'Ik vind het rood voor De Ligt, Ehizibue een van snelste spelers in Eredivsie'

'Ik vind het rood voor De Ligt, Ehizibue een van snelste spelers in Eredivsie'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 21:05za 08-12-2018 om 21:05

Laatste update: zaterdag 8 december 2018 om 21:14za 08-12-2018 om 21:14

Ajax-verdediger Matthijs de Ligt kreeg in de wedstrijd tegen PEC Zwolle een gele kaart na een overtreding op Kingsley Ehizibue. De vraag is of hij een rode kaart had moeten krijgen. Kenneth Perez en Lars Veldwijk verschillen bij de Eretribune op FOX Sports sterk van mening.

"Ik vind van niet", stelt Perez. "Dat heeft vooral te maken met de aanname van Kingsley. Die is zo ver van hem vandaan dat hij eigenlijk naar de keeper rolt. Daardoor is er dus geen scoringskans na die overtreding. Zijn aanname was ook voor de overtreding werd ingezet. De aanname was slecht en dan komt de tackle", aldus de Deense analist. "Kijk hoe ver de bal is en met welke snelheid.

"Ik vind het wel een rode kaart", reageert Veldwijk. De oud-spits van PEC wijst op de snelheid van de rechtsback van de Zwollenaren. "Hij valt door de tackle en verliest daardoor ook snelheid. Ik ken hem, hij is één van de snelste spelers in de Eredivisie. Hij had deze bal zeker nog kunnen halen."

"Onana had toch kunnen komen ook?", haakt Henk Spaan in. "Die had al last van zijn hamstring, daar moet je rekening mee houden", stelt Kees Kwakman.

Bekijk hier de beelden van de overtreding.

Poll

Had De Ligt een rode kaart moeten krijgen?

(3494 stemmen)

Plaats een reactie

Roeptoeter +15556
zaterdag 8 december 2018 om 21:11
Perez is altijd de enige die altijd zinnige dingen zegt. Veldwijk moet maar lekker gaan vloggen.
Vind ik leuk
buddha +10857
zaterdag 8 december 2018 om 23:40
jij roept hier BIJNA altijd onzin. heb je al een vlog naam verzonnen ?
Vind ik leuk
Forever Ajax +2185
zaterdag 8 december 2018 om 21:11
Rode kaart 😂
Vind ik leuk
Il Gordo +18268
zaterdag 8 december 2018 om 21:11
Ja, wat is het nu? Geel of rood?
Vind ik leuk
Roeptoeter +15556
zaterdag 8 december 2018 om 21:15
Geel. Dat heeft eerst de scheidsrechter en daarna de VAR bevestigd.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:15]
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
zaterdag 8 december 2018 om 23:51
En die hebben nog nooit een fout gemaakt 😂
Vind ik leuk
Hyena +30511
zaterdag 8 december 2018 om 21:16
Heel veel twijfel, dus dan is het terecht dat de VAR niet ingrijpt. Zo zijn de regels nu eenmaal.

En volgens mij was die jongen inderdaad nooit meer bij de bal gekomen en De Ligt raakt hem nauwelijks tot niet.
Vind ik leuk
pietprecies +11697
zaterdag 8 december 2018 om 22:11
Vooral heel Eindhoven had op rood gehoopt, ik gok dat Veldwijk aan het solliciteren is naar de plek van Luuk de Jong.
Vind ik leuk
Blindsy +18712
zaterdag 8 december 2018 om 21:15
Het zit die miljoenenploeg duidelijk niet tegen, vanavond...
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:39
woensdag doet de var niet mee..
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
zaterdag 8 december 2018 om 23:06
Na de winterstop wel in de CL..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 07:54
Dat gun ik ze dan ook wel weer.
Vind ik leuk
Blindsy +18712
zondag 9 december 2018 om 09:55
Nee, en da's misschien niet in het nadeel van Ajax. Wordt wel spannend hoor, misschien ga ik er zelfs wel naar kijken!
Vind ik leuk
Sluisje +1001
zondag 9 december 2018 om 06:52
je doet je naam weer eer aan :)
Vind ik leuk
Blindsy +18712
zondag 9 december 2018 om 09:49
Moet ik nog even bedenken wat ik van jouw naam vind. De sluisdeuren openen, 'maar wat roepen'... of kom je uit Sluis? Kan ik je in ieder geval óók een 'blinde Zeeuw' noemen.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
zaterdag 8 december 2018 om 21:15
Zijn val komt niet door het been van de ligt.
Vind ik leuk
Ramon89 +1133
zaterdag 8 december 2018 om 23:18
Hij struikelde inderdaad over die kunstgraspol
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7081
zaterdag 8 december 2018 om 21:16
KNVB = MAFFIA
Vind ik leuk
Iggy +4517
zaterdag 8 december 2018 om 21:24
TJOEP COLA=DROEFTOETER
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:24
IGGY = DOMME IDIOOT
Vind ik leuk
Sluisje +1001
zondag 9 december 2018 om 06:53
haha, inderdaad
de KNVB heeft psv al meerdere keren kampioen gemaakt.....
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:56
Tja als ajax het al tegen de graafschap verspeelt moet je de knvb wel de schuld geven he..
Vind ik leuk
Sluisje +1001
zondag 9 december 2018 om 18:48
Oh nee hoor, dat doet Ajax zelf, maar zonder de hulp van de KNVB was Ajax drie wedstrijden daarvoor al kampioen geweest.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:16
had eens andersom moeten zijn dan was het janken met Amsterdamse tuiten geweest
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
zaterdag 8 december 2018 om 21:46
Hou jij je nou maar bezig met Jong Ajax..
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:47
ge hebt nog gelijk ook, helaas zucht
Vind ik leuk
MR - +175
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Ach, je weet nooit, misschien promoveren ze wel weer, misschien niet dit seizoen met al die concurrentie, maar wellicht dan later
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 8 december 2018 om 22:20
😂
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:28
Was tegen heerenveen toch ook andersom.
Lozano kon nooit meer bij die bal, vanwege de richting die hij hem gaf.
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
maandag 10 december 2018 om 13:00
Nooit meer Nijmegen.
Vind ik leuk
Head-Butt +272
zaterdag 8 december 2018 om 21:18
Geen andere conclusie dan rood.

Maar ja, het Belgische corruptie virus heeft ook hier zijn invloeden.
Vind ik leuk
JoeyC +3974
zaterdag 8 december 2018 om 21:25
De laatste opmerking van Perez (die staat niet in het artikel) vond ik wel het meest treffende. “Als Kamphuis rood had gegeven, dan had dat ook gekunnen.”
Het blijft interpretatie, door de scheidsrechter en ook door de VAR. Wat dat betreft veranderd er maar weinig aan de eerlijkheid van het spelletje. Zelfs voor buitenspeldoelpunten kan er nog met de spelregels gespeeld worden.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
zaterdag 8 december 2018 om 21:35
Als de VAR gezien had (100% overtuigt) dat het een overtreding was had dit zeker rood tot gevolg gehad.

Mathijs raakt hem niet eens dus is het gewoon een dikke vette schwalbe.
Vind ik leuk
mazu +3908
zaterdag 8 december 2018 om 22:06
Praat geen poep snaveltje, gewoon erg veel geluk dat de scheidsrechter geen lef had om rood te geven, dus snaveltje toe en blij zijn met je drie punten
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
zaterdag 8 december 2018 om 22:10
Praat geen poep. Het was absoluut geen rood. Als je ziet hoe vaak PEC mag schoppen met al geel op zak dan had de scheids inderdaad geen lef.

Mogen er volgende keer plastic sprieten op dat gras aub. Anders kun je net zo goed op beton voetballen. Alhoewel de kapotte knieen dan hetzelfde zijn.

Dit veld is een schande voor de eredivisie!
Vind ik leuk
mazu +3908
zaterdag 8 december 2018 om 22:39
Snaveltje toe mallepietje.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
zondag 9 december 2018 om 00:52
Met 1-4 op je kloten krijgen is "Snaveltje toe".
Vind ik leuk
mazu +3908
zondag 9 december 2018 om 08:25
Zo makkelijk, glory hunter
Vind ik leuk
HanV +5455
zondag 9 december 2018 om 10:07
Waarom zit het moment dat Tadic vdBerg in het gezicht slaat niet in de samenvatting? Komt het vaker voor dat Ajax vaker geel krijgt dan de tegenstander en dat er talloze topics zijn over een niet gegeven rode kaart?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:58
Zon gymzaal is ook een schande toch?
Vind ik leuk
pietprecies +11697
zaterdag 8 december 2018 om 22:12
Piep piep
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 8 december 2018 om 22:21
Zielig figuur
Vind ik leuk
Nilsinno +687
zondag 9 december 2018 om 09:35
Hij had nooit meer bij de bal gekund ook was het geen doodschop geel voldoende
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:38
Gekunnen ... die Perez spreekt ook matig Nederlands 😉
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 8 december 2018 om 21:36
Voor mij was en is het puur rood of de bal weg is of niet of de aanname verkeerd is of niet dat heeft er niets mee te maken hoe deLigt inkomt dus rood
Vind ik leuk
jochempje +4172
zaterdag 8 december 2018 om 21:40
Voor een overtreding moet hij hem wel eerst raken.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 8 december 2018 om 21:43
Goed de beelden bekijken dan zie dat ie hem wel degelijk raakt anders zou ik niet zeggen puur rood
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:41
Gelukkig ben jij geen scheidsrechter/VAR van beroep
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 8 december 2018 om 21:47
Toevallig ben ik wel een scheidsrechter dus kan ik m'n oordeel ook geven en het gaat er mij niet om dat het speler van Ajax is ik kijk puur naar de overtreding en dan zeg ik rood
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:52
Vond je ook dat v duinen zn 2e geel had moeten hebben?
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 8 december 2018 om 21:59
Daar heb je idd een punt en dan geef ik mijn mening wat ik had gedaan en ik had hem idd z'n tweede geel geven maar ik heb geen var dus ik moet het met het beeld van mezelf doen
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:02
Gelukkig ben je dan objectief. Ik vond die van De Ligt zeer twijfelachtig en dan moet je gewoon geen rood geven, maar dat is mijn mening
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 8 december 2018 om 22:17
Ik kom dan wel uit het oosten van het land maar objectief ben ik wel en idd bij twijfel zal ik zeker geen rood geven maar ik heb hier geen twijfel ook niet bij de tweede gele kaart
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:21
Ik respecteer je mening, maar ben erg blij dat de scheids het met mij eens was;) fijn weekend nog
Vind ik leuk
pietprecies +11697
zaterdag 8 december 2018 om 22:13
Zondag 6e klasse zeker? Ff wachten tot morgen knul.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 8 december 2018 om 22:22
Hahaha tuurlijk knulletje laat het nu 1e klas KNVB zijn maar maakt verder niet uit ik zou zeggen probeer het zelf eens en geef dan komentaar
Vind ik leuk
pietprecies +11697
zaterdag 8 december 2018 om 22:50
Wat is komentaar?
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zondag 9 december 2018 om 09:41
Wat jij hebt op anderen of op mij dus vandaar
Vind ik leuk
Eric777 +126
zaterdag 8 december 2018 om 22:14
Dan fluit je waarschijnlijk toch op een zeer bedenkelijk niveau. Of zijn de scheidsrechters gewoon niet meer zo goed als vroeger?
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
maandag 10 december 2018 om 13:03
FC Twente. Jokkebrok.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
zaterdag 8 december 2018 om 22:51
De regel is toch echt dat het alleen rood is als er een directe scoringskans wordt ontnomen en dat is niet het geval als de bal al weg is, dus ik begrijp jouw redenatie niet.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zondag 9 december 2018 om 09:47
Dat is niet waar het gaat om de speler die wordt namelijk belemmerd in zijn doorgang
Anders zou het nooit kunnen want als je de bal om iemand heen speelt is ie ook weg
Vind ik leuk
Manus +463
maandag 10 december 2018 om 11:44
Dat is rekenen op. Als je het gaat baseren op het ‘eventuele gevolg’ kunnen we bezig blijven. Weet de Ligt dat die bal te hard is als hij de overtreding inzet? Lijkt me niet.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:43
Nee man, natuurlijk niet. Hij speelde de bal veel te ver voor zich uit en De Ligt raakt 'm helemaal niet. Die gele kaart was zelfs zwaar overdreven.
Vind ik leuk
B.O.B. +397
zaterdag 8 december 2018 om 21:44
Gewoon geel in alle gevallen bij zo’n slechte aanname...bal lag al in de zestien op moment dat hij ging vallen. Onana is snel op eerste meters en dat Kwakman zegt dat hij last had van hamstring is helemaal kolder...dat was was na 39 minuten. Henk spaan verwoorde het als...Calimero. Mijn inziens gaat me zon uitspraak als analist te ver maar goed....
Vind ik leuk
HanV +5455
zondag 9 december 2018 om 10:20
Die Kwakman is nog erger dan De Ridder die dacht dat Ajax naar De Graafschap moest. Het shirt lijkt er anders best veel op en het is in de buurt. Het rare is dat vanuit Zwolle het bijna niks uitmaakt, Utrecht, Doetinchem, Emmen, Enschede of Nijmegen allemaal op een paar minuten verschil.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:49
hij had gewoon rood moeten hebben maar ja KNJB en dan die VAR was zeker ook blind
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
zaterdag 8 december 2018 om 22:48
De VAR had Huntelaar een pingel moeten geven in de 1ste helft!!

Dit is al de zoveelste keer, dat Ajax de VAR tegen zich heeft!😜

En oh ja, tuurlijk was het geen rood voor de Ligt! Moge duidelijk zijn (als je de spelregels kent!).

Vind ik leuk
Jan ref +1634
zondag 9 december 2018 om 14:46
Dan ken jij dus duidelijk de spelregels niet jammer hoor
Commentaar van de ligt "ik raakte hem wel degelijk" dus die is tenminste eerlijk
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
zondag 9 december 2018 om 15:26
Commentaar van de Ligt:

"Ik voelde niet dat ik hem raakte", zegt De Ligt bij FOX Sports, waarna hij de beelden te zien krijgt. "Ik denk dat ik 'm heel licht raak.....

Mss de Ligt toch niet eerlijk dan, Jan....😉

Hoe dan ook, geen rood.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zondag 9 december 2018 om 16:41
Voor mij 100% rood maar goed dat is mijn mening
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
zondag 9 december 2018 om 17:12
Ieder zijn mening, Jan.

We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.😉
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
maandag 10 december 2018 om 13:05
Jan zijn club is FC Twente. Daar zit liegen en bedriegen in het DNA
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
maandag 10 december 2018 om 13:19
😂😂
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
zaterdag 8 december 2018 om 21:55
Ik denk dat Perez hier wel gelijk in heeft en dat is echt niet vanwege het feit dat ik zelf Ajacied ben.
Hij speelt de bal zo ver voor zich uit dat hij eigenlijk niet eens meer in balbezit is en dus wordt er ook geen scoringskans ontnomen. Al had hij de bal net een paar meter voor hem uitgespeeld dan was dit 100% rood.
Maar eerlijk is eerlijk het blijft toch wel een twijfelgevalletje, de ene scheids zal hem wel een rode kaart geven en de ander niet.
In beide gevallen valt er wat voor te zeggen.

Maar even iets anders. Het lijkt me na vanavond weer eens duidelijk waarom dat kunstgras uit de ED moet. Het spel veranderd, de bal gaat alle kanten op, spelers raken geblesseerd of zitten onder de schaafwonden. Dit is toch niet meer verantwoord? Zeker wanneer er zo veel regen valt is het gewoon gevaarlijk om op zo’n veld te spelen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 8 december 2018 om 21:57
Rood..knettergek die Veldwijk. Die moet gaan korfballen.
Vind ik leuk
mazu +3908
zaterdag 8 december 2018 om 22:10
Je doet je naam eer aan.....het was gewoon een rode kaart, maar deze scheids had niet het lef deze te geven. Als het andersom was had je hier lopen piepen
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 8 december 2018 om 22:21
Echt geen rood, geel is gewoon terecht.
Vind ik leuk
mazu +3908
zaterdag 8 december 2018 om 22:40
Tuurlijk......ook jij weet wel beter
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:57
100% rood tenzij je bij Feyenoord, Ajax of PSV speelt.
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 8 december 2018 om 22:56
Dan ken je de regels niet
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:16
Ik ben helemaal ajax en vind ook dat dit rood was, erger me kapot aan die scheidsrechters die menen om de topclubs te moeten helpen, gisteren ook al bij Az, waardeloos.
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 8 december 2018 om 22:24
Mee oneens. Ten eerste speelt hij de bal te ver weg, ten 2e stast de centrale verdediger duchter bij het doel dan de aanvaller om de bal van het doel af te schermen dus geen doorgebroken speler.
Vind ik leuk
wolfie +618
zaterdag 8 december 2018 om 22:27
Als je als scheidsrechter fluit voor een overtreding dan moet je ook een rode kaart geven. Of de bal dan wel of niet te ver voor zich uit is gespeeld het is een doorgebroken speler.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 22:28]
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
zaterdag 8 december 2018 om 22:54
Het gaat om een directe scoringskans, niet of de speler wel of niet is doorgebroken.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:15
Echt niet, doorgebroken speler is het hete hangijzer.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
zaterdag 8 december 2018 om 23:19
Je bent abuis mijn vriend. De spelregel schrijft voor dat er een directe scoringskans moet zijn ontnomen.
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 8 december 2018 om 22:55
Lees je de regels nog even door voordat je dit soort zinloze reacties geeft
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:11
Het is geen rood voor de Ligt, want Ajax. En onze opper Ajax-geiler Egberts zal het daar mee eens zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:15
Hij lag op volle snelheid en hij had die bal echt makkelijk gehaald, duidelijk rood maar Ajax heeft de arbitrage en de VAR vandaag gewoon mee, is toch niet zo moeilijk om dat gewoon te zeggen.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
zaterdag 8 december 2018 om 23:33
Zeg ik net dat ik een 50 50 gevoel had krijg ik van 2cent te horen dat ik de enige ben die het zo kan zien en dat er geen twijfel kan zijn
Vind ik leuk
Maan88 +6558
zaterdag 8 december 2018 om 23:41
Belachelijk dat hij geen rood krijgt, typisch ajax
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:52
Geen rode kaart maar wel een tweede gele voor Van Duinen.
Volgens mij had die VD zoiets van ik zal die 75 miljoen wel effe laten zien dat ik hem kan raken. Volwassen reactie van Frenkie daarna. Zouden Lozano, De Jong en Van Bommel ook eens moeten doen......
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 01:07]
Vind ik leuk
Patje41 +1136