ADO 'opstap' naar topclub: 'Dat is gewoon mijn ambitie, dat is normaal'

ADO 'opstap' naar topclub: 'Dat is gewoon mijn ambitie, dat is normaal'

Gepubliceerd: dinsdag 22 januari 2019 om 09:48di 22-01-2019 om 09:48

Laatste update: dinsdag 22 januari 2019 om 09:51di 22-01-2019 om 09:51

Wilfried Kanon heeft het uitstekend naar zijn zin bij ADO Den Haag, maar wil uiteindelijk de stap omhoog maken. De 25-jarige Ivoriaan lijkt deze winter desondanks niet happig op een transfer met het oog op de Afrika Cup.

"Uiteindelijk wil ik ook naar een topclub gaan, dat is gewoon mijn ambitie, dat is normaal", laat Kanon weten aan ELF Voetbal na de 2-4 nederlaag tegen VVV-Venlo van zaterdag. "Ik wil stap voor stap opklimmen, we zullen we zien waar het uitkomt. Voor 2019 wil ik vooral genoeg wedstrijden spelen, want we hebben natuurlijk de Afrika Cup deze zomer."

De verdediger geniet iedere keer bij de nationale ploeg van Ivoorkust. "Dat is altijd geweldig, we hebben een paar big players. Eric Bailly natuurlijk, mijn maatje in de verdediging. Maar ook Gervinho, Yaya Touré, Wilfried Zaha. En Kolo Touré, maar die is gestopt. Hij was een geweldige gast." 

De Afrika Cup wordt komende zomer in Egypte gehouden. De loting is in april. 

Poll

Kan Kanon een stap hogerop aan?

(538 stemmen)

Plaats een reactie

Hes +31
dinsdag 22 januari 2019 om 09:56
Jammer dat iedereen weg, kanon vind ik nog de beste van de spelers dat weg willen. Maar het is misschien wel goed om en heel nieuw team op te bouwen. Er is jaren lang niet genoeg veranderd bij de selectie.. de scouting is heel slecht likjkt mij en misschien moeten we soms ook gooie spelers van top clubs proberen te lenen en de jeugd en echte kans geven, de resultaten dit jaar zijn toch niet goed
Vind ik leuk
19AZ82 +1966
dinsdag 22 januari 2019 om 10:45
Ik ben echt geen azijnzeiker of grammatica agent, maar zou je wat op je spelling kunnen letten zodat je reactie te lezen valt?
Vind ik leuk
Jappy +104
dinsdag 22 januari 2019 om 09:59
Zou best een leuke verdediger zijn voor Vitesse of az of Utrecht
Vind ik leuk
HJR +9012
dinsdag 22 januari 2019 om 09:59
Als het voetbal niet meer lukt, kan hij altijd nog op een schip werken.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 10:43
Dit is niet slim om te zeggen over iemand met een zwarte huidskleur haha
Vind ik leuk
HJR +9012
dinsdag 22 januari 2019 om 11:32
Haha, het ging om zijn naam. Misschien moet ik er piratenschip van maken ;)
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 09:59
Deze winter???? Waar heeft VP het over, over dat beetje sneeuw wat er nu valt?
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 10:10
Winter is 21 december begonnen. Dat staat vast, niet echt een mening ik vind het nog geen winter of iets. Haha
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 10:12
Het is gewoon weer een " Inspiratieloze " winter zoals eigenlijk al vanaf 1999 de winters " Inspiratieloos " zijn......;-)
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 10:13
Hahahaha ooh.. ik vind het zomer dan maar. Of is dat iets teveel inspiratie?
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 10:01
Kanon heeft echt het fysiek van een goede verdediger alleen hij mist inzicht (vind ik). Vooral het positioneren en mandekken.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 22 januari 2019 om 10:02
Het is hem uiteindelijk gegund en hij kan zeker de stap omhoog. Ik ben fan van Kanon maar hij is ook zeer en zeer geliefd in Den Haag.
Vind ik leuk
Godin1 +1289
dinsdag 22 januari 2019 om 10:02
Duurt wel wat lang, langer dan verwacht. Zijn groei is gestagneerd, maar desondanks nog steeds de beste verdediger van ADO.
Vind ik leuk
ritje +642
dinsdag 22 januari 2019 om 10:11
hallo kanon is bij ADO aan zijn plafond! ADO is voor hem het hoogst haalbare ! Ja misschien Via de chinees naar China? mvg ritje
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1688
dinsdag 22 januari 2019 om 10:42
Beetje vroeg voor een pilletje niet?
Of juist je medicatie vergeten?
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 11:04
Ritje is altijd nogal enthousiast.
Vind ik leuk
pietprecies +11765
dinsdag 22 januari 2019 om 11:32
Ritje Ritalin
Vind ik leuk
NorthSide +1290
dinsdag 22 januari 2019 om 11:37
Ritje moet je niet zo serieus nemen..
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 11:39
Wie neemt de grote Gerard Ritman niet serieus dan?
Vind ik leuk
NorthSide +1290
dinsdag 22 januari 2019 om 19:51
Wie niet?
Vind ik leuk
Smithsonian +43365
dinsdag 22 januari 2019 om 10:13
Denk niet dat hij minder is dan dat we nu rond hebben lopen.
Vind ik leuk
NorthSide +1290
dinsdag 22 januari 2019 om 11:36
Dat denk ik namelijk ook. Zou een prima verdediger zijn voor jullie
Vind ik leuk
vierde-ster +4520
dinsdag 22 januari 2019 om 10:52
Misschien krijgt hij wel een appje van Mbappe en Neymar
Vind ik leuk
NorthSide +1290
dinsdag 22 januari 2019 om 11:35
Uitstekende verdediger die wel toe is aan een stap omhoog en de beste stap zou voor Kanon een club uit de Franse competitie zijn.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 09:51
Hij past speltechnisch beter in fysiek sterkere competities zoals Frankrijk, Engeland en Duitsland. Hij zou voor middenmoters in die competities echt een aanwinst zijn. Vergeet niet dat het een international van Ivoorkust is met een WK in de benen. Dat hij bij ADO niet meer kan laten zien dan dat hij doet ligt m.i. aan de voetbalopvatting in de NL competitie en de kwaliteit van de medespelers
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws