Catalaanse Ballon d'Or-frustratie: 'Als Ronaldo niet wegging, had hij gewonnen'

Catalaanse Ballon d'Or-frustratie: 'Als Ronaldo niet wegging, had hij gewonnen'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 10:59zo 09-12-2018 om 10:59

FC Barcelona-linksback Jordi Alba vindt het onbegrijpelijk dat zijn ploeggenoot Lionel Messi geen beslag heeft gelegd op de Ballon d'Or. De vijfvoudig winnaar eindigde dit jaar als vijfde in de verkiezing van France Football, die werd gewonnen door Luka Modric.

Na afloop van de gewonnen stadsderby tegen Espanyol ging Alba uitgebreid in op de uitslag. "Die verkiezing is een leugen. Leo is al twaalf, veertien jaar lang met afstand de beste van de wereld", wordt hij geciteerd door Marca. "Er zijn veel goede spelers die uiteraard erkenning verdienen. Maar deze prijs moet naar de beste individuele speler gaan en niet naar degene met de meeste prijzen. Want prijzen win je als team."

Dat Modric uiteindelijk beslag heeft gelegd op de Ballon d'Or, verrast Alba dan ook totaal niet. De linksback had al zo'n vermoeden dat de prijs in Madrid zou belanden. "Als Cristiano Ronaldo daar nog had gespeeld, had hij gewonnen. Dat zouden veel journalisten en fans wel leuk vinden. Nou, Cristiano is weg, dan moet Modric hem maar winnen..."

Poll

Verdient Modric de Ballon d'Or?

(12044 stemmen)

Plaats een reactie

jollyrogers +8322
zondag 9 december 2018 om 11:02
Ze hebben wel n punt...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:14
Volgend jaar gaat die balon met frenkie mee naar huis
Vind ik leuk
rexxo +11409
zondag 9 december 2018 om 11:31
Volgend jaar?

De komende 10 jaar minimaal en daarna heet die prijs

Ballon d'Frenkie
Vind ik leuk
Mosquito +21774
zondag 9 december 2018 om 11:46
Wordt je zelf niet moe van al dat
Sjenkie gehype?
Vind ik leuk
rexxo +11409
zondag 9 december 2018 om 11:52
Ik neem alles met een container zout, ik lees alle BS met groot plezier. Blijven lachen, kan ik je aanbevelen.

En je hoeft niet te klikken of te reageren op zijn topics.
wordt je er ook niet moe van.😉
Vind ik leuk
Mosquito +21774
zondag 9 december 2018 om 12:01
Op een gegeven moment is het niet leuk meer.
En dit is niet zijn topic maar die van Messi!!
Vind ik leuk
rexxo +11409
zondag 9 december 2018 om 12:16
Das waar, straks gaan al die kleuter fanboys denken dat Frenkie in hetzelfde rijtje genoemd moet worden als Messi e.d. en dat kan natuurlijk niet.
Vind ik leuk
power +7665
zondag 9 december 2018 om 12:33
Ben jij lekker onzin aan het typen, gelukkig kan allemaal hier bij VP.
Vind ik leuk
Castromann +9015
zondag 9 december 2018 om 13:04
Frenkie had de bal al afgelopen 21jr moeten hebben.....
Bij zijn geboorte was hij al de grootste beste snelste geweldigste fijngevoeligste speler.
Schandaaaaaaalig dat hij die prijzenniet heeft gehad....!!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:08
Hollandse dwaas😂
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:02
Griezman!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:04
Waarom precies?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:44
Zie mijn antwoord hieronder op ImmerGeradeAus.
Vind ik leuk
Ale +5820
zondag 9 december 2018 om 11:07
Ga toch weg met je griezman. Die mag de veters van messi nog niet strikken. Messi is gewoon de aller beste. Einde discussie!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:20
Sterker nog die vent mag nog niet eens in de schaduw van Messi staan
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:39
Je toontje is irritant maar het klopt wat je zegt.
Vind ik leuk
Ale +5820
zondag 9 december 2018 om 11:41
Ochtendhumeurtje he...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:45
Kan en mag kerel. Ndanks dat Messi de beste speler is vind ik niet dat we hem dan elk jaar de gouden bal moeten geven. Je moet ook nog wat met dat talent doen en er ook nog wat mee winnen.
Vind ik leuk
Ale +5820
zondag 9 december 2018 om 11:51
Tja, de prijs is voor de beste voetballer toch? Maar goed 10 jaar lang dezelfde winnaar is iet wat saai, moet ik toe geven.
Vind ik leuk
Brijk +943
zondag 9 december 2018 om 12:09
Toch bewijs hij van het weekend weer met zn vrije trap dat hij gewoon de beste is! En degene die het beste is verdiend hem toch? Daar staat de prijs toch voor? Ook al is het 10 jaar dezelfde?

Zou het zelfde zijn dat Barca 10 jaar lang de Champions League wint, het 11de jaar ook wint, maar dan de verliezer van de finale de prijs geven omdat het ‘saai’ is 😉 de beste, verdient hem gewoon en dat is op dit moment gewoon Messi. Punt. . Nog een punt. Dan is het echt klaar.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:13
Na veel speurwerk: The selection criteria for the players of the year are sporting performance, as well as general conduct on and off the pitch.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:15
Omdat messi schitterend scoort gisteren met die vrije trap gisteren?........ja dan Ronaldo natuurlijk meer,gezien die goal tegen juve(omhaal),en /of die superdeluxe goal tegen manchester united thuis ,lul........maar ja,Cr7 ZIT nu bij juve,dussssssss kan ie het nu wel schudden,spaanse frenkie de jong lulletjes hier op deze site😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
zondag 9 december 2018 om 12:19
Griezel
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:14
Maaat! Dit zegt meer over jou ben ik bang.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:03
Durfde de strijd met Messi niet aan bij Barcelona. Wat dus al aangeeft dat hij weet dat Messi beter is. Nee Griezman is goede voetballer. Messi en Ronaldo buitencategorie. Zelfs nu ze wat ouder zijn
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:54
Messi is ook de BETERE speler. Maar er wegen meer dingen mee.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:01
ik.snap Griezman wel hoor.
Dragende speler bij Atletico. Is daar dé man en ook best salaris.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21059
zondag 9 december 2018 om 11:04
Modric is een geweldige speler, maar wel van een andere orde dan Messi.
Messi en in mindere mate Ronaldo, zijn buitenaards.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:19
Mindere mate😳........waarschijnlijk verkeerde drugs gebruikt,jij😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:35
gebruikt jij ....... ???????

😁😁😁😁😉😉😉
Vind ik leuk
Gyrosregime +2764
zondag 9 december 2018 om 11:07
De winst van Modric is inderdaad alleen gericht op het winnen van prijzen, want zo bijzonder is deze speler toch helemaal niet ? Messi had hem zeker verdiend.. ik kan geen betere speler noemen dan Messi, al kan ik nog leven met Ronaldo..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:21
Frenkie de jong . De regisseur van de lage landen .
Die was je zeker vergeten
Vind ik leuk
Reyk050 +31
zondag 9 december 2018 om 12:23
Het gaat er volgens mij om wie het beste heeft gepresteerd gedurende het seizoen. Hoewel Messi (of Ronaldo) natuurlijk de betere voetballer is, heeft Modric wel erg goed gepresteerd op de twee grootste toernooien van het seizoen, de champions league en het WK, dat zelfs resulteerde in de hoofdprijs en een finaleplaats. Gezien Messi zich hier niet heeft laten zien en de bijdrage van Modric in beide teams aanzienlijk was, vind ik de uitslag zeker niet vreemd
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 13:05]
Vind ik leuk
b-wared +54
woensdag 12 december 2018 om 17:40
Als Barcelona of Real de laatste jaren bijna alle CL finales halen en de Spaanse clubs de Europa Leauge jaar in jaar uit winnen. De supercup bijna de supercopa is, dan is de Spaanse competitie toch een halve champions league. Samen met de top in de BPL. Hoe kan het dan dat iedereen volkomen voorbij gaat aan La Liga of PL winst. Barca domineert La Liga al tientallen jaren met hier en daar een uitschieter. Toch wordt dat bij Messi niet in overweging genomen. Het is geen toernooi, maar daarom des te knapper om een goed (volledig) jaar aan te tonen. Zeker gezien de goals en assists. Daarbij heeft Barca de laatste keren niet verloren van Real, maja dat wordt niet meegenomen als je Messi met Modric moet vergelijken. Ik vind het sowieso belachelijk dat je tot december bagger mag spelen als je vanaf februari maar alles wint. Dan pak je bekers en individuele prijzen. Tenzij je in la liga al 10 punten achter staat natuurlijk. #wereldspelervanhetlaatstekwartaward
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:14
Messi lacht zich wezenloos om deze onzin, en zeker na gisteravond na zijn 2 weergaloze vrije trappen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:22
Denk niet dat hij zich er überhaupt druk om maakt
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:21
Feyenoorders ........daar lach ik me nu wezenloos om😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
ruuddevil +2995
zondag 9 december 2018 om 11:33
Piep piep.
Vind ik leuk
Emnu +7051
zondag 9 december 2018 om 11:34
Die prijs is n commercieel gedrocht.

Enige reden dat Ronaldo -veel beter te vermarkten dan Messi- hem zo vaak gewonnen heeft.

Precies zoals Alba zegt, de laatste 14 jaar of zo, waren die verkiezingen er uitsluitend voor de bühne.
Iedereen met ook maar n greintje verstand van voetbal weet dat Messi een van de allergrootsten -zo niet de allergrootste- ooit is.
En dan heb ik t over Messi, Cruijff en Maradona.

Maradona de magiër, die kon echt toveren in z’n tijd bij Napoli en t WK86 blijft ongeëvenaard.
Hij was zo goed, elk team dat de kwart finale bereikte, had hij kampioen gemaakt.
Nooit eerder (of sinds) zoiets gezien, zo goed en zo beslissend op t allerhoogste niveau.

Cruijff het genie, even intuïtief als Maradona, iets minder begenadigd kwa puur talent maar zo slim, zo’n overzicht.
Je kon Jopie op elke plek in t Gouden Ajax neerzetten en hij zou nog de beste zijn.
Op die plek en op t veld.
Een alleskunner.

En als we t over alleskunners hebben, tja, Messi.
Messi, Messi, Messi, wat moet je nog meer zeggen.
De touch van Diego, al blijft die kwa techniek ongeëvenaard, een ware teamspeler bovendien.
Z’n hele voetballeven bij één club (wordt hem bovendien soms aangewreven maar buiten Totti en Terry wordt t lastig en die worden er beiden -terecht- voor geprezen) en, tja, hij laat t nu al bijna 15 jaar zien.

Oke, in 2010 had Iniesta hem ook kunnen krijgen maar laten we eerlijk zijn, n Robben, Sneijder, Ribery, Griezman en weet ik wie meer, die kan je toch niet vergelijken met Messi?
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:36]
Vind ik leuk
AlwaysMe +2961
zondag 9 december 2018 om 12:02
Dus als ik je goed begrijp had Cruijf de prijs ook ieder jaar moeten winnen toen hij speler was? Het kan gebeuren dat een 'mindere' speler een beter jaar heeft.

Wat toont men weinig respect naar Modric, die zich als een absolute gentleman en ambassadeur van de sport gedraagt. Alba moet zichzelf schamen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:15
Helemaal mee eens. Ik ben zelf een fan van Messi maar wat een gelul. Als alleen al de meest getalenteerde zijn genoeg is.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:23
Zou jij ook fan van messi zijn,als je wist dat ie van italiaanse komaf is(zoals zijn hele familie,en zelfs zijn vrouw),oen........
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:57
En wat heeft dat er mee te maken dan? Intellect!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:38
Wat ben jij een internet held zeg.
Stap met Romana op de scooter.
Vind ik leuk
Emnu +7051
zondag 9 december 2018 om 12:16
Aan elk tijdperk komt n eind en ja, zoals ik aangaf, in 2010 had iniesta hem kunnen winnen.
Ronaldo ook wel een of twee keer.
Ik zeg niet dat die automatisch naar Messi moet gaan, ook hij heeft mindere periodes gehad waarbij je kan rechtvaardigen de prijs aan n ander toe te delen.
Daar spelen andere zaken in mee en t zou ook niet goed zijn voor de prijs als Messi hem de laatste 14 jaar 10 keer of vaker had gewonnen.

Vraag je mij of Modric beter gepresteerd heeft dan weet ik niet hoe daarop te antwoorden.
Hij kan ontegenzeggelijk betere resultaten overleggen als je de teamprestaties met elkaar vergelijkt maar dit zegt verder weinig over het individu.
Dan zou Varane eerder in aanmerking moeten komen dan Modric.

Hoe je t verder ook wendt of keert, Messi (die gewoon n goed jaar heeft gehad) op n 5e plek is n gotspe.
Dan maak je jezelf belachelijk, dit kan toch niemand serieus nemen?
Vind ik leuk
AlwaysMe +2961
zondag 9 december 2018 om 13:40
Het is al jaren bekend dat teamprestaties zwaar meewegen in de nominaties. Het is heel logisch als je naar de teamprestaties kijkt en de rol van Modric bij die prestaties, dat hij het zou winnen. Varane kwam niet in aanmerking omdat hij 1. een op het oog minder belangrijke rol speelde 2. Frankrijk was vanaf begin af aan de favoriet om de finale te bereiken en Kroatië niet.

Modric was heel belangrijk voor zowel zijn land als Real, waarbij vooral de prestatie van Kroatië significant genoeg was om een nominering te verzekeren.

Een goed jaar voor Messi? Voetbal is een teamsport en hij heeft als individu niet genoeg gepresteerd om zijn team iets noemenswaardigs te laten winnen. Dan mag je 200x scoren, als je team niets wint is het weinig waard.
Vind ik leuk
Farmer +14271
zondag 9 december 2018 om 14:14
Vooral dat tweede stuk idd.

Modric verdient die prijs net zo goed. Is naast een zéér belangrijke schakel(dé belangrijkste nu?) bij Real, en Kroatië, ook een voorbeeldprof buiten het veld bv. Geen diva-gedrag, geen kapsones, nee, gewoon een tikje verlegen/bescheiden, en heel beschaafde man.
Vind ik leuk
power +7665
zondag 9 december 2018 om 11:36
Eigenlijk de hele UEFA is niet meer serieus te nemen zijn gewoon corrupt Messi is had de prijs minimaal 7 keer verdient.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:33
Ronaldo is de beste: heeft c. League ook 2keer meer gewonnen,en met2 teams,+mooiere goals(o.a.omhaal juve,en stratoferische goal tegen manchester united+huidige c.league houder(en topscorer daarvan),en scoortaltijd op belangrijke momenten(zoals verleden jaar in de c.league)........+ meeste c.league goals........+meeste goals van vorig seizoen(2017/18) ........+met het nationale team,europees kampioen........wat heeft messi met zijn nationale team(gedaan)????....juist ja,NIKS:"STRONT MET STREPIES"dus, LULLETJES OP DEZE SITE😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 14:38]
Vind ik leuk
power +7665
zondag 9 december 2018 om 15:01
Ronaldo is zeker goed maar Messi is de beste aller tijden. Real had twee keer Cl gewonnen dankzij scheids niet Ronaldo.

ik weet niet waar je deze info vandaan haalt.Vorige seizoen Messi had meeste goals gemaakt niet Ronaldo 54 goals 11 assists.


Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:10
Was je niet zeker over je tekst? Al die hoofdletters man. Ik hoor je bijna schreeuwen.Neem tabletje en kom tot rust .
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:08
Met alle respect voor Messi maar hij verdiende hem dit jaar zeker niet en al helemaal niet op basis van wat hij heeft laten zien.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 12:09]
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3400
zondag 9 december 2018 om 12:11
Ja bij de prijs moet er gekeken worden naar individuele prestaties. Maar in de individuele prestaties zit automatisch ook een team element in. Modric overlegt niet de cijfers qua goals en assists zoals Messi of Ronaldo doen. Maar als een speler de CL wint en 2e wordt op het WK met Kroatië, kan dat wel betekenen dat deze speler voor die teams zo belangrijk was, dat hij daarom heel goed was dit jaar. Je zou kunnen zeggen dat Modric zo goed was, dat die 2 teams zo goed hebben gespeeld.
Messi daarentegen heeft op het WK en in de CL niks laten zien mijn inziens. Dus terecht dat de prijs naar Modric ging. Had van mij ook naar Griezmann of Varane mogen gaan, maar vind het dus niet gek dat Ronaldo en Messi dit jaar niet wonnen!
Vind ik leuk
power +7665
zondag 9 december 2018 om 14:46
Van jouw mening blijkt dat je zo vaak voetbal kijkt. Messi is over de top hij is met niemand te vergelijken.

Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:23
Messi is over de top met af en toe een geniale uitspatting. Zijn tijd is voorbij. Tijd voor de nieuwe generatie.
Vind ik leuk
pvdsmissen +1018
zondag 9 december 2018 om 13:02
Hahaha en jij spoort echt niet
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:39
Perfect verwoordt,OAKEN ARENDELL👍👌👏........en JIJ SPOORT NIET"PVDSMISSEN"(WE ZULLEN JE REACTIE NOOIT EN TE NIMMER MISSEN)😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 14:42]
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
zondag 9 december 2018 om 12:56
Mbappe had hem moeten winnen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:44
Ja klopt........maar ik had hem persoonlijk aan ryan koolwijk van excelsior gegeven,OEN😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
zondag 9 december 2018 om 14:49
Kwakzalver ga spelen
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10122
zondag 9 december 2018 om 14:50
Messi en Ronaldo niet in de top 5 slaat natuurlijk nergens op!
Vind ik leuk
Krav +201
zondag 9 december 2018 om 17:44
Het is ook te bizar. Messi is veel beter. En daar gaat hem om bij deze prijs
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:25
Als Xavi en Iniesta er al nooit 1 hebben gekregen, verdient die haakneus m al helemaal niet. Amen.
Vind ik leuk
Krav +201
dinsdag 11 december 2018 om 19:55
Idd. Die waren ook de klos dat messi en ronaldo in hetzelfde tijdperk leefde
Vind ik leuk