Mitrovic doet 'Memphisje', faalt en gaat door het stof: 'Ik ben stom!'

Mitrovic doet 'Memphisje', faalt en gaat door het stof: 'Ik ben stom!'

Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 13:02zo 18-11-2018 om 13:02

Aleksandar Mitrovic heeft zich zaterdagavond verontschuldigd voor een pijnlijke misser vanaf elf meter. Tijdens het Nations League-duel met Montenegro probeerde de Servische spits een penalty à la Panenka te benutten. De inzet van Mitrovic, die zich had laten inspireren door Mempis Depay, verdween echter over het doel. 

Servië won de wedstrijd uiteindelijk met 2-1, onder meer dankzij een goal van de spits van Fulham. Toch voelde Mitrovic na afloop van het duel de behoefte om zich te verontschuldigen. "Ik ben stom! Ik zag het Memphis Depay doen en besloot op het laatste moment dat ook maar te proberen."

Mitrovic kan overigens uitstekende cijfers overleggen in de nationale ploeg. De laatste elf interlands van de spits leverden elf treffers op. Servië gaat aan kop in een Nations League-groep met naast Montenegro ook Roemenië en Litouwen. 

Memphis slaagde er vrijdagavond wél in om te scoren met een Panenka-penalty. In de slotseconden van Nederland-Frankrijk (2-0) schoot de vedette van Olympique Lyon raak.  

Plaats een reactie

TheArena. +1102
zondag 18 november 2018 om 13:07
Niet iedereen is zoals onze Memphis.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17831
zondag 18 november 2018 om 13:08
Was geen penalty dus gerechtigheid.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17831
zondag 18 november 2018 om 13:07
Mitrofiets ... niet zo handig!
Vind ik leuk
Jaap124 +77
zondag 18 november 2018 om 13:09
Probeer het dan ook niet als je het niet kan
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 13:09
Mitrovic is een stormram, die moet niet zulke dingen doen. Dat is alleen weggelegd voor de spelers die wat met een bal kunnen.
Vind ik leuk
stratumseind +191501
zondag 18 november 2018 om 13:13
Had m 5 meter naast de goal geschoten dan was je een echte vent geweest.
Vind ik leuk
TheArena. +1102
zondag 18 november 2018 om 13:17
Dan kwam ie Servië niet meer binnen.
Vind ik leuk
Gerro +8451
zondag 18 november 2018 om 13:21
Onterechte pingel dus mooi dat ie er niet in gaat.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 13:23
Panenka-penalty ja of nee, er is er maar eentje geweest die echt penaltie,s kon nemen en dat was Johan Neeskens, maar dit zal alleen degene weten die Johan Neeskens penaltie,s hebben zien nemen.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 13:37
Denk dat Memphis op zijn beurt weer geïnspireerd was door de legendarische Zidane.
Die flikte dit al in 2006, 12 jaar geleden.

Tegen een van de beste keepers aller tijden.

Perfect uitgevoerd.

Onderkant lat.

In een WK FINALE (!!)

Een miljard mensen die live kijken;

Je moet het maar durven en kunnen...
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 22:14]
Vind ik leuk
BoomP +381
zondag 18 november 2018 om 13:52
Ja precies, of in de laatste minuut/seconden van de wedstrijd met 1-0 op het bord...je moet maar‘ durven hahah maaaar wel mooi genomen dat zeker
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 13:56
Ja, nogal een verschilletje aangezien het de laatste seconden waren en de wedstrijd al was besloten en Nederland had gewonnen, ongeacht penalty.

Een WK finale, daarin tegen... een wereld van verschil.

Wel mooi benut van Depay, daar niet van.
Vind ik leuk
Johan59 +877
zondag 18 november 2018 om 14:23
Weet je hoe dit heet een paneka, en geen Zidaantje dus wie zou het bedacht hebben idd Paneka
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 14:32
No shit Sherlock 🕵️

Voor de rest nog iets nuttigs te melden op deze zondagmiddag?
Vind ik leuk
Sunil010 +293
zondag 18 november 2018 om 13:41
Toch wel mooi genomen, was idd geen pingel.
Vind ik leuk
torinofc +613
zondag 18 november 2018 om 13:44
een Memphisje= een Panenka wannebe
Vind ik leuk
Garinsha +5047
zondag 18 november 2018 om 13:47
Ohjaa "een Memphisje"..? het kan snel keren..
Kan me nog herhinneren dat een arrogante lul was met een hoed op.. en een van die zwarte pieten op de foto.

Maja daar mogen we het niet meer over hebben want dat is "Verleden tijd" Tot dat er weer een slechte serie wedstrijden word gespeeld....
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3285
zondag 18 november 2018 om 13:54
Eerst mistrappen en dan overloppen.. Matchfixing 😂😂
Vind ik leuk
wilheimus +1459
zondag 18 november 2018 om 14:21
De panenka van Pirlo vind ik nog altijd een van de mooiste, volgens mij was het tegen Engeland. Die stuiterde nog bijna voor de doellijn, heerlijk!
Vind ik leuk
BT410 +295
zondag 18 november 2018 om 15:31
Het is een Panenka. Kut Nederlanders die houden van dingen eigen maken, wat een kk volk.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 17:58
Wat doe je hier dan. Grote jongen met je kk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws