Wat vind jij van de 75 miljoen euro voor Frenkie de Jong?

Wat vind jij van de 75 miljoen euro voor Frenkie de Jong?

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 21:45za 08-12-2018 om 21:45

De Telegraaf meldde vrijdag dat Paris Saint-Germain bereid is om diep in de buidel te tasten voor Frenkie de Jong. De middenvelder levert Ajax naar alle waarschijnlijkheid rond de 75 miljoen euro op, een ongekende deal. In de nabeschouwing op dit grote transfernieuws zijn we benieuwd naar jouw mening!

De VP-community komt al vaak aan bod in de wekelijkse podcast en daar wordt nu een schepje bovenop gedaan. Jij krijgt namelijk de kans je mening te ventileren en een plekje in de podcast te verdienen. Wat je moet doen? Geef onder dit bericht antwoord op de volgende drie vragen:

- Is Frenkie de Jong in jouw ogen 75 miljoen euro waard?

- Is Paris Saint-Germain de juiste club voor Frenkie de Jong?

- Welke spelers van PSV/Feyenoord kunnen ook de stap naar de Europese top maken?

De leukste, beste, interessantste reacties worden uitgelicht in De Derde Helft, die vanaf maandagochtend vroeg weer in de podcast-stores staat. Jouw kans op aandacht in de pers is nog nooit zo groot geweest!

Plaats een reactie

Strijp +14031
zaterdag 8 december 2018 om 21:51
Een bedrag waar je hem altijd voor laat gaan, PSG zou behoefte hebben aan een type de jong dus mag hij het gaan laten zien.


Edit; zie ook vraag 3,
Bij PSV zou Dumfries zomaar de verrassende stap naar de top kunnen maken, topclubs die opletten kunnen hem voor een “prikkie” ophalen bij PSV. Past zich moeiteloos aan en heb het gevoel dat hij nog niet op zn piek zit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:53]
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 22:03
Voor de discussie niet zo leuk, maar ik denk dat je gelijk hebt. Ik vraag me alleen af hoeveel clubs Dumfries volgen. Ik heb nog niks gehoord.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:12
Ik vindt het goed als Dumfries blijft hoor. En zoals je zegt als PSG zo gek is om 75 miljoen op tafel te gooien moet Overmars zijn fiets pakken en de Jong achterop zetten. Ookal is het in de winter. Misschien wordt je dan geen kampioen, maar of je een 75 miljoen wil vergokken om de titel is ook maar wat. Aangezien met een blessure de Jong zo 40 miljoen minder waard kan zijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zondag 9 december 2018 om 08:32
Als je de titel niet pakt loop je 30/40 miljoen CL geld mis.
Ik zou Frenkie pas in de zomer verkopen.
Vind ik leuk
Lampenpit +1145
zaterdag 8 december 2018 om 23:45
Ik vind dumfries net zoiets als kuyt. Kan er eigenlijk te weinig van lijkt het, maar blijkt het toch steeds te flikken op karakter.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:57
Dumfries is de nieuwe Ulrich van Gobbel. Een bruikbare kracht voor bijvoorbeeld Southampton.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zaterdag 8 december 2018 om 21:52
Te weinig! 😂
Vind ik leuk
Dunneke +192
zaterdag 8 december 2018 om 21:52
Hij moet niet naar Frankrijk gaan. Zou voor Barça kiezen
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:53
25 miljoen te kort.
Vind ik leuk
Head-Butt +297
zaterdag 8 december 2018 om 21:53
Als ik zie dat Venema zo een 110 miljoen waard is dan is 75 voor de Jong knap geld.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:59
110 miljoen broodkruimels voor Venema ja, bij Ajax zijn het euro's!
Vind ik leuk
Head-Butt +297
zaterdag 8 december 2018 om 22:34
Heel origineel.

Zelf verzonnen?

Duimpie voor de moeite.
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 21:54
Ook voor de Jong is dit geld teveel.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Ik had Frenkie het liefst naar Barca zien gaan.
In de Franse competitie is er ieder jaar maar 1 team dat kampioen word en dat is natuurlijk Psg.
Het enige voordeel dat ze wel mee hebben is dat ze miljoenen over de toonbank kunnen laten gaan alsof het water is, en met bijvoorbeeld een Guardiola zie ik hem daar wel een fantastisch team smeden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:58]
Vind ik leuk
Smash +3721
zaterdag 8 december 2018 om 23:17
Daarom onbegrijpelijke keuze van hem. De Franse competitie schat ik niet veel hoger in dan de Nederlandse. Alleen PSG steekt er boven uit. De rest is niet veel beter.

Zou het een keuze voor het grote geld zijn? Zo schat ik De Jong normaal gesproken niet in.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
15 miljoen te weinig.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
-niemand is dat geld waard.
-Psg prima club.
-buiten de jong en ligt gaat er niemand naar de absolute top.
Ziyech, bergwijn, villena en lozano europese subtop.. denk ik
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:03
Haha Vilhena zit al aan zijn top. Ziyech gaat ook niet veel hoger meer halen. Bergwijn vind ik echt heel erg overhyped.

Lozano en Tagliafico zijn wel spelers die ik wel zie spelen bij grote clubs die net onder de absolute top zitten. Lozano is de meest walgelijke speler die er is, maar kan natuurlijk wel lekker voetballen. Tagliafico heeft zo'n drive, zo'n motor en verliest eigenlijk nooit duels en speelt op een positie waar er niet zoveel meer van zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Luuk de Jong zou ook deze stap kunnen maken.
Vind ik leuk
Ale +5228
zaterdag 8 december 2018 om 22:24
Om de eifeltoren te bezoeken?
Vind ik leuk
Jakob289 +42
zaterdag 8 december 2018 om 21:57
Natuurlijk is 75 miljoen veel te veel geld, maar alle bedragen die rondvliegen vandaag de dag zijn compleet idioot. Dat prijskaartje van Frenkie vind ik dan relatief wel logisch.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:58
Laat ik alvast zeggen dat ik niet in zo'n podcast hoef.

Maar ik die bedragen zeggen mij eerlijk gezegd niet zoveel.

Ik vind hem beter bij Barca passen, maar naar PSG is een prima stap voor hem. Ik hoopte zelf op Spurs, maar doe bedragen zijn te hoog.
Vind ik leuk
Il Gordo +14524
zaterdag 8 december 2018 om 21:58
- Is Frenkie de Jong in jouw ogen 75 miljoen euro waard?
==> Nee, maar marktwerking dus wel aardig marktconform (VP, stel eens goeie vragen), zeker met die leipe miljardairs tegenwoordig.

- Is Paris Saint-Germain de juiste club voor Frenkie de Jong?
==> Nee. Doe maar Bayern. Of een club als Dortmund of Liverpool. Barca is leuk, maar Busquets en Rakitic speel je er de komende 1,5 jaar niet uit. Idem bij Real met Modric en Kroos.

- Welke spelers van PSV/Feyenoord kunnen ook de stap naar de Europese top maken?
==> Op dit moment? Alleen Lozano. Over 1, 2 jaar? Dumfries, wellicht Bergwijn. Gutierrez moet ik nog zien. Bij Feyenoord geen één.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:59]
Vind ik leuk
Tebannet +175
zaterdag 8 december 2018 om 21:59
Mooi bedrag, kut club, Dumfries zou een mooie transfer kunnen maken wat een beest.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:00
Vraag 1: waarschijnlijk meer naarmate het seizoen verder gaat.

Vraag 2: Deels al in een oppermachtig team met niet zoveel uitdaging. Maar met weinig concurrentie op CM.

Vraag 3: Psv: Steven Bergwijn, Angelino en Dumfries, twijfels over Lozano
Feyenoord: Weet ik niet, maar ik hoop dat Bijlow het haalt. Erg goed voor het toekomstige nederlands elftal.
Vind ik leuk
Sytz +3714
zaterdag 8 december 2018 om 22:00
Persoonlijk vind ik het wel veel, de prijs ligt zelfs in deze markt denk ik wel hoog. Er was wel schijnbaar veel concurrentie, dus wat dat betreft is het wel logisch.

De keuze voor PSG lijkt me prima, een ploeg die de CL kan winnen lijkt me altijd goed. Met Verratti een goed duo dat elkaar mooi aanvult.

Ik denk dat Bergwijn, Rosario, Lozano, Dumfries, Vilhena en Malacia(meer rust in zn koppie nodig) de stap op den duur kunnen maken. Ook leuke talenten zoals Kökcü en Ittaharen die heel veel potentie hebben.


EDIT: Ik zie Europese top als betere clubs in de beste competities. Dus niet alleen Barca, Real, Juve, Psg etc.
Anders komen logischerwijs veel minder spelers in aanmerking.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 22:11]
Vind ik leuk
Roeptoeter +8956
zaterdag 8 december 2018 om 22:04
1. Jazeker. De kwaliteit die hij heeft door op de macht een man te passeren alsof het een pion staat is in het moderne voetbal zo ontzettend belangrijk geworden. Een overtal op het middenveld creëren is de helft van dominant voetbal.
2.Jazeker. Alhoewel het een schijtclub is, de Franse competitie is ideaal als tussenstap. Depay kon het niet aan bij United en schittert nu een niveau lager. Frenkie kan dan toch in een sterkere competitie als de Nederlandse, zelf sterker en beter worden. Gevormd door de wereldsterren om hem heen. En nog jong genoeg om daarna naar een andere Europese topper te gaan, als zijn contract voorbij is.
Voordeel voor Ajax is dat PSG dat bedrag zeker kan betalen.

Bayern was een goede optie geweest, die moeten nu gaan herbouwen. Had hij een belangrijke rol in kunnen hebben. PSG is wel dichter bij Arkel en de basis van het team staat. Makkelijker in te stromen.

De Ligt zou ook naar PSG moeten, om precies dezelfde redenen.
Vind ik leuk
pietprecies +9412
zaterdag 8 december 2018 om 22:06
Frenkie de Jong is inderdaad 75 miljoen waard als er een club is die dat voor hem wil betalen, zo zit de markt tegenwoordig in elkaar.

Of PSG de juiste club is daar valt over te twisten maar het is wel een club waar hij met grote voetballers om zich heen speelt, een club die vroeg of laat met de CL aan de haal gaat in een competitie die weliswaar niet zo sterk is als de PL of de PD maar de PL is vooral kick and rush en heel fysiek, ik denk niet dat dat bij het spel van Frenkie past en ook de PD is al jaren behoorlijk eenzijdig dus al met al is PSG misschien niet eens zo’n gekke keuze, wat je ook van die club vindt.
Vind ik leuk
Friend +255
zaterdag 8 december 2018 om 22:06
Koopje !
Vind ik leuk
BIuf +40
zaterdag 8 december 2018 om 22:09
Absoluut een mooi bedrag maar denk dat er misschien wel 100 miljoen uit te halen was als ik sommige Franse berichten lees. Ze zien hem echt als een spilpunt voor de komende jaren en het is een gekte van belang daar, evengoed natuurlijk nuchter bekeken absurd veel geel voor een ED speler met 50 wedstrijden in de benen. Niet te geloven toch en dan heb je de Ligt ook nog die voor een soortgelijk bedrag of meer weggaat. 2 spelers met amper haar op de zak voor 150miljoen, top!


Het blijft een apart verhaal. Zo wordt je voor een euro overgenomen en een paar jaar later ben je 75 miljoen euro waard. Zo raar kan het lopen. Een van de weinige transfers binnen de eredivisie die een groot succes is geworden. Natuurlijk is het een aderlating, maar spelers komen en spelers gaan dat is het verhaal van Ajax. Alleen hebben ze een vette bankrekening...

Vergeleken met een Man City of Barca, is de concurrentie op het middenveld bij PSG misschien iets minder zwaar. Bayern had ook gekund, maar vraag me af of ze zulke bedragen willen neerleggen aangezien ze altijd redelijk zuinig aan doen qua aankopen.


Vind ik leuk
VA1 +2206
zaterdag 8 december 2018 om 22:10
Geweldige speler natuurlijk maar wel overdreven duur denk ik. Wat moeten andere spelers op die positie dan kosten zoals Modric, Pogba, Matic, Fellaini, Kanté etc?
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14304
zaterdag 8 december 2018 om 22:19
Spelers als Frenkie zijn uniek, zijn manier van bewegen is heel bijzonder. Hij legt veel risico in zijn spel, technisch is hij geweldig en hij behoud altijd goed het overzicht.
Spelers als De Jong lezen het spelletje.
Of hij 75 miljoen waard is? Nee dat denk ik niet, maar in deze bizarre tijden kun je zo’n bedrag wel voor hem vragen. Tegenwoordig worden er in het buitenland wel vaker van zulke bedragen neergelegd voor soortgelijke spelers en in Nederland moeten we daar gewoon in meegaan.

Ja, de stap naar PSG vind ik een goede keuze. Ik denk namelijk dat de stap naar Barca of City nog te groot is voor De Jong.
De kans dat hij daar op de bank terecht komt is groot. De Spaanse en de Engelse competitie zijn gewoon zoveel sterker dan de ED, dat verschil is gewoon veel te groot. Frankrijk is een mooie tussenweg, daar komt hij alsnog bij een Europese topclub en speelt hij in een betere competitie waar hij rustig aan kan groeien als speler. En wie weet dwingt hij dan na een jaar of 3 wel een transfer af naar Barca. Maar ik denk dat hij op dit moment bij PSG meer de tijd krijgt om als speler te groeien dan bij Barca, bij Barca verwachten ze toch wel dat je er gelijk staat en zo niet dan beland je op de bank.

Bij PSV kan sowieso Lozano die stap wel gaan maken en Bergwijn zou dat in de toekomst ook wel kunnen denk ik, maar die kan beter nog een jaar of 2 bij PSV blijven.
Bij Feyenoord zie ik er geen 1 de stap naar de Europese top maken eerlijk gezegd, misschien Vilhena naar de Europese subtop maar voor de rest niet.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:20
Tegen het bedrag kan je geen nee zeggen. Ik vind psg alleen niet de juiste club. Niet veel beter dan wat ie in Amsterdam heeft qua uitdaging. Misschien betere kansen in de CL, maar de competitie in Frankrijk is niet veel beter dan de Nederlandse qua topwedstrijden. Frenkie kan gewoon beter krijgen, maar denk dat die clubs 75 miljoen wat gortig vinden.

Buiten de Ligt zijn er op dit moment geen spelers in de eredivisie die in aanmerking komen voor de absolute top. Nu zal iedereen over lozano beginnen, maar die is echt nog niet goed genoeg voor wereldtop.
Vind ik leuk
benny-boys +1628
zondag 9 december 2018 om 10:28
Jawel hoor, KLUIVERT
Vind ik leuk
Riszh +454
zaterdag 8 december 2018 om 22:25
Weetje nog toen Malcom al op de vliegtuig naar Rome zat? Let op
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:27
Als Neymar al meer dan € 200 miljoen waard is, mag Frenkie dat geld wel opleveren, maar eigenlijk nog wel meer.
Maar het zijn natuurlijk allemaal belachelijke bedragen.
Dumfries en Vilhena maken allebei de kans om nog verder te komen. Waarvan de laatste al dit jaar, mits het bijna onmogelijke gebeurt en Feyenoord kampioen wordt,
Vind ik leuk
Binkie +102
zaterdag 8 december 2018 om 22:30
Is aardig. Moet ik 1200 jaar voor werken.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:45
1. Geen enkele speler is in mijn ogen 75 miljoen waard. Daarnaast speelt perceptie een zeer grote rol. In Nederland zijn we er zeer goed in onze talenten -en dan vooral die van Ajax- ongelooflijk op te hemelen. De Jong is een uitzonderlijk talent maar wat heeft hij nu werkelijk bewezen? Ik -eerlijk is eerlijk: een best jaloerse PSV’er- zie een speler die bizar goed kan dribbelen tussen defensie en middenveld maar nauwelijks scoort, zelden een assist geeft en niet kan koppen. Bovendien speelt hij in de ballenbak die wij Eredivisie noemen. Perceptie: vanavond scoort hij een prima goal die ‘weergaloos’ genoemd wordt. Vervolgens verliest hij een bal en zegt Perez ‘dat hij dat bijna nooit heeft’. Tegen Frankrijk verwerkt N’Zonzi een voorzet van Frenkie op zeer knullige wijze en kan Wijnaldum hieruit scoren. Vervolgens noemt Hans Kraay het een briljante assist. Zo lust ik er nog wel een paar. Als je het wilt zien, zul je het zien. Twee interlands tegen Duitsland, niet verloren. Dat is de waarheid van de tabellen en statistieken. Ik heb echter heel andere dingen gezien. Trump is een idioot, alle Marokkanen zijn kut en Matthijs en Frenkie zijn de grootste talenten ooit. Tel daar de passieve kopieermening van de massa bij op en je zou bijna denken dag Ajax de Champions League al gewonnen heeft. Maar onderbouwen kunnen we het eigenlijk niet. Maar ja: als Kenneth, Hans en Ronald het zeggen, zal het wel zo zijn...

2. Is er bewijs voor de als feit gepresenteerde opmerking dat iedereen achter De Jong aan zou zitten? Heeft Mike Verweij persoonlijk contact met een negentienjarige speler van PSG die het transferbeleid van diezelfde club bepaalt? Wie kan bewijzen dat Guardiola hem te gek vindt? Dat Busquets het in zijn broek doet? Ik kan weinig met de ‘aanhalingstekensjournalistiek’ die bijvoorbeeld stelde dat Gündogan als ruilmiddel gebruikt zou worden. PSG? Fantastische club en dito stap. Zijn er hier mensen die niet zouden gaan? Laten we hopen dat hij het daar fantastisch gaat doen.

3. Heerlijk die typische Ajax-vooringenomenheid en pogingen PSV en Feyenoord als tweederangsclubjes neer te zetten van VP. We moeten het immers met z’n allen eens zijn dat bijvoorbeeld De Ligt ook buiten elke discussie staat als het om een stap naar de internationale top gaat. Daar zijn we het zogenaamd allemaal automatisch over eens... ik zag hem vanavond worstelen met Van Duinen. Ik zag PSV vorige week door de mand vallen in De Kuip. Feyenoord was tot die wedstrijd zogenaamd nog rijp voor degradatie. Dus ik durf het niet te zeggen. Ik zie een droevige competitie waar een klein beetje talent al genoeg is om tot fenomeen gebombardeerd te worden.
Vind ik leuk
kees ee +680
zaterdag 8 december 2018 om 22:59
. . ontegenzeggelijk verstand van deze zaken, . . en da's wat waard in deze "waan"wereld !!?
Vind ik leuk
kees ee +680
zaterdag 8 december 2018 om 22:55
1 > NEE
2 > NEE
3 > NEE ik doe NIET mee, aan de wezenloze ajax verheerlijking.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:57
Iedereen die van die reacties gaat plaatse met 75 miljoen is nog te weinig
Slaat echt nerges op 75 miljoen is gewoon fk veel frenkie is goed maar hij hoeft ook niet weer opeens in een keer helemaal de hemel in gepreze worde
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:04
Dacht dat Engeland, Duitsland, Spanje de absolute landen zijn waar het gebeurt maar dan ga je toch niet naar Frankrijk?
Vind ik leuk
kees ee +680
zondag 9 december 2018 om 18:11
. . engeland, dood spoor !! , en 75 mln veel te veel, . . maar daar is nog nix zeker van hoor !?
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
zaterdag 8 december 2018 om 23:05
Als een club dat bedrag overmaakt, is hij het waard, op dat moment slechts....
Vind ik leuk
jari11 +1505
zaterdag 8 december 2018 om 23:10
Lekker uitwringen dat smerige olieclubje, 100 mil en geen cent minder!
Vind ik leuk
Gerro +7932
zaterdag 8 december 2018 om 23:42
Die krijg je niet uitgewrongen die hele familie heeft een vermogen van tig Biljoen.
Vind ik leuk
CR.17 +309
zaterdag 8 december 2018 om 23:14
Kolere zeg, de jong de jong de jong de jong de jong de jong de jong de jong de jong de jong de jong
Vind ik leuk
Romarioo +478
zaterdag 8 december 2018 om 23:21
Hij is nog jong en hij heeft het nog niet waar gemaakt om te zeggen hij is 75 milj, de bedragen die tegenwoordig worden geboden is puur wit wasserij. Deed pablo escobar als eerste hij had ook 2 clubs gekocht en zijn narco concurrenten deden het zelfde.
Vind ik leuk
Blueman +955
zaterdag 8 december 2018 om 23:25
Dit slaat echt helemaal nergens meer op. Maar het is een kwestie van wat de gek ervoor geeft...
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:26
Je zou zeggen wat de gek er voor geeft maar 75 mlj is wel erg veel /teveel 40/50 zit dichter in de buurt
Vind ik leuk
Gerro +7932
zaterdag 8 december 2018 om 23:40
Gezien geld bij dit soort clubs geen enkele rol speelt daar ze geleid worden door rijke miljairdairs zou ik gewoon het dubbele eisen. Deze clubs zouden zelf dergelijke transfers niet kunnen bekostigen maar helaas worden zij dus geleid door clubeigenaren die er hun een speeltje van hebben gemaakt. Dit zou dan ook verboden moeten worden clubs behoren niet van een enkele persoon te zijn.
Vind ik leuk
Farmer +12841
zaterdag 8 december 2018 om 23:53
Ik vind het allemaal maar een enorme hoop slap gelul in de leegte. We leven in een voetbalmaatschappij van wat de gek er voor geeft dus het hele bedrag wat nu al geroeptoeterd word is compleet onbetrouwbaar, want morgen kan er een gek komen die het drievoudige bied....

Of nog meer...Of Frenkie breekt morgen zijn enkel en is geen flimzige flutstuiver waard....

Het enige waar dit soort topics voor dienen is het doorhypen van een zgn publieke opinie die niemand hier ook maar een millifranctie ten profijt komt.
In tegenstelling tot de selectievelingen die betrokken zullen zijn bij deze transfer, en omwille van deze sensatie-hype, daar een paar lucratieve bedragen voor mogen bijschrijven..

Welkom in de wereld van doctrine, en het bijdragen aan de elite van de elite!

Koop nog maar een shirtje van zijn nieuwe club! Maak die stinkend-rijke oligarchen nog rijker!!
"Ja dat shirtje kost nu 125 euro omdat hij bij DIE club speelt!"...

hahahaha

Wat vind ik van?

Nou als ik echt moet neerzetten wat ik vind van de huidige (voetbal)maatschappij dan mag VP nog wel even een HDD-backup er bij aansluiten voor de MUUR aan tekst met uitleg die ik nog wel heb te presenteren mbt onze steeds corrupter wordende geldgraaier-maatschappij...
Vind ik leuk
Guusman +1020
zondag 9 december 2018 om 02:53
En zo is het, deze wereld hebben we zelf gecreëerd, now we have to deal with it.

" Stel dat het oorlog was en niemand ging erheen. "
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:06
BELACHELIJK...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:26
Te weinig zo'n speler zie je vergeleken met andere spelers de komende 20 jaar niet meer!
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 01:27]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:48
Ik vind Frenkie het dubbele waard en ook de Ligt maar dan wel hopelijk naar een andere club. Zoals ze bij VI al zeiden dat de spelers van PSG één zekerheid hebben en dat is elk jaar kampioen worden. Nee hij moet naar een grote club als Barcelona, Real Madrid Manchester City of Bayern München
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 02:43
De hele Europese top heeft belangstelling voor Frenkie, dus is 75 miljoen te weinig!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 06:31
Type fout van de Telegraaf.
Het MOET 7,5 miljoen zijn 😊
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 07:42
De geld gekte wordt irritant. De Jong wordt al de man van 75 miljoen genoemd. Bedragen?? Reizen de pan uit. PSG Geen voetbalclub maar een geld fabriek. Europese top? Bij Feyenoord nee! PSV misschien Lozano
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
zondag 9 december 2018 om 09:12
Ik vindt ne smak geld maar ja dan hedde ok wa

Goeie speler wordt/ is een grote
👍
Vind ik leuk
ritje +384
zondag 9 december 2018 om 09:25
hallo Als Frenkie de Jong nu ook nog gaat scoren? Dan kun je hem met Cruyff vergelijken! Maar nu nog niet! Hij maakt nog te weinig doelpunten! Maar misschien gaat dat nog komen? mvg ritje
Vind ik leuk
Ajax.nl +307
zondag 9 december 2018 om 09:37
Frenkie de jong is in mijn ogen die 75 miljoen zeker waard. Als je kijkt naar de naar de bedragen van tegenwoordig Dan is 75 miljoen voor beste talent van Nederland een juiste afspiegeling.

PSG is een mooie club en zou als tussenstap naar een grotere competitie een goede keuze zijn. Maar ik denk bijv dat hij bij city onder pep ook zichzelf zou ontwikkelen.

Ik denk dat De ligt, Ziyech, Bergwijn en Rosario en misschien dumpfries de stap kunnen zetten als ze echt goed door ontwikkelen. De ligt en Ziyech zouden die stap nu al kunnen zetten. Bergwijn, Rosario en dumpfries hebben zeker potentie. Lozano, moet ik het nog zien heb zelfde gevoel als bij neres van het net niet. Maar toekomst zal het uitwijzen.

[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 09:39]
Vind ik leuk
Arjan29 +158
zondag 9 december 2018 om 10:01
Natuurlijk is hij dat niet waard! 10 miljoen is meer dan genoeg. Maar de naam Ajax , cm league en Nederlands elftal schroeven het bedrag omhoog en ook zijn leeftijd en type speler en natuurlijk met hulp van interesse en media maken het bedrag van 75 miljoen. Bij een andere club in Nederland was het hooguit 20 miljoen.
Vind ik leuk
Chebaisit +1434
zondag 9 december 2018 om 10:27
90 miljoen niet minder verkopen
Vind ik leuk
Mariël +28
zondag 9 december 2018 om 10:32
We moeten blij zijn dat een nederlander in de ogen van de europese top 75milj waard is!! En terecht vind ik!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:26
75 miljoen? Is 75 miljoen te weinig.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:32
€75 miljoen is gewoon absurd, dat is hij niet waard. Dat hij de beste van ajax is, is een feit maar €75 miljoen? Absoluut niet. Ik denk dat er betere clubs voor hem klaar staan dan PSG, clubs waar hij beter kan worden. Feyenoord heeft geen noemenswaardige spelers die bij de Europese top thuis horen, teveel spelers die soms een goede opleving hebben en eerder bij de Europese subtop zouden kunnen spelen. PSV heeft met Dumfries en Angelino spelers die het net wel of net niet aan zouden kunnen. Daarbij komt dat als een speler als Lozano zn matennaai-praktijken weg zou laten, een hele goede zou kunnen worden bij de Europese top
Vind ik leuk
wil +1224
maandag 10 december 2018 om 22:58
75 Miljoen!! GEWOON DOEN!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws