Verklaring voor sterke vorm in Oranje: 'Lekker spelen met De Jong en De Roon'

Verklaring voor sterke vorm in Oranje: 'Lekker spelen met De Jong en De Roon'

Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 08:12zo 18-11-2018 om 08:12

Georginio Wijnaldum vindt dat het Nederlands elftal niet op zijn lauweren mag rusten na de 2-0 zege op Frankrijk. De 28-jarige middenvelder stelt dat Oranje maandag tegen Duitsland nu ook voor de groepswinst moet gaan.

"Eenvoudig zal het tegen Duitsland niet worden", blikt Wijnaldum in gesprek met De Telegraaf vooruit op het laatste groepsduel in de Nations League. "Ze zullen zich toch willen laten zien, ook al zijn ze al gedegradeerd. Maar wij mogen nog niet tevreden zijn. Nu moeten we deze groep ook winnen."

Nederland handhaaft zich in ieder geval in de hoogste klasse van de Nations League. Na een gemist EK en WK had ook de Liverpool-middenvelder dat niet durven dromen, geeft hij toe. "Ook ik dacht dat het een lastig verhaal zou worden."

Wijnaldum staat misschien wel symbool voor de wederopstanding van Oranje. Hij komt onder bondscoach Ronald Koeman een stuk beter uit de verf. "Het is ook lekker spelen met Frenkie de Jong en Marten de Roon op het middenveld. Frenkie trekt zo veel tegenstanders naar zich toe, op een gegeven moment sta ik dan wel vrij. En Marten pakt zo veel ballen af. Dan kan ik lekker diep gaan."

Poll

Wordt het Nederlands elftal groepswinnaar in de Nations League?

(8072 stemmen)

Plaats een reactie

Radaje +1203
zondag 18 november 2018 om 08:33
Zal nog lastig genoeg worden. Je zal 110% inzet moeten hebben om te kunnen winnen. Maar dat zit de laatste wedstrijden wel goed gelukkig
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 08:33
Ik ben van mening dat Frankrijk en Duitsland niet altijd met de sterkste 11 start.

Een Lacazette, Fekir, en een *Benzema zijn een stuk beter als enkele spelers die bij de Fransen in de basis staan.
Zo zijn er nog een aantal die geblesseerd waren.

Ook Duitsland heeft soms spelers er in staan waarvan de meerderheid zegt van hoe dan?
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 08:37
Gaat niet om de beste spekers maar om soelers in virm die ook als team functioneerd.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 08:42
Dronken??
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 09:24
Ja. Jlopt, Oalen, in virm ziin, daar draaiit hert om.
Vind ik leuk
Luiehond +2275
zondag 18 november 2018 om 08:46
Hij is er wereldkampioen mee geworden!
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 08:35
Deze groep is een trompe l'oeil.
Vind ik leuk
Emnu +6546
zondag 18 november 2018 om 08:38
Ga je nou ook nog dom Frans lullen, schwalbe?
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 08:59
Ik zie in die gast het typetje O. den Besten van Van Kooten & De Bie.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 09:21
Normaliter wordt het Franse woord 'poule' abusievelijk aangewend om er 'groep' mee aan te duiden. Ik draag in dier voege bij aan taalpurificatie.

Enchanté(e)
Vind ik leuk
Emnu +6546
zondag 18 november 2018 om 09:59
Taalpurificatie door andere talen te introduceren?

Lijkt meer op contaminatie.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 08:58
Leuk om een kreet de wereld in te gooien, maar ik zou graag wel eens willen zien dat je inhoudelijk aangeeft waarom het allemaal schijn is wat we zien?
Vind ik leuk
Lee +765
zondag 18 november 2018 om 09:16
Ik hoop het van harte maar het zou ook typisch Nederland zijn om dan morgen te verliezen en zo het nog weg te geven.
Vind ik leuk
Kuip +9675
zondag 18 november 2018 om 09:19
Wij doen het fantastisch maar we moeten niet denken dat we tegen de lamme en de blinde spelen hè. De Duitsers hebben op papier nog steeds betere voetballers dan wij. Daarbij komt dat ze uiterst getergd zullen zijn na wat zwakke optredens. Zij zullen iets goed willen maken. Ik denk dan ook dat de Duitsers gaan winnen. Desalniettemin is het uiterst knap van Oranje dat het zich heeft weten te handhaven.
Vind ik leuk
SG8 +290
zondag 18 november 2018 om 10:12
Het gaat er gelukkig niet altijd om welke partij induvidueel de betere spelers heeft, maar ook wie er als collectief het beste presteert.

Natuurlijk heb je een voordeel op papier als er (wereld)sterren op staan. Je hebt er alleen niet altijd wat aan als ze allemaal denken dat zij het 'mannetje' zijn.
Vind ik leuk
abraksas +1884
zondag 18 november 2018 om 10:26
Dat dacht men ook van Bayern voor de wedstrijd tegen Ajax. Paar keer verloren en dus getergt en kwamen niet verder dan een gelukkige gelijkspel tegen Ajax.
Afwachten dus wat Duitsland morgen doet. Maar als ze morgen getergt zijn en weer op hun best spelen weten we iig ook waar we echt staan. Of we gaan ten onder of we houden stand en winnen alsnog of halen iig een punt. Als we stand houden weten we dat we weer echt bij de top horen.
Je doet ons trouwens we een beetje te kort he. De grote kracht van dit Oranje is niet de individuele spelers die op papier zo sterk zijn maar het geheel plaatje klopt gewoon. Overal degelijke tot zeer goeie spelers, een zeer sterke defensie (vooral het centrum), goeie mix op het middenveld (met als centrum Frenkie, zonder nou de rest te kort te willen komen maar wat hij laat zien is toch echt geweldig?) en ook de aanval zit wel goed.
En daarnaast is het gewoon een echt team dat voorelkaar wil vechten. En met Koeman hebben we ook een uitstekende bondscoach.
En het zal ook alleen maar beter worden. Net een paar wedstrijden onderweg onder Koeman en het vernieuwde Oranje he. En veel jonge spelers die nog zullen groeien.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12097
zondag 18 november 2018 om 09:21
Was het toch allemaal de schuld van Strootman.
Vind ik leuk
Il Gordo +16917
zondag 18 november 2018 om 09:25
Mooie lichting. En dan speelt Vilhena nog niet eens.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12282
zondag 18 november 2018 om 09:57
Daarom gaat het zo goed.. Vilhena serieus 😂
Vind ik leuk
Il Gordo +16917
zondag 18 november 2018 om 10:00
Ik ben ook niet serieus.
Vind ik leuk
Adjab +1163
zondag 18 november 2018 om 10:21
Terecht
Vind ik leuk
bennings +353
zondag 18 november 2018 om 10:22
Grapje zeker ,komt echt dik tekort vind het zelfs al vreemd dat hij geselecteerd is .
Vind ik leuk
Il Gordo +16917
zondag 18 november 2018 om 10:36
Ja.
Vind ik leuk
Kuip +9675
zondag 18 november 2018 om 10:58
Vilhena moet snel naar het buitenland om zich verder te ontwikkelen. Toch is hij een mannetje die je in bepaalde wedstrijden of situaties nodig hebt. Tijdens de oefenwedstrijd tegen België vorige maand deed hij de wedstrijd doen kantelen door z’n agressieve spel. Op dit moment hebben we alleen maar ideale schoonzonen in de ploeg. Soms heb je een vuile rat nodig. Dat zou Vilhena kunnen zijn.
Vind ik leuk
Il Gordo +16917
zondag 18 november 2018 om 13:03
Eens. Als je tegen een topland een voorsprong over de streep moet trekken het laatste half uur, dan kun je 'm er prima bij hebben. Valt me op dat ie in Oranje ook minder de postbode uithangt dan bij Feyenoord.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 09:57
Dat wordt een schlachtung morgen
Vind ik leuk
bennings +353
zondag 18 november 2018 om 10:19
Ben benieuwd of ze dit niveau kunnen vasthouden ...
Vind ik leuk
MojoRisin +14434
zondag 18 november 2018 om 10:27
Low heeft al aangegeven dat hij gaat experimenteren..
Verwacht dat minimaal een gelijkspel er zeker in zit..
Vind ik leuk
Bizzy +23299
zondag 18 november 2018 om 10:55
Waarom speelt de Roon niet bij een betere club ?
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 11:21
Onderschat nooit de duitsers!!!!
Die willen echt eerherstel en winnen van Ned.
Ned is hun grootste aartsvijand op gebied van voetbal.
Wordt een heerlijke wedstrijd!

Ned moet proberen ze echt te vernederen
we zijn 1974 nog steeds niet vergeten.
Vind ik leuk
Napier +93
zondag 18 november 2018 om 11:38
Ik ben bang dat het tegen Duitsland toch erg moeilijk gaat worden. Zij zullen zich niet laten verassen door Nederland. Ik vond Duitsland ook beter tegen Nederland spelen dan Frankrijk en waar de 2-0 tegen Frankrijk dik verdiend was, hebben we tegen Duitsland zeer geflatteerd gewonnen.Nee, die wedstrijd in Duitsland zal niet makkelijk worden.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 20:16
1-1 doelpunt Bergwijn
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws