Eindelijk verlost van Feyenoord: 'Het was schandalig, ik wilde snel weg'

Eindelijk verlost van Feyenoord: 'Het was schandalig, ik wilde snel weg'

Gepubliceerd: woensdag 30 januari 2019 om 14:37wo 30-01-2019 om 14:37

Jari Schuurman is dolblij met zijn overstap van Jong Feyenoord naar FC Dordrecht. Volgens de jonge middenvelder was er in Rotterdam-Zuid sprake van een 'schandalige' situatie. Hij wilde dan ook graag vertrekken. 

Dat zegt Schuurman (21) woensdag in gesprek met RTV Rijnmond"Het is zaak voor mij om nu veel te spelen. Bij Jong Feyenoord trainden we soms met zes man, zonder keepers. Trainers die mee moesten doen. Dat was schandalig, dus daar wilde ik eigenlijk het liefste snel weg."

Schuurman, die eerder door Feyenoord werd verhuurd aan Willem II en NEC, is nu al te spreken over z'n avontuur op de Krommedijk. "Het bevalt hier goed. Een mooie club met veel ambitie. We hebben samen wat doelen besproken voor de komende drie jaar."

"Ik kies nu voor mijn sportieve carrière. Eigenlijk wilde ik van de zomer al weg, maar toen ben ik gebleven. Ik zat in niemandsland. We speelden weinig wedstrijden, niks voor mijn ontwikkeling. De gedachte om te stoppen is wel in mij opgekomen, maar dat was ook weer snel van de baan. Voetballen blijft het leukste wat er is."

Opvallend genoeg is de overstap van Schuurman nog niet bevestigd door Feyenoord en/of Dordrecht. 

Lees ook: 'Feyenoord-middenvelder definitief weg: contract voor 3,5 jaar'

Poll

Gaat Schuurman ooit nog doorbreken in de Eredivisie?

(2426 stemmen)

Plaats een reactie

Roeptoeter +19221
woensdag 30 januari 2019 om 14:44
Warme club. Of mag je dat nu niet gebruiken omdat het Feyenoord is?
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 14:46
Nou als je het zo leest valt dat wel mee. Eerder een koude club. Inherent aan clubs die alles doen om prijzen te winnen.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
woensdag 30 januari 2019 om 14:47
Dit heeft niks met warm of koud te maken. Eerder met beleidskeuzes.
Vind ik leuk
Sassefras +867
woensdag 30 januari 2019 om 14:55
Al is dit interview geen reclame voor (ons) Feyenoord.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
woensdag 30 januari 2019 om 15:05
Inderdaad, Jari is waarschijnlijk wat gefrustreerd, Misschien werd hij elke keer ook nog als laatste gekozen. Zijn uitleenbeurten gingen ook niet van een leien dakkie, jammer het was ooit een talent.
Vind ik leuk
HJR +9146
woensdag 30 januari 2019 om 16:40
Wordt een beetje uit zijn verband gerukt .

Hij geeft aan dat hij soms maar met 6,7 man trainde. Dat is natuurlijk niet leuk, maar dat is niet anders. Je kan moeilijk 14 spelers een contract aanbieden omdat je anders niet 11-11 kan trainen.

Wel een beetje armoedig misschien bij een topclub, maar schandalig vind ik weer overdreven. Denk dat er wel meer teams in de eredivisie dat ´probleem´ hebben.
Vind ik leuk
1313 +12802
woensdag 30 januari 2019 om 17:15
Dat valt volgens mij reuze mee. Ik vind dit geen beleid voor jeugdspelers die juist nog veel moeten leren en dan af en toe met 6 man trainen? Kan me niet voorstellen dat dit vaker voorkomt. Anders loopt Nederland nog meer achter de feiten aan dan ik dacht.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 17:22
mss wel bij meerdere clubs, maar bij feijenoord?? Ik dacht dat ze een topclub wilden zijn..
Vind ik leuk
meee +299
woensdag 30 januari 2019 om 18:17
eerst trainde hij met 6 a 7 man. nu speelt hij voor 6 a 7 man....
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
woensdag 30 januari 2019 om 18:41
Heej, Few but Loyal, vergeet dat niet hè.
Vind ik leuk
Harry.f +415
donderdag 31 januari 2019 om 00:25
Dit geeft wel aan dat de club weinig talenten heeft die de stap kunnen maken naar het eerste en dus is de scouting onvoldoende om een sterk elftal voor de kkd samen te stellen. Natuurlijk is deze gast gefrustreerd en trapt hij na maar het geeft toch aan dat de technische leiding niet hoogstaand is. Ondanks Gio s adviezen om een team voor de kkd te maken ging het bestuur voor een amateuristische stap waarbij de jeugd uitzicht heeft op voor Dordrecht te gaan spelen ..wat een stommiteit, ik heb er geen andere woorden voor. Als er hierdoor echte grote talenten weggaan kan ik dit goed begrijpen. AMATEURS
Vind ik leuk
repeP +2285
woensdag 30 januari 2019 om 17:56
Denk dat je voorzichtig moet zijn om aan deze uitlatingen van Schuurman veel gewicht toe te kennen. Schuurman is jong en allicht teleurgesteld dat hij niet heeft weten door te dringen tot de wedstrijdselecties van het eerste.

Ongetwijfeld zullen er trainingen zijn geweest die niet liepen zoals hij dat graag zou willen zien. Maar om dan direct na je overgang op deze manier af te gaan geven? Hij is nog jong, zal menigeen denken.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
woensdag 30 januari 2019 om 20:08
Ik vind het ook niet zo slim. We weten.natuurlijk niet helemaal wat voor vragen zijn gesteld. Voor hetzelfde geld is alles een beetje uit zijn verband gerukt. de tekst op Rijnmond is bijna gelijk aan wat hier is geplaatzt.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 14:47
Volgens velen hier gaat alleen Ajax slecht met spelers om.
Vind ik leuk
DavidFR +74
woensdag 30 januari 2019 om 14:51
Ah joh. Het werkt overal het zelfde als je goed bent en belangrijk krijg je meer aandacht dan als je op de bank zit en je speelt je wedstrijdjes in het 2e. Dat werkt echt overal zo zowel bij Ajax als bij Feyenoord en PSV
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 30 januari 2019 om 14:53
Zij zijn groot en ik is klein :( haal die eierdop van je kop joh
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 14:54]
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 15:14
Je beticht een Ajax supporter van Calimero gedrag. U funny.
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 30 januari 2019 om 15:19
Achter die arrogantie schuilt een hoop onzekerheid, dat is afgelopen weekend nog maar eens duidelijk geworden
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 15:41
Zouden ze er in Athene, Lissabon en München ook zo over denken?
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 30 januari 2019 om 16:00
In hoeverre is dat relevant mbt bovenstaande?
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 16:05
In hoeverre is Calimero gedrag relevant ten opzichte van het resultaat van zondag?
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 30 januari 2019 om 16:11
Omdat ajax supporters ( ik generaliseer even voor het gemak) van nature een bepaalde arrogantie hebben, waardoor (zoals jij terecht zegt) calimero gedrag en een ajax supporter twee uiterste lijken.

In mijn optiek schuilt achter deze arrogantie juist een bepaalde vorm van onzekerheid, wat zich dus in calimero gedrag vertaalt. Mooi voorbeeld hiervan is een interview van huntelaar van AT5. De verslaggever stelde huntelaar al voor of hij stiftjes en panenka's ging doen tegen feyenoord, maar na de wedstrijd was het dezelfde verslaggever die vd beek volledig afbrandde (wij staan voor lul bla bla). Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, maar in mijn optiek tekenend voor de relevantie van calimero gedrag en de uitslag van zondag
Vind ik leuk
3Bier +15637
woensdag 30 januari 2019 om 17:49
Volgens mij weet jij niet wat Calimero gedrag is. Raar voorbeeld ook.
Vind ik leuk
Kaar +4301
woensdag 30 januari 2019 om 15:11
Nee hoor, zo gaat het bij alle topclubs....
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 15:13
Inderdaad! Maar dat ontkennen mensen hier nog wel eens.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 16:12
Het is beter dat je de meeste reactie's hier het ene oor in laat gaan en het andere oor uit .
Vind ik leuk
J Kiprich +18659
woensdag 30 januari 2019 om 18:29
Ik opteer er zelfs voor om ze niet eens dat ene oor in te laten gaan!
Vind ik leuk
Blindsy +20511
woensdag 30 januari 2019 om 14:49
Nee. Dat mag jij niet. 😉
Vind ik leuk
Kaar +4301
woensdag 30 januari 2019 om 14:55
Meestal gaat het over Ajax en soms over PSV als 'niet warme club', nu is Feyenoord hier op VP (jaja) een koude club, is toch prima. Alleen het verband met koude of warme club snap ik hier niet zo als je het hele artikel leest. Het getuigt niet van professionaliteit die trainingen, dat dan weer niet.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19221
woensdag 30 januari 2019 om 14:58
Ze laten toch de jeugd figuurlijk in de kou staan? Slecht geregeld.
Eigenlijk Feyenoord onwaardig.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
woensdag 30 januari 2019 om 15:10
Beetje dom beleid dus. Ze hadden veel eerder moeten kiezen voor een team in de kkd. Argument kost geld is kul. Als er daardoor meer goede jeugdspelers waren doorgebroken had je meer garantie gehad op transfer inkomsten.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19221
woensdag 30 januari 2019 om 15:21
Bizar dat Van Geel het zover heeft laten komen als in het artikel beschreven is. En dat inderdaad bovenop het taalbeleid van geen jong team in de KKd te willen.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
woensdag 30 januari 2019 om 15:25
Ik snap het ook niet. Van geel vind het blijkbaar leuk om spelers van allerlei pluimage te kopen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 15:25]
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12586
woensdag 30 januari 2019 om 16:08
Dat doen ze bij Ajax ook hoor nu aangezien de zoveelste aankopen Ajax nu koopt.
Vind ik leuk
1313 +12802
woensdag 30 januari 2019 om 17:17
Idd hier ben ik het dus volkomen mee eens. Dit zei ik zojuist ook, dat ik dit geen beleid vind. En niet vooruitstrevend is voor de jeugd. Warme of koude club doet er niet toe in deze. Wel slecht als je af en toe maar met 6 man traint. Kan me niet voorstellen dat dit bij meer clubs gebeurt.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 15:23
Er is in nederland maar 1 echte warme club en dat is bayern ... uhhh ik bedoel Ajax
Vind ik leuk
Badvocaat +22
woensdag 30 januari 2019 om 16:51
Edit VP :Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 16:55]
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 16:52
Ja ik ben er weer , fijn je hier ook weer te zien ouwe prijzenpakkert
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 03:11
Jij wel, wij scharen het onder roeptoeteren wat niet serieus genomen wordt!
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
dinsdag 5 februari 2019 om 17:25
Er is maar 1 club die zichzelf graag als warme club profileerd omdat ze verder blijkbaar niets anders hebben om trots op te zijn. Feijenoord heeft nooit gepropageerd een warme club te zijn.
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
woensdag 30 januari 2019 om 14:44
Zo die zijn verlost van elkaar.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 14:46
......Dordrecht is een satelliet club van Feyenoord
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
woensdag 30 januari 2019 om 14:47
Dat was Dordrecht in het verleden ook van Den Haag.
Vind ik leuk
SantiagoErik +2432
woensdag 30 januari 2019 om 14:44
Warme club, zekerssss😄
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 14:45]
Vind ik leuk
#Keizerout +50340
woensdag 30 januari 2019 om 14:44
Zoals hij het omschrijft stelt dat belofteteam wel erg weinig voor.
Vind ik leuk
1313 +12802
woensdag 30 januari 2019 om 14:51
Wtf dit kan toch niet waar zijn. Trainen met 6 spelers? Zonder keepers, trainers die mee moeten doen..... wauw wat een ongeorganiseerde puinhoop is het dan.😅
Vind ik leuk
#Keizerout +50340
woensdag 30 januari 2019 om 14:55
Ik denk wel dat 'soms' het sleutelwoord is. Al kan ik me best voorstellen dat het bij soms al heel frustrerend is.
Wel sneu voor de blijvers. Die moeten straks soms met 5 man trainen. Misschien kan een trainer van o19 dan mee komen doen :p
Vind ik leuk
1313 +12802
woensdag 30 januari 2019 om 15:00
Nja dat wel maar ook al is het "soms" dit komt op mij toch echt wel amateuristisch over.

Toen ik vroeger bij Omniworld speelde kwam dit echt niet voor hoor. Zeker bij een club als Feyenoord waar je het de komende tijd moet hebben van de jeugd is dit super slecht. Jeugdspelers zullen nu wel 100x nadenken of ze daar wel heen willen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50340
woensdag 30 januari 2019 om 15:02
Dat is zo hoor. Alleen is het toch anders dan wanneer het standaard zou zijn.

Ik snap sowieso niet dat ze die samenwerking met Dordrecht zijn begonnen. Heb je volgens mij niks aan.
Vind ik leuk
1313 +12802
woensdag 30 januari 2019 om 15:09
Tuurlijk dat wel. En nee ik weet het ook allemaal niet man. Dan kunnen ze die gasten net zo goed met Dordrecht laten meetrainen. Hebben ze iig altijd genoeg man.
Vind ik leuk
#Keizerout +50340
woensdag 30 januari 2019 om 15:36
Hahaha. Leuk idee.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2498
woensdag 30 januari 2019 om 15:02
De reserves trainen mee met het eerste. Jari heeft daar de afgelopen jaren nooit bij gezeten. Hij wist dat aan het begin van het seizoen en mocht weg. Dan train je met een paar andere afvallers en ik snap dat dit niet prettig is, maar toch ook zijn eigen keuze. Mogelijk wilde niemand hem hebben. Ik lees nergens dat hij net zo schofterig is behandeld als Lamprou en Neres.

Jij kunt het overigens een bende vinden bij ons, maar dat maakt 6-2 en de laatste 5 jaar niets winnen er niet bepaald heroïscher op. Minder zijn dan een in jullie ogen zo slecht Feyenoord.... Ajax is een 💰 club geworden zonder gezicht...
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 15:03]
Vind ik leuk
1313 +12802
woensdag 30 januari 2019 om 15:18
Ja maar juist voor de jeugd moet het toch conformtabel zijn om te trainen? Dit heb ik nog nergens gehoord, zelfs niet bij KKD ploegen.

Zeg ik dan dat hij zo behandelt is? Nee toch. Dus in mijn ogen ook zeker niet relevant dit.

En ja als dit in je jeugd opleidingen gebeurt dan is dit toch geen beleid? Of wel soms. Vertel mij waar dit ergens anders voorkomt??


Achja dan kan je het wel weer daar allemaal op gooien, maar dat is helemaal niet wat ik bedoel. Beetje triest weer, en vooral lekker origineel.

Ik zeg ook nergens dat Feyenoord slecht is. Ik vind dit gewoon geen goed beleid voor de jeugd. Maar prima joh, jij vat het weer helemaal anders op natuurlijk.😂
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2498
woensdag 30 januari 2019 om 18:13
Zoals je het nu zegt klinkt het genuanceerder. Maar " ongeorganiseerde puinhoop en amateuristisch" kan ik niet anders opvatten dan een sneer naar Feyenoord.

Ook met de meer genuanceerde versie ben ik het niet helemaal eens. Onder 19 heeft de echte jonge talenten en krijgt genoeg aandacht en trainingen. Dan zijn er nog een aantal die nog in onder 19 zouden mogen spelen maar al bij de selectie zitten. Hier trainen ook de spelers van het tweede. De echte afvallers trainen soms mee als dat uitkomt en soms niet. Zij zijn opvulling en dat heb je overal....
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 14:45
Koude club. Alleen maar gericht op prijzen winnen.
Vind ik leuk
floormunges +1543
woensdag 30 januari 2019 om 14:45
Hoeveel was het zondag ook alweer?
Vind ik leuk
ErikAjax +3211
woensdag 30 januari 2019 om 14:47
Dordrecht heeft afgelopen maandag gespeeld. 1-3 verloren.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
woensdag 30 januari 2019 om 14:49
Dit voegt niks toe Floortje.
Vind ik leuk
floormunges +1543
woensdag 30 januari 2019 om 14:53
Dat is jou mening
Vind ik leuk
Duckiey +75
woensdag 30 januari 2019 om 17:46
Nee het is een feit dat het niks toevoegt
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 17:47]
Vind ik leuk
Zultkop +6734
woensdag 30 januari 2019 om 14:45
Als dit waar is dan kan jong wel een boost gebruiken. Snel een team richting kkd.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 14:47
Man man man, topclub...
Vind ik leuk
Kaar +4301
woensdag 30 januari 2019 om 14:48
Oh oh natrappen nu hij weg is. Doe dat nu niet Jari...

"Ik wilde al in de zomer weg, maar ben toen gebleven". Nee Feyenoord heeft in de zomer aangegeven dat je overbodig was, maar toen kwam er blijkbaar geen club voor je.
Vind ik leuk
Benniewies +6142
woensdag 30 januari 2019 om 14:52
Dan was er nog minder volk op de training.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
woensdag 30 januari 2019 om 14:54
Echt he. Komt zelf tekort en dan natrappen naar de club die jouw droom van professioneel voetballer heeft helpen waarmaken...
Vind ik leuk
Smithsonian +45167
woensdag 30 januari 2019 om 14:52
Niet goed genoeg, en boskamp was nog altijd zo enthousiast over hem.
Vind ik leuk
F-Troop +205
woensdag 30 januari 2019 om 14:53
..méén je dit nou Jari?!
Vind ik leuk
ErikAjax +3211
woensdag 30 januari 2019 om 15:01
Vernoemd naar een Ajax legende?
Vind ik leuk
Degier +2046
woensdag 30 januari 2019 om 15:02
Yep, helaas niet zo goed als zijn naamgever.
Vind ik leuk
F-Troop +205
woensdag 30 januari 2019 om 15:08
..litmanennnn..who ho ho wooh..
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
woensdag 30 januari 2019 om 14:56
laat eerst je voeten spreken, voordat je met modder gaat gooien.
Vind ik leuk
Sassefras +867
woensdag 30 januari 2019 om 15:05
Ja, aan de ene kant wel. Aan de andere kant kan het uitspreken van dit soort dingen ook leiden tot wenselijke veranderingen. Lijkt me bijvoorbeeld dat
Brard hier meteen wel meer van wil weten.
Vind ik leuk
Kaar +4301
woensdag 30 januari 2019 om 15:15
Lijkt mij ook. Ik ben overigens erg blij dat Stanley terug is.
Vind ik leuk
Sassefras +867
woensdag 30 januari 2019 om 15:18
Ja, goed hè. Ik hoop dat Van Persie ook iets moois gaat doen bij Feyenoord trouwens. Met dat zalverige gepraat van hem tegenwoordig zou hij in elk geval een goede ambassadeur zijn 😉
Vind ik leuk
Kaar +4301
woensdag 30 januari 2019 om 15:21
Haha dat sowieso. Ik ben erg benieuwd wat hij gaat doen. Nog niet zo lang geleden gaf hij in een interview aan dat het nog helemaal niet zeker is dat hij trainer (bij de jeugd) o.i.d. wil worden dus het is afwachten. Laten we het hopen!
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
woensdag 30 januari 2019 om 15:19
ik denk dat brard dat al lang allemaal gezien heeft. Die weet wel hoe het werkt. Hij kan nu wel natrappen en doen alsof het allemaal kut is, maar hij kan zich beter afvragen waarom hij bij WII ook geen basisplaats had en daar ook niet super uit de verf kwam.
Vind ik leuk
kees ee +1078
woensdag 30 januari 2019 om 15:01
. . je eigen nest bevuilen jari is nooit erg slim,. kan je nog eens lelijk opbreken !?
Vind ik leuk
Degier +2046
woensdag 30 januari 2019 om 15:01
Is gewoon weer een verkapte verwijzing naar zondag. 6 spelers op de training en 2 trainers.

Maar ja, is het niet overal een beetje zo, dat als je niet goed genoeg bent voor de selectie en je komt niet meer in aanmerking voor een plekje in de jeugdopleiding, dat je er een beetje bij hangt?
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 15:12
Wat een warme club daar in Rotterdam.
Vind ik leuk
Kaar +4301
woensdag 30 januari 2019 om 15:16
Hoezo, denk je dat als je met meer dan 6 man op de training staat, je het dan veel warmer hebt?
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 15:54
Jullie zeggen allemaal dat Ajax een kille club is, laatst met Lamprou. En nu hoor je hetzelfde bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Kaar +4301
woensdag 30 januari 2019 om 15:58
Natuurlijk, bij alle topclubs heb je dit alleen dit verhaal is heel wat anders dan hoe het Lamprou verging.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 16:35
Oké.
Vind ik leuk
B3v3r +817
woensdag 30 januari 2019 om 15:29
Het grote talent van weleer is nu blij dat hij misschien minuten mag maken bij Dordrecht, hoe snel kan het gaan...
Vind ik leuk
KevinMe +280
woensdag 30 januari 2019 om 15:39
Toch goed dat Feyenoord geen jong Feyenoord heeft ingeschreven voor de KKD. Nu krijgen alle keepers fijn veel speeltijd en blijven ook de trainers in vorm. Goed gedaan van Geel!
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
woensdag 30 januari 2019 om 15:43
Anders geef je de club die je jarenlang opgeleid heeft een trap na! Mag hopen dat je carrière 1 grote flop wordt, voor zover het dat nog niet is.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 15:51
Feyenoord heeft jou alle kansen geboden Jari! Bij Nec kon je geen potten breken en in Tilburg kon je ook geen vaste basisspeler worden! Je mag Feyenoord op je blote knieeen dankbaar zijn dat je daarna nog een kans kreeg in Jong Feyenoord na 2 van die mislukte huur periodes! Neeee wat doet Jari die schopt nog even na!
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 16:25
Wat een terugval in beleid. Een fijne en een bekwame Feyenoordman vervangen door een oude zakkenvuller. Ook Van Geel u snel weg. Fraser en niemand anders.
Vind ik leuk
repeP +2285
woensdag 30 januari 2019 om 17:54
Toe maar, nog niet koud weg en dan direct zo reageren naar de club waar je groot bent geworden? Fraai is anders.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws