Ajax wacht af voor Bayern-thuis: Van de Beek en Onana al voor de rust gewisseld

Ajax wacht af voor Bayern-thuis: Van de Beek en Onana al voor de rust gewisseld

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 20:30za 08-12-2018 om 20:30

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 14:08wo 12-12-2018 om 14:08

De kans bestaat dat Ajax het woensdag tegen Bayern München zonder André Onana en Donny van de Beek moet het doen. Beide Ajacieden vielen al in de eerste helft uit in het competitieduel met PEC Zwolle.

Van de Beek ging bij een 0-2 voorsprong voor Ajax (goals Klaas-Jan Huntelaar en Frenkie de Jong), met pijn op de grond zitten. De middenvelder kreeg een korte blessurebehandeling, waarna hij de wedstrijd hervatte. Even later gaf hij toch aan niet verder te kunnen en werd hij vervangen door Zakaria Labyad. Duidelijk is niet wat Van de Beek mankeert.

Niet veel later raakte ook Onana geblesseerd. De doelman gaf aan last te hebben van zijn hamstring na een duel met oud-Ajacied Zian Flemming. De verzorger probeerde Onana nog op te lappen, maar gaf het gebaar te wisselen. Kostas Lamprou verving hem. 

Woensdag speelt Ajax in de laatste groepswedstrijd van de Champions League tegen Bayern. De Amsterdammers moeten thuis winnen om te eindigen als groepswinnaar.

Poll

Gaat Ajax winnen van Bayern?

(0 stemmen)

Plaats een reactie

Morris +23890
zaterdag 8 december 2018 om 20:32
Kut kunstgras
Vind ik leuk
Ajax +821
zaterdag 8 december 2018 om 20:34
Waarom gebeurt dit niet bij PSV? Al die blessures dit seizoen. Om ziek van te worden.
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
zaterdag 8 december 2018 om 20:43
Onana is wel echt een probleem. De vervangers voor hem zijn echt een stuk minder.
Vind ik leuk
Sabau +1729
zaterdag 8 december 2018 om 20:47
Vermeer kopen? €20 miljoen
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
zaterdag 8 december 2018 om 21:27
Dat is die hele selectie nog niet eens waard.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:44
PSV is gewoon een stuk fitter ;p
Al hebben wij ook met Thomas en Bergwijn blessures gehad. Maar inderdaad iets minder dan bij Ajax
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
zaterdag 8 december 2018 om 20:46
Want thomas was ook echt een basisspeler he
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:51
Nee, maar dat werd ook niet gezegd......
Vind ik leuk
Ale +5820
zaterdag 8 december 2018 om 21:38
Die fake blessure bedoel je?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:45
Niet op de hoogte dus
Vind ik leuk
GOAL! +691
zaterdag 8 december 2018 om 20:54
Waarom gebeurt dit niet met PSV... Hahaha sukkel
Vind ik leuk
Stranger +6615
zaterdag 8 december 2018 om 20:54
Misschien iets met training intensiteit ?
Of heb je nooit gehoord van een trainingsopbouw?
Het kan natuurlijk ook gewoon pech zijn.
Vind ik leuk
HJR +9001
zaterdag 8 december 2018 om 21:05
Rare opmerking ik hoop dat we gewoon kampioen worden. En niet door blessures bij een concurrent. En al helemaal niet als excuus gebruiken.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
zaterdag 8 december 2018 om 20:36
Haha, grapjas.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:40
ja echt he?! ik vind dit niet kunnen.
Vind ik leuk
Guusman +1238
zaterdag 8 december 2018 om 21:21
En toch kan het.
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2236
zaterdag 8 december 2018 om 20:43
Kut KNVB
Vind ik leuk
Utrecht.u +544
zaterdag 8 december 2018 om 20:45
Pas maar op. Dit soort reacties worden door de Ajacieden verwijderd.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
zaterdag 8 december 2018 om 20:56
Nou inderdaad! Dat kut kunstgras had al lang verboden moeten worden!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:51
Nou is het opeens Kut kunstgras? 😂
Vind ik leuk
AllAdIn +24598
zaterdag 8 december 2018 om 20:59
Ligt het nou aan mij of heb ik al een paar spelers zien liggen/lopen met bebloede schaafwonden door dat kut gras?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:05
En weer een scheidsrechter Kamphuis die graag de hoofdrol voor zichzelf opeist ! Bah, wat een naar mens
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:33
Eerste hoge bal en gelijk een goal met die kutkabouter op doel!!!!! Oprotten met doe Lamprou! Hoe kan Ajax het naar buiten toe verkopen zulke grote ambities te hebben en dan zo een tweede keeper hebben???? Daar schaam je je toch zooooooo diep voor...
Marc moet in de winter maar heeeeeeel snel een keeper gaan kopen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 20:40]
Vind ik leuk
de buffels +829
zaterdag 8 december 2018 om 20:33
AJAX wil z'n spelers sparen voor woensdag......lol
Vind ik leuk
Head-Butt +272
zaterdag 8 december 2018 om 20:34
Beginnen ze nu al excuses te zoeken.
Vind ik leuk
Forever Ajax +2185
zaterdag 8 december 2018 om 20:36
Ik hoorde dat bergwijn zich ook alweer afgemeld heeft voor de oefenwedstrijd van het nl elftal op 25-03-2025
Vind ik leuk
Head-Butt +272
zaterdag 8 december 2018 om 20:37
Ik hoorde dat Venema nu al 110 miljoen waard is.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:37
Voor wat?? Lul toch niet zo dom man. 1 nederlaag in alle competities, waar heeft Ajax excuses voor nodig dan??
Vind ik leuk
Head-Butt +272
zaterdag 8 december 2018 om 20:39
Indekken voor een blamage heet dat.

En dat is nog netjes uitgesproken.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:42
Welke blamage??? Wij spelen niet tegen RKC hoor.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 20:42]
Vind ik leuk
Head-Butt +272
zaterdag 8 december 2018 om 20:43
Is wel zo een beetje hetzelfde niveau.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:39
Zoals gezegd, niks aant handje. Jammer he. Nu gauw naar bed jongen ;)
Vind ik leuk
Head-Butt +272
zaterdag 8 december 2018 om 23:00
Dacht dat je er al in lag.
Is waarschijnlijk dat je niet zo heel snel bent van begrip.
Vind ik leuk
AllAdIn +24598
zaterdag 8 december 2018 om 21:04
Een beetje wat Bommel doet door alvast te zeggen dat als PSV geen kampioen wordt, het nog steeds geen verloren seizoen geweest is?
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
zaterdag 8 december 2018 om 20:38
Wat is jouw excuus als Ajax wint, Shit Head!😜
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 20:38]
Vind ik leuk
la galaxy +1041
zaterdag 8 december 2018 om 20:35
Pec verdiend een voorsprong ze spelen veel beter en frenkie is echt super bezig held!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
zaterdag 8 december 2018 om 20:37
En de Ligt had rood moeten krijgen voor het neerschoffelen van een doorgebroken speler.
Vind ik leuk
Fissah14 +1265
zaterdag 8 december 2018 om 20:35
Dit kan toch niet met zo'n tweede kleine kut keeper?!? Schaam je
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:35
Lewandowski weer geluk. Elke hoge kopbal kan die kabouter niet bij.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:36
Klassejustitie ..... De Ligt had echt rood moeten krijgen. Mazzel voor Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:38
dan zou de var weer stuk zijn zeker
Vind ik leuk
AllAdIn +24598
zaterdag 8 december 2018 om 20:37
Ik heb het nooit gezegd, maar nu kan ik het echt niet laten, Lamprou + 10cm en hij had die bal gehad!
Vind ik leuk
-40 +1061
zaterdag 8 december 2018 om 20:37
Met boeren in het veld weet je dat het alleen maar schoppen is, van Bommel je zult wel trots zijn op je volgers.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:37
Ja leve het kutgras.....
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
zaterdag 8 december 2018 om 20:38
Grapjas
Vind ik leuk
Mo +12864
zaterdag 8 december 2018 om 20:38
Zijn al veel te veel spelers geblesseerd geraakt op dit achterlijke kutveld. Leg er godverdomme gewoon een normale grasmat neer man in plaats van die plastic kutzooi.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
zaterdag 8 december 2018 om 20:55
Tja... het blijft belachelijk.
Nu wil ik niet gelijk de schuld geven aan het veld, maar ze lieten tussendoor even de knie van Frenkie de Jong zien en dat was één grote schaafwond.
Belachelijk dat de KNVB dit allemaal toe laat, ze horen de spelers in bescherming te nemen.
Vind ik leuk
AllAdIn +24598
zaterdag 8 december 2018 om 21:01
Net die speler van PEC precies zo'n knie, echt belachelijk dat op dit tering plastic gevoetbald mag worden!
Vind ik leuk
BigBoi +2741
zaterdag 8 december 2018 om 20:38
Ajax PSV en Feijenoord moeten gewoon aangeven bij de KNVB dat ze niet meer op kunstgras gaan spelen! Dan is het volgende wk opgelost. Dit slaat gewoon nergens op zo slecht is dat veld
Vind ik leuk
Quareck +7606
zaterdag 8 december 2018 om 20:42
Het volgende wk is pas over 4 jaar.
Vind ik leuk
Kuip +9924
zaterdag 8 december 2018 om 20:39
Een ding is nog maar eens duidelijk geworden. Ajax heeft een zeer smalle selectie. In de winterstop moet er met de geldbuidel gerammeld worden. Er moeten zeker drie topspelers bij en een keeper. Geld zat.
Vind ik leuk
Bo3007 +429
zaterdag 8 december 2018 om 20:50
Smalle selectie? Er zou alleen een andere reserve keeper bij mogen van me maar voor de rest heeft Ajax prima alternatieven op de bank. Meer dan Psv en Feyenoord in ieder geval.
Vind ik leuk
Kuip +9924
zaterdag 8 december 2018 om 21:22
Prima alternatieven voor de eredivisie. Maar niet voor de CL. De invallers van vanavond, Labyad en Lamprou, kunnen er niets van.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15557
zaterdag 8 december 2018 om 20:40
Lamprou was bij de goal al te klein en gaat er tegen Bayern niet beter uitzien. Keeper erbij in de winterstop is geen overbodige luxe.
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2236
zaterdag 8 december 2018 om 20:41
Toppie Knvb. Goedzoooo!!!!!! Steun de club die van jullie kampioen moet worden maar goed!! Als dit geen rood was, wat is dan wel rood. Om ziek van te worden dit. KNVB MAFFIA
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
zaterdag 8 december 2018 om 20:57
De knie van De Jong, die is rood.
Komt doordat ie op een stuk schuurpapier staat te voetballen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 8 december 2018 om 22:18
Ga korfballen.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
zondag 9 december 2018 om 02:09
Maak jij je maar druk om dat kut kunstgras van jullie zwollenaar
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
zondag 9 december 2018 om 09:50
Was geen rood, kon echt niet meer bij die bal!!! En als die scheidsrechter had gedaan wat hij moet doen hadden jullie nog met 8 man op het veld gestaan met al dat geschop!!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:43
Met Lamprou op doel, is Ajax gelijk weer terug bij 0! Weer het lachertje van Europa.
Vind ik leuk
JoeyC +3974
zaterdag 8 december 2018 om 20:48
Hier heeft Ajax pech dat de VAR op zo’n momenten niet kan ingrijpen. Anders waren deze blessures van Vd Beek en Onana zeker weten teruggedraaid.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
zaterdag 8 december 2018 om 20:50
Met Lamprou in de CL tegen Bayern 😲
Vind ik leuk
karnisse +516
zaterdag 8 december 2018 om 21:02
:'(
Vind ik leuk
cornelisse +256
zaterdag 8 december 2018 om 21:00
Klote tapijt
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
zaterdag 8 december 2018 om 21:02
Ze kunnen het beter dichttegelen... als je die knieën ziet... manmanman...
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 8 december 2018 om 21:22
Hoop dat Andre geen au aan de hamstringblessure heeft want het is wel een beer in de goal..
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1709
zaterdag 8 december 2018 om 21:38
Lamprou vs Lewandowski
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:39
Schandalig hoe ze lopen te schoppen bij PEC. Hadden best wat meer gele kaarten uitgedeeld mogen worden aan de PEC spelers.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:14
Haha, met dwerg Lamprou tegen Bayern. Topsport.
Vind ik leuk
Blueman +1026
zaterdag 8 december 2018 om 23:24
Die spelen gewoon!
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
zondag 9 december 2018 om 00:18
Is maar de vraag. Onana sparen kan belangrijk zijn voor de laatste wedstrijden in de ED voor de winterstop. Lamprou ging kansloos onder de bal door bij een hoge bal.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:05
Vanaf nu is de naam, kutgras.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws