Excelsior in onderhandeling over Keuken Kampioen Divisie-spits: Mee bezig

Excelsior in onderhandeling over Keuken Kampioen Divisie-spits: "Mee bezig"

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 12:38zo 20-01-2019 om 12:38

Excelsior is bezig met de komst van NEC-spits Sven Braken. Trainer Adrie Poldervaart bevestigde dat zondagochtend bij talkshow De Tafel van Kees op FOX Sports. 

"We zijn naarstig op zoek naar versterkingen. Maar iedereen weet: de buidel is niet heel erg vol", aldus Poldervaart. Na een opmerking van analist Hans Kraay jr. erkende hij dat Excelsior in de markt is voor Braken.

"Braken is één van de opties, ja. Daar zijn we mee bezig. Goede spits, absoluut. Hij heeft nog een contract bij NEC. Hij mag weg, maar er moet nog wel wat geld op tafel komen. Een aanwinst moet er bij ons gelijk staan. Naar zo iemand zijn we op zoek. We waren ook met Cyriel Dessers bezig, maar hij raakte geblesseerd."

Braken (25) was de voorbije weken volop in het nieuws. De voormalig aanvaller van Almere City en MVV werd gelinkt aan FC Den Bosch én aan een transfer naar het buitenland. Die overstap ketste begin januari af. NEC haalde met Ferdy Druijff (AZ) inmiddels een nieuwe spits in huis. 

Poll

Gaat Excelsior zich dit seizoen handhaven?

(727 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +8869
zondag 20 januari 2019 om 12:45
Sven Braken mag weg voor een paar knaken .hij speelt nu voor spek en bonen en moet van NEC komen.
Vind ik leuk
Pancev +1397
zondag 20 januari 2019 om 13:13
Dat heb je goed gezien, Mr Bien.
Vind ik leuk
De Goffert +959
zondag 20 januari 2019 om 12:47
Het is frustrerend om te constateren dat spelers bij NEC wegwillen om bij Excelsior te gaan ballen, met alle respect voor Excelsior. In potentie is Excelsior niks beter dan NEC maar er gebeurt van alles bij NEC waarvan wij als supporter maar weinig informatie over krijgen. NEC was ooit een geweldige volkscub die er voor de supporters was, die een mooie cultuur had met clubmensen op alle posities die zorgdraagde voor de belangen van de club NEC. Nu is het een zooitje gerund door amateurs die ervoor zorgen dat NEC een vergeten club wordt. We staan 15de in de eerstedivisie wat niet eens onterecht is😔
Je zou bijna willen dat een sjeik langskomt...
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12581
zondag 20 januari 2019 om 12:51
Of bel Redbull effe op Naam veranderdering dat wel 😂
Vind ik leuk
Bdog +7216
zondag 20 januari 2019 om 12:58
Red Bull Panda's
Vind ik leuk
fcdb 67 +3483
zondag 20 januari 2019 om 12:57
Haha gisteren had je nog commentaar op Den Bosch en v.d. Kraan. En nu wil je dat er een sjeik langs komt, ik zeg haal v.d. Kraan binnen :)
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 13:02
In potentie is Excelsior in alles beter dan NEC. Excelsior is al jarenlang een stabiele Eredivisieclub. Weliswaar een minder grotere achterban dan NEC.

De volgende uitdaging voor Excelsior zal zijn om in de aankomende jaren bovin het rechterrijtje te eindigen. Waar bijvoorbeeld NEC nog maar moet zien te promoveren. Excelsior groeit en bloeit aan alle kanten. De jeugdopleiding wordt steeds sterker en gaat steeds meer op het hoogste niveau spelen. Er zijn stadionplannen om uit te breiden naar 7500 zitplaatsen, nieuw jeugdtrainingscomplex. En zo kan ik nog heel wat opnoemen.

En dat allemaal zonder suikeroom :).
Vind ik leuk
De Goffert +959
zondag 20 januari 2019 om 13:08
NEC heeft jarenlang eredivisie gespeeld en speelde vaak linkerrijtje. Uitbreiding stadion zou 10 jaar geleden al gepland worden maar er zit nog geen nieuw likje verf op ook maar een klein deel van het stadion.
Uitbreiden van het stadion was ook een vereiste maar feit is plek 15 eerstedivisie.
Plannen zijn dus geen garantie!
Wat Exceslior doet is zeker een mooie
Vind ik leuk
De Goffert +959
zondag 20 januari 2019 om 13:09
Prestatie en daar kun je zeker trots op zijn. Maar Excelsior is in potentie niet beter dan NEC!
Vind ik leuk
Alex Koopman +1727
zondag 20 januari 2019 om 13:55
Lekker boeiend wie "in potentie" de betere is feit is dat Excelsior Eredivisie speelt en jullie redden het amper in de KKD.... Kom eerst maar is terug naar de Eredivisie voor je je aan dit soort discussies gaat wagen.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 13:18
Ik ben het niet met je eens. Zoals je zelf benoemd is het een feit dat NEC 15e staat in de eerste divisie. En dat Excelsior R. speelt in de Eredivisie. Excelsior speelt nu al jaren op rij Eredivisie en NEC eerste divisie. Wat NEC in het verleden was telt nu helaas niet meer. Excelsior R. maakt de stappen vooruit. En NEC dondert steeds verder naar beneden. Of je het leuk vindt of niet, voor Excelsior spelen is nu interessanter dan voor NEC. En vergeet niet dat Excelsior R. ook steeds kapitaalkrachtiger wordt, de achterban die enorm groeit, de jeugdopleiding steeds sterker wordt.

Excelsior R. staat volop in beweging en verandering.
Vind ik leuk
Mossie +74
zondag 20 januari 2019 om 13:30
Ik als Excelsior supporter fluister je nu alvast voor dat Excelsior volgend jaar weer in de KKD speelt.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 13:33
En ik als Feyenoord supporter en medewerker van Excelsior weet zeker dat het niet gaat gebeuren.
Vind ik leuk
Mossie +74
zondag 20 januari 2019 om 14:19
Feyenoord supporter en medewerker van Excelsior? Aparte combinatie. Maar een medewerker van Excelsior is helaas niet objectief. :)
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 14:35
Klopt. Net als een supporter van NEC ook niet.

Wel kan ik bevestigen als niet supporter dat de organisatie en het gevoerde beleid erg goed gaat. Of mag je dat niet over je werkgever zeggen?

Een aparte combinatie waarom?
Vind ik leuk
Mossie +74
zondag 20 januari 2019 om 16:29
Wat moet je anders als werknemer zeggen over je werkgever? :) Als jij Poldervaart een goede trainer vindt dan houdt elke geloofwaardigheid voor mij op :) Zelden zo'n badmuts gezien
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 16:29]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:58
Vooralsnog heb ik geen uitlatingen gedaan over de huidige prestaties of sterkte van de spelersgroep of trainer. Overigens had ik hier ook anders kunnen reageren over mijn werkgever op dit forum. Dan had en heeft niemand door wie ik ben.
Vind ik leuk
Alex Koopman +1727
zondag 20 januari 2019 om 15:51
Niks aparts aan hoor, ik ben Ajacied en heb 4 jaar voor Vitesse gewerkt.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12581
zondag 20 januari 2019 om 13:56
En ik als Feyenoord supporter zie ook niet dat excelsior gaat degraderen wordt wel vaker gezegd .
Maar ze overleven het toch wel weer.
Vind ik leuk
Farmer +15012
zondag 20 januari 2019 om 16:40
Hoezo is die uitbreiding op de Goffert nooit doorgekomen dan? NEC had toen toch een behoorlijk sterke periode, (Europees voetbal? Dikke zwarte cijfers?" het is raar gelopen iig.

En ja, een complete vrije val: Van het linkerrijtje:"Sterke middenmoter, tot no15 van de KKD nu...dat is erg voor een club als NEC.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:53
15e is knudde maar dat is niet het probleem. De selectie is sterk genoeg om te promoveren De totale paniek bij spelers, staf en leiding is het probleem.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 12:52
Wat geld?? NEC vraagt meer dan Braken waard is en speelt clubs tegen elkaar uit.
Ook Excelsior laat zich natuurlijk niet piepelen door NEC. NEC wil het onderste uit de kan maar iedereen weet dat Druif er is en Braken niet meer zal spelen.
Vind ik leuk
Rodapaus +6204
zondag 20 januari 2019 om 13:10
Was al bang dat het om Engels ging bij het lezen van de titel...
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 13:24
Ja er zal belangstelling zijn voor Engels. Het is toch ook de bedoeling dat hij verkocht wordt?
Dan hoef je voor Excelsior niet bang te zijn, volgens mij betalen die geen transfersommen, vandaar dat xe zich richten op Braken wiens tranfers door NEC verpest zijn.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 13:23
Zeker met Braken als je hem goed gebruikt. In Nijmegen weten ze hem niet goed te gebruiken dus sportief een hele grote verbetering voor Sven Braken. Hoop voor hem dat het doorgaat want in Nijmegen valt voor hem geen eer te behalen. De enige die inzet heeft vertoont afgelopen periode. Konden ze Darri of Achabar maar lozen dan heb je 2 galbakken die de boel verzieken uit de groep. Andere coache die enig inzicht heeft dan komt het misschien nog een keer goed. Oversier is al weg want die heeft al die amateurs binnengeharkt.
Dus dat is de eerste zet.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 13:31]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 13:26
Weggepest in Nijmegen en de deksel op de neus voor NEC omdat ze niks meer vangen voor hun beste speler.
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 20 januari 2019 om 14:19
Lekker laten gaan. Als Excelsior wilt betalen dan is dit een goeie oplossing. NEC blij, Excelsior blij en Braken blij.
Vind ik leuk
Shelbourne +6189
zondag 20 januari 2019 om 15:06
Aardigs spits voor erbij, maar lijkt me niet veel beter dan die Omarsson. Die doet het toch ook niet slecht, die IJslander? Anderzijds weet Excelsior altijd wel de juiste spelers uit de KKD te halen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws