Heracles: 'Nergens staat hoe we het doen en waarom het goed is voor het voetbal'

    Heracles: 'Nergens staat hoe we het doen en waarom het goed is voor het voetbal'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 18:39vr 16-11-2018 om 18:39

    Heracles Almelo stemde tegen veranderingen in de Eredivisie, maar dat had volgens beleidsbepalers Rob Toussaint (algemeen directeur) en Mark-Jan Fledderus (technisch manager) niets te maken met de voorkeur die de club heeft voor het spelen op kunstgras.

    "In de huidige plannen staat toch dat kunstgras mag blijven? Dan zouden wij toch juist voor moeten stemmen?", aldus Toussaint tegenover Voetbal International. Heracles stemde volgens Toussaint tegen, omdat de club niet bepaald onder de indruk was van de plannen. "Nergens staat hoe we het dan gaan doen? Waarom is het goed voor het voetbal? Er staat: we gaan dingen nog uitwerken. Waar moet ik dan ja op zeggen?"

    Volgens Toussaint waren de Almeloërs op termijn bereid geweest om afscheid te nemen van het kunstgras. "Ik wil de deur openzetten zodat er hier natuurgras komt te liggen. Maar als niemand kan onderbouwen waarom het beter is voor het Nederlandse voetbal, dan wil ik daar wel voor gecompenseerd worden."

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +7249
    vrijdag 16 november 2018 om 18:44
    Ordinaire chantage. Oplichters.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22165
    vrijdag 16 november 2018 om 18:47
    Vind je? Ze hebben wel een punt ondanks dat ik ook wil dat kunstgras wordt afgeschafy
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8767
    vrijdag 16 november 2018 om 19:11
    Hoezo hebben ze een punt? Ze hebben zelf jaren geleden besloten om op kunstgras te gaan spelen, hebben jarenlang kostenvoordeel gehad ten opzichte van teams met echt gras en een thuisvoordeel omdat zij 17 thuiswedstrijden op kunstgras spelen.

    Iedere blinde debiel kan zien dat de bal totaal anders rolt op dat kunstgras. Alleen dat is al een reden om over te gaan op echt gras.

    Maar ik dacht dat nu het tv geld anders wordt verdeeld en dat clubs die op echt gras spelen een flink bedrag krijgen. Daar hebben ze dan al de compensatie.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22165
    vrijdag 16 november 2018 om 19:19
    Ze hebben een punt omdat ze toen is beloofd dat Kunstgras toegestaan zou zijn en dan abrupt ze later bestraffen als ze het willen behouden is dus echt vreselijk beleid van de KNVB.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8767
    vrijdag 16 november 2018 om 19:25
    Dat het toen werd toegestaan is een kapitale fout. Maar eerder werd ook de huidige verdeling van de tv gelden toegestaan. De grote clubs hebben nu de eerste stap genomen. Tijd dat ook een Heracles ze dan tegemoet komt. Ik dacht dat clubs die op echt gras spelen vanaf komend jaar eur 350.000 krijgen. Dat is op de begroting van Heracles toch een zeer schappelijk bedrag. Maar ze hebben daar Dollars tekens in hun ogen en zijn weer niet tevreden. En daarbij loopt de discussie al jaren dus zo abrupt is het nou ook weer niet.
    Vind ik leuk
    Tweey +2133
    vrijdag 16 november 2018 om 20:49
    350.000 is een fooi. Als bijvoorbeeld ADO over gaat naar kunstgras kost ze dat 6 miljoen.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5636
    zaterdag 17 november 2018 om 04:53
    Ben met je eens dat 350k de kosten niet dekt. De kunstgras clubs hebben natuurlijk ook jarenlang veel geld bespaard door hun kunstgras. Dat ze dat niet in een potje hebben gestopt kun je andere clubs niet kwalijk nemen. Ik vind het wel knap arrogant dat Heracles zo’n beetje stelt dat de rest van de clubs ja hebben gezegd dat een plan dat geen plan is en meneer Toussaint derhalve de enige is die het snapt.
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +86
    vrijdag 16 november 2018 om 19:35
    Abrubt? Ze hebben toch jaren dat voordeel gehad? Ze willen toch meespelen met de "grote jongens"? Het is gewoon net zo irritant als dat iemand op de linker baan 110 gaat rijden waar je 120 mag en al 8x hadden kunnen uitwijken naar rechts, maar om te etteren links blijven rijden!
    Vind ik leuk
    Tweey +2133
    vrijdag 16 november 2018 om 20:50
    Alsof die linkerbaan dan van jou is? Idd 120 is het maximum. Houdt niet in dat je dan 120 moet. Anders was de minimum snelheid 120 geweest. Leg het nu nog eens uit ....
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +86
    vrijdag 16 november 2018 om 21:12
    Zondagsrijder zeker? Als we niet te hard rijden, dan komt er een groot gat in de kas van de overheid, leg het nu nog maar eens uit🤭
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 21:14]
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8675
    vrijdag 16 november 2018 om 21:44
    Je moet rechts aanhouden. Dus als je naar rechts kunt dan moet je een baan opzij.
    Vind ik leuk
    Toets +398
    vrijdag 16 november 2018 om 19:56
    'Vreselijk beleid', zoals jij het terecht noemt, moet worden gecorrigeerd en niet worden gecontinueerd omdat er ooit foute keuzes zijn gemaakt. En inderdaad, een blinde kan zien dat de bal anders rolt en stuitert op echt gras dan op die groen geschilderde rotzooi.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +5001
    vrijdag 16 november 2018 om 20:03
    Abrupt? Leef je onder een steen?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    vrijdag 16 november 2018 om 19:21
    Je kunt het ook andersom zeggen.
    Zij waren zo slim om kunstgras te nemen wat voordeel opleverd.
    Moeten de anderen ook maar zo slim worden om het natuurgras, wat ook nog duurder is, van de hand te doen.
    Exact dezelfde reden wat jij opgeeft alleen net effe andersom
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8767
    vrijdag 16 november 2018 om 19:27
    niet iedere club heeft alleen maar belang voor de financiële kant. Er zijn ook clubs die gaan voor het sportieve element wat bij voetbal hoort. Anders kun je net zo goed asfalt neer leggen. Heb je tenminste totaal geen onderhoud aan. Het is alleen niet aan te raden om een sliding te maken ;-)
    Vind ik leuk
    Humberto01 +528
    vrijdag 16 november 2018 om 18:58
    Chantage is dat de grote club willen bepalen wat goed is voor ons voetbal. Dat grote clubs jaar in jaar uit het meeste geld uit de TV pot krijgen en vervolgens roepen dat het niveauverschil steeds groter wordt! Wie heeft er nu boter op zijn hoofd?
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8767
    vrijdag 16 november 2018 om 19:21
    Hoezo willen de grote clubs bepalen wat er gebeurd? 16 van de 18 clubs waren volgens mij voor verandering van de regels. Alleen Heracles en Emmen stemden tegen.

    Dat TV geld zullen ze nooit een eerlijk verdeling voor vinden. Een competitie zonder Ajax, PSV en Feyenoord is voor de sponsors totaal niet interessant terwijl het wegvallen van een Emmen of Heracles financieel weinig impact zal hebben.

    Ik betwijfel of de nieuwe verdeling van de tv gelden zal bijdragen aan een verbetering van de competitie. De “kleine” clubs krijgen nu misschien wel een paar ton meer per jaar maar daar haal je geen spelers voor die de competitie sterker maken. De grote clubs zien daarintegen hun inkomsten dalen en kunnen minder (goede) spelers halen. Daardoor vergroot je de kloof met de Europese clubs.

    Ik denk dat het eerder tijd wordt dat we eindelijk eens gaan realiseren dat Nederland te klein is om op te boksen tegen de internationale grootmachten en daarom voor sponsors totaal niet interessant. Mij lijkt het beter als ze eens een competitie met bijvoorbeeld België, Denemarken, Norwegen, Zweden en Finland gaan onderzoeken. Dan vergroot je de supporters gare en kun je ook meer eisen van sponsors.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +528
    vrijdag 16 november 2018 om 19:34
    Heracles was ook voor 16 clubs, lees het maar na. Heracles was tegen als zowel die 16 clubs, verplicht verdwijnen van kunstgras en ‘ slechts’ 350.000 ter compensatie voor twee jaar er zou worden doorgedrukt. Als die 350000 geschrapt zou zijn en de TV gelden zouden eerlijker verdeeld worden dan had Heracles voor gestemd. Maar dat laatste willen de topclubs niet!

    Trouwens een eredivisie met alleen Ajax, Feyenoord en PSV is ook niet intressant voor sponsoren. Je hebt elkaar nodig en daar mag best wel wat meer solidariteit getoond worden
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 19:38]
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8767
    vrijdag 16 november 2018 om 19:46
    Dan moeten ze misschien maar beslissen dat alle clubs zelf de uitzendrechten van hun thuiswedstrijden mogen verkopen. Dan kan iedereen zelf onderhandelen over de prijs. Ik verwacht alleen wel dat veel clubs een stuk minder zullen vangen voor de rechten. Een wedstrijdje Nac - Emmen is voor sponsors nou niet echt interessant terwijl een wedstrijd met Ajax, PSV en Feyenoord ze gegarandeerd een miljoenen publiek oplevert.

    Ik ben niet tegen een andere verdeling van de tv gelden maar vind de term “eerlijker” altijd opmerkelijk. Wat is er eerlijker aan als een voor sponsors veel minder interessante club als Heracles meer krijgt ten koste van een Ajax? Tuurlijk heb je meer dan 3 clubs nodig voor een competitie maar welk bedrag zou dan wel goed zijn?
    Vind ik leuk
    isnake +2626
    vrijdag 16 november 2018 om 20:14
    De grote clubs hebben ook nog het geld van Europees voetbal.
    Meer geld naar de kleinere clubs betekent ook dat die clubs meer tr besteden hebben en dus ook beter tegenstand kunnen gaan bieden. En daarmee misschien ook een minder grote kloof tussen de clubs.
    Nu is het gat tussen 1 en 4 groot. Veel groter dan tussen 4 en 18.
    Er van uitgaande dat Feyenoord de inhaalwedstrijd tegen VVV wint heb je dan gewoon van plek 1 tot 4 telkens 5 punten er tussen zitten. Van 3 naar 4 zelfs 6 punten.

    Wat is goed voor het Nederlands voetbal. Eigenlijk zie ik liever een club of 5 a 6 een tijdje meedoen om de bovenste plekken dan het Europese voetbal. Laten we het vooral zelf leuk maken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:08
    slik je toeter ff in halve tamme.
    Vind ik leuk
    Tweey +2133
    vrijdag 16 november 2018 om 20:47
    Roeptoeter. Onderbouw het eens.
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +87
    zaterdag 17 november 2018 om 11:32
    Topclubs wiilen tv gelden niet eerlijk verdelen.
    Waarom moeten grote clubs meer geld krijgen?
    Zo worden de verschillen alleen maar groter net als bij fe champions league die ook niet meer om aan te zien is.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2268
    vrijdag 16 november 2018 om 18:45
    Moet dat nog meer onderbouwd worden? Waar ter wereld spelen ze op kunstgras? Alleen hier in nederland, en dat is competitie vervalsing. Vooral als er spelers voor thuis blijven, om maar niet op dat plastic te hoeven voetballen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 18:45]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22165
    vrijdag 16 november 2018 om 18:46
    In koude landen doen ze het ook hoor

    Alleen die hebben wrl een excuus
    Vind ik leuk
    035 +6400
    vrijdag 16 november 2018 om 18:48
    Dames speelden in Zwitserland ook op kunstgras afgelopen dinsdag.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 18:49]
    Vind ik leuk
    Humberto01 +528
    vrijdag 16 november 2018 om 19:01
    In welke competitie is er zo’n onevenredige verdeling van TV gelden dan waar ook in Europa.......in Nederland!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 19:21]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:03
    spanje..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:15
    Spanje is vele malen erger.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2268
    vrijdag 16 november 2018 om 19:23
    Bedankt voor deze toevoeging! Dat is echt interessant nieuws en ik snap je verband met de kunstgras discussie helemaal👌🏼
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:34
    In scandinavie spelen ze veel op kuntgras.. wat een sjaak
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    vrijdag 16 november 2018 om 18:46
    Prima laatste alinea. Hoe zet je jezelf voor lul? Nou zo dus!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1789
    vrijdag 16 november 2018 om 18:46
    De blessures op kunstgras spreken voor zich toch. Afschaffen dat kunstgrasveld.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:56
    Ik las vorig jaar ergens in een onderzoek dat het aantal blessures wonderbaarlijk genoeg minder is op kunstgras maar dat het wel vaker relatief zware blessures veroorzaakt zoals spierscheuringen. Als ik het onderzoek terug kan vinden zal ik hier een linkje plaatsen. (Als dit niet tegen de voorwaarden van VP in gaat.)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22165
    vrijdag 16 november 2018 om 18:57
    Geef 'm ook aan mij ik kan 'm zeer goed gebruiken voor t PWS xD
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    vrijdag 16 november 2018 om 19:00
    Niet zo zeer meer of minder maar wel een ander soort blessure. dat vind ik dus ook een nonargument in de kunstgrasdiscussie. Dat er meer blessures op kunstgras zouden zijn want dat is simpelweg niet waar.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 20:38
    Nee inderdaad niet meer maar wel blessures waar een langere hersteltijd voor stond. Was ook maar 1 onderzoek dus ik hecht er verder niet al te veel waarde aan maar was wel interessant om te lezen. Heb het helaas niet terug gevonden
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:58
    Zo'n onzin wat je zegt...
    Mensen luister vooral nog meer naar de negatievelingen !!
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5525
    vrijdag 16 november 2018 om 20:25
    Uit onderzoeken is gebleken dat er juist op natuurgras meer blessures zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:47
    Vind dat ze gelijk hebben Wanneer je overtuigd bent van je gelijk KNVB kun je toch op z'n minst met een goed onderbouwd plan voor de dag komen
    Mooipraters en koffiedrinkers zijn het daar in Zeist! 😏
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:48
    Pffft ik vind dat clubs op echt gras bonus moeten krijgen. Want ploegen die kunstgras hebben, staan allemaal te hoog op ranglijst.
    Vind ik leuk
    Edenees80 +536
    vrijdag 16 november 2018 om 19:02
    Gaat ook gebeuren.. 350.000 per seizoen wanneer je als club op echt gras speelt..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 20:10
    Dat ik ook gelezen, maar daarna in diverse media niet vermeld maar werd gezegd bonus voor clubs die overstappen naar echt gras.
    Vind ik leuk
    Johan59 +784
    vrijdag 16 november 2018 om 18:48
    Je moet wat zeggen Ten Cate in de sponsor en tevens fabriekant, en Heracles zal dan wel een grote zak met geld vragen, die kale heeft op de achtergrond nog best een touwtje in handen
    Vind ik leuk
    HupHolland +2848
    vrijdag 16 november 2018 om 18:51
    Het is goed voor het Nederlands voetbal, omdat profvoetballers liever op natuurgras spelen.

    Zo, dat hebben we even goed onderbouwd voor Heracles, dus die gaan morgen per direkt over op natuurgras natuurlijk.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33559
    vrijdag 16 november 2018 om 18:51
    Ik vind ze veel verstandiger overkomen dan de meeste mensen die hier een mening over hebben
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    vrijdag 16 november 2018 om 18:57
    Kun je die ook uitleggen?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33559
    vrijdag 16 november 2018 om 19:08
    Jawel. Ik hoor vaak vooral mensen roepen dat kunstgras slecht is en dan komt er een soort waardeloos onderbouwd verhaal dat het slecht is en dat dat het grootste probleem van het Nederlands voetbal is.
    Het grootste probleem is te weinig geld en slecht beleid.
    Dat Heracles niet meegaat in een beetje roeptoeteren vind ik wel positief
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    vrijdag 16 november 2018 om 19:21
    Maar als de discussie niet eens over kunstgras gaat volgens Heracles (want kunstgras mag blijven, je krijgt alleen geen centjes als je kunstgras houdt) en ze houden de kunstmat dan is er toch niets wat er overblijft om tegen te stemmen? Ze ondervinden er geen nadeel van als ze op kunstgras blijven spelen. Het zit hem mij vooral in die laatste alinea. De compensatie is er namelijk als ze zouden overstappen, maar Heracles heeft natuurlijk meer te verliezen met hun hoofdsponsor. Het is zo doorzichtig als wat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33559
    vrijdag 16 november 2018 om 19:25
    Een hoofdsponsor is volgens mij ook wel vervangbaar.
    Alleen iedere argumentatie leest als een slechte Sjoerd Mossou column en hangt van aannames aan elkaar.
    Laat iemand het maar een keer goed onderbouwen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    vrijdag 16 november 2018 om 19:41
    Heb jij met Sjoerd wat ik met Aad en Arno (en een beetje Cor Pot) heb?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33559
    vrijdag 16 november 2018 om 19:54
    Ik denk het wel :p
    Ik vind Sjoerd wel kampioen bullshit van Nederland. Arno is een hele goede tweede. Driessen mag wat mij betreft niet ontbreken.
    Aad vind ik grappig, maar ik snap je. En cor pot.. tja..
    Vind ik leuk
    HupHolland +2848
    vrijdag 16 november 2018 om 19:05
    Er is geen reden te bedenken dat kunstgras beter is dan natuurgras, behalve geldbesparing.

    J kunt ook kunst koeienop het weiland plaatsen, maar meer melk gaan ze niet opleveren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33559
    vrijdag 16 november 2018 om 19:10
    Dat klopt wel denk ik. Het lijkt me ook vrij duidelijk dat het een geldkwestie is. Een kunstgrasveld is trouwens altijd bespeelbaar, gewoon gras niet.

    De vergelijking met de koe slaat echt helemaal nergens op. Een kunstkoe geeft helemaal geen melk terwijl je op kunstgras wel kunt voetballen. Al zou het minder goed zijn maakt dat de vergelijking waardeloos.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27637
    vrijdag 16 november 2018 om 18:52
    De wijzen komen duidelijk niet uit het oosten.. afschaffen van het kunstgras is een goede ontwikkeling omdat ze nergens in Europa op kunstgras voetballen. De Eredivisie loopt talenten mis omdat spelers op gras willen spelen en niet op plastic meuk. Tegen stemmen is chantage! Onder het mom van niet onder indruk zijn van de plannen. Lulkoek!
    Vind ik leuk
    HanV +4662
    vrijdag 16 november 2018 om 19:25
    Inderdaad, lulkoek.
    Die talenten mijden zeker ook de opleiding van Real Madrid, die hebben een complex Ciudad Real Madrid met 12 velden waarvan 5 van kunstgras.
    Ook moeten ze Barcelona mijden want die heeft 9 velden op Ciutat Esportiva Joan Gamper waarvan 4 van kunstgras.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33559
    vrijdag 16 november 2018 om 19:26
    Hahahaha. Nice dit. Heel mooi.
    Vind ik leuk
    HanV +4662
    vrijdag 16 november 2018 om 19:37
    Ik probeerde nog Schalke en Stoke City toe toe voegen, maar daar kon ik geen namen en aantallen velden van vinden. Die Wormuth noemde laatst ook wel dat de opleiding in Duitsland veel op kunstgras is, maar hij noemde geen namen. Ook denken ze hier vast dat die liegt als hij zegt : "In Duitsland spelen bijna alle amateurs en jeugdteams van Bundesligaclubs op kunstgras. Je ziet het steeds meer."
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33559
    vrijdag 16 november 2018 om 19:56
    Ja, maar niemand kan ook goed onderbouwen waarom het zo slecht is.
    Het is een beetje het stokpaardje van gekkies.
    Dat er gewoon te weinig geld is lijken ze te vergeten.
    Dat Ajax 8 uit 4 in de CL haalt ondanks al dat Nederlandse kunstgras telt ook niet..
    Vind ik leuk
    HanV +4662
    vrijdag 16 november 2018 om 21:35
    Geld is een punt. Een ander is routine, ze hebben dat nu met Tadic en Blind en ze hebben Ziyech binnenboord gehouden. Dat werd in eerdere pogingen vaak genoemd als reden dat het Europees minder ging, de jeugdigheid van de ploeg is zelfs een punt waarop ze prat op gaan. Anderen hadden het over de jongens tegen de kerels.
    Wat het kunstgras betreft, daar schijnt echt wel verschil in te zitten en dat heeft ook wel onderhoud nodig. Je zou verwachten dat ze dingen als het onderhoud en het besproeien binnen no-time vastleggen en direct voorschrijven. Verder zouden ze er bij VVV eens naar moeten kijken of ze niet erg veel infill hebben.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33559
    vrijdag 16 november 2018 om 22:54
    Ja, maar al die Ajaxspelers die al jaren op kunstgrasvelden spelen in Nederland kunnen ook mee in de CL.
    Iedereen schreeuwt zonder na te denken
    Vind ik leuk
    HupHolland +2848
    zaterdag 17 november 2018 om 01:55
    Jij negeert elk argument,

    Een harde ondergrond veert niet mee. Kunstgras is alleen daarom al slecht voor de gewrichten (enkels, knieen, onderrug), Het menselijk lichaam is gebouwd om op meeverende (natuurlijke) ondergronden te bewegen, vandaar dus.

    Slijdings en dergelijke. Een kunstgras ondergrond levert extreme brandwonden en dergelijke op. Hierop zullen spelers zich (moeten) aanpassen. Dus dit heeft ook invloed op individuele skills van spelers en het soort spel (tactiek) dat door het team wordt gespeeld. Dan heb ik het nog niet gehad over 'vastlopen' op kunstgras.

    Daarnaast is ook aangetoond dat spelers die gewoonlijk niet op kunstgras spelen veel meer risicos op blessures hebben. Een gewenings-periode van 7 weken wordt daarbij genoemd.

    Daarnaast, de bal reageert anders op kunstgras. Dit betekent dat er anders op kunsgras moet worden gespeeld. Reinste competitie vervalsing.

    Daarnaast sproeien clubs hun kunstgras niet als bepaalde clubs op bezoek komen bijvoorbeeld. Zo kunnen werdstrijden drastisch worden beinvloed (ten gunste voor het team dat kunstgras gewend is). Reinste competitie vervalsing.

    Ik kan nog wel even doorgaan, maar het belangrijkste argument blijft natuurlijjk dat prof-voetballers geen kunstgras willen. Spelers, coaches, ex-spelers en zelfs het publiek. Als je zelfs dit argument tegen kunstgras negeert ben je een struisvogel die zijn kop in het kunstgras steekt.

    Als je een minuutje 5-tegen-5 op een echt grasveldje of op een kunstmatige ondergrond speelt, dat merk/weet je al het verschil, want het is zo overduidelijk.

    Maargoed. In al deze discussie heb ik nog nooit 1 argument dat voor kunstgras pleit gehoord, behalve het kosten-argument en zelfs dat is door de Nederlandse top-clubs weggenomen en dus geen argument meer.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +33559
    zaterdag 17 november 2018 om 09:30
    Waarom is het dan geen enkel probleem dat ook hele grote clubs op hun complexen gebruik maken van kunstgras?
    Noem eens 2 profs in Nederland die extreme brandwonden hadden na spelen op kunstgras.

    Gewoon gras wordt ook nog weleens niet gesproeid. Gewoon stenen leggen dan?

    Ik ben ook voor gewoon gras. De blessures ben ik ook met je eens. Ik vind het vooral storend dat mensen doen alsof kunstgras de reden is dat het voetbal in Nederland minder is dan eerst.
    Vind ik leuk
    HanV +4662
    zaterdag 17 november 2018 om 13:03
    Je moet eens kijken als er een kunstgrasveld wordt aangelegd. Zo'n laag is dunner dan je denkt, de grond die er onder zit bepaald de demping niet het gras of het kunstgras.
    Ik zeg juist dat je gemakkelijk voorwaarden kunt stellen die bij de aanleg, gebruik of het onderhoud gesteld kunnen worden zoals ondergrond, sproeien etc.
    Nu kan een matige club als er een goede club op bezoek komt toch ook allerlei dingen met het veld doen of laten. Zie je dat dan ook als competitie-vervalsing. Bovendien is de competitie per definitie niet gelijk. Dat zie je aan de CL waar je elk jaar toch minimaal 6 van 8 goed kunt hebben, of in elke land. Ik voorspel altijd de eindstand met een blik op de begroting, ik zat er vorig alleen meer dan 3 plekken naast met Groningen, Twente, ADO en Excelsior. De geste van de topclubs is bijzonder, want zij geven alle clubs geld waardoor er geen verschil ontstaat, behalve dat de clubs met kunstgras er uitgaven door zouden hebben (die dan gedeeltelijk gedekt zijn) en dus juist achter zouden lopen bij de andere, vergelijkbare clubs.
    Ze hadden beter iets kunnen voorstellen dat 10% van de tv-gelden voor de verdeling in een algemeen potje gaan waaruit voor alle 18 clubs maximaal 4 velden worden betaald in onderhoud, veldverwarming voor het hoofdveld en aanschaf van velden als die 4 velden per club er nog niet zijn. Dus geen onderscheid maken tussen wel of geen kunstgras.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2848
    zaterdag 17 november 2018 om 19:25
    Kunstgras is de toekomst, daar ontkom je (helaas) bijna niet aan. Maar kunstgras is zeker niet het heden. Jij blijft kunstgras verdedigen. Ik begrijp wel waar je vandaan komt, en dat is niet uit het westen. Maar in alles wat je zegt, noem je geen argument waarom kunstgras beter zou zijn dan natuurgras.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27637
    vrijdag 16 november 2018 om 19:35
    Hoeveel wedstrijden spelen Barca en Real per seizoen op kunstgras??

    O.
    Niks, nakkes nada.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2848
    zaterdag 17 november 2018 om 01:57
    Jij negeert elk argument,

    Een harde ondergrond veert niet mee. Kunstgras is alleen daarom al slecht voor de gewrichten (enkels, knieen, onderrug), Het menselijk lichaam is gebouwd om op meeverende (natuurlijke) ondergronden te bewegen, vandaar dus.

    Slijdings en dergelijke. Een kunstgras ondergrond levert extreme brandwonden en dergelijke op. Hierop zullen spelers zich (moeten) aanpassen. Dus dit heeft ook invloed op individuele skills van spelers en het soort spel (tactiek) dat door het team wordt gespeeld. Dan heb ik het nog niet gehad over 'vastlopen' op kunstgras.

    Daarnaast is ook aangetoond dat spelers die gewoonlijk niet op kunstgras spelen veel meer risicos op blessures hebben. Een gewenings-periode van 7 weken wordt daarbij genoemd.

    Daarnaast, de bal reageert anders op kunstgras. Dit betekent dat er anders op kunsgras moet worden gespeeld. Reinste competitie vervalsing.

    Daarnaast sproeien clubs hun kunstgras niet als bepaalde clubs op bezoek komen bijvoorbeeld. Zo kunnen werdstrijden drastisch worden beinvloed (ten gunste voor het team dat kunstgras gewend is). Reinste competitie vervalsing.

    Ik kan nog wel even doorgaan, maar het belangrijkste argument blijft natuurlijjk dat prof-voetballers geen kunstgras willen. Spelers, coaches, ex-spelers en zelfs het publiek. Als je zelfs dit argument tegen kunstgras negeert ben je een struisvogel die zijn kop in het kunstgras steekt.

    Als je een minuutje 5-tegen-5 op een echt grasveldje of op een kunstmatige ondergrond speelt, dat merk/weet je al het verschil, want het is zo overduidelijk.

    Maargoed. In al deze discussie heb ik nog nooit 1 argument dat voor kunstgras pleit gehoord, behalve het kosten-argument en zelfs dat is door de Nederlandse top-clubs weggenomen en dus geen argument meer.

    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:53
    Voortaan gewoon allemaal een gymzaalachtige mat neerleggen. Lekker multifunctioneel en dan kan iedereen even hard zeiken. Gooi er een onderzoek tegen aan dat het beter is voor blessures en klaar is kees.... ff zonder gekheid, voetbal moet natuurlijk op gewoon gras plaats vinden en al het andere had al lang verboden moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Sota +94
    vrijdag 16 november 2018 om 18:56
    Hier een uitgebreider verhaal
    https://www.tubantia.nl/heracles/heracles-wilde-wel-aanpassingen-in-eredivisie-doorvoeren~a6e42229/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web&fbclid=IwAR3EkBD3jdVNVmYltPD2pe-B5BmEbtqFCMNpTP2bl3O2EPDddllFTaDLUKU
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22211
    vrijdag 16 november 2018 om 18:56
    Te weinig geld dus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:57
    Als je nu zelf die redenen nog niet kan bedenken en wil dat ze aangedragen worden ben je totaal ongeschikt.

    1. Kunstgras belast het lichaam op een hele verkeerde manier er is mi der demping.
    2. Bal rolt en stuiterd anders.
    3. Meer blessures en vaak ook zwaardere blessures.
    4.spelers willen niet naar NL i.v.m. de vele kunstgras velden.

    Vind ik leuk
    Vak-DD +11649
    vrijdag 16 november 2018 om 18:58
    Gewoon niet over willen stappen op echt gras dan twintig punten in mindering. Laat de KNVB dit soort weigeraars maar eens hard aanpakken.
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +86
    vrijdag 16 november 2018 om 19:42
    Pecies wat ik ook al stelde, dan zullen ze snel genoeg mee zijn of eruit liggen!
    Vind ik leuk
    Godin1 +1011
    vrijdag 16 november 2018 om 18:59
    Heracles is niet meer serieus te nemen door op plastic te blijven voetballen. Bijna heel voetbalminnend Nederland hoopt op degradatie van deze club.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:05
    de kans dat je de lotto wint is groter dan dat wij degraderen..:al jaren een stabiele club op financieel en sportief gebied.
    Vind ik leuk
    Godin1 +1011
    vrijdag 16 november 2018 om 22:47
    Volgens mij ben jjj niet erg goed in kansberekeningen... Maar goed, leuk dat jij zoveel vertrouwen in je clubje hebt -;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:27
    al ruim 30jaar.
    Vind ik leuk
    Godin1 +1011
    zaterdag 17 november 2018 om 07:21
    Dan hoop ik voor jou dat kansberekening klopt.
    Vind ik leuk
    wil +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 19:06
    Ziet er niet uit dat veld. Gras moet je kunnen ruiken.
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +86
    vrijdag 16 november 2018 om 19:45
    Dus dat! Helemaal correct, eigenlijk is het maar een halve wedstrijd, een wedstrijd zonder de geur van echt gras is eigelijk maar een halve wedstrijd,..
    Vind ik leuk
    Leading87 +73
    zaterdag 17 november 2018 om 20:55
    Dus jij ziet de geur van gras? Knap zeg!
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1482
    vrijdag 16 november 2018 om 19:07
    *Voor de uitstraling van de Eredivisie ( tegenover andere landen, spelers spelen liever op gras)
    Minder blessures..
    *De bal rolt overal hetzelfde.
    *Spelers maken eerder slijdings..
    *sentiment..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 19:08]
    Vind ik leuk
    Gerhuis +83
    vrijdag 16 november 2018 om 19:34
    Allemaal azijnzeikers hier!
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +86
    vrijdag 16 november 2018 om 19:46
    En daar!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    vrijdag 16 november 2018 om 19:13
    .
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 19:16]
    Vind ik leuk
    Humberto01 +528
    vrijdag 16 november 2018 om 19:20
    Daar heb je goed over nagedacht pik! Wat een geweldige mening ☺️
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    vrijdag 16 november 2018 om 19:33
    Als ik werkelijk zou moeten zeggen wat ik over heracles vind dat zijn we wel ff bezig...

    En nu dat excuses zoeken. Een beetje gecompenseerd willen worden omdat je met gras duurder uit bent... vlubs als Willem II en nac hebben al die tijd een nomale mat gehad. En volgens jullie kost dat totaal 1,2 miljoen per jaar. Jullie hebben in 13 jaar dus een dikke 15 miljoen extra in de selectie kunnen stoppen ten opzichte van andere clubs die wel gewoon netjes een grasmat hebben?

    15 miljoen!! En dan nu janken dat je compensatie wil??
    Ze zijn echt niet goed snik en verliezen al mijn respect
    Vind ik leuk
    Humberto01 +528
    vrijdag 16 november 2018 om 19:51
    Heracles heeft met toestemming van de KNVB en UEFA gekozen om op kunstgras te spelen. Daar heeft de club haar hele huishoudboekje op gebaseerd en is ze daardoor een gezonde club gebleven. Als het kunstgras verbannen moet worden dan is het logisch dat ze daar een compensatie voor krijgt!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    vrijdag 16 november 2018 om 20:25
    Waarom?? Ze zijn toch niet VERPLICHT geweest om op kunstgras te spejen? Dat het van de KNVB en UEFA mocht heeft jullie dus gewoon 15 miljoen opgelevert. Maar niemand die jullie daartoe heeft verplicht. Jullie hadden ook gewoon voor gras kunnen kiezen.

    Dus daarom nu ook niet piepen om een compensatie want dat slaat nergens op!!

    Ps. Wij zijn in tilburg ook gewoon gezond hoor en we hebben gewoon al die jaren een grasmat gehad.
    Vind ik leuk
    Leading87 +73
    zaterdag 17 november 2018 om 21:00
    Wellicht de reactie van Humberto nog eens lezen. Hij zegt namelijk dat Heracles toen gewoon toestemming had van alles en iedereen. Als er nu een verbod komt, vind ik een compensatie op zijn plek.

    Als jij jouw benzine auto in één keer niet meer mag gebruiken, wil jij ook geld voor de aanschaf van een elektrische auto. Lijkt me niet meer dan logisch.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    zaterdag 17 november 2018 om 21:42
    Ik heb het gelezen.

    Je doet net of heracles verplicht was om kunstgras te nemen. Nee, dat was niet zo. Dat was een keuze. Een keuze doe ze in al die jaren miljoenen en miljoenen heeft opgelevert tov andere clubs. Hebben toen die andere clubs om compensatie gevraagd?
    En wordt het abrupt verboden? Deze discussie is al jaren gaande dus heracles had dit kunnen zien aankomen. En misschien een paar van die miljoenen apart kunnen houden ipv te investeren in de zoveelste vage links of rechtsback.

    Jarenlang kunnen profiteren en dan nu ineens janken om een compensatie?
    Ik vind dat gewoon triest en zielig tegelijk
    Vind ik leuk
    Leading87 +73
    zaterdag 17 november 2018 om 22:55
    Natuurlijk was Heracles niet verplicht om kunstgras te nemen. Maar om nu als club voor een kunstgrasverbod te stemmen, terwijl andere clubs de rest van de verbeterpunten direct wegstemmen, zou ook hypocriet zijn. Zelf water bij de wijn doen, terwijl anderen dat niet willen. En daarnaast kun je in het volledige artikel lezen dat er weinig goed was voorbereid. Daarna lekker de zwarte Piet naar Heracles schuiven, ik snap de houding volledig. Lang leve Sjoerd Mossou en zijn niet onderbouwde column!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    zaterdag 17 november 2018 om 23:05
    Ik ben het met je eens dat andere punten niet goed voorbereid waren.

    Maar ik heb zo’n zwaar vermoeden dat heracles die punten ‘ misbruikt’ om dat kunstgras maar te mogen houden. Het gaat heracles niet alleen maar om die extra kosten maar vooral om het feit dat ze hoofdsponsor ten cate dan kwijt gaan raken. Wat ze natuurlijk veel meer geld gaat kosten. Elke speler vd eredivisie speelt het liefst op gras maar heracles denkt puur en alleen aan zichzelf. Ze proberen zich nu achter andere punten te verschuilen maar het feit ligt er gewoon dat het puur aan heracles ligt dat er volgend jaar nog op kunstgras wordt gevoetbald. Ik zou als Willem II supporter gruwelen als mijn club voor zo’n klote mat zou kiezen. Maakt me niet uit of dat geld op zou leveren. Daarom snap ik niet dat heracles supporters achter dit besluit kunnen staan.

    Dat de zwarte piet dus nasr heracles gaat vind ik in deze dus meer dan terecht!!

    Dit was DE kans om van die rotzooi af te komen. Helaas beslist zo’n clubje iets anders. Twente is in die regio dus niet de enige die het voetbal in nederland te grabbel gooit
    Vind ik leuk
    Leading87 +73
    zaterdag 17 november 2018 om 23:26
    Ik ben ook voor voetbal op natuurgras, absoluut! Maar het feit dat er in een amateuristische vergadering gestemd ging worden, terwijl punten slecht of niet voorbereid waren. Ik ben blij dat mijn club gewoon principes heeft. Jij noemt het verschuilen achter, ik noem het professionaliteit. Het feit dat drie clubdirecteuren de vooraf afgesproken geheimhouding aan hun laars lappen en vrolijk met Sjoerd Mossou gaan praten, alleen daarom zou ik al tegen stemmen. En ja, dat stimuleert niet echt om een trouwe sponsor die kunstgras levert aan de kant te zetten.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    zaterdag 17 november 2018 om 21:44
    Ps..als ooit een auto met benzine wordt verboden zie je dat ook al lang aankomen. En zorg ik dat ik tegen die tijd voorbereid ben.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    vrijdag 16 november 2018 om 19:16
    Heracles Almelo dat de voetballerij een jungle voor hypocrieten is was jullie wellicht al langer bekend. Maar als niemand iets kan onderbouwen en jullie toch rijkelijk met eurries gecompenseerd zouden worden doen jullie net zo hard mee om de (poen) jungle in stand te houden!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:21
    rijkelijk??
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4015
    vrijdag 16 november 2018 om 19:28
    Waarom moet jij gecompenseerd worden? Gewoon op gras spelende clubs meer uit die pot met TV gelden geven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:31
    Zorgen dat ze binnen 2 jr degraderen....geen goede spelers laten aantrekken, de beste weghalen, hetse tegen ze voeren, geen media aandacht, fluiten, nog meer ideeen om kunsttroep clubs uit te bannen?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    Leading87 +73
    zaterdag 17 november 2018 om 21:03
    Wellicht is jouw hetze ten overvloede, dat gebeurt namelijk nu al. 😉
    Vind ik leuk
    Dorzon +4434
    vrijdag 16 november 2018 om 19:33
    Laat heracles alles verkiezen en degraderen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:35
    Begrijp niet waarom de eredivisieclubs niet gewoon via de natuurlijke weg zorgen dat Heracles degradeert, of de scheidsrechters instrueert, zo hebben ze Feyenoord toch ook kampioen gemaakt.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    vrijdag 16 november 2018 om 19:39
    Nee.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +5001
    vrijdag 16 november 2018 om 19:35
    Als je niet beter zou weten ga je denken dat alle mensen uit Twente dom zijn. Eerst wilde men in Enschede de rest van Nederland wijs maken dat het aan de grote boze buitenwereld lag dat ze daar financieel een puinhoop van hebben gemaakt. En nu houden de buren uit Almelo stug vol dat kunstgras zo geweldig is want niemand heeft men uitgelegd waarom kunstgras zo slecht is. Toch opvallend veel domheid per vierkant meter daarzo.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    vrijdag 16 november 2018 om 19:47
    Koninklijke Ten Cate B.V. is een Nederlandse multinational en behoort internationaal tot de marktleiders in weefsels voor beschermende en werkkleding, outdoorweefsels, kunstgrascomponenten (vezels en backing), composietmaterialen voor lucht- en ruimtevaart en antiballistiek, geosynthetische materialen etc. In 2015 bracht een consortium van investeerders een succesvol bod uit op alle aandelen van het bedrijf.
    Het is geen domheid, het is werkgelegenheid protectie en dan mag je valse argumenten gebruiken om het voetbal naar de gvd te helpen.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +5001
    vrijdag 16 november 2018 om 20:00
    Ik snap niet wat werkgelegenheid van doen heeft met het feit dat Ten Cate hoofdsponsor is van Heracles en de club op hun ku(ns)tgras speelt.

    Ik geloof niet dat voor de bedrijfsvoering van Ten Cate het noodzakelijk is dat Heracles op ku(ns)tgras speelt. Het is niet zondag bedrijven niet met Ten Cate in zee gaan omdat Heracles verplicht is om op gewoon gras te gaan spelen. Bovendien geef je zelf al aan dat kunstgrascomponenten maar een van vele verschillende producten is.

    Bovendien, Heracles begint door haar starre houding een hoop goodwill te verliezen bij het Nederlandse publiek. Dit straalt ook af op Ten Cate die wellicht en misschien wel waarschijnlijk een hoofdrol speelt hierin.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    vrijdag 16 november 2018 om 20:06
    Bedankt voor je uitvoerig antwoord, maar er zit een contradictie in je betoog. Bedrijfsvoering - wss een hoofdrol
    Vind ik leuk
    Shelbourne +5001
    vrijdag 16 november 2018 om 20:08
    Verklaar je nader
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    vrijdag 16 november 2018 om 20:13
    Je gaat het pas zien als je het door hebt.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +5001
    vrijdag 16 november 2018 om 21:05
    Ik denk het niet
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1142
    vrijdag 16 november 2018 om 21:24
    Wijsneus
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    vrijdag 16 november 2018 om 19:38
    "Maar als niemand kan onderbouwen waarom het beter is voor het Nederlandse voetbal, dan wil ik daar wel voor gecompenseerd worden."

    Misschien omdat iedere trainer en speler (en supporter) het verafschuwt? Misschien omdat je het lachertje van Europa bent? En bedankt, eigenwijze Tukkers.
    Vind ik leuk
    Janste +278
    vrijdag 16 november 2018 om 19:51
    Als hij zelf niet snapt waarom het beter is, kan hij beter uit het voetbal stappen. Wat een gek zeg
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6285
    vrijdag 16 november 2018 om 19:56
    Heracles is niks anders dan een showroom van ten Cate om hun plastic rotzooi te kunnen verkopen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22211
    vrijdag 16 november 2018 om 19:59
    Handhavers van kunstgras zouden niets anders moeten krijgen dan -10 punten.
    Vind ik leuk
    Ian bez +0
    vrijdag 16 november 2018 om 20:08
    Ze moeten gewoon Nederlandse en Belgische competitie mengen zo heb je meer topclubs
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    vrijdag 16 november 2018 om 20:29
    Tuurlijk kerel. Onder een steen gelegen? Niet meegekregen dat die competitie louter uit corruptie bestaat? Van clubs tot scheidsrechters, van makelaars tot spelers!

    Never nooit samen gaan met die corrupte belgen
    Vind ik leuk
    Vooruit +89
    vrijdag 16 november 2018 om 20:49
    Het management van Heracles heeft een cursus polderonderhandelen gevolgd en slaat nu wartaal uit. Ze begrijpen niet wat ze nu fout doen. Laat geen enkele club meer een speler van of aan deze hopeloze club kopen of verkopen en nodig ze niet uit voor toernooien e.d.. Isoleer deze achterblijver. Eens zal ook Heracles het licht zien. En Emmen verdwijnt vanzelf wel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 20:51]
    Vind ik leuk
    gustare +616
    vrijdag 16 november 2018 om 21:01
    Puur egoisme in Almelo. Gaat hen alleen om het geld. Kwaliteit van het voetbal is voor hen niet belangrijk. Hoop dat ze snel degraderen of failliet gaan.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1142
    vrijdag 16 november 2018 om 21:23
    Waarom het beter is? OMG wat een pannenkoek! Omdat menig speler niet in onze competitie wilt spelen òmdat er kunstgras ligt!! Wij het enige land op de aardbol zijn die denken dat kunstgras ‘handig’ is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 23:30
    Toussaint je bent toch met mijn eens dat het niet goed is voor technische/jonge spelers in de EREDIVISIE uberhaupt geen KUNSTGRAS veel meer BLESSURES
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:29
    Ik vind niet dat we perse goed bezig zijn door de kont in de krib te gooien, maar wanneer er een dusdanig verschil in zit dat het overschakelen naar natuurgras niks oplevert, hoeft het van mij niet. Andere clubs kunnen mopperen wat ze willen, ze betalen je rekeningen toch niet. Het is compleet reglementair wat we hier aan het doen zijn, dat er aan die regels iets mankeert is een ander verhaal. Wanneer jij een buurman hebt met een rooie muur en jij en nog 3 anderen willen dat hij hem geel verft hoeft hij dat toch ook niet te doen? En als hij het wil wil hij compensatie zien voor de verf, kwasten en tijd. Denk dat dat het meest treffende voorbeeld is. Eerlijk gezegd veeg ik mijn reet af met de meningkjes van de andere clubs, we zijn zover gekomen door te zijn, wie we zijn. Hebben nog nooit competentie regels overtreden en dat doen we nog steeds niet. Dat een andere club meer kosten heeft is het probleem van NEC of Groningen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:16
    Dat Ku(ns)tgras hoort niet in de ED en ben groot voorstander als jullie soort clubs gedwongen worden om een niveautje lager te gaan spelen. Win win situatie, mogen jullie lekker op die troep spelen en wij zien weer voetbal zoals het hoor.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws