'Ajax in beroep tegen KNVB-antwoord rond halve finale beker'

'Ajax in beroep tegen KNVB-antwoord rond halve finale beker'

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 10:25di 19-02-2019 om 10:25

Laatste update: dinsdag 19 februari 2019 om 10:25di 19-02-2019 om 10:25

De club Ajax gaat in beroep tegen het antwoord van de KNVB op het verzoek om uitkaarten beschikbaar te stellen voor het bekerduel met Feyenoord. Dat meldt de supportersvereniging. De Amsterdamse supportersverenigingen zijn van mening dat de voetbalbond zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb gaf eerder te kennen dat de Ajax-supporter wel welkom zouden zijn geweest als het om een finale tussen Feyenoord en Ajax ging. Op de website schrijft Ajax Life dat die uitspraak perspectief biedt voor volgend seizoen. 'Zo'n bekerfinale had de nodige politie-inzet gekost, aldus de burgemeester, maar dit was volgens hem wél gelukt. Mede door deze uitspraken zijn beide Amsterdamse supportersverenigingen gesterkt in hun mening dat de KNVB in eerste instantie er met al zijn beschikbare inspanningen voor had moeten zorgdragen dat de uitkaarten voor deze halve finale zouden worden afgegeven', aldus Ajax Life.

Dat gebeurde dus niet. Volgens de supportersvereniging heeft de bond zich er gemakkelijk vanaf gemaakt door zich achter het besluit van de burgemeester te scharen. Daarbij zijn de reglementen van het bekertoernooi niet gevolgd. 'Tevens hoort er een vooroverleg plaats te vinden voor elke wedstrijd. Dit is tot op heden niet met alle betrokken partijen gebeurd, ondanks dat dit een verplichting is volgens Artikel 10 Vooroverleg uit het Handboek Competitiezaken van de KNVB.'

De halve finale van de KNVB Beker wordt volgende week woensdag afgewerkt. Daarbij zijn dus geen uitsupporters welkom. In de competitie werd de Klassieker zowel in Amsterdam als Rotterdam ook al zonder uitpubliek afgewerkt. SV Ajax en AFCA Supportersclub stellen zo snel mogelijk verder in gesprek te willen met betrokken partijen om vanaf volgend seizoen weer uitsupporters toe te laten bij de Klassieker. 

Plaats een reactie

dinsdag 19 februari 2019 om 10:26
Terecht
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:30
Ze zijn bang !!
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
dinsdag 19 februari 2019 om 10:32
In Rotterdam misschien? 🤔
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:53
6-2?😂
Vind ik leuk
Olfie +5623
dinsdag 19 februari 2019 om 11:03
De inhoud van je naam is in ieder geval hetzelfde als de inhoud van je hoofd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:09
Die 6-2 afstraffing doet nog pijn zo te zien🤫
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
dinsdag 19 februari 2019 om 11:35
Nope ... voor ons is dat een wedstrijd waar we geen punten hebben gehaald ... kan gebeuren in de competitie ... we hebben dus totaal geen schrik voor volgende week.
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 11:40
Nou, als je je naam serieus zo uitkiest hier op VP, dan ben je wel echt een zielig mannetje!
Vind ik leuk
pietprecies +11692
dinsdag 19 februari 2019 om 11:55
Gelukkig zijn er ook nog normale supporters als jij en ik. Zou me niks verbazen als deze puistenpuber hier eerst als VAjaxR door het leven ging 🤣
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:43
Ik denk eerder dat hij doelt op de jou intelligentie. Het onderwerp gaat over het toelaten van supporters. Niet over voetbaluitslagen. Maar daarnaast ben jij inderdaad een droeftoeter die zich meer focust op de antipathie tegen een andere club dan op zijn eigen favoriete club. Dus eigenlijk ben je nog dommer dan hij suggereert.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:20
Die 2-2 tegen Emmen 2-3 tegen RKC die 2-2 tegen Utrecht 2-2 tegen Heerenveen ook met jullie omgekochte scheidsrechters komt geen 1 wedstrijd voor waar jullie geen 5 minuten speeltijd krijgen extra dus KNVB is PSV bond!
Vind ik leuk
dhrwobo +43547
dinsdag 19 februari 2019 om 18:08
Leuk verhaal. Creatief bedacht ook. Moet je iets mee doen. Fantasy boeken schrijven ofzo!
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 20:11
zie je het zelf dan echt niet?, elke wedstrijd worden jullie gemats door zoveel extra tijd...
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 20:50
Jouw username is nog leger dan de inhoud van jouw bovenkamer.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 12:22
Zegt een super boer hahaha
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 17:33
Roy, het Superboer geen 'super boer'.
Vind ik leuk
fr1963 +4303
dinsdag 19 februari 2019 om 11:39
De ajax prijzenkast afdeling 2015-2018 is nog leger.....een laagje stof misschien en wat opgedroogde tranen.....
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:45
Welk leger?
Vind ik leuk
Oud Fluks +1075
dinsdag 19 februari 2019 om 11:34
Hoelang mogen ze genieten voor de volgende comp overwinning nou 16 jr jankers
Vind ik leuk
Nbl +822
dinsdag 19 februari 2019 om 12:32
Hij is zo blij heeft een keer een overwinning kunnen vieren komende 18 jaar hoor je dit echte trieste supporters hebben jullie . gewoon lachwekkend maar geniet er lekker van Groningen uit ging ook lekker.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 20:14
jammer dat sierhuis niet een paar erin schoot gunde het hem wel, die bleek haat ie nou feyenoord of ajax? aangezien die in eigen goal schoot waar oud ajacied vermeer staat geniaal.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:05
Dan is het alsnog terecht, je hebt gewoon recht op uitsupporters... jij noemt het bang, ik noem het competitievervalsing. Anders toch neutraal terrein zonder supporters. Eens kijken wie er dan bang is!
Vind ik leuk
Piet puk +29
dinsdag 19 februari 2019 om 16:01
Patrick Veenstra was Ajax ook zo begaan met de rechten van uitsupporters toen de wedstrijd in de Arena werd gespeeld dit seizoen?
Of in de bekerwedstrijd van 2014?
Nee toch? Beetje raar om nu opeens te gaan janken...
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:08
Het antwoord is volmondig ja! In de ArenA was zelfs een spandoek met de tekst "jullie zijn welkom". Niet te snel oordelen dus
Vind ik leuk
Piet puk +29
dinsdag 19 februari 2019 om 18:24
Spandoek heb je geen niks aan, Feyenoord kreeg gewoon geen kaarten....
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:37
Wij willen geen tuig in de Kuip. Zie de schade aan het veld tegen Zwolle nog goed voor mij.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:40
Ik zie de schade in Rome ook nog goed voor me....
Vind ik leuk
Waagplein +749
dinsdag 19 februari 2019 om 10:52
Heeft er niets mee te maken. Dit gaat over wat er in het stadion gebeurt, daar is de KNVB verantwoordelijk voor.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:16
Hij heeft het over tuig in de kuip. Die 'supporters' toen in Rome zitten/zaten vast en zeker ook in de Kuip bij wedstrijden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:35
Vast en zeker? Jongens met een stadionverbod die daar liepen ja?
Vind ik leuk
Waagplein +749
dinsdag 19 februari 2019 om 11:44
Dat zeer zeker. Bij Feyenoord loopt een hoop tuig rond, maar bij Ajax ook.
Supportergroepen gaan niet alleen problemen opleveren in het stadion, maar ook in de stad en op de snelwegen. Ajax - Feyenoord kan eigenlijk nooit meer met uitsupporters gespeeld worden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:45]
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
dinsdag 19 februari 2019 om 12:16
Nou toen feyenoorders op bezoek gingen bij jouw club werden ze langs de snelweg opgevangen door 2x zo veel ajacieden. Het heeft dus niet eens met enkel die wedstrijd te maken. Daar is helaas zo weinig aan te doen zonder hulp van de overheid.

Feyenoord wil al jaren een meldplicht bij een stadionverbod, dat maakt de straf vele malen zwaarder en zorgt ervoor dat die gasten geen rotzooi buiten het stadion veroorzaken
Vind ik leuk
Waagplein +749
dinsdag 19 februari 2019 om 12:19
Ah, van die mentaal beperkte tegelgooiers zeker?

Dat lijkt mij ook nog steeds het beste, elke wedstrijd die je club speelt mag je doorbrengen in een zaaltje bij de politie. Maar als Ajax op zaterdag speelt en Feyenoord speelt op zondag tegen AZ, dan kan je niet van de politie verwachten dat ze die randdebielen twee keer in één weekend opvangen.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
dinsdag 19 februari 2019 om 14:08
Inderdaad, maar de meldplicht zet je persoonlijke leven echt op de kop, dat kan zeker 50% van de meelopers het toch eens laten heroverwegen
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:39
Dat tuig hard aanpakken is een betere oplossing dan iedereen weren uit de kuip..
Vind ik leuk
Waagplein +749
dinsdag 19 februari 2019 om 15:41
Helemaal mee eens. Al zag ik ook ergens de suggestie om dan maar geleidelijk aan supporters toe te laten.
Dus eerst 50 man, dan 80 man etc. Dan kunnen Ajax en Feyenoord ook goed in gaten houden wie er nu eigenlijk het stadion binnen komt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:43
Ik zie liever dat uitvak helemaal gevuld 👌brengt toch een beetje meer sfeer in het stadion.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10011
dinsdag 19 februari 2019 om 11:02
Heel selectief ouwe brandblusser
Vind ik leuk
Oud Fluks +1075
dinsdag 19 februari 2019 om 11:36
En dat niet alleen volgende Champioensleguae over 16 jr door wanbeleid in Rotterdam en KMVB wederom loting Rotterdam corruptie!
Vind ik leuk
Oud Fluks +1075
dinsdag 19 februari 2019 om 11:37
KNVB
Vind ik leuk
Summit +901
dinsdag 19 februari 2019 om 12:15
Goede man! Want Italië heeft geen geld om monumenten te onderhouden, laat staan renoveren. Veel van beschadigingen die de Italianen claimde waren er dus al. En tuurlijk was er toen in Rome ook tuig, maar dat is in elke stad waar feyenoord of Ajax uit speelt ;)
Vind ik leuk
Waagplein +749
dinsdag 19 februari 2019 om 12:21
Vreemd genoeg hebben Feyenoord en Ajax daar last van. Toen AZ nog veel in Europa speelde hadden we nooit echt last van rellen. Een opstootje bij Allemania Aachen (door Roda supporters) is zo'n beetje het enige wat bij mij naar boven komt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:44
Das niet vreemd. AZ is, met alle respect, een provincieclub. Ajax en Feyenoord zijn echt veel groter, t zijn landelijke clubs. Dat trekt ook meer idioten aan.
Vind ik leuk
Waagplein +749
dinsdag 19 februari 2019 om 15:46
Klopt helemaal. Maar een club als ADO (kleiner dan AZ) en FC Utrecht (vergelijkbaar met AZ) brengen ook mafkezen voort.

Zou het dan toch liggen aan het wonen in een grote stad? ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:51
Die clubs komen uit grotere steden. Dus de potentiele aanhang is groter dan Alkmaar. Maar wees blij dat t bij jullie lekker rustig is. Is toch veel beter?
Vind ik leuk
Summit +901
dinsdag 19 februari 2019 om 17:34
Ik denk dat AZ een club is die zeeker de laatste jaren heel veel supporters erbij heeft gekregen met hun leuke voetbal, want nu is het voetbal een stuk beter dan 15 jaar geleden bij AZ. Maar het klopt wat je zegt en het is te droevig voor woorden. Maar misschien zijn de aanhangers van AZ alleen maar kakkers die niet van knokken houden ;p. Maar zonder dollen, AZ is lekker bezig na de winter. Ben benieuwd wie ze van de z9mer kunnen behouden, want er lopen heel veel interessante spelers bij AZ :). Jammer genoeg heeft heeft mijn club die niet 😅
Vind ik leuk
JWK +795
dinsdag 19 februari 2019 om 12:21
😂👍🏻
Vind ik leuk
fr1963 +4303
dinsdag 19 februari 2019 om 12:38
Welke schade bedoel je precies? Het stukje steen dat van 1 beeld was afgebroken? En dat al eerder gerepareerd was? Al die flesjes en blikjes die rondom de fonteinen lagen omdat ze daar vertikten om rekening te houden met 6.000 supporters die verplicht de hele dag op een paar pleinen werden vastgehouden zonder toiletten, prullenbakken maar wel met voldoende knuppels?
Een groepje Supporters heeft zich daardoor misdragen, absoluut, maar de Romeinse overheid heeft er een groot aandeel aan gehad. Feyenoord supporters vernielen al jaren geen stadions meer zoals de ajaxfans in Glasgow, Milaan, Kopenhagen en in de Kuip...
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 13:36
Heel lulverhaal om je eigen supporters schoon te lullen, om vervolgens zaken over Ajacieden te verzinnen. Het staat je fraai. Gaan we. Glasgow zijn inderdaad wat stoelen gesneuveld. Niet goed. Was in hetzelfde jaar als Feyenoord in Rome was trouwens. Milaan was in 2013, was is er in het stadion gebeurd? Geen reet. En ja, ik was daarbij. Kopenhagen, geen reet gebeurd. En ja, ook daar was ik bij.
De kuip, was niet fraai. Maar zoveel ernstiger dan Feyenoord bij de supercup in Eindhoven was het niet. Ik zal je voor zijn, Lissabon dit jaar stoelen gesneuveld, niet goed. Het getuigt van een enorme hypocrisie door te wijzen naar Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:47
Echt enorm triest om je eigen club schoon te praten terwijl die geen haar beter zijn. Of hij moet doodbedreigingen aan t adres van de trainer normaal vinden.
Vind ik leuk
Gilze +1106
dinsdag 19 februari 2019 om 20:24
Ik ben ook bij al deze wedstrijden geweest
Niks gebeurd
Alleen bij de finale in Stockholm vonden 20 gasten t leuk om stoeltjes te gooien
Die hadden ze moeten oppakken en nooit meer binnen moeten laten
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 21:34
fr1963 is een ranzig, gefrustreerd mannetje. Zit hier ordinair te liegen.
Vind ik leuk
fr1963 +4303
dinsdag 19 februari 2019 om 22:35
Je was waarschijnlijk zo stoned dat je niets meer kon zien waarschijnlijk.
Vind ik leuk
fr1963 +4303
dinsdag 19 februari 2019 om 22:32
Kopenhagen na de verloren finale vlogen de afgebroken stoeltjes door het stadion, zelfs naar eigen spelers...ach stelt niets voor....een stukje afgebroken steen van een beeld is natuurlijk veeeel erger!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 22:36
Finale in Kopenhagen? Jij bent echt niet goed.

Lekker je eigen tuig goedlullen, en het over Ajax de zaak bij elkaar liegen. Eng hypocriet ventje.
Vind ik leuk
fr1963 +4303
dinsdag 19 februari 2019 om 22:39
Iemand hierboven vond het nodig om over Rome te beginnen....daar reageer ik op, juist om aan te geven dat het wijzen naar anderen zo hypocriet is. Randdebielen zijn er bij elke grote club helaas.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:40
Volgens mij moet je eens goed om je heen kijken in de kuip.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 10:42
Dan moeten ze jullie ook gelijk maar uit Europa bannen zie de schade in Rome die ik nog goed voor me ziet....de kuip is een bouwval maar wat er in Rome stond was een historisch monument.
Nou vind ik niet dat supporters de kuip zomaar moeten afbreken maar je antwoord slaat nergens op zoals je ziet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:11
Welke schade in Rome volgens jou?
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 11:14
wat dacht je van het historisch fontein wat onherstelbaar beschadigd is? vergeten zeker?
Vind ik leuk
Deck010 +9812
dinsdag 19 februari 2019 om 11:21
Hahahaha, die onherstelbare schade van, volgens de verantwoordelijke minister, een paar tientjes?
Dit hele verhaal is zo vreselijk opgeklopt door de media, maar ja. Is in ieder geval weer munitie voor jou om mee te schieten.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 11:25
Sluit je ogen maar het word tijd dat je is naar een programma als het journaal kijkt in plaats van geestverruimende middelen gaat gebruiken
Vind ik leuk
Deck010 +9812
dinsdag 19 februari 2019 om 11:28
Mooie schoolpleinreactie....wacht je me anders op bij het fietsenhok? Maar voor jouw informatie; ik was er bij in Rome. Wat jij wilt geloven van de media, want inderdaad die hebben altijd gelijk, moet je zelf weten. Ik heb alles met eigen ogen gezien en meegemaakt. Jij, net als hier alles veilig vanachter je scherm, en dan een mening geven gebaseerd op wat je hebt gehoord.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 11:32
Niet wat ik heb gehoord maar wat ik heb gezien....beelden liegen niet en wees maar trots dat je er bij was en het bagatelliseert.
Vind ik leuk
Deck010 +9812
dinsdag 19 februari 2019 om 11:37
Daar gaan we weer....wat ik heb gezien..
Heb je ook de beelden van daarvoor gezien?
Als je de hele dag op een plein vrij mag rondlopen en overal gezellig op de terrasjes mag zitten en vervolgens 3 uur voor de wedstrijd bijeen wordt gedreven bij die fontein en daar niet meer weg mag. We mochten niet eens ergens heen om te plassen. Probeer dat maar een vol te houden 3 uur zonder pissen als je een paar biertjes op hebt. Gek hé, dat je dan vervelende reacties krijgt? Maar dat laten ze niet zien op het nieuws. Er waren geen camera's bij toen we als vee letterlijk door de politie in smalle straatjes werden gedreven om naar die klote fontein te komen.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 11:43
Dat is ook niet goed te praten wat instanties hebben gedaan wat ik maar vanuit ga dat dit is gebeurd wat je tikt....maar ik zie ook aan je reactie dat drank meer kapot maakt dan je lief is.
Vind ik leuk
Deck010 +9812
dinsdag 19 februari 2019 om 11:51
Bij een gezellige middag in het zonnetje op een buitenlands terrasje met een hoop vrienden neem jij denk ik toch ook wel eens een drankje? Het probleem was in dit geval niet de drank maar meer de blaas. Al had je maar een flesje water op.....het moet er toch een keertje uit hé.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 11:58
Zeker maar had dan als statement die fontein volgepist...maar is wens de club uit Rotterdam nog vele mooie Europese avonturen toe en zeker met het behalan van de punten om een beter moyenne te halen voor het klassement
Vind ik leuk
Degier +1775
dinsdag 19 februari 2019 om 23:19
Politie en overheid in Rome waren niet echt goed bezig. In Manchester waren er daarna bijvoorbeeld totaal geen problemen, omdat de Engelsen wel alles goed geregeld hadden. In Rome was het plan geloof ik om iedereen een paar uur voor de wedstrijd op een paar pleinen bijeen te drijven zonder verder enige voorziening en daarna als vee naar het stadion te vervoeren. Als iedereen gewoon op een terras had mogen blijven zitten of in de pizzeria was het vermoedelijk een stuk beter gegaan.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:41
ach kan me zoveel dingen herinneren zelf in jullie eigen stat lopen jullie te slopen , dus kijk naar je eigen 4e ster
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 11:45
Bij het woordje stat ben ik maar gestopt met lezen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:26
ik bij 4e ster bij jou, de arrogantie.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:26
Lag in de werkelijkheid een stuk genuanceerder @vierde-ster.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:01
Heb je foto’s,filmpjes of enigszins bewijs?
Vind ik leuk
fr1963 +4303
dinsdag 19 februari 2019 om 22:34
Schade in Rome? Vertel.....
Vind ik leuk
JCJWZ +14812
dinsdag 19 februari 2019 om 10:51
Als je geen tuig in de kuip wil kun je Feijenoord wel opdoeken dan is het stadion namelijk leeg.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:59
Overal zit tuig , zowel als bij Ajax , PSV of Feyenoord. Maar wij weten allemaal dat het tussen Ajax en Feyenoord net iets gevoeliger ligt. Er is geen verbetering te zien , dus waarom zou je het veranderen? Sowieso doet de politiek er ook niets aan, die zouden kunnen beginnen met het handhaven van de meldplicht. Maar helaas, dus blijf maar lekker thuis.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
dinsdag 19 februari 2019 om 11:37
Hoe kan je een verandering zien zonder dat de supporters er bij zijn?
Vind ik leuk
Jc 74 +295
dinsdag 19 februari 2019 om 16:19
Uiteraard heb je gelijk maar europees gezien valt het nog wel mee.
Maar als er een club uit het rijke naïeve Nederland komt dan zijn ze bij voorbaat al te lul
Rome was een lachertje en een fout door de lokale autoriteiten.
Benfica werden mensen weggeslagen omdat men het ineens nodig vond om de eerste rijen in het vak leeg te houden.
Athene kunnen de hooligans een half stadion oversteken om een molotovcocktail te gooien.
En onze geliefde Maffia Clan de Uefa straft alleen de Nederlandse clubs want bij die Grieken Italianen Spanjaarden enz valt niets te halen
Het ergste was nog toen bij Feijenoord in Frankrijk ,eerst wijs je de autoriteiten erop dat er zeer veel supporters zonder kaartje in de stad lopen
Als bedankje worden ze in het stadiosn toegelaten en vervolgens kreeg Feijenoord een schorsing vanwege ongeregeldheden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:36
Klopt Rome was een schandaal, al is het alleen maar om de overdreven foto s en schadecijfers in de Telegraaf. Roma supporters die het interieur van een Transavia vliegtuig slopen, geen enkele melding door onze media. Nederland is zeker niet populair bij de uefa, ook al hebben wij die engnek van een van Praag daar zitten, of misschien juist daarom hahah
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:26
En bedankt
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:37
Ik vind supporters die hun eigen stewards in elkaar rossen ook tuig.
Vind ik leuk
Degier +1775
dinsdag 19 februari 2019 om 23:22
Jij hebt de ooficiele politieverslagen duidelijk niet gelezen, waar veruit de meeste incidenten zijn geweest de laatste 3 jaar. Daarin zijn jullie in ieder geval wel koploper.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:28
ochoch laten we t over slopen hebben ja, hebbie ff, vraag jij je niet af waarom de weg lopertjes uit snavel city nergens welkom zijn ???
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:52
Zonder tuig in de Kuip speel je elke wedstrijd in een leeg stadion.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:55
Maar wel op een mooi veld:)
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:38
In 99% van de gevallen wel ja.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:36
Behalve als er vuurwerk op is gegooid door Ajax supporters in de bekerfinale. Zeker alweer vergeten, he, Ziyech?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 14:36]
Vind ik leuk
Deck010 +9812
dinsdag 19 februari 2019 om 11:22
Weer zo'n jankopmerking van een "kenner".
Kijk anders even het lijstje na met de meeste incidenten in en rond het stadion op van dit jaar. Praten we daarna verder.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:50
Je bedoeld dat lijstje met de ArenA aan kop?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 23:18]
Vind ik leuk
Deck010 +9812
dinsdag 19 februari 2019 om 16:27
Zou wel eens kunnen kloppen ja
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 23:19
Als we de incidenten delen door t aantal toeschouwers staan 'lieve' clubs als Heerenveen en Willem II ver boven ons. Hoe serieus moeten we dit nemen?
Vind ik leuk
Degier +1775
dinsdag 19 februari 2019 om 23:24
Correctie: afgelopen 3 jaar.
Vind ik leuk
Degier +1775
dinsdag 19 februari 2019 om 23:23
Ook jij hebt de officiele politieverslagen duidelijk niet gelezen, waar veruit de meeste incidenten zijn geweest de laatste 3 jaar. Daarin zijn jullie in ieder geval wel koploper.
Vind ik leuk
Blije +59
dinsdag 19 februari 2019 om 10:54
Daar zit alleen tuig
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 10:58
Domme uitspraak. Tuig zit er elke 2 weken. En door.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:59
Same for you.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 11:25
Komende zondag blijft het uitvak leeg? Niet hé. Dus wat ga jij hypocriet praatjes hebben joh?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:00
Dus feijenoord ook maar geen supporters meer laten meenemen naar de wedstrijd in Eindhoven na aanleiding van de wedstrijd afgelopen augustus?
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15305
dinsdag 19 februari 2019 om 11:08
Leeg stadion dan?
Vind ik leuk
Kaar +3000
dinsdag 19 februari 2019 om 11:58
Klopt en toen speelden ze niet eens tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
Sluisje +1001
dinsdag 19 februari 2019 om 12:29
dat stadion zit toch om de week altijd vol met tuig ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:20
Je bent nummer 19 met deze reactie, erg origineel.
Vind ik leuk
Sluisje +1001
donderdag 21 februari 2019 om 11:42
Dat valt me nog tegen, dit weet inderdaad iedereen....
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:54
Kakkerlakjes zijn heilig indd
Vind ik leuk
Deck010 +9812
dinsdag 19 februari 2019 om 14:58
Thanks....Halen jullie je "neusjes" voor op zeker?
Vind ik leuk
Berbr +2233
dinsdag 19 februari 2019 om 10:57
Alles wordt in het werk gesteld om Feijenoord te laten winnen.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6960
dinsdag 19 februari 2019 om 18:01
Ach hou toch op. Er is allang afgesproken dat hier komend jaar over gesproken wordt. Dan kan je als kleine kinderen zeuren, maar hoef je niet te verwachten dat je je zijn krijgt
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:26
Zou een mooi moment zijn om het weer eens te proberen.. En laat het dan aub goed gaan. Zonder uitpubliek geen klassieker! Klinkt gek maar ik mis die Rotterdammers wel in de JC Arena tijdens Ajax Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:27]
Vind ik leuk
Bep Slatter +11763
dinsdag 19 februari 2019 om 10:29
Het is een avond wedstrijd, gaat echt niet gebeuren. Op zich moet dat snel wel eens gaan gebeuren, al zou ik dan eerst een potje om een uur of 12 doen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:31
Ja eens.. Hoop alleen dat het ooit weer eens mag gebeuren dat er uitpubliek mee mag. Klassieker is een stuk minder aantrekkelijk op deze manier.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11763
dinsdag 19 februari 2019 om 10:39
Ja we zouden gewoon door elkaar moeten kunnen zitten natuurlijk. Laatste keer dat ik dat deed moest ik 3 keer juichen voor ajax om vervelende taferelen te voorkomen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:41
Naja misschien is door elkaar een paar stappen te ver maar in het uitvak wat Feyenoorders moet kunnen toch? Vooraf elkaar weer welkom heten en een bakkie koffie drinken. Tijdens de wedstrijd weer ouderwets schelden haha
Vind ik leuk
Itsese +6203
dinsdag 19 februari 2019 om 10:54
Yeah right... Het maakt niet uit. Keer op keer is bewezen dat het bepaalde groepen niet lukt om rustig te blijven
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:55]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:18
Yeah right?
Dus dan maar nooit meer proberen..?
Vind ik leuk
Itsese +6203
dinsdag 19 februari 2019 om 13:08
Beter. Het veranderd toch nooit.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 13:08]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:28
goeie instelling zeg
Vind ik leuk
Bep Slatter +11763
dinsdag 19 februari 2019 om 11:27
Dat maakt het allemaal een stuk leuker en normaler, ik ben voor.
Vind ik leuk
Whatevaa +690
dinsdag 19 februari 2019 om 10:33
#metoo!!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:59
Ik mis de Ajacieden in de kuip net zo. Dus klinkt verre van gek! wij zijn supporters met liefde voor voetbal. Dat geldt met aanwezigheid van rivaliteit. Het probleem is alleen dat sommige supporters(Beide kanten) zich niet normaal kunnen gedragen en zij graag hun machogedrag boven de liefde voor de club verkiest. Want de supporters die zeggen dat gedrag te vertonen juist omdat het voor de liefde van je club doet is BS. Aangezien je eigen club eronder lijdt. Laten wij hopen dat zij van de afgelopen jaren geleerd hebben mocht het volgend seizoen toegelaten worden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:19
Amen!
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
dinsdag 19 februari 2019 om 11:05
Gewoon toestaan de uitfans, maar onder striktere regels.
Kaarten op naam, klopt de naam niet met het kaartje, geen toegang (Bij ingang en bij instappen bus controleren)
Kaarten worden alleen verkocht aan Fans van onbesproken gedrag.
Hiervoor minimaal 5 jaar lid zijn van de supportersvereniging en van onbesproken gedrag zijn. Dus geen akkefietjes gehad met stewerds en nooit gepakt met verboden voorwerpen etc.

Bij overtreding van de regels teidens deze wedstrijden een verbod opleggen voor alle risico-wedstrijden zowel uit als thuis.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:19
Als dat er voor zorgt dat het een stuk beter verloopt waarom niet?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:41
Ik zou zeggen draag het voor! No joke.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
dinsdag 19 februari 2019 om 11:51
Zo kom je misschien verder Orphen89. Het artikel schetst een houding van de supportersverenigingen die beweren dat de KNVB haar verantwoordelijkheid niet neemt. Oei, zulke uitspraken brengen je niet verder supportersverenigingen. Direct zal het wederwoord zijn dat in eerste instantie de supporters hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Dat deden ze in het verleden net even te vaak niet. Dan hebben de supportersverenigingen zelf ook een verantwoordelijkheid te nemen en te pleiten dat alleen hun leden toegang tot de uitwedstrijden tegen Ajax krijgen, met dien verstande, dat ze zelf ook verantwoordelijkheid nemen voor deze supporters, hun gedrag in de bus en in het publieke domein, bijv. op en rond stations en stadions.
Voorts is belangrijk dat de aanwijzingen van de gemeenten Rotterdam en Amsterdam strikt moeten worden nageleefd, met een gedeelde verantwoordelijkheid van supportersverenigingen onderling en clubs. Pas dan mag je verwachten dat een proef kan slagen en zal leiden tot normalisatie van de situatie. Reken maar dat het, indien het weer fout gaat, direct weer wordt teruggedraaid, maar dan definitief geen uitfans bij alle wedstrijden waar Ajax- en Feyenoordfans hun kunsten vertonen. Dat vraagt veel, ook van de supporters die elkaar onderling moeten corrigeren. Dronken of anderszins benevelde personen moeten er altijd uitgehaald worden. Wie geen remmingen kent, krijgt met de rem van buitenaf te maken. In het cachot ermee.
Vind ik leuk
Meisie +47
dinsdag 19 februari 2019 om 11:58
Zo gaat het toch al?
Vind ik leuk
Nielsk +2374
dinsdag 19 februari 2019 om 20:12
Denk het dus niet, of vanaf het begin van het seizoen, of helemaal niet... niet in december ineens kaarten opeisen omdat de wedstrijd in de JC Arena al geweest is en nu weer, vind het zelfs arrogant van Ajax
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 07:43
De beker staat er toch los van? Werd aan het begin van dit jaar en afgelopen jaar ook gedaan hoor. Dat ze bij Feyenoord schijnbaar niet de behoefte hebben om met hun team mee te reizen is prima maar dan mag Ajax nog wel om kaarten vragen?
Vind ik leuk
Nielsk +2374
woensdag 20 februari 2019 om 12:11
Wie zegt dat Feyenoord dat niet gedaan heeft? En als je weer supporters toe wil laten tot de klassieker, begin je in het begin van het seizoen en niet als jou thuiswedstrijd al is geweest. Dan daarbij eist Ajax de kaarten op, niet vragen! Aboutaleb zegt nee omdat hij de veiligheid niet kan garanderen... dan heeft Ajax geen poot om op te staan
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 13:45
Daar staat de beker los van. Feyenoorders willen hun club niet volgen. Als feyenoord dat had gedaan hadden er dit seizoen supporters mee gegaan.
Vind ik leuk
Nielsk +2374
woensdag 20 februari 2019 om 16:59
Nogmaals, laat het artikel zien waarin Feyenoord niet in overleg is voor de kaarten en beker of niet, als je de supporters mee wil en kaarten op gaat eisen moet je eerst zelf het goede voorbeeld geven, in het begin in overleg gaan ipv halverwege het seizoen
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 19:13
Zoek maar op. Je weet vast wel hoe Google werkt denk ik.
Vind ik leuk
Nielsk +2374
woensdag 20 februari 2019 om 19:15
Jij beweert dat Feyenoord de kaarten niet gevraagd heeft en dus dat er geen gesprek is geweest dus ben benieuwd naar je bron
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 19:17
Daar kan ik me niet over uitlaten. Wees blij dat ik je een primeur gun.
Vind ik leuk
Nielsk +2374
woensdag 20 februari 2019 om 21:11
Wees blij dat dit uit je dikke duim komt want het is nergens op internet te vinden... dat zegt dan weer genoeg over jou met je ‘zoek maar op bij google’ prutser
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 23:19
En beledigen.. een brevet van onvermogen. Dan kan ik het je ook niet kwalijk nemen dat je niet weet hoe Google werkt.
Vind ik leuk
Nielsk +2374
donderdag 21 februari 2019 om 05:45
Als ik je echt had willen beledigen had ik andere woorden gebruikt. Feit is dat jij nu een kwalificatie krijgt van mij aangezien je uit je dikke duim zuigt met je ‘primeur’ en ‘kijk maar op google’ terwijl je het zelf niet kan vinden dus maar er omheen lult... einde discussie aangezien je niet met feiten kan komen
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 13:55
Hoelang blijf jij denken dat ik serieus ben?
Vind ik leuk
Nielsk +2374
donderdag 21 februari 2019 om 14:49
Als dit een grapje was, was het een hee slechte
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 14:59
Of jij hebt geen humor. Het was ook geen grapje, ik was alleen sarcastisch, dat is wat anders. Dacht dat het wel duidelijk was :(
Vind ik leuk
Nielsk +2374
donderdag 21 februari 2019 om 18:22
Ah dus eerst grapje en toen sarcastisch.... daarna schizofreen? 😉
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:53
Ik zeg nergens dat ik een grapje maak? Eerst maar eens leren lezen denk ik.
Succes knul, zal nog zwaar voor je worden op VP.
Vind ik leuk
Nielsk +2374
vrijdag 22 februari 2019 om 15:29
Zit er al geruime tijd maar mensen zoals jij, die met nep nieuws komen en dat verdedigen, mogen ze van mij verbannen
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 19:58
HahahHah, wauw.. ik hoop dat je niet serieus bent?
Ik zal rekening met jou houden, dacht oprecht dat je mee speelde..
Vind ik leuk
Nielsk +2374
woensdag 20 februari 2019 om 17:00
Trouwens dit is in niets een reactie op mijn reactie... reageer eens inhoudelijk
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 19:13
Wel
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:28
Met dank aan het laagschedelige Ajaxschorem tijdens de bekerfinale in 2014.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:28]
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 10:47
Je gebruikte naar jouw mogelijkheden zeker te moeilijke woorden dat jij je reactie hebt gewijzigd.....of ben je ook zo een laagschedelige?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:59
Laagschedelige? T-Shirts met verwijzing naar het bombardement is laagschedelig!!!!!

Ik heb niks met feyenoord/ajax, maar dat nu net de supportersvereniging die destijds deze shirts op de website had staan nu komt met een artikel in het reglement terwijl ze zelf dit soort shirts toelaten is pas laagschedelig.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 11:03
Jij haalt wat door elkaar. Geeft niet, de eerste slimme letter vanuit AZ hoek over Ajax moet nog geboren worden, maar dit is een andere SV dan die van die (walgelijke) T-shirts. En door.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:34
Kan je ook op een normale manier een discussie aangaan met je de eerste slimme letter vanuit AZ hoek over Ajax moet nog geboren worden?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 11:39
Je oogst wat je zaait.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:58
Prima, met jou is dus geen normale discussie te voeren.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 11:04
leuzen roepen dat betrekking heeft op de 2e wereldoorlog noem jij dus normaal? Je haalt maar 1 item aan van 1 supportersgroep vriend en dan zeggen dat je je er niks mee hebt
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:36
Jullie staan toch ook op je achterste poten als er liedjes ( wat ik absoluut niet vind kunnen, net als de shirts ) over joden worden gezongen.

2 kijven, 2 schuld!!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:13
"Je gebruikte naar jouw mogelijkheden zeker te moeilijke woorden dat jij je reactie hebt gewijzigd.....of ben je ook zo een laagschedelige?"

en daarna dit posten: "leuzen roepen dat betrekking heeft op de 2e wereldoorlog noem jij dus normaal? Je haalt maar 1 item aan van 1 supportersgroep vriend en dan zeggen dat je je er niks mee hebt"

Ik ben bang dat je blijft zitten in groep 7.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 15:17
Je laatste zin klopt niet helemaal ik ben bang dat jij niet hoger bent gekomen dan de kleuterschool 😄
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:45
Je suggestieve aanname is uiteraard ingegeven door de kolderieke puberale rivaliteit om de primeurpikorde.

Fijne dag nog, knul!

Ongewijzigd vanwege moeilijheidsgraad.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:46]
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 11:48
Weer aangepast...applaus applaus jij ook fijne dag meid
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:10
Herman Kuiphof 2.0. Zijn we er toch weer ingetuind! Chapeau!


Ongewijzigd vanwege chapeau.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 12:10]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 11:00
En het domme Feyenoordtuig tijdens de supercup in 2018.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:28
Ajax kan in beroep gaan zoveel als ze willen maar helaas voor hunnie is de Kuip helemaal uitverkocht.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
dinsdag 19 februari 2019 om 10:36
Als er in hoger beroep word besloten dat er wel uitsupporters mogen komen dan is het aan Feyenoord om het uitvak beschikbaar te maken.

Dus dan is die helaas voor de Feyenoorders die kaarten voor dat vak hebben gekocht ben ik bang.

Maar eerst maar eens het hoger beroep afwachten.
Vind ik leuk
Pimman +10274
dinsdag 19 februari 2019 om 10:41
Ach ja Hans het is meer een principestrijd en dát begrijp ik nu wel. Aboutaleb had bij een eventuele finale tussen Feyenoord en Ajax wel Ajaxfans toegelaten en nu kan het opeens niet..dát is vreemd en tegenstrijdig. Anderzijds voor mij hoeft het niet meer. Je kan de klok erop gelijk zetten dat het vroeg of laat weer tot ongeregeldheden komt. Kost allemaal waanzinnig veel geld én ergernis bij de fans die wel ontspannen naar een wedstrijd willen gaan zónder inzet van honderden agenten en mobiele eenheid.
Vind ik leuk
fier&koen +2710
dinsdag 19 februari 2019 om 10:49
Idd je kan je klok erop gelijk zetten dat het weer mis gaat. Mogelijk gemaakt door een aantal randebielen die zich nooit weten te gedragen van beide kanten. Te triest voor woorden maar helaas wel de waarheid.
Aan de andere kant je moet het wel weer eens een kans gaan geven met de kanttekening dat als het dan weer fout gaat het voor de komende 50 jaar afgelopen is en geen discussie meer. Want laten we wel zijn er is niks mooier dan vol uitvak.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:01
Het is volgens mij heel simpel op te lossen. Probeer het en degene die zich niet weten te gedragen hebben bij de volgende klassiekers meldingsplicht bij het plaatselijke hoofdbureau.

Zo kan je misschien in de toekomst een vol uitvak krijgen in de arena en in de kuip zoals het hoort.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:01]
Vind ik leuk
fier&koen +2710
dinsdag 19 februari 2019 om 11:03
Lijkt mij een goed idee. Dan haal je elke keer de rotte appels eruit en dan moet het ook weer goed kunnen gaan. KNVB lezen jullie mee??
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:03]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:33
Knvb een mee lezen? Gaat het niet worden, helaas.
Vind ik leuk
davidben +6482
dinsdag 19 februari 2019 om 10:55
Hunnie??

Allememachies . . . waar kom jij vandaan! Leer eens Nederlands.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:15
Ik kom uit Rotterdam dus waarom zou ik Nederlands leren?
Echte geboren en getogen Amsterdammers b.v. leren ook geen Nederlands.
Vind ik leuk
davidben +6482
dinsdag 19 februari 2019 om 11:27
Je bent zeker niet de enige die niet wilt leren.
Vind ik leuk
Pimman +10274
dinsdag 19 februari 2019 om 14:36
😁😉
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 11:01
Gloryhunters.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 19 februari 2019 om 11:07
De kuip is maar 1 of 2 keer per jaar uitverkocht dat is als Ajax er speelt en als Marco Borsato een concert geeft>
Vind ik leuk
Kaar +3000
dinsdag 19 februari 2019 om 12:05
In beroep gaan is zinloos voor ze. De burgemeester bepaalt want die gaat over de openbare orde en veiligheid. Daar gaat een rechter zijn handen echt niet aan branden. Kansloze actie van die supportersvereniging.
Vind ik leuk
kees ee +912
dinsdag 19 februari 2019 om 10:29
. . kunnen ze niet een weekje een vervangend burgemeester aanstellen ?, . . of is dàt pas te gek ??
Vind ik leuk
zwollie +9380
dinsdag 19 februari 2019 om 10:37
Ze mogen Femke Halsema wel even lenen
Vind ik leuk
Ove +2539
dinsdag 19 februari 2019 om 11:49
Nee laat Halsema maar leiding aan Rara en Onkruid geven
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:29
Het zou mooi zijn maar je houdt je hart vast ....
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 10:30
Is ook een rare uitspraak van Aboutaleb. Bij een bekerfinale hoort een verdeling van 50-50 en dat geeft een veel groter veiligheidsprobleem dan de paar duizend Ajacieden die bij de halve finale hadden moeten worden toegelaten.

De burgemeester zal van de rechter wel het laatste woord krijgen ivm de veiligheid, maar in deze heeft Aboutaleb zichzelf geen goede dienst bewezen met die uitspraak.
Vind ik leuk
El Cazador +8887
dinsdag 19 februari 2019 om 10:37
Is op zich geen rare uitspraak, want hij deed hem na de trekking en wist daardoor dat een finale Feijenoord - Ajax onmogelijk was. Het was puur een burgermeester marketing uitspraak!!!
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 10:44
Precies, puur voor de bühne. Maar dat kun je wel meenemen naar de rechter.
Vind ik leuk
JCJWZ +14812
dinsdag 19 februari 2019 om 10:53
Stel volgend jaar is de finale wel Ajax Feijenoord dan draait Aboutaleb net zo makkelijk 180 graden hoor, dan heeft hij het ineens niet gezegd of niet zo bedoeld. Hij is politici en die draaien altijd net hoe het ze uitkomt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:54]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 10:38
Finale is op een zondag in april met 2 maanden voorbereiding
Dit op een donkere woensdagavond in februari met 3 weken.
Of had je woensdag om 2 uur 's middags willen aftrappen?

Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 10:43
Ook al was het om 2 uur dan nog waren er geen Ajacieden wegkomen geweest.

Komt bij dat het tijdstip qua uitfans niet uit hoeft te maken. Zij rijden van Amsterdam rechtstreeks naar het station naast de Kuip en gaan dan afgescheiden van het thuispubliek naar hun vak. Terugweg zelfde verhaal.

Het probleem zit hem in het bij de uitfans weghouden van het thuispubliek. Waarom kan dat niet in de hand worden gehouden in de avond maar wel overdag? En dat terwijl er bij zo’n finale veel meer teleurgestelde Feyenoorders zonder kaartje in Rotterdam rond zullen lopen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 10:54
Aboutaleb is verre van mijn vriend.
Als die man vandaag nog afgezet wordt, gaat bij mij de vlag uit.
pvda'er (nog even een fijne schop na aan de stad die Fortuin groot maakte) die graag dingen voor de buhne zegt.
Dat ie ook pas na de loting met de opmerking kwam dat het bij een finale wel had gekund spreekt wat dat aan gaat boekdelen.

Blijft over een verschil tussen een avond en middag wedstrijd. In de avond is het veel makkelijker onzichtbaar te zijn buiten het stadion. Geloof me, been there, done that.

Nah... iedereen die denkt dat er binnen afzienbare tijd weer uit supporters toegelaten worden bij Ajax - feyenoord en andersom, heeft het mis.
Het is maar voetbal, daar gaan we niet hemel en aarde voor bewegen om dat mogelijk te maken.
Daar zetten we gewoon een verbod op.



Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 11:00
Aboutaleb geeft aan, dom of niet, dat een bekerfinale met beide groepen mogelijk moet zijn. Dat betekent 10-15 duizend fans per team. Dat is van een totaal andere orde dan ongeveer 1,5-2 duizend Ajax fans.

Het kan best zijn dat hierover niet is nagedacht door de beste man, maar alles staat of valt met de wil. Is die wil er dan regel je het.

Van mijn bezoek in het “beesten transport” naar de Kuip weet ik gewoon dat dit prima kan. Volgens mij gaat het ook niet eens over vrees voor geweld maar vooral over elkaar opfokkende spreekkoren. Waarna allerlei organisaties er weer overheen gaan vallen. Want het scheiden van die 2 duizend fans is echt het probleem niet.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 11:10
Is het ook al decennia niet geweest ook een probleem, die scheiding in een stadion.
Kan me niet herinneren ooit ellende IN een stadion gezien te hebben tijdens de klassieker.
Kan me nog wel de nacht in de cel herinneren nadat ajax supporters de ramen uit "mijn" bus hadden getieft na een avondwedstrijd Ajax - Feyenoord.


Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 11:11
Was dat overdag niet gebeurd? En bus? Hoelang is dat wel niet geleden?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 11:15
Tamelijk lang geleden :D

De keren dat ik bij Ajax - Feyenoord ben geweest tijdens daglicht is me dat niet overkomen.
Ook al moest er nog een mars gelopen worden van het Olympisch stadion naar station... Diemen?
Of naar mijn auto die voor het stadion geparkeerd stond met daarop een sticker "autodealer - Rotterdam" (was ik effe vergeten...)

Het is natuurlijk niet moeilijk voor te stellen dat onder dekking van de nacht, het makkelijker teringzooi trappen is dan overdag.
Ook het vastleggen met camera's als het misgaat, is veel makkelijker overdag dan in het donker.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:16]
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 11:20
Natuurlijk is dat moeilijker, maar de infrastructuur is inmiddels totaal anders. Bij de Arena kom je alleen nog aan met de trein en dat is pal naast het uitvak.

Ook bij De Kuip kom je aan met de trein en kun je die groep blijvend scheiden van het thuispubliek, dmv bijvoorbeeld containers en dergelijke. Ook s’avonds is dat prima te doen.

Nogmaals, ik denk echt dat het vooral gaat om gedoe in het stadion en dan gaat het niet om vechten maar vooral om het verbale en eventueel wat vuurwerk.

Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 11:31
Kuip heeft een brug direct van het perron het uitvak in.

https://www.google.co.uk/maps/@51.8930315,4.5211742,3a,75y,141.02h,84.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPrhJ3hmUOibhtbgnDTdfJw!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

Zogenaamd geweld in de stadions is al een zeldzaamheid. Weekend betaald voetbal levert wat dat aan gaat veel minder ellende op dan wat er op een gemiddelde zaterdagavond in uitgaansgebieden gebeurt.

Spreekkoren zijn inderdaad lastig tegen te houden en je kan er vergif op innemen dat het wat dat betreft mis zal gaan. Lekker volwassen "verklaringen" op de afca facebook (feyenooit.... zucht) onder andere, laat al zien met wat voor een kleuters je te maken hebt. (en nee, ik verwcht geen hoger niveau van een aantal Feyenoord fanclubs als de verklaring daar vandaan had gekomen)




Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 11:34
AFCA diskwalificeert zich hiermee. Heb ik mij vorige week al over opgewonden. Kleuters.

Dat verbale blijft het grote probleem en daarom vind ik het verbod echt steeds meer onzin worden.

Camera’s zat, pak de individuen eens aan. Zie ook de biergooiers in de Arena. Op die manier schoon je de boel op, op deze manier niet.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 11:46
Ja.... aan de andere kant, ik die gewoon alleen voor het voetballen komt word zo langzamerhand ook een tikkeltje benauwd van al die camera's.

Het standpunt "als je niks te verbergen hebt, heb je niks te vrezen" ben ik al een poosje voorbij.

Anyways... wij gaan dit niet met zijn 2'en oplossen. En jou en mij ligt het denk ik niet, dat uitsupportersverbod.

Hier dan maar een leuke VAR: https://twitter.com/MikeDeanPoints/status/1097496843871797248
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 12:10
Aan ons zal het inderdaad niet liggen. Al denk ik wel dat enige normalisering begint bij dit soort plekken.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 11:05
Hebben ze eerder gedaan. 1993 werd ook gewoon op een woensdagmiddag afgetrapt. Prima uitslag ook, heerlijk.
Vind ik leuk
Meisie +47
dinsdag 19 februari 2019 om 11:59
De finale wordt bij daglicht gespeeld. De halve finale in het donker.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 12:06
Als de uitfans gescheiden worden van het thuispubliek, wat bij de Kuip gewoon kan, hoeft dat niets uit te maken.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 19 februari 2019 om 10:33
Gewoon al die wedstrijden lekker in Den Haag laten spelen en alleen Hagenezen toelaten.

Dan ben je gelijkvan alle problemen af, want er is geen Hagenees die naar deze wedstrijden gaat kijken.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 10:53
Geen optie, kunstgras. En door.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 19 februari 2019 om 15:39
Da's alleen meer reden dat geen hond naar een westrijd komt kijken.,
Vind ik leuk
Ramon89 +1133
dinsdag 19 februari 2019 om 10:57
Ik dacht dat Hagenezen wel aardig richting Rotterdam leunden?
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 19 februari 2019 om 16:14
Dit wordt een beetje off-topic. In mijn jeugd ben ik altijd ontzettend graag in Rotterdam gaan stappen, maar een Hagenees accent was in Amsterdam niet altijd fijn.

Ook al hadden Hagenaars in mijn jonge jaren een hele slechte reputatie in Nederland, het is een heel gemoedelijk volkje.

Als Ajax naar het Zuidepark kwam, dan was het gewoon oorlog. Met PSV of Feyenoord heb ik dat in ieder geval nooit zo gevoeld.

Ik denk niet dat een echte Hagenees veel met Feyenoord of PSV heeft en al helemaal niet met Ajax. Martin Jol, schitterend, lol ... meer hoef ik eigenlijk niet te zeggen. Een Hagenees speelt niet voor Ajax. Er is weinig rivaliteit tussen ADO en Feyenoord/PSV omdat Hagenezen beseffen dat ze hooguit subtop zijn. Met Ajax ligt dat (voor wat voor reden dan ook) anders.

Ik woonde naast het Zuiderpark, het 'nieuwe' stadium heb ik nooit gezien en ik woon al vele jaren in het buitenland.. Dan verandert je beleving van voetbal een beetje.

Ik wil niet zeggen dat ik objectief ben, maar internationale media hebben het wel altijd over Ajax en in iets mindere mate over PSV.

Ajax is het beste wat Nederland op voetbal gebied heeft. PSV doet het ook heel goed, maar Feyenoord is niet relevant meer.

Tegenwoordig kijk ik alle wedtrijden van Ajax en PSV in Europa, maar Feyenoord niet echt, want dat levert alleen teleurstelling op. Ajax tegen Feyenoord ga ik waarschijnlijk niet kijken (het wordt hier tusen 2 en 4 uur 's nachts uitgezonden).

Ik zal wel velen over me heen krijgen, maar dat zal mij een bult roesten.

Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 10:36
afca die het op hun facebook niet kunnen laten om het over feyenooit te hebben moet je natuurlijk nooit serieus nemen als gesprekspartner.
Laten ze eerst maar eens haar op hun piemeltjes krijgen, oftewel volwassen worden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:36]
Vind ik leuk
Timlis +20
dinsdag 19 februari 2019 om 10:38
De KNVB zou inderdaad hun poot stijf moeten houden en de uit supporters toe moeten laten. En anders een ander stadion moeten toewijzen voor de finale, en dus ook voor de jaren er na. Mag van mijn ook in het stadion als bv Fc Groningen,Vitesse of PSV. Dan maar met minder publiek, maar wel gelijk verdeeld. Dit is natuurlijk waanzin. Ik heb het idee dat het de burgemeester niet om de veiligheid gaat maar om een pesterijtje.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
dinsdag 19 februari 2019 om 11:12
En jij denkt dat er ook maar 1 gemeente\burgemeester in Nederland zegt: Feyenoord - Ajax in mijn gemeente? ja, doen we, gezellig.

Er zijn geen gesubsidieerde zieligheidsclubjes die het opnemen voor voetbalsupporters. Die kan je dus weigeren en schofferen zoveel je wilt in Nederland.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 13:09]
Vind ik leuk
Dirk Zaal +223
dinsdag 19 februari 2019 om 10:38
in amsterdam hebben ze niks te zeggen
nog steeds niet gestraft finale tegen Zwolle
nu kaarten eisen echt niet
ik hopp en vindt hryvfijn uit publiek
maar beide sup. de slechterikken dan hebben het verkloot
waar wij de dupe van zijn geworden
zelfde al in Rome 7000 in het stadion
niks gebeurt
handje volnin de stad die het verkloot heeft
en in de publiciteit stonden
daaar moeten ze eens mee stoppen
laay de goede sup.in beeld
en zeg dat een handje vol het verkloot
waarom met wat dan ooknkomen criminelen in beeld en worden uitgenodigd
net als die Holleeder en die van vitesse
die met zn dronken kop eenongelijk heeft veroorzaakt
nog nooit op klimmendaal geweest op bezoek
bij de keeper
ik weet dat was daar ook toen aan het revalideren
misdaad loont
Dirk uit Arnhem

Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 10:42
Hallo Dirk, zie hier de straf die Ajax en 74 supporters hebben gekregen:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/401695/ajax-schuldig-geacht-club-krijgt-straf-voor-wangedrag-fans-bij-bekerfinale.html
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 19 februari 2019 om 10:55
jeetje wat een straf he...
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 11:02
“nog steeds niet gestraft finale tegen Zwolle”

Volgens mij was de ernst van de straf niet het punt, hoewel Ajax dezelfde straf kreeg als elke andere club zou hebben gekregen. Ajax deelde verantwoordelijkheid met de KNVB (die de wedstrijd immers organiseerde) en heeft zelf 32 supporters opgespoord. Laat onverlet dat het schandalig was wat de vuurwerkgooiers hebben gedaan, maar het verhaal dat Ajax niet werd bestraft is gewoon lariekoek
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 19 februari 2019 om 13:21
de straf is natuurlijk lachwekkend, zeker als je kijkt naar buitenland waar een club gewoon uitgesloten wordt van deelname voor 1 jaar... ajax heeft prima gehandeld!
Vind ik leuk
The Iceman +16164
dinsdag 19 februari 2019 om 13:25
True, maar punt is natuurlijk ook dat de strafmaat in het buitenland niet zo relevant is. Het zou raar zijn als de KNVB de strafmaat aanpast wegens maatschappelijke druk of het feit dat dit incident in de finale plaatsvond.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 11:06
Alsof Feyenoord een douw heeft gehad voor de Supercup in Eindhoven. Selectief gehuil.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
dinsdag 19 februari 2019 om 10:39
Gaat toch niet gebeuren maar wel goed dat ze die laffe achteraf uitspraken van Aboutaleb weer even vol in beeld brengen.
Vind ik leuk
Jorg Vde +358
dinsdag 19 februari 2019 om 10:40
Gaat misschien één of twee keer goed en dan begint de ellende weer.
Vind ik leuk
michelhx +4540
dinsdag 19 februari 2019 om 10:41
Laten we het gewoon een keer proberen. Dan kun je er donder op zeggen dat het daarna weer 10 jaar niet mag vanwege wangedrag van de supporters. Zijn we van die discussie ook weer verlost.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:43
waarom word dit potje niet ergs anders gespeeld en dat alleen kinderen en ouders die normaal kunnen doen toegang krijgen
Vind ik leuk
Ove +2539
dinsdag 19 februari 2019 om 10:49
Dit had je voor het seizoen aan moeten kaarten.
Nu is het stadion al uitverkocht,en is dit een kansloze missie
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 19 februari 2019 om 15:38
Je kunt je ook afvragen waarom die gasten die het voor duizenden verpesten en veel erger niet gewoon gearresteerd en verbannen worden.

Maargoed, dat zal wel te duur zijn, net zoals zelfs natuurgras in Nederland te duur schijnt te zijn.

Vind ik leuk
Mari +12407
dinsdag 19 februari 2019 om 10:44
De regels van de KNVB zijn ondergeschikt aan de regels van de gemeente.
Daarop verliest Ajax
Aboutalieb's uitspraak: onhandig, een beetje dom , maar hij bedoelt te zeggen dat hij voor een ultieme wedstrijd bereid is veel uit de kast te halen om supporters toe te laten. Dat wordt nog leuk.
Gemeente Rotterdam tegen Ajax.
(Feyenoord is geen partij)

Dat supporters van club S supporters van club T liever niet zien vind ik slap. Daar spreekt angst uit.
Dat een burgemeester bang is voor de veiligheid daar kan ik inkomen, maar als iedere burgemeester zomaar de baas kan lopen spelen en volkssport nummer 1 kan belemmeren kan niet.
In dit geval ligt het overigens anders
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:45
Feyenoord wil gewoon zonder uitpubliek spelen.
Extra voordeeltje.
Ze worden vaak gematst door de knvb zo ook met de loting, altijd thuis
Vind ik leuk
J. Staatsen +7058
dinsdag 19 februari 2019 om 10:46
Dat is wel vreemd van ajax, want ajax laat ook geen Feyenoord supporters toe. Dan kun je het andersom ook niet op gaan eissen.
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 19 februari 2019 om 10:53
competitie wedstrijden zijn allebei gespeeld. Dan is een beker een mooi begin denk ik dan...
enm anders starten we het begin van het seizoen ermee :)
Vind ik leuk
JCJWZ +14812
dinsdag 19 februari 2019 om 10:56
Ajax heeft al aangegeven mee te willen werken aan uitsupporters van Feijenoord in de Arena maar omdat het andersom niet gebeurd ligt dat stil.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:12
ja je kan ook zeggen Feyenoord laat nu ook geen supporters van de beste club van Nederland toe Ajax
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 10:49
Prima!
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 19 februari 2019 om 10:52
Ik vind dit een mooi experiment om het weer te proberen..
Vind ik leuk
Niers +92
dinsdag 19 februari 2019 om 10:53
Als de supporters zich gewoon normasl gedragen hadden dan was er nooit iets aan de hand geweest. Veel politie inzet kost veel te veel geld dus dan hebben de uitsupporters gewoon pech.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:56
Het kan jammer genoeg niet meer. Scheelt een hoop walgelijke liedjes en opstootjes. Ze verzieken het steeds zelf.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1604
dinsdag 19 februari 2019 om 10:57
Misschien eens over de grens kijken?
Er zijn denk ik weinig tot geen serieuze voetballanden waarbij dit zo voor komt.
Ik bedoel het structureel weigeren van uit-publiek bij wedstrijden tussen 2 clubs.
Zie het al gebeuren bij Real-Barça of United tegen Liverpool.
Dat zou men nooit pikken.
Kan alleen in NL zoiets.
Belachelijk. Vorm van competitie vervalsing ook nog eens.
Vind ik leuk
Sonneillon +850
dinsdag 19 februari 2019 om 10:59
Weten ze in Amsterdam dat Feyeno ord een paar jaar terug uit tegen Ajax moest voor de beker?? waar waren toen de uitkaarten voor Feyenoorders als ze zich er nu ineens druk om maken? Begin van dit jaar hoorde ik ze niet, en pas nadat de klassieker in de arena was geweest, begonnen ze ineens fel over uitkaarten....
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
dinsdag 19 februari 2019 om 11:08
Dat zat nog binnen de periode hé. Daarbij is het jouw soort wat elke vorm van overleg tegenhoudt. Wanneer het aan Amsterdam (en Ajax) had gelegen, hadden er dit seizoen uitsupporters aanwezig geweest. Maar Feyenoord vond het verdienmodel te klein. Tja...
Vind ik leuk
Sonneillon +850
dinsdag 19 februari 2019 om 15:01
Ik bedoel dat het slimmer was geweest als Ajax uitkaarten had aangeboden voor de klassieker in de arena om zo druk uit te oefenen op Feyenoord. Beide clubs hebben wél positieve aanknopingspunten nodig en zolang je spreekt van ‘jouw soort’ ‘010’ ‘020’ etc. zijn de onderhandelingen nog heel ver weg...
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:10
heb je het er over de paar jaar terug toen de supporters van Feyenoord naar het bestuur van Feyenoord gingen met getrokken pistolen en het bestuur en de politie!!! o ja dat Herringen ik me nog !
Vind ik leuk
Sonneillon +850
dinsdag 19 februari 2019 om 15:06
Supporters met getrokken pistolen? Dat was de politie en als je het werkelijke verhaal van de maasgebouw rellen wil weten: het bestuur had een deel van de supporters meer inspraak beloofd binnen Feyenoord als zij 1 miljoen euro zouden inzamelen (miljoen van het legioen) tot die tijd hield de harde kern alle rotzooi buiten van randgroeperingen, toen het miljoen snel verzameld was en overhandigd, hield het bestuur zich niet aan de afspraak, waarna de supporters zich belazerd voelden
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:25
Niet eens reageren op die Ajaxkampioen 2013 joh! Wat die gast allemaal voor domme verbale prut eruit gooit. Ik schat hem op 11 jaar met een behoorlijke vorm van dyslexie of beperkte vermogens.
Vind ik leuk
Speedy +350
dinsdag 19 februari 2019 om 11:02
Geen uitsupporters? Dan ook geen thuis-supporters! Anders deze ronde over 2 wedstrijden laten spelen zodat beide ploegen een gelijke kans krijgen
Vind ik leuk
yarakid +15
dinsdag 19 februari 2019 om 11:12
ze hebben al eens 2 wedstrijden gespeeld wat ook belachelijk was omdat het zo beter zou zijn voor het imago van de supporters maar laat het wel wezen voetbal wordt tegenwoordig kapot gemaakt door het grote geld en de burgemeester die bepalen of er wel of geen supporters aanwezig zijn dus laat gewoon supporters toe van beide clubs
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:17
Absoluut niet het juiste moment om dit te doen! Het is op een doordeweekse dag, avond wedstrijd.. veel werk verkeer etc etc.. spits met treinreizen en verkeer!! Overigens vind ik dat er geen juist moment is, lekker nooit meer doen.. verpesten het toch elke keer weer
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:18]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:05
pressies lekker nooit meer de beker in Rotterdam spelen wand ze kunnen het niet aan in Rotterdam nooit meer!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:11
Heb je het over de wand waar al jaren geen prijzen meer hangen??
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:26
Niet eens reageren op die Ajaxkampioen 2013 joh! Wat die gast allemaal voor domme verbale prut eruit gooit. Ik schat hem op 11 jaar met een behoorlijke vorm van dyslexie of beperkte vermogens.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 08:50
Ik moet de mensen nog leren kennen hahaha. bedankt Lastig_mannetje!!
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 15:54
Graag gedaan!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:18
We weten toch dat de KNVB een vies spel speelt elke wedstrijd in de beker van fyenoord word thuis gespeeld wel vreemd he
Maar de wraak van Ajax zal zoet zijn !!!!
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
dinsdag 19 februari 2019 om 11:24
Ik denk dat het hun een rotzorg zal zijn over hoe deze doelpunten tot stand kwamen, ze tellen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:25
Laat ze maar komen hoor. Een klassieker met uit-fans is 100 maal mooier.

Vanaf volgend jaar gewoon supporters.
Vind ik leuk
Mjblinker +883
dinsdag 19 februari 2019 om 11:32
Het is belachelijk dat de samenleving moet opdraaien voor extra kosten voor het netjes laten verlopen van een voetbalwedstrijd. Verhaal dus alle extra kosten vd politie en andere maatregelen gewoon op de uitsupporters die komen. Na verloop van tijd kunnen de kosten omlaag indien men zich steeds netjes gedragen heeft en daardoor de beveiliging kan worden verminderd. Indien men blijft aanklooien dan worden de kaartjes steeds duurderem staan er op het laatst nog slechts een stuk of vijf doorgesnoven randdebielen in het uitvak; dat wordt dan een vermaak op zich. Het lijkt me logischer dat ajax, fey en de knvb voor aanvang vd competitie en het bekertoernooi met elkaar afspreken hoe ze het gaan doen met/zonder uitsupporters en niet halverwege het seizoen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:02
laat Ajax en Feyenoord allen schaden betalen !! half half! hoop dat het dan 50.000.000. is 25 miljoen voor Ajax! en( Feyenoord 25 miljoen en dan is Feyenoord failliet en is alles op gelost)
Vind ik leuk
Mjblinker +883
dinsdag 19 februari 2019 om 15:46
Haha, not sure wat je bedoelt met “alle schade” maar we leven in een steeds linkser wordend land en daarbij past goed dat de bijdrage wordt geheven naar draagkracht dus dan mag ajax 49mln betalen in jouw voorbeeld. Overigens is het geld van ajax ook al snel weer op als je het zo over de balk blijft smijten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:43
De KNVB heeft lak aan de belangen van Supporters en is een buitengewone bureaucratisch bedrijf en heeft geen enkele voor betaalde bezoekers! Zij zitten op het ereterras met een steeds bijgevulde glas champagne!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:47
gaan ze nu huilen bang voor de kuip, nou dat gaat het niet worden er komen geen pannekoeken in het stadion. aboutaled is een bange poeperd die zomaar troep loopt te schreeuwen. want hij weet zelf dat het niet haalbaar is.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:48
Knvb maffia
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:49
Ze hebben een goed punt. Aan de andere kant stond in het AD een interview met een KNVB bobo die letterlijk zei niet te hopen op een finale Fey- Ajax want dat zou tot veel problemen leiden en tot rellen. En wat denk je dat er gebeurde ? Juist ja uit de koker kwam Fey- Ajax als halve finale ! Men heeft de mond vol over UEFA maffia maar de KNVB is minstens net zo maffioos achting !
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 14:45]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:56
kan niet missen dat er een Feyenoord bestuurder in de KNVB bestuur zit. 1 en 1 = 2! daarom ook die valse loting op tv!
Vind ik leuk
B3v3r +802
dinsdag 19 februari 2019 om 11:49
Gewoon uitsupporters naar de Kuip sturen, 1 waarschuwing als politie en burgermeester afgeven.
Gaat het mis door vernielingen of geweld dan nooit meer uitsupporters, weet iedereen waar hij aan toe is en heb je in de toekomst geen discussies meer
Vind ik leuk
Kaar +3000
dinsdag 19 februari 2019 om 11:53
Kansloze actie, gaat gewoon niet gebeuren.
‘De bond heeft zich te makkelijk achter het besluit van de burgemeester geschaard’. Onzin, de burgemeester bepaalt dus de bond kan niet anders.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:56]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:12
Het slaat ook allemaal nergens op.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:52
slaat wel ergens op dat Rotterdam de wedstrijd niet kan organiseren in Rotterdam dus volgend jaar geen finalen meer in Rotterdam !!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:24
De burgemeester van Rotterdam heeft een grote blunder gemaakt door te zeggen dat supporters Ajax wel tijdens de finale welkom waren. Hier gaat hij behoorlijk de mist in. Knvb zal deze uitspraak mee moeten nemen in hun beslissing. Dat is wel zo fair.
Vind ik leuk
Nbl +822
dinsdag 19 februari 2019 om 12:29
En terecht anders op neutraal terrein spelen. KNVB haha loting was ook zo voorspelbaar wilden Ajax Feyenoord zeker niet in de finale een vies voor spelletje dat ze die beker in hun reet stoppen ik zou hem boycotten gewoon a elftal laten spelen
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:50
ja zou je net zien dat het a team van Ajax wint van feyenooid!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:47
Dit klopt want op de dag dat er geloot werd had de KNVB al door laten schemeren dat een finale Fey- Ajax ongewenst was.
Vind ik leuk
renemar +764
dinsdag 19 februari 2019 om 12:34
Terecht. En als we toch niet mogen gaan dat het "uitvak" leeg laten.
Vind ik leuk
plein19 +3100
dinsdag 19 februari 2019 om 12:35
Geen supporters, geen directie, geen spelers, geen blessures. Totaal onbelangrijke beker boycotten. Zeker als er geen supporters naartoe mogen
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:10
Zou mooi zijn als ze dat zouden doen,dan geef je een duidelijk statement.Maar gaat helaas niet gebeuren,al zou het stiekem wel moeten.
Vind ik leuk
plein19 +3100
dinsdag 19 februari 2019 om 15:21
Zonder supporters moet in ieder geval niemand van de directie er naartoe gaan.
Vind ik leuk
Importbrabo +2206
dinsdag 19 februari 2019 om 12:49
Als het mogelijk is met die politie inzet, dan laat je Ajax die toch betalen? Ik vind niet dat Rotterdam moet betalen voor het risico dat de Ajax supporters met zich meenemen. Ik pleit hiermee de Feyenoord supporters niet heilig, maar die horen nou eenmaal thuis in R'dam. Ajax supporters willen naar De Kuip, mogen ze ook betalen voor eigen veiligheid.

Het is nog nooit zo simpel geweest.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:48
ik stel voor dat Rotterdam geen beker en interlands meer speelt in Rotterdam ! interlands zin ook Feyenoords en Ajax supporters bij elkaar dus daarom ook geen interlands meer in Rotterdam . en overigens feynooid-ajax beker 0-8!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:34
Echt een mooi en hoogstaand stukje tekst, Ajaxkampioen 2013!!!
Vind ik leuk
Romo +1378
dinsdag 19 februari 2019 om 12:58
Geen Feyenoord supporters in Amsterdam, dan ook niet andersom.

Trouwens gewoon zonder uitpubliek laten
Helaas gaat het niet samen, zorgt alleen maar voor ellende
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:02
Kansloos.
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
dinsdag 19 februari 2019 om 13:02
Beter voorkomen dan genezen...
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:42
beter nooit meer beker en interlands meer in de kuip in Rotterdam spelen en in een anderen stad spelen dan in Rotterdam!
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
dinsdag 19 februari 2019 om 14:25
Welke andere stad?

Mooiste atmosfeer is toch echt wel in de kuip.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 14:25]
Vind ik leuk
Nbl +822
dinsdag 19 februari 2019 om 15:00
Nou tegenwoordig niet meer ook alleen maar twee wedstrijden per jaar rest van het seizoen hangt daar ook een grafstemming
Vind ik leuk
Ikkuh +1960
dinsdag 19 februari 2019 om 13:07
Tja overal rotzooi trappen en dan janken dat je nergens meer welkom bent, typisch Ajax gedrag, wij zijn Ajax wij zijn de schijnheiligste.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:39
Rotterdam en Feyenoord als je de wedstrijd niet kan organiseren geef hem dan terug aan de KNVB!!! dus geen beker of interlands meer in Rotterdam!
Vind ik leuk
Ikkuh +1960
dinsdag 19 februari 2019 om 14:20
Ze kunnen hem prima organiseren maar zonder jullie, waarom zou Rotterdam gestraft moeten worden voor het feit dat jullie je overal schandalig lopen te gedragen.

Best moeilijk hé, je eigen verantwoording nemen ipv altijd met dat vingertje naar een ander te wijze?

En, kom je Zondag ook demonstreren op het Malieveld?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 14:41]
Vind ik leuk
sjakieeee +14
dinsdag 19 februari 2019 om 13:33
das mooi!
nu nog in beroep tegen de
afgekeurde goal van tagliafico!!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:36
gewoon zonder publiek spelen deze beker wedstrijd nu is het beker vervalsing om dat het publiek van Ajax niet toe gelaten word of geef Ajax een doelpunt voor sprong op Feyenoord! ha ha
Vind ik leuk
Dirk Zaal +223
dinsdag 19 februari 2019 om 13:46
waarom kan wel excelsior-feyenoord
sparta feyenoord
in de stad
feyenoord- ajaks
door media op gefokt
kunnen we nog wel wat vieren in nederland zonder rotzooi te trappen
4mei
5 mei
konings dag
sinterkllaas?
allemaal ned.festen die op geschrikt worden. door mensen die niks te doen hebben
voorstel
eind april tot 1e week mei
iedereen vrij.
dag v arbeid
dat gelul
arbeidersxwerken
ambtenaren vrij
en het is dag van de aebeid
4 mei doden herd enking
en bevrijding dag moeten gewoon gevierd worden dabk zij deze mensen leven wijbin vrijheid
2e piksterdag zoals vroeger de beker finale
dan is competitie ook af gelopen
pasen dat is commercieel
kerst comer cieel
sinterklaas is een feest voor hong en oud
vier die zoals het hoort
geen gelul blank en zwart
elk land heeft een history van goed en kwaad
god bestaat niet??
dat zijn we zelf
de mens heeft zich zelf zo ontwikkeld
dieren hebben vianden
onze vijjand is de mens zelf
dat blijkt met alles. we gunnen elkaar niks
macht, hebzucht,egoisme, geloof,
dit alles die onze mooie aarde (planeet)verkracht
klimaat verandering
is nooitanders geweest
z
sorry
dat ik afdwaal
maar kpmt op neer
we gunnen elkaar niks
jammer en vervelend
want we kunnenhet zo goed hebben met
elkaar
honger
waarom??
elk land heeft z,n rijk dom en grondstof
om van te leven
maar wat ik al zij
matcht en egoisme.
het hebben naar méér
DIRK uit arnhem




Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:04
Waarom elkaar afzeiken ipv reageren op het artikel?! Als je supporters bij de bekerfinale wel kunt verantwoorden waarom dan niet bij reguliere wedstrijden en halve finale? Ze hadden dit jaar kunnen aangrijpen als testseizoen... Gaat het weer fout, dan 10jaar geen uitsupporters... Al had de kneuzen ond hier moeten zeggen: neutraal terrein en van beide clubs 10000 kaarten meer niet... Of zonder publiek... Maar dat kost kneuzen ond nog meer geld
Vind ik leuk
DeNeutrale +209
dinsdag 19 februari 2019 om 14:06
Ajax supporters zijn k#t supporters. Wil je niet in je stadion hebben. Rijden naar Den Haag om het gebouw van de ADO-fans in de fik te steken!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:27
Een mooie testcase is aanstaande zondag al. Er gaan 250 Ajax supporters in Den Haag (!) demonstreren omdat burgemeester Krikke geen Ajax supporters wil bij ADO-Ajax. Dat gaan ze doen tijdens de wedstrijd van ADO die om 12.15 uur begint. Dat is toch vragen om problemen?
Vind ik leuk
Ikkuh +1960
dinsdag 19 februari 2019 om 14:42
Ik ken er genoeg die nu al lopen te schuimbekken bij het idee alleen al
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:35
Supporters die weer bij uitwedstrijden willen zijn van Feyenoord of Ajax weten hopelijk nog wel wat er ooit in Beverwijk in de weilanden heeft plaatsgevonden? De dood van Picornie was ook de schuld van de Ajax supporters.Mensonterend wat daar is gebeurd. Daarom ...... nooit meer Feyenoord supporters in de Arena en nooit meer Ajax supporters in de Kuip.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:49
En terecht, het verleden heeft meermaals uitgewezen dat dit niet kan omdat beide supporters groepen er niet mee om kunnen gaan dat er 22 mannen achter een bal aan rennen.
Vind ik leuk
Nummer 23 +67
dinsdag 19 februari 2019 om 15:08
Precies! Wie herinnert zich nog de dood van een 'supporter' vader tussen 020 en 010 hooligans? Gevolg de leider dood gestoken en de dader op beeld nooit gevonden. Je bent gestoord als je jezelf dan supporter noemt.
Vind ik leuk
broedkip +2206
dinsdag 19 februari 2019 om 14:49
Hoe moet het nu in de finale tegen AZ want die spelen thuis???
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:03
Kwartfinales en halve finales in 2 duels uitvechten. 1x thuis en 1x uit.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
dinsdag 19 februari 2019 om 15:05
Wellicht kunnen ze bij het binnenkomen van de stadions eerst eens beter gaan controleren op wat er wil en niet naar binnen komt of mag komen. Een neefje van mij staat bij thuiswedstrijden van Feijenoord als beveiliger om te fouilleren. Die jongen is 18 jaar en op het moment dat er 20 man op hem afkomt en ze kijken wat boos stapt hij opzij. Zo blijft er rotzooi het stadion binnenkomen. Ik neem aan dat dit bij andere stadions ook zo gaat
Vind ik leuk
Nummer 23 +67
dinsdag 19 februari 2019 om 15:06
Tsja, als de zichzelf noemde supporters zich niet in bedwang kunnen houden, dan moeten ze op de' blaren' zitten. De inzet van politie en andere hulpdiensten kost de samenleving jaarlijks miljoenen euro's
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 15:20]
Vind ik leuk
Sonneillon +850
dinsdag 19 februari 2019 om 15:11
Als je alleen hier op de website al reacties leest op elkaar is het toch niet vreemd dat ze geen fans van elkaar in de stadions laten ?
Vind ik leuk
Nummer 23 +67
dinsdag 19 februari 2019 om 15:19
Eigenlijk een vreemde zaak. Als het NL elftal speelt dan zijn er alleen supporter, oud en jong, man en vrouw die gewoin bij elkaar kunnen zitten en genieten ( of niet) van de wedstrijd. Tussen 020 en 010 is er altijd wat. Wat is de reden? Besturen , trainers, voetballers, worden ' gegijzeld' door hun eigen suporters, bedreigd tot bij het eigen huis. Dus nu niet janken Ajax bestuur maar toon s ballen naar jullie eigen supporters en stel gewoon keiharde eisen. Anders opzouten, melden en registreren. Soms zie ik heelden van hooligans met schuim op de mond, uitpuilende ogen, dronken zijn, ontbloot bovenlijf terwijl het vriest, vuurwerk in het eigen vak gooien, enzovoort enzovoort. Vowtbal lijken en genieten voor de rustige supporter wordt gewoon niet meer leuk. Buiten het stadion: paarden, politie in burger, container afzettingen, supporters bus begeleiding. Man oh man wat kost dat elk seizoen een vermogen dat de samenleving moet ophoesten.
Vind ik leuk
Retweet +739
dinsdag 19 februari 2019 om 15:34
Laat maar komen naar Rotterdam....als het mis gaat dan is het meteen klaar voor de komende 25 jaar... Wel hypocriet. Toen Feyenoord naar Amsterdam kwam hoorde je ze niet...nu het in hun voordeel is is het huilie huilie...
Maar ach, de Amsterdammers hebben ook zo'n goede naam....
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:40
En dan weer het veld met voorwerk kapot maaken net als in de finale tegen Zwolle. Nee hoor geen ajax supporters in de kuip
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:56
Ja Hoor en daar is Ajax weer.
Jarenlang vonden ze het wel goed en lekker in hun voordeel om geen uitsupporters van Feyenoord in de arena te hebben , maar nu willen ze wel in de kuip zijn bij de beker.
Is Ajax soms vergeten dat in 2010 ze ook al ten onrechte voordeel kregen van de knvb om de beker opeens over twee wedstrijden te spelen.
Omdat het Ajax is moeten we maar de regeltjes veranderen .
Nu proberen ze dus op deze manier de boel te chanteren.
AJAX is toch de beste ?
Of niet ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:58
gewoon ronduit belachelijk dat er bij dit soort wedstrijden geen uit supporters mogen zijn, speel dan maar in een leeg stadion is voor een bekerwedstrijd in elk geval eerlijker.

Van de andere kant had ajax en Amsterdam dit jaar het voortouw kunnen nemen door bij de eerste ontmoeting Feijenoord supporters toe te laten in die grote ufo met dak. Dit hebben ze ook niet gedaan en tja de eerste club die thuis speelt tijdens de competitie moet toch het voortouw nemen.

Wellicht is het tijdens de supercup, wanneer de landskampioen in Amsterdam tegen de Rotterdamse bekerwinnaar speelt, een goed moment om te starten.........
Vind ik leuk
B H +294
dinsdag 19 februari 2019 om 15:59
Niet in Amsterdam, niet in Rotterdam. Houden zo
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:42
Voorkom dit verhaal over Feijenoord - Ajax en speel halve finales met een uit en thuiswedstrijd.
De finale weer een wedstrijd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:52
15 seizoenen al geen zege meer in Adam🤔 10-0 in eindhoven? 1-4 vorig seizoen in eigen kuip verdronken en zo kan ik nog wel even doorgaan als je wilt. 🤔
Vind ik leuk
Dharmpie +1023
dinsdag 19 februari 2019 om 23:39
Nieuwe ronde nieuwe kansen. Het zogenaamd protesteren voor deze wedstrijd is meer voor de “buhne” dan dat het reeel is. Als er ooit weer supporters worden toegelaten dan moet dit voor de 1 ste wedstrijd van een seizoen bepaald worden. Zo kun je het eerlijkst zijn naar beide kampen. Tijdens het seizoen dingen gaan “eisen” is een kansloze aktie. Immers mocht het tussentijds toegestaan worden om supporters te ontvangen dan doe je bijna altijd de andere supportersgroep tekort. Dit zal nog meer wrijvingen en gedoe met zich meenemen. Wat mij betreft mag het zo blijven, zolang hersenloze supporters elkaar het leven zuur maken kun je beter de boel gescheiden houden. Bespaard een hoop geld en ellende.
Vind ik leuk
Gilze +1106
woensdag 20 februari 2019 om 10:52
Ben Ajax supporter maar het is gewoon klaar
Er zijn teveel dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen
Ze hebben t zelf verpest
Feyenoord heeft ook geen schatjes
ADO had ook altijd een reputatie
Gewoon nooit meer doen
Kost de maatschappij veel te veel
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws