'Manchester United bood 1,5 miljoen euro, maar toen blesseerde ik mijn enkel'

'Manchester United bood 1,5 miljoen euro, maar toen blesseerde ik mijn enkel'

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 09:36ma 07-01-2019 om 09:36

Stefan Velkov (22) maakte afgelopen zomer de overstap van Slavia Sofia naar FC Den Bosch. Spijt van zijn keuze heeft hij allerminst, ook al lonkte jaren geleden een droomtransfer naar Manchester United.

Velkov stond in Bulgarije te boek als een groot talent, wat hem in 2013 een proefperiode bij Manchester United opleverde. "Een ongelooflijke ervaring", vertelt hij vijf jaar later aan Meridian Match. "Manchester United is nog steeds een van de grootste clubs van de wereld."

"Toen ik daar was, besefte ik dat alles mogelijk is. Ik droomde: misschien speel ik op een dag wel op Old Trafford. Ze boden anderhalf miljoen euro voor mij, maar toen raakte ik geblesseerd aan de enkel. Ik koester geen wrok, want ook dat was slechts één passage van mijn leven."

Velkov tekende afgelopen zomer een éénjarig contract in Den Bosch. Met zijn club gaat de Bulgaarse verdediger aan kop in de Keuken Kampioen Divisie. "Ik heb lang gewacht om de stap naar het buitenland te maken. Ik koos voor de Nederlandse aanbieding omdat ik gecharmeerd was van het project van Den Bosch. Ik vond de stad ook mooi."

Volgens Bulgaarse media geniet Velkov inmiddels interesse van clubs uit de Eredivisie. "Dat zou een optie kunnen zijn", reageert hij. "Ik ben gelukkig in Den Bosch, maar als we de Eredivisie niet bereiken, dan ga ik natuurlijk nadenken. Als we eerste blijven, heeft het geen zin om te vertrekken."

Plaats een reactie

KCP +136
maandag 7 januari 2019 om 09:40
Nou die droom blijft een droom
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 09:49
Klopt. Voor 1,5 miljoen is hij niet meer te koop. Man United en Feijenoord zullen dieper in de buidel moeten tasten
Vind ik leuk
Il Gordo +14757
maandag 7 januari 2019 om 09:54
Succes met het vinden een koper in dat geval ;-)
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 10:04
Die kopers zijn er al maar hij blijft als we promoveren want Den Bosch hoeft niet te verkopen zoals je weet.
Vind ik leuk
KCP +136
maandag 7 januari 2019 om 10:31
Manu hahahaha

En Feyenoord meer dan 1,5 hahaha wat wil je dat ze failliet gaan op een kkd spelertje? Met van geel weet je het nooit
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 10:34]
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 10:56
Velkov is minimaal zo goed als Schuurs en hij verdient drie keer zoveel als Schuurs bij Fortuna verdiende en voor Schuurs betaalde Ajax 2 miljoen.
Maar nogmaals hij gaat niet weg omdat Den Bosch hem niet verkoopt.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 10:57]
Vind ik leuk
KCP +136
maandag 7 januari 2019 om 11:11
Nou nog effe net zo jong als schuurs.. 4 jaar amterug de tijd in je weet wel kunnen ze hem homegrown boeken of dacht je dat Ajax zomaar betaalde toen?

Hij is oud.. bezit een stuk minder talent ook.. gevalletje lozano 100 mil gewoon te oud en niet super talentvol
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 12:34
Velkov was 21 jaar oud toen hij naar Den Bosch kwam.
Je hebt blijkbaar geen idee wat er in de KKD rondloopt. De ( jeugd) internationals van Sparta en Den Bosch liggen allemaal langdurig vast en gaan niet voor minder dan de hoofdprijs weg.
Vind ik leuk
KCP +136
maandag 7 januari 2019 om 14:14
Ja leuk man succes ermee niemand betaald het.. als jij het redden gaan jullie ook direct weer terug naar de kkd. Ajax en PSV wordt dubbele cijfers.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 14:15]
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 14:25
Wat een nare reactie en het klopt ook niet want Sparta, Twente en Den Bosch hebben nu al een veel beter elftal dan Emmen en de Graafschap en bij promotie worden die teams nog versterkt.
Den Bosch gaat zich in deze winterstop zelfs nog
versterken met Famien Dussaut, maar die zul je ook wel niet kennen. Feijenoord was met hem bezig maar deze Franse jeugdinternational kiest dus voor Den Bosch.

[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 15:13]
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:55
Als je zo zeker van ben wil ik er wel 10k op zetten.... weddenschap aanvaard?
Vind ik leuk
KCP +136
maandag 7 januari 2019 om 18:27
10k opzetten die je niet bezit... weddenschap aanvaard notaris kosten voor jouw. 10k bij de notaris hij keert uit bij winst. Maak maar een afspraak met een notaris of dacht je dat je zonder 10k een 10k weddenschap kon sluiten jochie?
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 10:30
Ik bezit die wel. Val dat even vies tegen Voor je
Vind ik leuk
JanTa48 +6739
maandag 7 januari 2019 om 12:02
Zeker 2 miljoen.
Vind ik leuk
Arvin +6172
maandag 7 januari 2019 om 09:43
Mooi dat hij wil blijven als ze promoveren. Gun het ze ook wel, maar dat gun ik dit jaar bij een hoop ploegen in de KKD. 't zal in ieder geval spannend worden.
Vind ik leuk
peesjeevee +2850
maandag 7 januari 2019 om 09:44
Sow hé het moet niet gekker worden. Al die Nederlanders die debuteren in de pl naar een mogelijke transfer van de kkd naar de pl.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 09:52
Sow speelt ergens anders
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 09:52]
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 10:20
Zou leuk zijn als FC Den Bosch promoveert. Ook voor die jongen, ik ken hem verder niet als speler. Geen enkele speler van Den Bosch op dit moment overigens want ik volg ze niet op de voet. Maar ik gun het ze van harte!
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 10:34
Den Bosch verrast wel iedereen. Weinigen hadden ze in het rijtje met favorieten staan.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 12:14
Denk ook niet dat er veel mensen waren aan het begin van het seizoen die gezegd hebben dat Den Bosch een titel kandidaat zou zijn hahaha.
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
maandag 7 januari 2019 om 11:22
Het geld regeert daar. Ik gun het ze dan ook totaal niet en zie liever een mooie traditie club als Go Ahead Eagles promoveren dan deze Russische witwasclub.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 12:52

Het elftal bestaat voor 75 % uit jonge zelf opgeleide spelers. Het enige wat met geld te maken heeft, is dat de spelers allemaal langdurig vastliggen en niet meer gratis opgehaald kunnen worden
Duurzaam beleid heet dat.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 13:48]
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
maandag 7 januari 2019 om 14:04
Nou, succes dan met je "duurzame beleid".
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 14:07
Dank je wel. Komt zeker goed.
Vind ik leuk
Larykoek +24
donderdag 10 januari 2019 om 19:39
Altijd fijn iemand die onzin lult en werkelijk geen idee waar die het over heeft...
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
vrijdag 11 januari 2019 om 00:10
Ja inderdaad, fijn dat je je even als zodanig meld!
Vind ik leuk
Larykoek +24
vrijdag 11 januari 2019 om 07:24
Altijd leuk om kleine kinderen die nergens tegen kunnen op forums tegen te komen ;) je lijkt best veel op Leo Driessen
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
vrijdag 11 januari 2019 om 08:00
Die laatste vergelijking volg ik dan niet helemaal maar zal het maar als compliment opvatten!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws