De Jong: 'Het lijkt net alsof nu elke kans goed valt voor onze tegenstander'

De Jong: 'Het lijkt net alsof nu elke kans goed valt voor onze tegenstander'

Gepubliceerd: zondag 17 februari 2019 om 06:54zo 17-02-2019 om 06:54

Laatste update: zondag 17 februari 2019 om 06:55zo 17-02-2019 om 06:55

Luuk de Jong heeft het gevoel dat PSV in een fase zit waarin alle kansen voor de tegenstander een doelpunt opleveren. De aanvalsleider van de Eindhovenaren zag zaterdagavond hoe zijn ploeg in Heerenveen op een 2-0 achterstand kwam, maar zich toch nog naar een punt knokte.

Emile van de Sande
HEERENVEEN

De tweede Friese goal was het zevende doelpunt dat PSV tegen kreeg uit acht schoten op doel tegen. "Nou, je zegt het al", vertelt De Jong voor de camera van VoetbalPrimeur. "Het lijkt soms net alsof elke kans goed valt voor de tegenstander. Dat kan ook niet zo blijven gaan natuurlijk, maar je zag wel dat we vooral in de eerste helft net elke keer te laat kwamen. Als we het wel goed deden schoten zij de ballen blind weg."

"Het hele team moet er voor zorgen dat tegenstanders niet in scoringspositie komen", vervolgt de spits van PSV. "Natuurlijk ben ik blij, of trots, dat we gestreden hebben om dit punt eruit te slepen. Maar van tevoren mag dat natuurlijk niet op deze manier gebeuren. Ik kom hier om drie punten mee naar huis te nemen, dus als dat niet gebeurt baal ik."

Plaats een reactie

zondag 17 februari 2019 om 06:57
Haha sukkel, dat in blessure tijd scoren kan natuurlijk ook niet goed blijven gaan!
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
zondag 17 februari 2019 om 08:22
Noem 2-2 maar goed
Vind ik leuk
psvfan1913 +7619
zondag 17 februari 2019 om 09:31
Idd, het enige mooie aan het gelijkspel vind ik dat Heerenveen in degradatie zone blijft. Die waren weer lekker aan het tijdrekken
Vind ik leuk
Wilex +2679
zondag 17 februari 2019 om 09:42
Psv trapt de ene na de andere speler van Heerenveen uit de wedstrijd en als beloning daarvoor krijg het 5 minuten blessuretijd.
De wereld op zijn kop.
Vind ik leuk
Broodje Aad +1336
zondag 17 februari 2019 om 09:54
Gelukkig doet PSV nooit aan tijdrekken en geven de ballenjongens in het Philips stadion ook altijd netjes de bal terug...
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
zondag 17 februari 2019 om 09:57
Doet PSV ook als het voorstaat kijk PSV Groningen eens terug
Vind ik leuk
Wilveld +135
zondag 17 februari 2019 om 13:52
daar heb je tje weer
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 17:48
Zeg je dat nou tegen nouri
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 06:59
Jeroen Zoet jullie held op sokken kan er niks aan doen dat Schwaab en Viergever niet aan dekking doen
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 07:02
Nicky gaat Ajax helpen kampioen worden 👌
Vind ik leuk
Niga +380
zondag 17 februari 2019 om 07:08
Ajax is kampioen geworden, het kampioenschap wordt vandaag beslist. PSV is te zwak en arrogant geworden. Laatste jaren teveel verwend geweest.
Vind ik leuk
markie +2755
zondag 17 februari 2019 om 07:47
Voorlopig sta je nog 7 punten achter. Hoe kan je dit gaan roepen
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
zondag 17 februari 2019 om 08:24
Omdat het lek niet boven is, en volgende week onze Rotterdamse vrienden komen die ploeg waar jullie dit jaar 3x van gaan verliezen
Vind ik leuk
markie +2755
zondag 17 februari 2019 om 08:29
Ik zou het prima vinden daar niet van maar ik vind het nog veel te vroeg om zoiets te gaan roepen
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
zondag 17 februari 2019 om 09:14
Welnee dat heet voorpret, als ze winnen horen we andersom
Vind ik leuk
Futjebal +2702
zondag 17 februari 2019 om 09:19
Oh..jij denkt werkelijk dat Feyenoord er zondag vol op gaan klappen, terwijl ze de woensdag erop de bekerwedstrijd tegen Ajax spelen? haha dream on
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 09:34
Az nadert Feyenoord. De KNVB beker geeft geen recht meer op Europa League voorrondes. Of te wel Feyenoord moet wel anders moeten ze play offs gaan spelen als Az de derde plek overneemt. Dus ja Feyenoord zal volle bak moeten.
Vind ik leuk
Futjebal +2702
zondag 17 februari 2019 om 10:38
Oh nee..waarvoor zou je dan die beker willen winnen? KNVB beker geeft recht op deelname 3e voorronde EL
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
zondag 17 februari 2019 om 09:59
Ja lekker in de flow heet dat, maar voor dit PSV is 70% ook goed
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 17:49
Doet nouri mee dan
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
zondag 17 februari 2019 om 18:15
Als je die er dan toch bijhaald zorg dan dat het ergens op slaat pannenkoek
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 18:32
Inderdaad het is een pannekoek
Vind ik leuk
jari11 +3328
zondag 17 februari 2019 om 10:25
Ze leren het nooit Markie..
Vind ik leuk
ritje +636
zondag 17 februari 2019 om 07:11
hallo Het geluk van PSV? Luuc de Jong Die speelt dit jaar ver boven zijn kunnen! Vorig jaar konden ze hem nog kopen voor 3 miljoen! maar toen Locadia verkocht werd mocht hij blijven! En van Bommel is hem goed gaan gebruiken ! Dat is de verdienste van Mark!! en zie het resultaat! mvg ritje
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 07:12]
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zondag 17 februari 2019 om 07:13
Is ook niet gek met viergever in de verdedeging
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
zondag 17 februari 2019 om 07:28
Paard van Troje.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 10:27
🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 17:49
Of nouri op het middenveld heb hem niet gezien
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zondag 17 februari 2019 om 17:59
Dwaas
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 18:31
Tyfus lijer
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 07:13
Denk dat Luuk niet zo moet zeuren, want ze hebben ook nog vijf minuten gekregen zodat zij zelf ook nog een keer mochten scoren.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 07:15
Nou Lucky luke . Misschien Gaat het alsnog mis .... stressssssssss 😉
Vind ik leuk
Tommieman +4868
zondag 17 februari 2019 om 07:17
Het gaat nog spannend worden . Lekker hoor .
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 07:21
Wat een zak hooi. Durven te spreken over ballen die goed vallen voor de tegenstander. Wat een plakzak.
Vind ik leuk
rinirat +3520
zondag 17 februari 2019 om 07:30
Als je zelf al zo veel geluk hebt...... zal je tegenstander het ook wel eens krijgen.
Zelfs daar moet Calimero nog over janken.
Je speelt met Viergever en zijn trage vriend.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 07:34]
Vind ik leuk
AllAdIn +24660
zondag 17 februari 2019 om 07:32
Volgens mij vallen de ballen juist voor PSV al bijna 2 jaar goed in de slot minuten/seconden.
Dus niet zo zeuren Luukje..
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 07:37
Niks aan het handje... 4 wedstrijden.. 3 keer uit.
Volgende week winnen en dan reeks neerzetten.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 08:04
Zou ook helemaal verkeerd kunnen vallen. Het is het ritme van 3 wedstrijden per week spelen wat psv nu mist. Het spelen tegen toppers geeft de boost die psv en Ajax nodig hebben.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 07:44
Het wordt een hele mooie dag vandaag! Helemaal mooi met een overwinning op NAC!
Vind ik leuk
Aihlre +404
zondag 17 februari 2019 om 07:45
Ja Luuk, je bedoelt natuurlijk dat het andersom ook zo vaak gebeurd. Ik kan me de tweede helft bij PEC herinneren waarbij PSV zoek werd gespeeld maar helaas die ene kans die ze kregen er wel in ging.
Vind ik leuk
pico323 +7535
zondag 17 februari 2019 om 07:48
Wat een triest figuur is Luuk de Jong, gefaald in het buitenland. Hier kan bijna iedereen topscoorder worden. Hij denkt dat hij heel wat is.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 07:56
...wat?
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 08:35
Hmm daar doe je hem wel tekort mee
Vind ik leuk
Quareck +7617
zondag 17 februari 2019 om 09:26
Iedereen kan het, en toch hebben we van jou nog nooit gehoord. Jij hebt gekozen voor een carrière die bestaat uit rukken en jaloerse reacties op voetbalsites neertypen?
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 07:55
Het is wel pijnlijk als die mongolen bij Ajax die zich alleen na de winter Europees lijken kunnen op te laden dit ook nationaal hadden gekund had je nu 4 punten voor gestaan. Ongelofelijk wat een knuppels. Daarbij is Psv niet zo goed. Want dat je na Pec Groningen Fortuna en nu weer voor de zoveelste keer pas een resultaat haalt in de slotminuut zegt veel.
Vind ik leuk
markie +2755
zondag 17 februari 2019 om 08:34
Toen ik mongolen las, las ik al niet verder. Iemand die met dit soort woorden komt hoeft niemand serieus te nemen
Vind ik leuk
Babelagtig +2381
zondag 17 februari 2019 om 09:07
En ook nog over zijn eigen team...
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 09:12
Daar is meneer weer puntverlies kan en mag gebeuren. Nu zijn die puntverlies lijden die je goedkeurt des te pijnlijker gebleken. Je had ipv 4 punten achter na vanmiddag 6 punten los kunnen staan. Maar ach puntverlies bij Ajax is niet zo erg.
Vind ik leuk
Babelagtig +2381
zondag 17 februari 2019 om 09:24
Jij snapt t echt niet he...tuurlijk is puntverlies zuur. ..maar er is nog nooit in de geschiedenis van t professionele voetbal een team kampioen geworden zonder puntverlies..dus ja ..t kan gebeuren
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 09:36
Nee maar speel je elke week zoals tegen real Madrid dan rol je elke tegenstander op in de eredivisie. Gewoon een vorm van laksheid waar het aan ligt
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 09:11
Nee als je bij Ajax speelt en je kunt mee met Real Madrid en Bayern München. En je weigert dit niveau te halen tegen ploegen als Feyenoord en Heracles dan vind ik het ramdebielen Ajax had de titel al bijna binnen kunnen hebben
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 08:02
Is het ook een x omgedraaid lucky de jong
Vind ik leuk
ForzaVVV +1209
zondag 17 februari 2019 om 08:17
Gisteren had PSV voetballend gezien ook echt niet meer verdiend dan een punt en het aantal kansenverhouding was ook hetzelfde. Mogen ze bij PSV trouwens voortaan alleen maar de lange bal spelen.
Vind ik leuk
ajaksiet +1246
zondag 17 februari 2019 om 08:21
Niet zeiken joh, die linksbuiten moet gewoon de 3-1 maken, dan was het al eerder over geweest.
Vind ik leuk
markie +2755
zondag 17 februari 2019 om 08:32
"Dat kan niet zo blijven gaan natuurlijk "

Nee Luuk, de volgende keer als je 2 0 achterkomt verlies je de wedstrijd
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 08:32
Als zoet nu eens wat ballen pakte
Vind ik leuk
Markie B +95
zondag 17 februari 2019 om 08:38
Luuk moet niet zo gaan zeuren, maar eerder blij zijn dat hij niet zo nu en dan een gele kaart krijgt voor dat janken bij de scheids
Vind ik leuk
Caniggia +1219
zondag 17 februari 2019 om 09:08
En voor de winterstop leek het wel of elke kans die Psv kreeg erin ging.Wat een enorme droeftoeter is die De Jong.Jullie geven zelf die kansen weg en Van Bommel maar met zijn besloten trainingen bezig.Nou het effect zie je hier.
Zoals ik nu al weken roep Psv is elk jaar na de winterstop in slechte doen.Het voetbal is niet om aan te zien.Het is aan Ajax om dit eens af te straffen.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 09:11
De Jong gaat even janken over het geluk vd tegenstanders terwijl zijn ploeg al 2jr punten pakt in onterechte overtime.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 09:21
Wat een onzin! Bal op de lat en een mega kans voor Van Bergen en nog wel een paar zeer gevaarlijke mogelijkheden voor Heerenveen.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 09:33
huilie huilie.. Hoeveel punten heeft PSV gestolen in blessuretijd. Wat een jankbal. Misselijlkmakend ventje
Vind ik leuk
Dommetje +3169
zondag 17 februari 2019 om 09:48
Ja die kans moet je ze ook niet geven jullie geven veel te veel weg .
PSV onwaardig spelen jullie de laatste weken .
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 10:12
Als elke kans van de tegenstander goed valt had je met de rust al met 4 -1 achter gestaan Luuk.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 10:14
Huilie huilie Luuk
Vind ik leuk
Wilveld +135
zondag 17 februari 2019 om 13:59
de grootste jankerd in de eredivisie is die Servier
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 10:30
Ach, kampioen worden jullie toch wel.

Hou er wel van. Beetje dollen en denken dat de concurrent in kan lopen om vervolgens weer gas te geven.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 10:33


Ik vind ook dat PSV zich best wel een beetje zorgen mag gaan maken om Lozano. Wat is er met hem aan de hand. Buiten dat hij alleen maar voor zichzelf en voor een transfer speelt, speelt hij ook helemaal niet goed. Ik zie daar een duidelijke neerwaartse spiraal. En, wat maakt Guti zo slecht, dat hij geen basisspeler is?

Vind ik leuk
Salah +9
zondag 17 februari 2019 om 10:45
Sinds die Gutierez niet meer speelt, verliezen ze alleen maar punten.
Die trainers zijn allemaal knettergek.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 10:59
Luuk wil het gewoon niet toegeven, maar ze doen er alles aan om Ajax kampioen te laten worden. Dat ze dat vorig weekend niet snapten en verloren van Heracles was echt een streep dor de rekening, maar ala kan gebeuren. Vanmiddag is natuurlijk anders. Tegen NAC moet de druk om een beetje bij te blijven natuurlijk wel tehandelen zijn. Als Ajax nu weer punten verliest dan zijn wij volgende week wel genoodzaakt om te verliezen en zo de door Lasse Schone verlangde druk op te voeren.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 11:00]
Vind ik leuk
Cavriana +169
zondag 17 februari 2019 om 11:08
Alleen jammer dat die ene dan een kwartiertje voor tijd op de lat komt. Dat was de genadeklap geweest!
Vind ik leuk
Rene80 +2422
zondag 17 februari 2019 om 11:12
Wat je zelf al zegt. zorgen dat ze niet in scoringspositie komen pannenkoek! hand in eigen boezem niets meer niets minder.

Als je al jaren lang er vanuit gaat dat het wel goed komt in de laatste 15 minuten in plaats van dik willen winnen, dan gaat het vroeg of laat fout..En nu is het een paar wedstrijden al zo ver dat deze manier van spelen toch niet altijd werkt. .

En dat je trots bent dat je als ploeg hebt gestreden.... serieus?? Je moet dit elke wedstrijd doen en elke wedstrijd moeten spelen om te zorgen dat je met dikke cijfers probeert te winnen! daar krijg je dik voor betaald.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 11:15]
Vind ik leuk
Mariël +106
zondag 17 februari 2019 om 12:26
Snel die Unnerstall terughalen want ik snap echt niet wat Zoet allemaal doet. Hij heeft maar één taak he. Bal tegenhouden. Echt alles gaat er gewoon in! Ons eerste doelman is al gelijk een Lamprou!! Word echt helemaal gek van hem!
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 12:40
Helemaal mee eens luuk ik zou beginnen bij van bommel handelaar in 2 de hans wasmachines laten worden hoeft hij ook geen garantie te geven hij steld het elftal helemaal niet goed op jullie hadden al veilig kunnen zijn slecht vind ik dit zo verdienen jullie geen kampioen te worden zonde
Vind ik leuk
BasDTC +28