'Verbeek is 'heel serieus' en heeft wel oren naar terugkeer in Eredivisie'

'Verbeek is 'heel serieus' en heeft wel oren naar terugkeer in Eredivisie'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 16:18wo 12-12-2018 om 16:18

Gertjan Verbeek is in beeld om terug te keren in de Eredivisie. Niet als trainer, maar mogelijk als directeur bij het onrustige sc Heerenveen.

Deze week kondigde algemeen directeur Luuc Eisenga zijn vertrek aan, terwijl ook de raad van commissarissen terugtreedt. Heerenveen is daarom bezig met het formeren van een nieuwe leiding, waarbij de organisatiestructuur waarschijnlijk ook op de schop gaat. Verbeek speelt daar mogelijk een rol in.

FOX Sports-verslaggever Christian Willaert belde Verbeek met de vraag of hij oren heeft naar een directiefunctie bij Heerenveen. "Het blijkt dat hij daar heel serieus over is", aldus Willaert. "Niet dat hij staat te springen: ik wil zo graag directeur van Heerenveen worden... Maar hij ziet wel kansen bij de club."

"Verbeek zegt: als ik voldoende macht krijg om een team samen te stellen, dan wil ik daar inspringen en dan wil ik ook eindverantwoordelijk zijn", aldus Willaert. De Leeuwarder Courant en Voetbal International brachten Verbeek vorige week al in verband met Heerenveen. Hij was jarenlang speler en trainer in Friesland.

Poll

Zou Verbeek een goede directeur zijn voor Heerenveen?

(2671 stemmen)

Plaats een reactie

BCHT9 +478
woensdag 12 december 2018 om 16:21
Verbeek moet zich bedenken dat hij het bij meerdere clubs niet waar heeft gemaakt en dat clubs op dit moment niet staan te springen om Gertjan Verbeek.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:25
Dat was als trainer. De directeursfunctie valt niet te vergelijken.
Verbeek heeft wel een voetbalhart, leidinggevende capaciteiten, binding met de club en de Friese nuchterheid.
Het kan maar zo eens een goede match zijn.

Maar om hem nou te veel macht te geven lijkt mij persoonlijk niet zo verstandig.
Vind ik leuk
BCHT9 +478
woensdag 12 december 2018 om 16:28
De geloofwaardigheid van deze man is al heel lang weg bij veel mensen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 16:54
Leidinggevende kwaliteiten? Ik hoor vooral vaak dingen over onrust en problemen
Vind ik leuk
Humberto01 +879
woensdag 12 december 2018 om 17:00
Qua karakter zou je tegenover hem een hele sterke persoonlijkheid moeten hebben staan, ander werkt het niet met deze man. Hij gaat dan als een olifant door een porseleinkast en hij bemoeid zich overal mee, zelfs als het over het inschenken van de koffie gaat. Bij Heracles had hij groot respect voor Jan Smit en die kon hem wel beteugelen. Als zo'n sterke man komt zou het kunnen werken, anders moet je er gewoon niet aan beginnen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:02]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:16
Natuurlijk kun je gelijk hebben, maar ik geloof er totaal niet in 😎
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:28
Maar als directeur moet je ook in de communicatie goed zijn , en dat is nou net niet de sterkste kant van Verbeek .
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:49
Gezien zijn track record als trainer/coach bij Feyenoord, Twente, en Bochum verwacht ik helemaal niets van Gert Jan als directeur. Ik kan er naast zitten hoor ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45697
woensdag 12 december 2018 om 16:58
Als je ernaast zit krijg je wel een goed beeld denk ik
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:03
Scherp van je!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 16:21
Hij heeft de laatste jaren weinig gepresteerd dus ik denk niet dat ze in Heerenveen zitten te wachten op hem.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:27
Als trainer zeer zeker niet.
Als directeur zou hij wel een aantal benodigde en cruciale capaciteiten hebben.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 12 december 2018 om 16:29
Zijn streven naar volledige macht en zijn onvermogen met bestuurders om te gaan lijken mij 2 redenen om hem niet te willen.
Gertjan schopt uiteindelijk overal stennis, terwijl Heerenveen mij toe lijkt aan meer rust.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:39
Dat lijkt vooral zo omdat hij het aandurfde om de Twentse slangenkuil in te stappen.
Voordat hij in Duitsland ging trainen heeft hij het bij verscheidene clubs in Nederland gewoon goed gedaan.

Het is geen toptrainer maar hij kan bij een club als Heerenveen, waar hij speler en trainer is geweest, vast en zeker nog wel wat toevoegen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:17
Sommige trainers weten zichzelf "overal" naar binnen te kletsen
Vind ik leuk
bert +554
woensdag 12 december 2018 om 16:22
De grootste slijmjurk van Nederland die man heeft nergens verstand van,overal weggejaagd omdat hij nergens voldeed.
Zou echt ongelooflijk zijn als Heerenveen hier intrapt
Vind ik leuk
El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 16:23
Als directeur is zijn adagium: wie niet wilt horen moet maar voelen, de harde hand zal regeren. En er komt een isoleer cel.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:24
Ik vind het meer een type voor de Premier League, Serie A, Ligne 1, of Primera Division.

Of is dit een beetje te hoog gegrepen (net als de eredivisie)
Vind ik leuk
repeP +2199
donderdag 13 december 2018 om 00:58
Houthakkersvoetbal in de Championship zou misschien nog wel kunnen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 01:26
Ja want daar lopen alleen maar prutsers rond zoals Marcelo Bielsa. Past Gert Jan prima tussen
Vind ik leuk
repeP +2199
donderdag 13 december 2018 om 01:52
Ja, bij de cult club par excellence Leeds United. Dat telt niet echt. Leeds verdient een status aparte, eigelijk een league of its own.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:33
Leeds hoort thuis in de Premier League, hopelijk seizoen 2019-2020.
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 11:50
Bielsa is top hier bij Leeds United. Gert Jan hoort ook niet in deze league thuis. Echt geen houthakkers voetbal hoor ...
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:20
Het woord sarcasme is jouw denk ik vreemd
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 12:21]
Vind ik leuk
rexxo +11656
woensdag 12 december 2018 om 16:25
Die zijn wel erg desperate dat ze die betweter die zich met alles bemoeit en bij al zijn laatste clubs is ontslagen als kandidaat zien.

Als die Directeur wordt moet al het personeel verplicht op boot camp en een coopertest doet. Iedere maand zo een test als het aan hem ligt.😆
Vind ik leuk
Come on Utreg +29715
woensdag 12 december 2018 om 16:32
Waarom zou Verbeek een goede directeur zijn? Op basis waarvan?
Vind ik leuk
J. Staatsen +7068
woensdag 12 december 2018 om 16:32
Hij staat vast niet te springen. Hij heeft net een salarisverhoging van FC Twente gekregen en de kerstbonus komt er aan. Met de groeten van Van Halst.
Vind ik leuk
Prof(.) +263
woensdag 12 december 2018 om 16:48
Off-topic; @VP willen jullie aub die reclamebanners dat over de tekst zit aanpassen of verwijderen? Bvd!
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:49]
Vind ik leuk
Hupfean +5315
woensdag 12 december 2018 om 17:08
Idd, verschrikkelijk irritant.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:53
Ben benieuwd wie hier in gaat trappen!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:58
Verbeek als td lijkt mij een betere match. Alberda directeur, en de rest daaronder enkel en alleen mensen met een pompebledenhart en zonder eurotekens in de ogen.
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
woensdag 12 december 2018 om 16:59
leiding geven over wat pubers op een voetbalveld is wat anders dan directeur van een BVO waar miljoenen in omgaan. spelen andere belangen in mee. Technisch directeur zou misschien nog wel kunnen.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
woensdag 12 december 2018 om 17:01
Wie zit er nou te wachten op deze neanderthaler? Communicatief is die vent een drama. Zo lomp en zonder een greintje charisma. Dan ook nog zo een bokkepruik. Hij kan beter de Ark van Noach gaan timmeren ergens. Alleen.
Vind ik leuk
Hupfean +5315
woensdag 12 december 2018 om 17:06
Meer dan welkom. Een man van de club.
Vind ik leuk
Ari as +445
woensdag 12 december 2018 om 17:12
Schijtbakkenkarakter
Vind ik leuk
Tenno +87
woensdag 12 december 2018 om 17:20
Moet je recht in zijn gezicht zeggen.
Vind ik leuk
Ari as +445
woensdag 12 december 2018 om 17:39
Ik boks ook :-)
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
woensdag 12 december 2018 om 18:00
boks ouwe.
Vind ik leuk
windforce11 +3416
woensdag 12 december 2018 om 17:18
Wegwezen malloot. Heb het wel gehad met jou. Ga lekker bomen omhakken in de Achterhoek
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
woensdag 12 december 2018 om 18:00
Jij mag met hem mee :)).
Vind ik leuk
Hupfean +5315
woensdag 12 december 2018 om 18:19
Met jouw naam vallen ze vanzelf wel om.
Vind ik leuk
Andyking +111
woensdag 12 december 2018 om 17:46
Lijkt mij niet geschikt. Geen teamworker... Eigen dingetje doen, wie mee wil akkoord, tegenspraak = wegwezen... Ik zou zeggen, probeer Joop Alberda maar eens... Veel bestuurs- en sportervaring, Fries, uitstraling... Ok, geen voetbalman, maar dat is/was Gerbrands (PSV) ook niet...
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
woensdag 12 december 2018 om 18:00
Nope, niet aan beginnen.
Totaal geen ervaring op die vlak, hij ging zich bij feyenoord en twente ook met andere zooi bemoeien en dat ging niet goed.
Gertjan is klaar in het betaalde voetbal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:01]
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
woensdag 12 december 2018 om 18:30
Welke club wil hij nu weer de vernieling in helpen met zijn eigengereide gedrag.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 19:21
Dat gaat helemaal fout. Verbeek gaat op alle stoeltjes zitten en trainers vertellen hoe ze wat moeten doen. Herrie gegarandeerd
Vind ik leuk
repeP +2199
donderdag 13 december 2018 om 00:56
Verbeek is veel te uitgesproken in zijn standpunten om leiding te kunnen geven aan een onderneming.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 18:06
zolang hij zich niet met de opstelling de koffie jufrouw de tuinman de toilet jufrouw en training bemoeit zal het misschien wel lukken