De Gelderlander oppert 'topkandidaten' bij De Graafschap: Kraay, Jans, Verbeek

De Gelderlander oppert 'topkandidaten' bij De Graafschap: Kraay, Jans, Verbeek

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 08:07wo 13-03-2019 om 08:07

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 08:10wo 13-03-2019 om 08:10

Hans Kraay, Gertjan Verbeek, Peter Hyballa: het zijn in de ogen van De Gelderlander een voor een opties om bij De Graafschap opvolger te worden van Henk de Jong. In totaal schuift het regionale dagblad vijf 'topkandidaten' naar voren. 

Peter Hofstede, technisch manager op De Vijverberg, liet aan De Gelderlander weten dat de club iemand zoekt 'die als boegbeeld positiviteit uitstraalt'. Het regionale medium denkt dat die rol op het lijf is geschreven van onder meer Kraay. De analist en presentator van FOX Sports was eerder succesvol trainer van diverse amateurclubs. Ook heeft hij als speler een verleden bij De Superboeren. 

Naast Kraay zouden in de ogen van De Gelderlander ook Verbeek, Hyballa, Ron Jans en Darije Kalezic geschikt zijn voor de functie. Laatstgenoemde was in het verleden al eens trainer van De Graafschap. Verbeek en Hyballa hebben momenteel geen club. Kalezic ligt nog tot de zomer vast bij het Indonesische PSM Makassar en Jans neemt binnenkort afscheid van FC Groningen, waar hij nu nog actief is als technisch manager. 

De Graafschap-trainer Henk de Jong maakte maandag bekend dat hij afscheid neemt. Inmiddels zou SC Cambuur een lijntje hebben uitgeworpen naar de Fries.

Poll

Wie vind jij de meest geschikte kandidaat?

(1376 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 13 maart 2019 om 08:10
geen Hans!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 13 maart 2019 om 08:18
Wel Hans!!!!!!

Dan is hij eindelijk weg bij Fox met die irritante interviews.
Vind ik leuk
rexxo +11575
woensdag 13 maart 2019 om 08:22
Het liefst wil Hans een functie bij zijn favoriete club, maar die hebben al genoeg problemen, dat wil je ze niet aandoen.

Hans past prima in een setting zoals Bananasplit o.i.d voor serieuze televisie is hij niet geschikt.
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 13 maart 2019 om 08:31
In deze ben ik heel egoïstisch en maakt het mij even geen zak uit wat hij zijn favoriete club aandoet. ;)
Vind ik leuk
rexxo +11575
woensdag 13 maart 2019 om 08:32
😄 Sadist
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 13 maart 2019 om 08:36
Nee, dat zou ik zijn als ik wilde dat hij die club wat aandeed. 😜

Nu ben ik slechts een egoïst.
Vind ik leuk
rexxo +11575
woensdag 13 maart 2019 om 08:37
Valt ook wat voor te zeggen en nogmaals ze hebben het al moeilijk genoeg.
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 13 maart 2019 om 08:50
Hopelijk houdt De Jong ze in de eredivisie.

Daarna zijn ze vogelvrij. 😉
Vind ik leuk
Cookee +12692
woensdag 13 maart 2019 om 17:59
FOX heeft een prima programma op vrijdag en Hans laat zien dat hij op de hoogte is.
Maar ik denk dat hij meer verdient bij FOX dan als trainer.
De Waddeneilanden zochten ook een trainer, had ie ook geen zin in.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5420
woensdag 13 maart 2019 om 08:37
Kunnen die interviewers bij Fox niet allemaal trainer worden van een club dan?
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 13 maart 2019 om 08:40
Zou wel lekker zijn hoor, zeker als ze ook commentator Leo Driessen meenemen.

Maar Hansie spant de kroon, al jaagt Van Gangelen daar nadrukkelijk op.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5420
woensdag 13 maart 2019 om 08:45
Die Van Gangelen moet blij zijn dat Pelle naar Southampton vertrok. Die had hem nog een keer vermoord en dan was vrijspraak op zijn plaats geweest.
Wat een bloedzuiger is dat.
Gelukkig kijk ik Fox via streams want kan het uiteraard niet legaal krijgen waar ik zit. Die streams stoppen vrijwel altijd meteen na het laatste fluitsignaal dus kan van Gangelen zelfs niet per ongeluk op mijn tv komen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 08:56]
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 13 maart 2019 om 08:52
Die feature zou een normaal abonnement ook moet hebben.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5420
woensdag 13 maart 2019 om 08:55
Geen timer op je tv? :D
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 13 maart 2019 om 09:08
Dat is gevaarlijk, want dan mis je soms de laatste minuut van de extra tijd.

Als ik dat zou gebruiken had PSV in mijn beleving nooit zoveel punten gehad. ;)
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5420
woensdag 13 maart 2019 om 09:19
Paar minuutjes extra er bij programmeren. Je hebt toch eerst reclame voordat die vervelia's met hun murf in beeld komen?

Streams op bet365 zijn helemaal fantastisch. Dat is ook gewoon de fox utizending maar zonder commentaar en in de rust een statisch beeld waarin staat dat het rust is.

Sky duitsland doet het goed met de CL groepswedstrijden. Zenden alles uit maar alleen de Duitse ploegen met commentaar. Alle andere potten kan je kijken maar je hoort niemand 90 minuten lang vertellen wat je zelf ook wel ziet.
Ik hoef niet te weten dat de kat van de buurvrouw van de zus van de rechtsback die 3 jaar gelden vertrokken is ziek is.

Vind ik leuk
Cookee +12692
woensdag 13 maart 2019 om 18:02
Dan had je straks op het Museumplein gestaan in je eentje en heel verbaast gekeken.
Nu sta je er straks met heel velen.
Vind ik leuk
Pancev +1084
woensdag 13 maart 2019 om 12:28
Geen haan (zelfs Arie niet) die er naar Kraayt.
Vind ik leuk
Eimersweide +9218
woensdag 13 maart 2019 om 08:13
Verbeek past wel bij die club. Moeten ze zich wel handhaven want ik denk niet dat GertJan in de KKD wil werken.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:13
Dan zou ik zeker voor Ron Jans gaan!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2120
woensdag 13 maart 2019 om 08:15
Keuze nummer 1 indd.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
woensdag 13 maart 2019 om 08:33
Idd, dat zou echt een goede zet zijn.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2120
woensdag 13 maart 2019 om 08:14
Dan hoop ik niet dat ze verbeek kiezen.. dan wordt het het linker rijtje in de KKD mochten ze degraderen.. zo niet degraderen ze volgend jaar wel met hem aan het roer.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:53
Bovenaan het rijtje in de kkd zou gewoon een goede prestatie zijn mocht de graafschap degraderen.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2120
woensdag 13 maart 2019 om 08:56
Met verbeek aan het roer zou dat een wonder zijn. Normaal gesproken zal dat geen probleem moeten zijn indd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:16
Dat denk ik ook
Vind ik leuk
HanV +5472
woensdag 13 maart 2019 om 09:00
Het linkerrijtje zeker.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:17
hyballa zit bij DAC in Slowakije.
Vind ik leuk
Voetballert +1315
woensdag 13 maart 2019 om 08:21
Doet het goed daar!
Vind ik leuk
Vak-DD +12419
woensdag 13 maart 2019 om 08:32
Kraay moeten ze niet nemen, een omhoog gevallen blaaskaak die er niks van kan.
Vind ik leuk
Smithsonian +43287
woensdag 13 maart 2019 om 08:34
Zou voor jans of Kalezic gaan.
Vind ik leuk
Eimersweide +9218
woensdag 13 maart 2019 om 08:48
Wel 2 totaal andere types. Ik vind persoonlijk Ron Jans totaal niet bij de achterhoekse mentaliteit passen. In de achterhoek houden ze namelijk van eerlijke, recht door zee mensen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:05
Hans Kraay.. Woehahahahaa
Vind ik leuk
Roodbergen +9826
woensdag 13 maart 2019 om 09:39
Jans lijkt meest geschikt!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:23
Lijkt mij ook. Heeft de nodige ervaring als TD dus kan ook op dat gebied goed beleid uitzetten. Daarnaast denk ik dat hij goed met een jonge groep spelers kan werken en het zit er dik in dat we volgend seizoen een jonge selectie hebben, zeker als we zouden degraderen.
Vind ik leuk
Roodbergen +9826
woensdag 13 maart 2019 om 15:14
Degraderen? Nee joh 😉
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:52
Wi-j gaon nooit meer d’r uut!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:55
Moppersmurf Verbeek linkt me de minst geschikte... om in de kelder van de ed te ballen...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:56
Jaren geleden vlakbij Hansie gewoond. In het dagelijks leven een heel normale en toffe gast. Heeft echt wel verstand van voetbal en Was bij FC Lienden echt goed bezig. Hij word door iedereen altijd afgezeken met name door Derksen in mijn ogen niet terrecht. Hij word vaak neergezet als n clown maar hij zit nu eenmaal vol emotie en soms heeft die emotie de overhand boven verstand. Als hij DE trainer word van de superboeren ( waar hans echt wel past) gaat hij de voetbalkenners en analisten verbazen.


Go Hans
Vind ik leuk
Donnygo +4940
woensdag 13 maart 2019 om 10:25
voorkeur

1 Kraay
2 Kalazic
3 Hyballa
4 Verbeek
5 Jans
Vind ik leuk
Ruud1987 +5932
woensdag 13 maart 2019 om 11:13
Zou Kraay wel eens in de eredivisie willen zien, of kk divisie ook leuk.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:30
Ik zou kraay best wel eens bij een bvo willen zien.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:31
Trouwens onbegrijpelijk dat Verbeek nog op lijstjes voorkomt.
Vind ik leuk
Jan ref +1638
woensdag 13 maart 2019 om 15:11
In een edere topic was er sprake van Pusic van FC Twente maar die topic is weg gehaald terwijl er al een gesprek is geweest tussen de Graafschap en Pusic
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:56
Koppeltje Darrije en Jan Vreman geen optie, hebben geloof ik in het verleden ook samengewerkt naar tevredenheid en Jan staat toch op de loonlijst.
Vind ik leuk
Cookee +12692
woensdag 13 maart 2019 om 18:03
Die foto lijkt op de vrouwelijke bondscoach van Duitsland.

Je weet wel die vrouw die altijd met jasjes gooit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws