald door de aanwezigheid van een echt minder ploeg als AEK. Laten we niet doen als PSV Benfica zo even achter zich had gelaten of een punt uit München had weggehaald.
    Vind ik leuk
    Korm +37663
    donderdag 15 november 2018 om 10:48
    Dat laatste is iets wat we nooit zullen weten ;)
    Vind ik leuk
    2cents +57851
    donderdag 15 november 2018 om 11:04
    Toch wordt er met jullie reacties volop gesuggereerd van wel.
    Vind ik leuk
    Korm +37663
    donderdag 15 november 2018 om 13:27
    Met "jullie" heb ik niks, kan alleen wat over mij zelf oordelen :)
    Vind ik leuk
    2cents +57851
    donderdag 15 november 2018 om 13:58
    Je verhaal over Bayern kan zo op een grote “jullie”-berg hoor. ;)

    Meestal ben jij ook wat genuanceerder.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    donderdag 15 november 2018 om 08:31
    Bayern tegen Ajax; en het werd meteen duidelijk..Er moet in Bayern wat gebeuren. Ajax tegen Feijenoord, en het werd meteen duidelijk: er moet in R'dam wat gebeuren..
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    donderdag 15 november 2018 om 12:43
    Ja... dat kunnen we aan Ajacieden wel overlaten... terug kijken in de tijd.... Daar zijn de meeste van jullie cumlaude in afgestudeerd....😁😉
    Vind ik leuk
    2cents +57851
    donderdag 15 november 2018 om 13:04
    Dat lijkt hier op VP al snel omdat bij de meesten het geheugen niet verder gaat dan 4 seizoenen.

    Maar ook daar is licht aan het eind van de tunnel. Zodra Ajax weer kampioen wordt gaan ook deze mensen weet verkeer terug kunnen kijken in de tijd.

    Oh, en vergeet niet het bagataliseren van de prestaties in bijvoorbeeld Europa. Dat ligt allemaal aan de tegenstand.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    vrijdag 16 november 2018 om 06:57
    Veel werk he...jezelf omhoog praten. 😁😉
    Vind ik leuk
    2cents +57851
    vrijdag 16 november 2018 om 17:28
    Dat hoeven we niet echt te doen aangezien Ajax door vele tegenstanders hier al heel groot wordt gemaakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:50
    Zit geen grote naam bij 😠
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:53
    Dat zijn er weinig die in het binnenland een transfer maken naar Bayern. Meestal groeien ze daar uit tot "grote naam".
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:56
    Dat moet ik het nog maar eens zien.
    Van de aanvallers zou ik Werner nemen
    Vind ik leuk
    Thobar +4397
    donderdag 15 november 2018 om 13:31
    Haha
    Hummels, Lewandowski, Götze, Neuer, Goretzka, Süle, Gnabry, Kimmich. Het is de basis van het Bayernsucces om de goede spelers en talenten bij de concurrentie weg te halen. BVB, Schalke, Bremen etc allemaal zijn ze topspelers aan Bayern kwijtgeraakt, net zoals Bayern al jaren op de loer ligt om Kai Havertz van Levverkusen binnen te halen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    donderdag 15 november 2018 om 07:54
    Allemaal talenten inderdaad. Een Matthijs de Ligt zou er prima tussen passen. Misschien moeten passen! Dan kan Bayern weer aan een nieuw topteam gaan bouwen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:57
    Dat zou eentje moeten zijn en zou ook Werner toevoegen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:27
    Die kan wel ballen, maar heeft een gemiddeld grote naam.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6846
    donderdag 15 november 2018 om 08:22
    Zouden ze bij bayern wel weten dat ze ook spelers buiten de bundesliga mogen aantrekken
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:27
    Voor Bayern geld....eerst shoppen in Duitsland en liefst internationaal.
    Dan pas kijken ze in het buitenland.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6846
    donderdag 15 november 2018 om 08:30
    Sane zou de ideale vervanger zijn voor ribery. Jong, zeer goed en duits. Alleen die maken geen kans bij city
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:37
    Is een optie. Is ook niet zeker voor een basisplaats bij City.
    Draxler zou ook goed passen bij Bayern
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6846
    donderdag 15 november 2018 om 08:38
    Ja die had ik ook in mijn gedachte. Maken ze zoiezo meer kans op dan een sane. Stukje goedkoper ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:44
    Sane is sterk aan de bal en heeft een goede dribbels, daar is Draxler minder maar heeft een goede steekpass
    Vind ik leuk
    Korm +37663
    donderdag 15 november 2018 om 07:59
    Laat Robben maar naar PSV komen hoor :)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:33
    Met Coman, Goretzka, Tolisso, Gnarby, Fruchtl, Sule staat er al redelijk wat talent klaar.Een talentvolle spits zoals Werner en wat versterking op de vleugels is belangrijk. Verder zou een de ligt een mooie toevoeging zijn en dan staat de verdediging wel met de komst van Pavard daarbij. Bayern had me de dunne bezetting op de vleugels imo niet zo makkelijk afstand moeten doen van Douglas Costa of dit moeten opvangen met een andere winger.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6846
    donderdag 15 november 2018 om 10:17
    Hoe doet renato sanches het bij bayern weet je dat toevallig
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:38
    Matig maar is nog jong. Denk dat Bayern iets te hoog gegrepen is maar zou bij de subtop weer op kunnen bloeien.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6846
    donderdag 15 november 2018 om 11:07
    Thnx
    Vind ik leuk
    COYG +6867
    donderdag 15 november 2018 om 09:28
    Die vervangers zijn nou nog niet het topniveau waar Bayern toe behoort. Met deze spelers gaan ze weer stappen achteruit. Zoekers als je ook nog Alaba of Rodriguez kwijt raakt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 09:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:41
    Sule, Goretzka en ook Tolisso kun je zo inpassen in mijn ogen. Coman bied voldoende potentie. Voor de vleugels zou Bayern eens bij Dortmund (Pulisic, Sancho) of Leverkusen (Brandt, Baily) kunnen kijken. Kennen de bundesliga en zijn erg getalenteerd.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:45
    Pavard is toch gewoon een matige back die één goed seizoen had?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4143
    donderdag 15 november 2018 om 10:25
    Robben zou hier een sensatie zijn en meteen tot de beste van de eredivisie behoren.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6761
    donderdag 15 november 2018 om 10:36
    Bayern had al lang geleden door moeten gaan selecteren....

    Het schiet niet op met deze selectie zo :)

    Robben is om de haverklap geblesseerd en Ribery speelt eigenlijk altijd zijn eigen wedstrijd...

    Die rent met zijn hoofd omlaag naar voren als een blind paard
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +109
    donderdag 15 november 2018 om 13:05
    Dat door selecteren lijkt mij iets aan de late kant. Met Robben, Ribery en Müller is Bayern van het niveau ADO. Vitesse zou met 2 vingers in de neus van dit Bayern winnen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws