De Boer en Verbeek onder de indruk van 'fitte' Vilhena: 'Als je dan Clasie ziet'

De Boer en Verbeek onder de indruk van 'fitte' Vilhena: 'Als je dan Clasie ziet'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 19:42zo 09-12-2018 om 19:42

Tonny Vilhena is toe aan een buitenlandse transfer, daar zijn FOX Sports-analisten Gertjan Verbeek en Ronald de Boer het over eens. De Feyenoord-linkspoot bewees tegen FC Emmen hoe belangrijk hij voor de Rotterdammers is, vindt De Boer.

De oud-international vond Vilhena de beste man van het veld aan de Oude Meerdijk. "Zijn drive en diepgang zijn zo belangrijk. Maar ook verdedigend: hij heeft altijd de agressie om ballen af te pakken. Dan ben je van ongelooflijke waarde", laat hij weten bij Dit was het Weekend op FOX Sports.

De Boer denkt dan ook dat Vilhena klaar is om de Eredivisie achter zich te laten, mits hij een weloverwogen keuze maakt. "Je moet goed kijken naar wat voor club je gaat: wat past bij je en wat voor spelers hebben ze? Hebben ze al vier van dat soort spelers of juist niet?" Wanneer hij zich goed aanpast, kan Vilhena een grote toekomst tegemoet gaan, verwacht De Boer. "Ik vergelijk hem bijvoorbeeld met een N'Golo Kanté, maar dan iets verder naar voren. Bij het Nederlands elftal jaagt hij ook de hele boel op."

Verbeek denkt dat Vilhena prima in de Bundesliga past. "In Duitsland wel een behoefte aan dat soort spelers, zeker op het middenveld. Die zijn zeer geliefd en altijd welkom. Dat zie je aan Davy Klaassen, die nu ook zijn vorm terugvindt." Vilhena heeft de fysieke mogelijkheden voor het Duitse voetbal, vindt de analist. "Nooit geblesseerd en éen van de fitste spelers van Feyenoord. Als je naar Jordy Clasie kijkt: die wordt beter, maar drie wedstrijden in één week is toch veel voor hem. Hij was minder dominant dan tegen PSV en VVV."

Poll

Is Vilhena klaar voor een stap hogerop?

(4811 stemmen)

Plaats een reactie

Marco S +6554
zondag 9 december 2018 om 19:45
Ik vind Verbeek zijn haar mooi en de boer zijn Botox geweldig
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:50
Ik zou het voortaan wel gewoon weer in z'n voorhoofd spuiten. Weet niet waar het nu terecht is gekomen. Grote fan van Vilhena, maar Kante...
Vind ik leuk
Marco S +6554
zondag 9 december 2018 om 20:04
Kante boord?
Vind ik leuk
Gerro +7966
zondag 9 december 2018 om 21:48
Ja klopt haha en voor de rest moeten ze eigenlijk gewoon hun mond houden over spelers die in hun ogen aan het buitenland toe zijn. De ene week staan ze te piepen dat spelers te jong gaan de andere week staan ze spelers te adviseren om te vertrekken omdat ze de beste bij hun club zijn maar dat heb je altijd bij welke club dan ook dat er één de beste is. Het punt is juist dat als de eredivisie naar een hoger plan moet dat dit soort spelers juist zolang mogelijk behouden moeten worden en het helpt niet bepaald mee als de pers en analisten bij ieder gelegenheid gaan roepen dat ze maar weg moeten.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:47
Was een groot talent alleen zie weinig verschil met de Vilhena van toen hij 19 was en de Vilhena van nu. Miss is een stap naar het buitenland wel goed alleen hij overtuigd mij niet dat hij dat aankan.

Toch zoud ik het wel proberen als ik hem was, want bij Feyenoord blijven wordt hij ook niet beter van.

Dat laatste hebben ze wel een punt, maar vond Clasie vroeger bij Feyenoord echt de aanjager en had verwacht als hij terug op het oude nest zoud komen komt het wel weer goed.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 19:48]
Vind ik leuk
Dharmpie +816
zondag 9 december 2018 om 20:02
Je ziet inderdaad nu de Vilhena van toen hij 19 was. Toen was hij een groot talent, hij heeft jaren stil gestaan in zijn ontwikkeling, het lijkt erop dat hij nu de draad weer oppakt, hij heeft het prive ook zwaar gehad, als Vilhena zich blijft ontwikkelen zoals hij nu doet kan hij weer het talent worden wat men altijd in hem heeft gezien. Laten we genieten van hem zolang hij speler is van Feyenoord.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:06
Ik ben niet zo overtuigd, maar laat me verassen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
zondag 9 december 2018 om 20:07
Gio maakt hem duidelijk beter, maar dat wil de "goegemeente" niet zien in Rotterdam.
Vind ik leuk
Moa +3704
zondag 9 december 2018 om 20:02
Clasie begint al wel weer fitter te worden, is al wat kilootjes kwijt en krijgt weer een kleurtje op de wangen. Die komt er wel weer.
Vind ik leuk
COYG +7622
zondag 9 december 2018 om 20:13
Nu zie je duidelijk waarom Feyenoord hem haalde. Bepaalt het tempo en zijn passies zijn altijd zeer nauwkeurig. Zoals we hem kennen als spelmaker. Alleen die fitheid inderdaad. Maar dat komt wel.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
zondag 9 december 2018 om 20:06
Je wordt beter van het spelen in een sterke competitie, en dat geldt niet alleen voor het sportieve aspect........
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:43
Eens alleen is het afwachten of hij gaat spelen. Als ik hem was zoud ik een middenmoter in de Bundesliga pakken.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
maandag 10 december 2018 om 02:46
Ja bijvoorbeeld, daarna weer een stapje op, zo niet dan heb je een leuk inkomen, financiële toekomst is zeker gesteld en speel je in een mooie competitie niet te ver van huis / familie.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
zondag 9 december 2018 om 19:47
"Hij was minder dominant dan tegen PSV en VVV."

Hij heeft ook 3 wedstrijden achter elkaar een compleet ander aanspeelpunt in de spits staan.
Vind ik leuk
Sassefras +452
maandag 10 december 2018 om 04:45
Haha, volg Feyenoord toch redelijk goed, maar had er niet echt bij stilgestaan dat hij in 1 week tijd inderdaad met 3 spitsen te maken had.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zondag 9 december 2018 om 19:48
vergelijken met Kante.....nog ff
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:50
Slaat nergens op. Ik vind Kante op zijn positie met niemand vergelijkbaar. Echt een verademing die Kante!
Vind ik leuk
COYG +7622
zondag 9 december 2018 om 19:51
Als type speler...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:54
Maar als ik nu zoud zeggen dat ik Berghuis een zelfde type speler is als Messi wordt ik ook voor gek verklaard. Natuurlijk hebben ze wel dezelfde rol in het veld, maar ik vind dat altijd heel raar. Moet je ze ook niet mee vergelijken.
Vind ik leuk
COYG +7622
zondag 9 december 2018 om 20:09
Kan toch gewoon. Ze hebben dezelfde eigenschappen, alleen van een ander niveau. Mensen moeten niet gelijk moeilijk doen en denken dat Vilhena van het niveau Kanté is. Dat wordt niet gezegd.
Vind ik leuk
J Kiprich +17805
zondag 9 december 2018 om 19:54
Hoezo, is toch geen onaardige speler die Kanté?
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zondag 9 december 2018 om 19:56
hahahaha heerlijke reactie
Vind ik leuk
FR_VakW +64
zondag 9 december 2018 om 22:01
Gaan jullie ff lekker Hedrix hypen ofzo 🤣🤣
Vind ik leuk
Blindsy +15853
zondag 9 december 2018 om 22:03
..en ze gaan hem met Frenkie vergelijken? 😉
Vind ik leuk
Sassefras +452
maandag 10 december 2018 om 04:47
Nee, Kökcü natuurlijk! (Met Frenkie.)
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 04:47]
Vind ik leuk
Blindsy +15853
maandag 10 december 2018 om 12:10
Beter!
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 19:55
Vilhena speelt uitmuntend de laatste paar potjes.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:56
Met Kanté nee zeker niet .
Wel een goede speler vilhena
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 19:57]
Vind ik leuk
Pimman +7881
zondag 9 december 2018 om 19:58
Vilena is de belangrijkste speler van Feyenoord op dit moment..stabiel, bijna altijd minimaal een 7. Clasie leuke speler maar niet voor de top 3. Kökcü (als ik goed schrijf?) ..ja dat is een jongen met véél kwaliteiten. Zo rustig en bekeken aan de bal. Zijn doelpunt was simpel maar hoeveel spelers rammen zo'n bal hard op de goal en missen? Hij heel beheerst, knap. Kan Feyenoord nog veel plezier aan beleven!
Vind ik leuk
Sassefras +452
maandag 10 december 2018 om 04:49
Is juist weer helemaal goed aan het komen met Clasie.
Vind ik leuk
Maximaal +87
zondag 9 december 2018 om 20:06
We hebben het wel over Emmen. Met alle respect maar normaal gesproken is dit gewoon een gemiddelde KKD ploeg. Dan mag je wel een keer uitblinken.
Ik vind Vilhena best een overschatte speler denk niet dat hij het in het buitenland red.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 20:06]
Vind ik leuk
J Kiprich +17805
zondag 9 december 2018 om 20:14
Ja en daarvoor was het VVV, daarvoor PSV, Daarvoor Die Mannschaft....

Wanneer is het goed genoeg....
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
zondag 9 december 2018 om 20:55
Voor sommigen nooit als het over een speler gaat die niet bij hun club speelt.
Vind ik leuk
Pimman +7881
zondag 9 december 2018 om 23:43
Ik als Ajaxfan vind Vilena goed op dit moment..ook zijn invalbeurt bij Oranje. En van Kökcü kon ik ook genieten vandaag!
Vind ik leuk
Pimman +7881
zondag 9 december 2018 om 23:43
Hij was weer goed vandaag!
Vind ik leuk
J Kiprich +17805
zondag 9 december 2018 om 23:58
Dat vind ik dus ook, maar al wel een aantal weken....
Vind ik leuk
FR_VakW +64
zondag 9 december 2018 om 21:55
Feyenoord heeft de laatste 6 tegen een promovendus niet winnend af kunnen sluiten hoe triest dat ook is. Het is ook niet makkelijk om iedere week tegen een gesloten muur te moeten spelen. Je kunt het ook zo zien dat het met Toornstra niet lukte om te scoren tegen deze 'KKD-ploeg' en met Kokcu dus wel. Ben het wel gewoon eens met je hoor dat we hier nog niet teveel waarde aan moeten hangen. Maar het is toch gewoon leuk dat hij zo goed gespeeld heeft in zijn eerste eredivisiewedstrijd en dat hij meteen beslissend is geweest. Bij een slechte wedstrijd zouden we hem meteen af kunnen schrijven terwijl hij genoeg potentie heeft. Gun die jongen even zijn moment.
Vind ik leuk
JanTa48 +6751
zondag 9 december 2018 om 20:09
Ik ben een fan van Vilhena vanwege zijn werklust en als Feyenoord hem kwijtraakt dat word het heel moeilijk voor de club.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 11:38]
Vind ik leuk
FR_VakW +64
zondag 9 december 2018 om 21:48
Helemaal mee eens. Heeft ook regelmatig mindere wedstrijden en periodes gehad maar is o zo belangrijk voor Feyenoord. Ook in het kampioensjaar was hij onmisbaar maar gingen alle credits (in mijn ogen een beetje onterecht) naar El Ahmadi. Ik weet niet meer precies welk seizoen het was maar we hebben toen ook een seizoen gehad dat we alles wonnen met Vilhena in de basis en letterlijk ieder wedstrijd die Vilhena niet speelde door schorsingen of blessures meteen tegen puntverlies aanliepen. Laten we hopen dat Vilhena nu eindelijk eens een keer deze vorm vast kan houden voor langere tijd, dan is hij echt klaar voor de volgende stap al zie ik hem het liefste voor altijd bij Feyenoord blijven. Die 10 miljoen die geroepen word is een lachertje. Zelfs met een jaarcontract is Vilhena minimaal 20 miljoen waard.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:24
Vilhena is opvallend goed de laatste weken, net als Berghuis. Ik was echter nog het meest onder de indruk van Kőkcų, en dat stond nog nooit in de basis Foei GIO !
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 20:38]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:34
Basis?
Sinds wanneer is tweede helt basis?
Vind ik leuk
Sassefras +452
maandag 10 december 2018 om 04:52
Ik vond het juist wel stoer dat Gio hem voor de leeuwen gooide.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:09
Voor de leeuwen gooide ???
Die jongen had al een half jaar eerder moeten spelen !
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
zondag 9 december 2018 om 20:26
Gertjan Verbeek en Ronald de Boer vinden..... en toen was het weer over met de belangstelling voor dit topic.... kunnen die zeikstralen niet gewoon een cursus sjoelen gaan doen?!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:27
Speelde tegen Portugal puike partij. Moet zich met gemak in de kijker spelen en mooi club vinden voor volgend seizoen.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1227
zondag 9 december 2018 om 20:35
In duitsland lopen heel veel vilehnaatjes. Ik zou naar italie gaan als ik hem was. Napoli
Vind ik leuk
FR_VakW +64
zondag 9 december 2018 om 21:42
Dan zou ik eerder Milan kiezen. Meer kans op speeltijd en iets minder verwachtingen. Maar wel een club met de mogelijkheden om weer bij de top aan te sluiten. Een Atletico, Dortmund of Chelsea lijken me ook mooie clubs voor hem. Clubs waar resultaat toch altijd nog verkozen word boven het vertoonde spel. Vilhena is ook een winnaar en hoe dat gebeurt maakt niet zoveel uit.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:37
Clasie heeft z'n plafond bereikt. Denk dat dit podium het hoogst haalbaar is voor deze man. Als je al geen potten kan breken in België?! Dan moet je gwn lekker een contract voor t leven gaan tekenen bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Mr. O +1400
maandag 10 december 2018 om 00:57
Hij moest Vormer uit de basis spelen toch? Die man is bijna een god in Brugge😉
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 01:03]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:55
Daar geef ik je gelijk in. Wie stond er op 6 dan? Was dat nou zo'n goeie dan? Ambrabat heeft ook na een paar maand een plekje verdiend
Vind ik leuk
Bijgoochem +1591
zondag 9 december 2018 om 20:47
Waarom dat vergelijken altijd?
Echt een moeimaker geworden die de Boer. Toen Frank trainer was van Ajax hoorde je hem nooit. En nu hangt hij als uithangbord van de botox en haarimplantaten de alwetende celebrity uit op tv.
Over die ragebol Verbeek maar helemaal niet te spreken. Vreselijk zooitje bij elkaar dat Fox.
Vind ik leuk
FR_VakW +64
zondag 9 december 2018 om 21:33
Clasie als balafpakker. Vilhena als aanjager en box-to-box. Kokcu als voetballende nummer 10. Laten we hopen dat Gio voorlopig voor dit middenveld gaat kiezen. Dit is precies wat we miste. Clasie speelt de laatste weken echt steeds beter en beter en probeert altijd eerst vooruit de vrije man te vinden. Vilhena hoef ik weinig over te zeggen, dat is echt de man op dit moment (hij mag alleen weer wat meer gaan scoren). En Kokcu heeft het overzicht en de techniek om de aanval in stelling te brengen. Een echte nummer 10 die ook zichzelf vrij kan spelen en in scoringspositie kan brengen. Larson en Berghuis krijgen zo ook veel meer een bruikbaardere ballen en steekpasjes. En ik denk dat het voor Jorgenson of van Persie ook heerlijk combineren wordt.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 21:36]
Vind ik leuk
5by5 +1349
zondag 9 december 2018 om 21:34
Laat hem lekker bij Feyenoord blijven, het is altijd een feest als hij scoort en zijn dansje doet.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14380
zondag 9 december 2018 om 22:18
Vilhena is in mijn ogen ook de enige Feyenoorder die de stap naar het buitenland kan maken. Een club uit de subtop van Duitsland, Engeland of Italië zou wel bij hem passen denk ik.
Vind ik leuk
SvL +375
zondag 9 december 2018 om 22:37
Die is weer helemaal opgeleeft. Vond hem toch lang slecht onzichtbaar spelen.
Vind ik leuk
Romo +1115
maandag 10 december 2018 om 07:44
Ik ook....
Vind ik leuk
repeP +1518
maandag 10 december 2018 om 01:19
Vilhena is op en top sportman, zowel bij de club als daar buiten. Loopt veel hard op het strand, bokst veel. Verzorgt zijn lichaam goed. Nooit geblesseerd, bikkelt zo nodig, en maakt gemakkelijk doelpunten.
Vind ik leuk
Romo +1115
maandag 10 december 2018 om 07:43
Fit ????
Er is bij Feyenoord niemand fit
Bij iedereen is na 70 min de pijp leeg, en ze vallen met bosjes om door spierblessures!
En Vilhena heeft va het begin van het seizoen niks laten zien, nu 3 wedstrijdjes redelijk tot goed, die heeft het licht gezien voor zolang het duurt, wil zich in de kijker spelen.
Dat is het!
Vind ik leuk
Lady Sam +162
maandag 10 december 2018 om 13:29
Laat ons nog even genieten van Tonny,...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws