Verklaring voor sterke vorm in Oranje: 'Lekker spelen met De Jong en De Roon'

    Verklaring voor sterke vorm in Oranje: 'Lekker spelen met De Jong en De Roon'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 08:12zo 18-11-2018 om 08:12

    Georginio Wijnaldum vindt dat het Nederlands elftal niet op zijn lauweren mag rusten na de 2-0 zege op Frankrijk. De 28-jarige middenvelder stelt dat Oranje maandag tegen Duitsland nu ook voor de groepswinst moet gaan.

    "Eenvoudig zal het tegen Duitsland niet worden", blikt Wijnaldum in gesprek met De Telegraaf vooruit op het laatste groepsduel in de Nations League. "Ze zullen zich toch willen laten zien, ook al zijn ze al gedegradeerd. Maar wij mogen nog niet tevreden zijn. Nu moeten we deze groep ook winnen."

    Nederland handhaaft zich in ieder geval in de hoogste klasse van de Nations League. Na een gemist EK en WK had ook de Liverpool-middenvelder dat niet durven dromen, geeft hij toe. "Ook ik dacht dat het een lastig verhaal zou worden."

    Wijnaldum staat misschien wel symbool voor de wederopstanding van Oranje. Hij komt onder bondscoach Ronald Koeman een stuk beter uit de verf. "Het is ook lekker spelen met Frenkie de Jong en Marten de Roon op het middenveld. Frenkie trekt zo veel tegenstanders naar zich toe, op een gegeven moment sta ik dan wel vrij. En Marten pakt zo veel ballen af. Dan kan ik lekker diep gaan."

    Poll

    Wordt het Nederlands elftal groepswinnaar in de Nations League?

    (8069 stemmen)

    Plaats een reactie

    Radaje +933
    zondag 18 november 2018 om 08:33
    Zal nog lastig genoeg worden. Je zal 110% inzet moeten hebben om te kunnen winnen. Maar dat zit de laatste wedstrijden wel goed gelukkig
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:33
    Ik ben van mening dat Frankrijk en Duitsland niet altijd met de sterkste 11 start.

    Een Lacazette, Fekir, en een *Benzema zijn een stuk beter als enkele spelers die bij de Fransen in de basis staan.
    Zo zijn er nog een aantal die geblesseerd waren.

    Ook Duitsland heeft soms spelers er in staan waarvan de meerderheid zegt van hoe dan?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:37
    Gaat niet om de beste spekers maar om soelers in virm die ook als team functioneerd.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:42
    Dronken??
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:24
    Ja. Jlopt, Oalen, in virm ziin, daar draaiit hert om.
    Vind ik leuk
    Luiehond +2061
    zondag 18 november 2018 om 08:46
    Hij is er wereldkampioen mee geworden!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:35
    Deze groep is een trompe l'oeil.
    Vind ik leuk
    Emnu +5177
    zondag 18 november 2018 om 08:38
    Ga je nou ook nog dom Frans lullen, schwalbe?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:59
    Ik zie in die gast het typetje O. den Besten van Van Kooten & De Bie.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:21
    Normaliter wordt het Franse woord 'poule' abusievelijk aangewend om er 'groep' mee aan te duiden. Ik draag in dier voege bij aan taalpurificatie.

    Enchanté(e)
    Vind ik leuk
    Emnu +5177
    zondag 18 november 2018 om 09:59
    Taalpurificatie door andere talen te introduceren?

    Lijkt meer op contaminatie.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:58
    Leuk om een kreet de wereld in te gooien, maar ik zou graag wel eens willen zien dat je inhoudelijk aangeeft waarom het allemaal schijn is wat we zien?
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9449
    zondag 18 november 2018 om 08:46
    Voorlopig het middenveld maar laten staan zo dan. Perfecte balans ook. Een echte verdedigende middenvelder, een creatieve middenvelder en een loper.
    Vind ik leuk
    abraksas +1562
    zondag 18 november 2018 om 09:07
    Ik durf te beweren dat we momenteel geen speler in de basis hebben waarvan ik kan zeggen dat ie Oranje onwaardig is. Dat is wel een flinke stap naar voren vergeleken met nog niet al te lang geleden.
    Kan hier en daar nog wel wat beter maar ja, het kan altijd wel beter he.
    Vind ik leuk
    Henk3 +850
    zondag 18 november 2018 om 10:00
    Zelfs Babel kan er tegenwoordig wat van.
    Vind ik leuk
    abraksas +1562
    zondag 18 november 2018 om 10:07
    Toch wel een verrassing he. De grootste verrassing zelfs denk ik. Vond hem nooit slecht maar ook al jaren geen Oranje-speler in hem gezien. Zelfs de laatste jaren, waarin Oranje gewoon echt slecht was vond ik hem geen speler voor Oranje. Maar nu maakt ie gewoon deel uit van de wederopstanding van Oranje. Toch knap.
    Vind ik leuk
    Henk3 +850
    zondag 18 november 2018 om 10:11
    Ik irriteerde mij altijd aan heb omdat ie acties wilde maken terwijl hij dat niet kan. Nu is het echt een spits geworden die de bal vasthoudt, zorgt dat de ploeg kan aansluiten en op de juiste plek staat bij die beslissende pass. I like.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2782
    zondag 18 november 2018 om 09:41
    Alleen Blind eruit halen en Ake daar neer zetten
    Vind ik leuk
    jochempje +3622
    zondag 18 november 2018 om 10:26
    Want je wilt niet dat we succesvol zijn als land?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:13
    Want Blind is de sleutel naar succes?
    Vind ik leuk
    jochempje +3622
    zondag 18 november 2018 om 12:13
    Niet persé, maar hij is een ondergewaardeerde speler die het hele elftal beter kan laten spelen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:53
    Maar stellen dat we niet succesvol willen zijn als we Ake in plaats van Blind opstellen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ake doet het hartstikke goed en hij is jong, waardoor er meer rek zit in hem dan in Blind.
    Vind ik leuk
    RenW +599
    zondag 18 november 2018 om 12:27
    Ja denk ik wel, als je ziet hoe hij dirigeert achterin.
    Maar lul lekker met andere verstandlozen mee.
    Kop van jut heb je altijd nodig, maar om daar nou een van de betere voor uit te zoeken, en je haat naar een club te ventileren? Dat snap ik niet zo goed.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:50
    Dus omdat ik vraag of blind de sleutel naar succes is 'lul ik met de verstandlozen mee'?.. En ik haat een club? Enige club die ik zou moeten haten als Deventenaar is PEC, maar zelfs die club gun ik alles (behalve winst bij de ijsselderby).

    Jij bent kampioen voorbarig en slechte conclusies trekken.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2782
    zondag 18 november 2018 om 13:47
    Dan gaat het alleen maar beter, als Blind niet speelt
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    Lee +436
    zondag 18 november 2018 om 09:16
    Ik hoop het van harte maar het zou ook typisch Nederland zijn om dan morgen te verliezen en zo het nog weg te geven.
    Vind ik leuk
    Kuip +8467
    zondag 18 november 2018 om 09:19
    Wij doen het fantastisch maar we moeten niet denken dat we tegen de lamme en de blinde spelen hè. De Duitsers hebben op papier nog steeds betere voetballers dan wij. Daarbij komt dat ze uiterst getergd zullen zijn na wat zwakke optredens. Zij zullen iets goed willen maken. Ik denk dan ook dat de Duitsers gaan winnen. Desalniettemin is het uiterst knap van Oranje dat het zich heeft weten te handhaven.
    Vind ik leuk
    SG8 +268
    zondag 18 november 2018 om 10:12
    Het gaat er gelukkig niet altijd om welke partij induvidueel de betere spelers heeft, maar ook wie er als collectief het beste presteert.

    Natuurlijk heb je een voordeel op papier als er (wereld)sterren op staan. Je hebt er alleen niet altijd wat aan als ze allemaal denken dat zij het 'mannetje' zijn.
    Vind ik leuk
    abraksas +1562
    zondag 18 november 2018 om 10:26
    Dat dacht men ook van Bayern voor de wedstrijd tegen Ajax. Paar keer verloren en dus getergt en kwamen niet verder dan een gelukkige gelijkspel tegen Ajax.
    Afwachten dus wat Duitsland morgen doet. Maar als ze morgen getergt zijn en weer op hun best spelen weten we iig ook waar we echt staan. Of we gaan ten onder of we houden stand en winnen alsnog of halen iig een punt. Als we stand houden weten we dat we weer echt bij de top horen.
    Je doet ons trouwens we een beetje te kort he. De grote kracht van dit Oranje is niet de individuele spelers die op papier zo sterk zijn maar het geheel plaatje klopt gewoon. Overal degelijke tot zeer goeie spelers, een zeer sterke defensie (vooral het centrum), goeie mix op het middenveld (met als centrum Frenkie, zonder nou de rest te kort te willen komen maar wat hij laat zien is toch echt geweldig?) en ook de aanval zit wel goed.
    En daarnaast is het gewoon een echt team dat voorelkaar wil vechten. En met Koeman hebben we ook een uitstekende bondscoach.
    En het zal ook alleen maar beter worden. Net een paar wedstrijden onderweg onder Koeman en het vernieuwde Oranje he. En veel jonge spelers die nog zullen groeien.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6896
    zondag 18 november 2018 om 09:21
    Was het toch allemaal de schuld van Strootman.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10616
    zondag 18 november 2018 om 09:25
    Mooie lichting. En dan speelt Vilhena nog niet eens.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12022
    zondag 18 november 2018 om 09:57
    Daarom gaat het zo goed.. Vilhena serieus 😂
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10616
    zondag 18 november 2018 om 10:00
    Ik ben ook niet serieus.
    Vind ik leuk
    Adjab +992
    zondag 18 november 2018 om 10:21
    Terecht
    Vind ik leuk
    bennings +321
    zondag 18 november 2018 om 10:22
    Grapje zeker ,komt echt dik tekort vind het zelfs al vreemd dat hij geselecteerd is .
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10616
    zondag 18 november 2018 om 10:36
    Ja.
    Vind ik leuk
    Kuip +8467
    zondag 18 november 2018 om 10:58
    Vilhena moet snel naar het buitenland om zich verder te ontwikkelen. Toch is hij een mannetje die je in bepaalde wedstrijden of situaties nodig hebt. Tijdens de oefenwedstrijd tegen België vorige maand deed hij de wedstrijd doen kantelen door z’n agressieve spel. Op dit moment hebben we alleen maar ideale schoonzonen in de ploeg. Soms heb je een vuile rat nodig. Dat zou Vilhena kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10616
    zondag 18 november 2018 om 13:03
    Eens. Als je tegen een topland een voorsprong over de streep moet trekken het laatste half uur, dan kun je 'm er prima bij hebben. Valt me op dat ie in Oranje ook minder de postbode uithangt dan bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2134
    zondag 18 november 2018 om 09:42
    We geven degradant DERUITSLAND nog ff een flinke schop na. Zijn we bij het darten ook weer ff af van die klote Duitsers die dan weer zingen : "Ohne Holland fahren wir zur E.M."
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:30
    We geven ze een Koekie na .
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2134
    zondag 18 november 2018 om 13:42
    Eentje??? Het hele pak speculaas kunnen ze krijgen en de kerstkransjes erbij.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:42
    Lekker hoor Koekie ik hou er van .
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2134
    zondag 18 november 2018 om 13:44
    Ik ook maar niets mooier dan een verliezende Duitser..
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:57
    Dat wordt een schlachtung morgen
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:03
    De Roon moeten we ook koesteren die .
    jongen doet het ook geweldig
    Stofzuiger type .
    Vind ik leuk
    pietprecies +7588
    zondag 18 november 2018 om 11:27
    Idd die doet het erg goed! Terwijl hij fysiek helemaal niet zo groot gebouwd is ofzo.
    Vind ik leuk
    bennings +321
    zondag 18 november 2018 om 10:19
    Ben benieuwd of ze dit niveau kunnen vasthouden ...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13248
    zondag 18 november 2018 om 10:27
    Low heeft al aangegeven dat hij gaat experimenteren..
    Verwacht dat minimaal een gelijkspel er zeker in zit..
    Vind ik leuk
    Bizzy +21457
    zondag 18 november 2018 om 10:55
    Waarom speelt de Roon niet bij een betere club ?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:21
    Onderschat nooit de duitsers!!!!
    Die willen echt eerherstel en winnen van Ned.
    Ned is hun grootste aartsvijand op gebied van voetbal.
    Wordt een heerlijke wedstrijd!

    Ned moet proberen ze echt te vernederen
    we zijn 1974 nog steeds niet vergeten.
    Vind ik leuk
    Napier +61
    zondag 18 november 2018 om 11:38
    Ik ben bang dat het tegen Duitsland toch erg moeilijk gaat worden. Zij zullen zich niet laten verassen door Nederland. Ik vond Duitsland ook beter tegen Nederland spelen dan Frankrijk en waar de 2-0 tegen Frankrijk dik verdiend was, hebben we tegen Duitsland zeer geflatteerd gewonnen.Nee, die wedstrijd in Duitsland zal niet makkelijk worden.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:16
    1-1 doelpunt Bergwijn
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws