Newcastle-fan: 'Dat  De Jong het nu wél goed doet, wekt verbazing bij iedereen'

Newcastle-fan: 'Dat De Jong het nu wél goed doet, wekt verbazing bij iedereen'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 09:30do 21-03-2019 om 09:30

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 13:58do 21-03-2019 om 13:58

Het tijdelijke avontuur van Luuk de Jong bij Newcastle United in 2014 werd een groot debacle. Het verbaast Newcastle-supporter Jonathan Drape-Comyon dan ook dat De Jong nu al jaren aan de lopende band scoort in de Eredivisie. 

De Brit was tijdens de periode van De Jong op St. James' Park namelijk totáál niet onder de indruk van de targetman, vertelt hij in gesprek met ELF Voetbal Magazine. "Hij kwam in een ploeg die het moeilijk had. De supporters van Newcastle zijn snel kritisch op een spits die niet scoort. De Jong scoorde bij ons nooit", aldus Drape-Comyon.

"Bij Borussia Mönchengladbach (de club die hem verhuurde, red.) had hij ook niet gescoord, dus speelde hij een heel seizoen zonder doelpunten, dat is verbijsterend. Dat hij ze bij PSV nu wel maakt wekt de verbazing van iedereen in Newcastle. Zonder al te hard te oordelen, hij kwam gewoon overal tekort: fysiek, technisch, hij paste niet helemaal in het systeem. Hij was niet sterk, had geen snelheid en kon van de bank ook niks brengen. He didn't do anything."

De Jong (28) was dit seizoen goed voor 21 treffers in 26 competitieduels. Namens Newcastle scoorde de Oranje-international welgeteld nul keer in twaalf optredens. 

Poll

Moet De Jong het nog een keer proberen over de grens?

(3102 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 21 maart 2019 om 09:42
Matige spits past bij een matige club die Europees niks presteert
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 09:42]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:43
Als hij matig is, stelt het bij Ajax voorin al helemaal niks voor. Staat toch bovenaan het doelpunten-lijstje. (;
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:50
bij Ajax is iedereen spits als het gaat om scoren ..
Hoe je t nou hint of keert

ajax de favoriet en word kampioen
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 10:05]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:55
Misschien moeten ze bij Ajax dan wat meer spitsen kopen? Anders hadden ze wel 1e gestaan.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:14
Tadic maakt als buitenspeler net zoveel goals als het meisje de Jong.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
donderdag 21 maart 2019 om 14:04
nee joh, met je gekleurde bril. Kap allemaal nou eens om meteen de discussie tussen ajax en psv op te starten. Die ajaxtreble2019 moeten ze meteen kicken van VP.

Maar even on-topic. De Jong is een speler waar je je speelstijl op aan moet passen.
Dat Newcastle dat destijds niet deed is ook dom voor Newcastle.
In England hoef je nog niet eens zo technisch te zijn om te scoren. Kijk naar Locadia, die scoort daar ook af en toe.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 14:06]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:08
Ik maak van Luuk gehakt, Tadic scoort net zoveel als linksbuiten dus mag je gerust dat vergelijk met de Jong aanhalen.

Locadia, tsja nog zo'n Emmen talent.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
donderdag 21 maart 2019 om 14:36
huh? Dus een spits vergelijk je met een linksbuiten en dat vind je logisch? Daarnaast staat hij lang niet altijd linksbuiten, ja op papier misschien.
Maar er is hier niemand die zegt dat Tadic slechter zou zijn dan De Jong. Alleen degene die altijd maar vergelijkingen moeten maken ipv op een topic te reageren beginnen hier weer eens over.

Vind ik leuk
Metal +3479
donderdag 21 maart 2019 om 16:34
Ach vergelijken om je je gelijk te halen. Het is elke x hetzelfde met supporters van PSV, Feyenoord en Ajax. Het is toch logisch dat spelers van PSV en Ajax bovenaan staan in de topscorerslijst. Ze zijn het meest dominant, creeren de meeste kansen, scoren het meest. Toch alleen maar leuk. Goals daar gaat het toch om.
En of je nu als buitenspeler (Lozano, Bergwijn, Tadic, Neres) of als spits (Dolberg, Huntelaar, L.de Jong) ze erin legt, lekker belangrijk.
Waarom altijd die strijd dat de speler van mijn cluppie is beter omdat...pff. Kleutergedrag
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:46
Helemaal mee eens, ik denk dat het met gebrek aan IQ te maken heeft. Dat de drang zo groot is om ergens bij te horen en je daar mee te kunnen identificeren. Plat gezegd: kijk wij van Ajax hebben de kwartfinale gehaald.

Geeft een persoon het gevoel dat hij iets bereikt heeft in zijn leven, want hij voelt zich onderdeel van een club. En omdat zijn club de beste club is, willen mensen graag de aandacht, het gevoel van er bij horen en het gevoel belangrijk te zijn/er toe doen. Daardoor is het heerlijk voor die mensen om andere clubs af te snauwen, dat ze er niks van kunnen. Daarmee bevestigt iemand zijn gevoel van er toe doen.

Maar eigenlijk is het hartstikke sneu, want die zelfde supporters hebben niks bijgedragen aan de inspanningen die de Ajax spelers hebben geleverd om die kwartfinale te halen. Eigenlijk leven ze daardoor in een eigen bubbel. Een bubbel waarin zij denken dat het allemaal goed is, maar een bubbel die alle realiteit mist. Want omgaan met anderen? Nee die snauwen we lekker af, want WZAWZDB.

"Je samenleving gaat kapot aan domme mensen, niet aan de buitenlanders" - Theo Maassen.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
donderdag 21 maart 2019 om 22:44
Nuff said.....niks aan toe te voegen..... keurig verwoord waarom het hele land juicht dat op de laatste speeldag niet Ajax maar PSV kampioen werd..... hahahaha
Vind ik leuk
Lebowski +713
donderdag 21 maart 2019 om 23:33
..het hele land? Ajax heeft de meeste supporters toch, is laatst nog geverifieerd.
Vind ik leuk
buddha +10756
zaterdag 23 maart 2019 om 09:33
alleen als ze kampioen worden.
Vind ik leuk
Lebowski +713
zaterdag 23 maart 2019 om 10:59
Altijd. Maar als ze kampioen worden komen er wel wat bij inderdaad. Die stappen dan over van schijtbakkenvoetbal met prijzen naar mooi voetbal met prijzen.
Vind ik leuk
buddha +10756
zaterdag 23 maart 2019 om 11:01
dat kan jij nooit weten. zolang hebben ze al geen prijs meer gewonnen ;)
Vind ik leuk
Lebowski +713
zaterdag 23 maart 2019 om 11:36
Oh, dat prijsjesdingetje. Ik kan dat niet weten? Grappig dat je dat zegt!!Heb Ajaxin de Meer, Olympisch Stadion gezien. Met prijzen. Grappenmakertje.
Vind ik leuk
buddha +10756
zaterdag 23 maart 2019 om 13:36
mooi he dat je op you tube alles kan terug vinden ;)
Vind ik leuk
Lebowski +713
zaterdag 23 maart 2019 om 13:58
Ja, zo kom je er makkelijk vanaf he. Ga je Donald Duck nu maar lezen!
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
zaterdag 23 maart 2019 om 13:11
In elk geval in alle voetbalstadions werd er gejuicht....en ja, dat was meer TEGEN Ajax dan voor PSV .....maar daar zitten we helemaal niet mee... hahahaha
Vind ik leuk
Lebowski +713
zaterdag 23 maart 2019 om 13:55
Er valt voor PSV al 14 wedstrijden in de CL niets te juichen. Maar ja, dan sta je dus 40-e. Dan probeer je in ieder geval nog wat te roepen over prijsjes en juichen als het bij de ander tegenzit. Al sinds nov. 2007 geen uitwedstrijd meer gewonnen in de CL. En dan zulke lachwekkende posts. Ik geniet er wel van, van dat zure. 40-e plaats dus. Geniet ervan als Ajax eruit ligt, er huil dan weer als jezelf een zware poule loot.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
zondag 24 maart 2019 om 21:44
Oh.... jullie zijn na 14 jaar ook een keertje door in de CL....knap hoor tegen Benfica winnen in de 91e minuut met een rare klutsbal....tja ook wereldtopper AEK in de poule....knap hoor...hoewel jullie niet zouden winnen van AEK uit zonder die rode kaart...
Slappe hap...Zit Benfica in de kwartfinale? Of AEK? Nee... Tottenham en Barcelona wel hè grapjas.....ja, tegen Madrid was een leuke overwinning... tuurlijk ....maar dat was zonder Ramos...zonder CR7...ja...kijk ff wat jullie speelden tegen Madrid in 2010 en 2011 toen CR7 nog WEL bij Madrid speelde.... daarnaast had jullie 0-3 nooit mogen tellen....door die bal die een halve meter uit was....dus ja..dan had ik het nog moeten zien allemaal.... bovendien...hoe vaak plaatste Ajax zich voor de CL de laatste jaren...ik herinner mij wat voorrondes tegen Rapid Wien, Rostov en Red Bull Salzburg....dus zing maar ff toontje lager voorlopig....
Vind ik leuk
Lebowski +713
zondag 24 maart 2019 om 22:47
40-e.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
zondag 24 maart 2019 om 23:08
Uitgeluld
Vind ik leuk
shilla +29
donderdag 21 maart 2019 om 17:44
zeg dan niks lucht wat je zegt.
Vind ik leuk
Boerrigter +704
donderdag 21 maart 2019 om 09:56
Inderdaad dat noemen we totaalvoetbal hier in amsterdam
Vind ik leuk
Paulhuynh +2047
donderdag 21 maart 2019 om 09:59
Totaal voor plek 2
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:02
Kun je voorstellen als je een fatsoenlijke spits had. Dan had je nu bovenaan gestaan.
Vind ik leuk
ficusje +3184
donderdag 21 maart 2019 om 10:44
Stuur hem maar terug naar engeland,maakt hij geen 1 goal.hij krijgt hier gewoon de ruimte,in engeland is dat wel anders.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:02
Is de Eredivisie Engeland? Nee. Nou dan.
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
donderdag 21 maart 2019 om 11:13
Ach. Tegen Spurs heeft hij toch 2x gescoord. Dichter bij Engeland zijn we dit seizoen niet geweest dacht ik.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1124
donderdag 21 maart 2019 om 10:01
Luuk, 21,Lozano, 15,Bergwijn 12(eerste, nee, enige speler met dubbele cijfers, assist en goals) Pereiro(reserve) 11 goals. Hoeveel heeft die "jonge God" Dolberg er gemaakt? Juist ja.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 21 maart 2019 om 11:20
Tadic 26-19 (8)
Ziyech 22-14 (12) Hoezo enige met dubbele cijfers Bergwijn
Huntelaar 22-10 (1)
Dolberg 20-10 (5)

Het is zo slecht natuurlijk om 1 op 2 te lopen als spits.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 11:32]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:38
Waar haal je deze cijfers vandaan? Ik heb echt overal gezocht en nergens kom ik jouw cijfers tegen. Ziyech heeft ook 10 assists. Jij haalt vast je statistieken van Ajaxprimeur waar Ajax ook bovenaan staat
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 21 maart 2019 om 13:19
Zoek eens verder dan PSVzeikerd.nl dan vind je misschien meer info.

https://www.transfermarkt.com/ajax-amsterdam/leistungsdaten/verein/610/reldata/NL1%262018/plus/1

[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 13:22]
Vind ik leuk
Phoxythebest +1124
donderdag 21 maart 2019 om 11:58
Kan ik beter aan jou vragen, we hadden het over de competitie, daarin heeft alleen Bergwijn dubbele cijfers.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 21 maart 2019 om 13:19
https://www.transfermarkt.com/ajax-amsterdam/leistungsdaten/verein/610/reldata/NL1%262018/plus/1

O nee toch dit zijn eredivisie cijfers, jammer he.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 13:23]
Vind ik leuk
Phoxythebest +1124
donderdag 21 maart 2019 om 14:38
4 maart jl. Bergwijn is met 11 goals en 12 assist de eerste speler dit seizoen die zowel met doelpunten als assist in de dubbele cijfers komt. Dan kan je de lijstjes van Tadic, Zyech enz. erbij halen, maar ik verzin het niet.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 21 maart 2019 om 14:42
Dan blijf jij lekker op 4 maart leven. Ik leef in het nu en dan zijn die statistieken van een Ziyech en Tadic dus wel relevant.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1124
donderdag 21 maart 2019 om 18:56
Na 4 maart hebben jullie tegen Zwolle gespeeld, nipt 2-1,daarna 1-0 verlies tegen AZ. Labyad gaf de assist bij de eerste goal en Noa Lam bij de 2de,dat is wat er na 4 maart gebeurd is. Misschien dat ze op de training er een paar ingeschoten hebben, oooooh, dat bedoel je.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
donderdag 21 maart 2019 om 22:47
Jij bent goed geïnformeerd....keurig.... hahahaha....kan niet stoppen met lachen nu....mijn dag is weer goed door jouw reacties...
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 22:48]
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 10:01
Wij hebben al jaren de beste spitsen in huis, alléén dit seizoen speelt blessure een rol, helaas.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:13
Gevolgd door een buitenspeler van Ajax, ene Tadic.....betere kijken knul!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:44
Des te knapper dat ie elk jaar boven de spits van Ajax eindigt op de topscoorderslijst in de ED .
De Jong is geen topspits , maar ik heb hem op dit moment toch liever als Dolberg en Huntelaar .
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 10:02
Jörgensen en van Persie zijn op dit moment de beste spitsen van de Eredivisie. Jörgensen heeft dit jaar helaas blessures gehad.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:20
Dat weet ik niet , Jörgensen heeft 1 heel goed jaar gehad bij Feyenoord , maar scoorde vorig seizoen ook mar 10 keer en dit seizoen 3 keer .
Jörgensen heeft in heel zijn carriere maar 1 seizoen meer als 20 goals gemaakt , terwijl ie het grootste gedeelte van zijn carriere in Nederland en Denemarken heeft gespeeld .
De Jong doet het al jaren goed bij PSV .
Van Persie vind ik wel geweldig , en zo goed zal de Jong nooit worden .
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
donderdag 21 maart 2019 om 11:14
Klopt. En Van Persie wordt nooit een Messi of Ronaldo. Wat is je punt?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:36
Misschien eens kijken naar de reactie waar ik op reageer ....
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:47
Luuk de Jong al jaren boven de Ajax spitsen? Vergeet je soms dat Luuk de Jong het seizoen 2016-2017 & 2017-2018 in de competitie minder goals scoorde dan Dolberg & Huntelaar.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:11
En dan zwijgt het pannetje al ontkent ie steeds weer dat ie pannetje niet is!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:23
Hey "ajaciedje" heb je al je seizoenkaart van PSV besteld ???
Als Ajax geen prijsje pakt dit jaar loop jij toch over naar PSV ??

En ik weet niet wie pannetje is , maar dat interesseerd me ook niet zo .
Ik weet alleen dat jij een successupportertje uit de provincie bent , die hier altijd stoer over boertjes praat , terwijl ie zelf van het platteland komt .
Vind ik leuk
Florian87 +12558
donderdag 21 maart 2019 om 16:56
Haha :D

Service ik zelf zit met mijn kleine hooligan in vak 120 , het komt wel eens voor dat ik niet kan door mijn werk, en dan gaat mìjn kleine hooligan van 10 gewoon met Jens mee naar de ArenA omdat Jens in het zelfde vak zit en wij Jens al een tijd kennen. Schrijf daarom geen leugens over iemand terwijl je Jens niet eens kent.
Vind ik leuk
Niels92 +39224
donderdag 21 maart 2019 om 19:44
Geen aandacht aangeven, SC is een gefrustreerd figuurtje :)

Weet alles beter, althans dan denkt die stumper :)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 21:40
Die kneus denkt dat ie het weet haha! En maar volhouden dat ie niet voor PSV is... het is gewoon een hypocriet type! 😂😂😂😂
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
donderdag 21 maart 2019 om 11:38
Dat van persie de beste spits van nederland is...dat was de stelling toch? Wat ben jij toch altijd snel op je kleine pikkie getrapt wanneer iemand iets " negatiefs" ( tussen aanhalingstekens omdat t niet eens negatief is , alleen wordt er gezegd dat iwmand anders beter is) gezegd wordt.. jankerd
Vind ik leuk
Phoxythebest +1124
donderdag 21 maart 2019 om 19:12
Niemand kan zich met die 2 meten, v. Persie (topscorer BPL) is ook niet verkeerd, z'n snoekduik op het WK zal altijd legendarisch blijven, ik als Psver heb hem hoog zitten, voorbeeld prof. Men oordeelt altijd zo gemakkelijk, betekent dat dan ook dat 2 aanvoerders van Ajax(Siem en Klaassen) mislukt zijn, was Bergkamp mislukt omdat het bij Inter niet lukte(daarna grote hoogten bij Arsenal). Is Huntelaar bij Real gelukt en bij Milan? Werd daarna ook topscorer in de Bundesliga, maar wel bij Schalke (Europese subtop). Het systeem, de trainer, moment, aanpassingsvermogen enz.bepalen of iemand "slaagt" of niet. Luuk heeft 4 kampioenstitels, PSV heeft in Europa ondermaats gepresteerd maar de coaches plaatsen Luuk wel bij de best koppende spitsen van Europa, bij Psv(een topclub, die sinds de jaren '70 onafgebroken Europees speelt) is hij belangrijk en gewaardeerd, mooie carrière zou ik zeggen en voor het geld hoeft hij het niet te doen.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 14:40
De Jong raakt geen knikker. Hij heeft de vorige seizoenen slechte jaren gedraaid. Hij kan goed koppen en wordt goed bediend. Jörgensen komt weer bij en laat zien dat hij het kan. Vanuit een onmogelijke situatie scoorde hij in jullie stadionnetje, zoiets zou de Jong nooit kunnen doen.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
donderdag 21 maart 2019 om 14:46
Nee, De Jong scoort op Wembley en thuis tegen Tottenham en Barcelona, op het CL niveai moet Jorgensen eerst nog maar eens zien te komen.

De Jong heeft 1 jaar slecht gedraaid, andere seizoenen waren:20, 26, 8, 12 en nu 21 goals.
Dat moet Jorgensen nog maar zien te halen.

Wat betreft v Persie, daar moet je gewoon respect voor hebben voor wat hij heeft bereikt. Dat hij nu wat minder is dan vroeger is niet zo gek. Hij is ouder en hij speelt niet meer met toppers zoals bij Arsenal en ManUtd die een balletje perfect klaar leggen.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 14:54
De Jong is een lachertje, jongen, geef toe, geef toe. Hij wordt voor Oranje opgeroepen, omdat van Persie afsluit en we verder geen NLse spitsen van een topclub hebben. Het gaat jaren duren, voordat we weer een wereldtopspits hebben in Oranje na van Persie.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
donderdag 21 maart 2019 om 14:58
Ja dat klopt, v Persie was vele malen beter dan De Jong. Omdat Sneijder, vd Vaart, van Nistelrooij, Jaap Stam en Bergkamp zijn gestopt zijn er ook andere spelers opgeroepen.
Zo werkt het nu eenmaal. Er is niemand hier die beweert dat de Jong beter is dan v Persie. Althans, ik heb het niet gelezen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 14:58]
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 15:03
Dat zijn geen spitsen die je opnoemt. Hoeveel typ jij wel niet trouwens.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
donderdag 21 maart 2019 om 14:41
whaha, de Jorgensen die nog nooit zoveel heeft gescoord als dat ene jaar. Hou toch op, feyenoord had hem moeten verkopen toen het kon. Krijgen ze nooit veel geld meer voor.

Maar doelpunten zeggen niet alles he. Hoe belangrijk ben je voor je team, dat is misschien nog wel belangrijker.
Kijk bijv naar zo'n Schone, dat is echt geen wereldvoetballer maar vaak wel belangrijk en scoort toch op best belangrijke momenten. Zo kun je dat ook bij L De Jong zien. Die loopt zich iedere wedstrijd helemaal kapot, staat niet alleen voorin balletjes op te wachten. Hij verdedigt net zo goed mee en scoort toch nog 21 goals in 26 wedstrijden.
Zo zijn er bij iedere club spelers die belangrijker zijn voor een team dan je aan de cijfers kunt zien.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 14:46
En daarom gaat Jörgensen voor veel meer geld weg, je legt het zelf uit. Hij speelt ijzersterk na zijn blessure. Hij is een goed aanspeelpunt, is gevaarlijk voor de goal, zoekt de ruimtes op, speelt andere spelers vrij enz.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
donderdag 21 maart 2019 om 14:49
Maar dat zijn zaken die De Jong ook goed kan en toch vind iedereen hem een prutser. blijft toch raar dat mensen spelers van andere clubs zo af moeten zeiken. Je kunt ook gewoon reeel zijn. Jorgensen heeft het goed gedaan bij Feyenoord en dat is/was dit jaar minder. Misschien dat ie nu nog een paar wedstrijden top speelt, maar dat kun je niet voorspellen.

Ik persoonlijk vind hem niet zo bijzonder. Zie liever dat v Persie alles speelt. Maar dat is puur mijn mening. Wil niet zeggen dat hij een slechte spits is ofzo.

En dan nog even OnTopic / over de Poll. Ja de Jong moet zeker nog naar het buitenland gaan. Ergens naar China ofzo om daar nog wat te cashen. En vervolgens als trainer bij PSV / Twente / De Graafschap op het veld staan om (jeugd)spelers beter te maken (dus niet als hoofdcoach, maar als veld trainer)
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 14:56]
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 15:02
De Jong is speler dat goed past in het spel dat PSV nu wil brengen en dit jaar kampioen mee wordt. Maar realistisch gezien raakt hij geen knikker. Tegen Feyenoord had hij 2 levensgrote kansen die ik wél had gemaakt als spits zijnde.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
donderdag 21 maart 2019 om 15:35
Maar ja, zo werkt het toch. Er is altijd een type spel waarin een speler het beste tot zijn recht komt. bij PSV pas De Jong nu precies. Maar zo is het overall. Kijk naar een Torres, alles wat hij raakte verandere in een goal. Hij gaat naar Chelsea en plots lukt niks meer. En zo zijn er meer voorbeelden.

Het wil niet zeggen dat je dan slecht bent, maar je bent nou eenmaal goed in een bepaald onderdeel en dat moet je uitbuiten.
Vind ik leuk
FR-Marti +281
donderdag 21 maart 2019 om 09:44
Zucht
Vind ik leuk
AZVork +3074
donderdag 21 maart 2019 om 09:45
Die dus wel bovenaan staan. Al jaren aan het eind van het seizoen. Er zijn zat clubs die al meer dan 1000 dagen niet bovenaan staan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 09:53]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:49
Is dat die club die de laatste paar jaar net zo vaak kampioen is geworden als Heracles ;-)
Vind ik leuk
AZVork +3074
donderdag 21 maart 2019 om 09:52
In ieder geval geen ado, heracles of Az en zal er nog wel 1 vergeten die dit seizoen bovenaan gestaan hebben.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:55
PSV nam de koppositie na speelronde 3 in geloof ik. Volgens mij alleen AZ en Vitesse.
Vind ik leuk
AZVork +3074
donderdag 21 maart 2019 om 10:04
En ado aan het begin van ieder seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:04
Ja oke, als dat ook telt. (:
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:21
We tellen gewoon alles mee KamikazeKermit .
Vind ik leuk
AZVork +3074
donderdag 21 maart 2019 om 11:34
Ja natuurlijk bovenaan is bovenaan.
Vind ik leuk
VA1 +3135
donderdag 21 maart 2019 om 13:05
Klopt
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:45
Heb jij je plezier ook weer gehad voor vandaag he jochie
Vind ik leuk
Phoxythebest +1124
donderdag 21 maart 2019 om 09:58
Zegt iemand wiens club voor het eerst sinds 13 jaar weer overwinterde en sinds 16 jaar bij de laatste 8 zit. Ter herinnering, voor Psv was het 3 om 11jaar.by the way, de club die nog steeds 5 punten voor staat op Ajax, ondanks 50 plus miljoen investeren en een selectie van 2x zoveel waarde. Tja, dan begrijp ik de frustratie en zulke opmerkingen. Voor alle andere Ajacieden die lopen te zeuren over trollen, ik hoor jullie nu niet.
Vind ik leuk
A.I.D.H. +233
donderdag 21 maart 2019 om 10:43
Je somt het aardig op, en je zit nog goed ook! Erg pijnlijk om te zien! "Al vind ik maar jullie ook" nooit zo sterk argument! Maar ik snap je neiging
Vind ik leuk
frhoi +2227
donderdag 21 maart 2019 om 14:28
zelf trollen ze het hardst, staat overal vooraan om uit te delen maar als er geïncasseerd moet worden gaan ze piepen( groot deel dan iig)
Vind ik leuk
Lebowski +713
donderdag 21 maart 2019 om 23:42
Zozo dat zijn een paar getalletjes. Voor NU: PSV staat 40-ste.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1124
vrijdag 22 maart 2019 om 05:15
Wat heeft dat met de Eredivisie en De Jong te maken? Denk je dat de supporters van Spurs en Arsenal bijv. (beide dik boven Psv)blij zijn met hun positie op de Europese lijst of zouden ze liever een keer kampioen worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 05:16]
Vind ik leuk
Entombed +1593
donderdag 21 maart 2019 om 10:29
Waarom triggert PSV en verhalen over PSV jou zo? Ik vind jou echt zo'n WZAWZDB-type. Dan verlaag je jezelf toch niet tot het niveau van een 'mindere' club. Dan wil je toch zeker niet de eerste post hebben. Dan denk je toch gewoon, 'Wij zijn Ajax, wij zijn beter' en lees je lekker een Ajax topic.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 10:29]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:13
Precies bij PSV op zijn plek, internationaal komt hij tekort dat blijkt wel.
Vind ik leuk
VA1 +3135
donderdag 21 maart 2019 om 13:03
Ajax heeft weer eens in zeventien jaar de kwartfinale bereikt van de CL...
Vind ik leuk
Mario 1 +2848
donderdag 21 maart 2019 om 13:43
Matige spits met de meeste doelpunten achter zijn naam.
Matige uitspraak van jou zonder inhoud.Ajax Treble
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
donderdag 21 maart 2019 om 22:41
Ik hoop dat hij nog veel matige doelpunten maakt tegen het over het paard getilde Ajax ...twee keer PSV-Ajax 3-0 achter elkaar met een scorende De Jong....matig hoor.... hahahaha hahahaha
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:43
Sterke speler en sterkhouder van PSV. Maar zal nooit bij een Europese topclub belanden. Is ie gewoon niet goed genoeg voor.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:47
Helemaal mee eens , maar hij past perfect in het spel van PSV dus dan is het goed .
Bij Ajax zal ie ook veel minder scoren , want die spelen een ander spelletje dan PSV , en zal ie minder voorzetten vanaf de zijkant krijgen .
Dan heb je toch een ander soort spits nodig , die ook zelf kansen kan creëeren .
Vind ik leuk
Stom +727
donderdag 21 maart 2019 om 10:13
De Jong doet het goed bij dominante teams. In Nederland is PSV dat. Twente was dat destijds ook. Kopballen, intikkertjes, verdedigers bezig houden. In en om de 16-meter spelen.

Bij middenmoters als Newcastle en Borussia Mönchengladbach is het meer knokken, meer combineren en meters maken. Staat vaker op de eigen helft, minder op die van de tegenstander. Dan speelt zijn beperkte techniek en snelheid hem parten. Prima speler verder maar hij moet zijn teams hier op uitkiezen. Kan best nog een keer naar een sterkere competitie, mits hij de juiste keuze maakt.
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
donderdag 21 maart 2019 om 11:18
Analyse klopt denk ik wel. Daarbij, welke veel scorende spits heeft Newcastle dan wel gehad in de afgelopen 10 jaar? Ik kan me alleen Shearer herinneren. Daarvoor moeten we al terug naar de tijden van Bryan Robson en Jacky Milburn... Dus wellicht dat de Newcastle supporter ook kritisch moet kijken naar het aankoopbeleid van de club. En niet de spits afrekenen op het niet scoren, terwijl de rest van het team voor de eigen zestien meter staat te wachten. Dan red je het niet met Luuk de Jong.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
donderdag 21 maart 2019 om 09:44
Alle Eindhoven United fans blijven ineens weg, vreemd!!!!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:52
Die zijn vast de platte kar aan het poetsen , want het schijnt dat ze die dit jaar weer nodig gaan hebben ....
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
donderdag 21 maart 2019 om 11:44
Jij waait ook met alle winden mee he...nu praat je weer als een psv supporter..paar weken terug klonk je als een ajacied en inde januari leek je nog feyenoorder...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:52
Dat komt omdat ik voor geen 1 Nederlandse club ben , ik ben voor Leeds utd .
En als Ajax het goed doet in de competitie of in de cl , dan zeg ik dat gewoon .
Als Feyenoord het goed doet zeg ik dat ook , hetzelfde als PSV het goed doet .
Of mag dat ook al niet meer hier , en ben ik verplicht om een favoriete Nederlandse club te hebben
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
donderdag 21 maart 2019 om 12:19
Nee, maar om je dan net zo zuigerig uit te laten als al die trollen hier is weer een ander uiterste..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:30
Jij bent in ieder geval geen Amsterdammer , want humor heb je niet .
Ik hoor jou anders nooit klagen als 1 van die Ajax trollen ergens aan het zuigen is .

En mij zie je hier in ieder geval geen spelers afkraken van een andere club .
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
donderdag 21 maart 2019 om 12:36
Andere club dan wat? Je had toch geen voorkeur? En nee ik ben geen amsterdammer en nee ik zie geen humor bij jou.. verder spreek ik vaak genoeg mede ajacieden aan op gedrag hier op vp..niet dat ze er wat mee doen , maar toch..overigens is het hier in trollenland ook maar de vraag if iemand met een ajax of psvlogo als profielfoto ook wel degelijk desbetreffende club aanhangt danwel vertegenwoordigd...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:42
Je ziet mij hier geen 1 speler afkraken van geen 1 club , en ik heb inderdaad geen voorkeur .
En ik heb je nog nooit een Ajacied zien aanspreken , maar dat maakt op zich niet uit want het heeft toch geen nut .

Maar ik zou vooral mij blijven aanspreken , en me ook rapporteren .
Want wat ik hier zeg kan echt niet , en ik verdien een ban .

Want wat ik hierboven zeg is inderdaad veel erger dan de moeders en de mensen die hier dagelijks beledigd worden .
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 12:44]
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
donderdag 21 maart 2019 om 12:56
Ik heb jou helemaal niet gerapporteerd..dat doe ik alleen bij uitspraken die echt niet kunnen... het enige wat me opvalt aan jou is je schijnheiligheid...je hebt mij zelf al eens onterecht aangesproken en me voir weet ik wat uitgemaakt .maar ik zie jou constant zelf provoceren...dat mijn vriend heet schijnheiligheid
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:12
Inderdaad huilebalk , in het topic over Mathijs de Ligt bijv , ben ik echt alleen maar aan het provoceren naar Ajacieden toe .

Ik noem daar Ziyech , de Ligt en de Jong zelfs goede spelers , echt belachelijk .

Hierboven was als geintje bedoeld op een reactie van een ander .
Maar ik zal er de volgende keer rekening mee houden dat sommige Ajacieden op deze site nergens meer tegen kunnen , en op iedereen commentaar hebben .
Behalve op hun eigen provocerende trollen dan

Want ik zie hierboven genoeg meer provocerende reactie's over Luuk de Jong , zoals de allerbovenste reactie.
Maar dan zie ik jou niet reageren en klagen .

Maar wel gaan janken om een opmerking over een platte kar , alsof ik iemand doodgeschoten heb .
Jij bent een hypocriet piepkuiken
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
donderdag 21 maart 2019 om 13:35
Ik reageer op jou omdat je met de wind meewaait...zelf trolt en er wel andere op aanspreekt..ik heb ook al eens eerder een discussie met je gehad toen je nog " ajax gezind" was.. maar dat vergeet je voor je gemak...en nee ik reageer hier niet op elke trol...daar heb ik niet genoeg tijd voor...maar wel op trollen die mij eerder vanalles verweten en zelf constant lopen te zuigen hier...daarom krijg jij een reactie van mij en niet die andere trollen hierboven..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:56
Dus volgens jou moeten ze binnen 3 minuten reageren? Sommigen mensen hebben een baan of school weetje...
Vind ik leuk
El Cazador +9345
donderdag 21 maart 2019 om 09:59
Goh, je meent het, das nieuw voor mij
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:00
Misschien moet je een keer inhoudelijk reageren, i.p.v proberen andere mensen op de kast te jagen. Best wel sneu namelijk.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
donderdag 21 maart 2019 om 10:03
Beschouw het als een compliment want ik ben heel slecht in het op de kast jagen, hou sowieso niet van jagen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:11
Er zijn 2 of 3 leuke normale reacties van ajax fans die krijgen likes. Op de rest kan je beter niet reageren. Zo simpel is het
Vind ik leuk
Cappie +8000
donderdag 21 maart 2019 om 10:03
Hoezo?
Wij hebben een spits die scoort. Daarover is deze beste man verbaasd. Leuk toch, hij is namelijk positief verrast.
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
donderdag 21 maart 2019 om 11:19
Of gewoon beter lezen...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:44
Blijf toch elke keer nieuwsgierig over welke de Jong ze het hebben.
Vind ik leuk
voetbal@com +1102
donderdag 21 maart 2019 om 09:46
Ha ha, wat een topic, een Stena line dekzwabber over Luuk.

Wanneer volgt een topic over de moeder van de tweet ontvanger van Babel.
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
donderdag 21 maart 2019 om 11:44
Niet zo over mijn moeder he...
Vind ik leuk
Linke loe +2367
donderdag 21 maart 2019 om 09:51
Idd alles klopt aan dit verhaal toch ook..in de ed is het prima daarbuiten is het gewoon een hele matige spits..zeker niet oranje waardig..
Vind ik leuk
Il Gordo +21254
donderdag 21 maart 2019 om 10:08
Nou, alles... Supportertje vergeet erbij te vertellen dat De Jong daar destijds als nummer 10 werd opgesteld. En niet op z'n sterkste positie als spits.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
donderdag 21 maart 2019 om 11:14
Bij Borussia zeker wel en daar was het ook niks
Vind ik leuk
Il Gordo +21254
donderdag 21 maart 2019 om 11:25
Check. Maar dan nog: ook een speler kan zich dan nog ontwikkelen. Klaassen vonden ze bij Everton ook kut, bij Bremen niet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 11:25]
Vind ik leuk
Linke loe +2367
donderdag 21 maart 2019 om 12:31
Klaassen heeft niet echt de kans gekregen daar en de club moet ook passen daarbij kun je een spits niet echt met een middenvelder vergelijken..en ik vind die de jong echt een goeie gozer hoor ..goeie mentaliteit daar ligt het allemaal niet aan ..ik vind het gewoon een middelmatige spits
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 10:16
Helaas hebben we niet veel Nederlandse spitsen van wereldtopniveau op dit moment, dan alleen van Persie, maar die is al aan het afsluiten. Velen moeten zich nog ontwikkelen; Lammers, Venema, Vente, Sierhuis..
Vind ik leuk
Il Gordo +21254
donderdag 21 maart 2019 om 10:35
Lammers ben ik wel oprecht nieuwsgierig naar. Die moet volgend jaar eigenlijk gewoon bij PSV opgesteld worden. Heeft in aanleg alles om een echt goeie spits te worden.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 11:47
Zeker!
Vind ik leuk
Linke loe +2367
donderdag 21 maart 2019 om 11:11
Klopt ja er is gewoon niks momenteel..en ik zie dat nou ook niet snel veranderen
Vind ik leuk
Roeptoeter +19283
donderdag 21 maart 2019 om 09:51
1 goede kopbal in de CL wil niet zeggen dat hij het u wel gaat redden. Hij was vooral te zien in een verdedigende rol dus misschien dat clubs in het buitenland hem als een centrale verdediger zien.
Dat hij topscoorder is in de mickey mouse competitie telt natuurlijk amper.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:57
Luuk heeft in 8 CL wedstrijden dit seizoen 4 keer gescoord, en niet tegen de minste ploegen. Hij scoort dus niet alleen in de Mickey Mouse competitie.... Luuk is momenteel de beste echte nummer 9 van NL en de Eredivisie
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 09:57]
Vind ik leuk
Roeptoeter +19283
donderdag 21 maart 2019 om 10:05
De resultaten van Ajax in de CL waren met Tadic in de spits. Het Nederlands elftal heeft een combinatie van Depay-Babel-Bergwijn.
Alle teams die willen voetballen spelen juist zonder een echte nummer 9. Kijk naar Barcelona en Real Madrid. Benzema komt er gewoon niet meer aan te pas. Bij PSG is het meet Neymar en Mbappe dan Cavani. Alleen Kane is de uitzondering.
Voor de rest is het hebben van een echte nummer 9 gewoon achterhaald. Ploegen die willen schijtbakken op de momenten die ertoe doen stellen er nog wel een op.
Dus wat is de titel waard? Beste nummer 9 van NL?

En daarbij met Alves en Vlemmix nog vers in het geheugen, wat zijn doelpunten waard in de mickey Mouse competitie als je steevast door de mand valt als je buiten de eredivisie aan de bak moet. Misschien kan Vincent Jansen dat beantwoorden.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:15
Cavani is ook een echte nummer 9 (Target man), dus jij beweert dat PSG schijtbakken voetbal speelt, net als Real Madrid en Barcelona. Als je een echte nummer negen mist in een lastige fysieke wedstijd, dan kom je gewoon te kort. Een echte nummer 9 is altijd bruikbaar. Nederland heeft gewoon een nuttige spits met Luuk de Jong!
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 10:09
Wahahaahhaaahhaaha 😂😂😂
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:16
Waarom lach je als ik vragen mag?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19283
donderdag 21 maart 2019 om 10:16
Ja, jezelf objectief noemen en dan heel leuk de voorrondes bij de CL tellen. Dat kan natuurlijk niet.
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
donderdag 21 maart 2019 om 11:22
Jullie hebben jarenlang alleen de voorrondes geteld droeftoeter... ;-)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18703
donderdag 21 maart 2019 om 10:01
Hij zit bij Oranje puur om het feit dat er niemand anders is die beter is en dat is voor de spits positie best verontrustend!!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19283
donderdag 21 maart 2019 om 10:07
Weghorst laat het nu al op een hoger niveau zien. Heeft in een half jaar meer gescoord dan Luuk in zijn hele buitenland carriere. En nog een stuk jonger ook.
Bas Dost laat het zelfs zien op een hoger niveau, maar die wil zelf niet meer. Dat Luuk de Jong gezien wordt als beste spits van Nederland is of kijken door een gekleurde bril, of vriendjespolitiek.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18703
donderdag 21 maart 2019 om 10:12
Helemaal eens! Ondanks dat ik Weghorst nog steeds een ongelijd projectiel vind vaak maar die scoort ze wel, en Dost vind ik nog steeds een raar verhaal stel dat Dost er bij had geweest denk ik dat Luuk af had gevallen!
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
donderdag 21 maart 2019 om 11:23
Luuk de Jong is de beste spits in Nederland. Niet de beste Nederlandse spits. Want ik ben met je eens dat Weghorst het in de Bundesliga wel laat zien. En dus ook een kans verdiend in het NL elftal. De Jong kan je er prima bij hebben voor de oorlog in de zestien als we de laatste 10 minuten moeten gaan pompen.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2623
donderdag 21 maart 2019 om 09:54
Voor de top komt hij zeker te kort.
Maar bij Europese middenmoot zou hij vast wel mee kunnen nu.
Afgelopen jaren toch zeer stabiele en belangrijke speler geweest en kampioen geworden. En topscorer.
Dat kan niet iedereen zeggen heh!
Vind ik leuk
Smithsonian +45262
donderdag 21 maart 2019 om 09:54
Appels met peren vergelijken.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:54
Luuk de Jong kan alleen de Europese subtop aan als het team afgesteld is op zijn spel. Als dat niet het geval is, zoals bij Newcastle en Gladbach, dan komt hij tekort. Wel denk ik dat hij zich goed heeft ontwikkeld. Een land als Mexico zou zeker goed voor hem zijn! Ik zie volgend jaar liever Romero of Lammers in de spits.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:59
Mexico zou wel een interessante keuze zijn ja. Club America bood nog een slordige 8 miljoen vorige zomer. Natuurlijk is Luuk wat meer waard geworden, maar het zou ook een leuke deal zijn voor de hele Mexico-missie van PSV.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:00
Inderdaad, nu je nog geld kan vangen voor Luuk de Jong, moet je het snel doen.
Vind ik leuk
la galaxy +1218
donderdag 21 maart 2019 om 10:23
Club america heeft volgens ESPN MX Intresse in Luuk de jong en wilt 9(tot 12) miljoen betalen voor hem. Ook speelt de Transfer van Ajax en PSV target Edson Alvarez een grote rol.
Vind ik leuk
Blije +139
donderdag 21 maart 2019 om 09:56
Totale mislukkeling in buitenland
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:57
Misschien moet je eens kritisch naar je club kijken. Newcastle is een kerkhof voor spelers en trainers.iedereen mislukt daar.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 09:59]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
donderdag 21 maart 2019 om 09:57
Lekker bij PSV blijven, dat is zijn plafond. Komt tekort voor een andere competitie, of Europees voetbal.
Vind ik leuk
frankje +115
donderdag 21 maart 2019 om 10:10
Scoren tegen Tottenham, Barcelona, Inter, hoe verklaar je dat dan?
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 10:03
Luuk de Jong kan alleen maar koppen.
Vind ik leuk
Il Gordo +21254
donderdag 21 maart 2019 om 10:07
Ja, bij Newcastle werd-ie ook op 10 gezet. In een ploeg die niet dominant is, waar een type De Jong (als diepe spits) wel rendeert.

Anders doe je de volgende keer wel gewoon goed scouten.
Vind ik leuk
frankje +115
donderdag 21 maart 2019 om 10:09
Scoren tegen alle drie de CL tegenstanders, dan heb je wel wat bijgeleerd.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:12
Het is natuurlijk ook een zeer beperkte voetballer. Kan alleen presteren bij een club die de ballen hoog in het strafschopgebied blijft pompen.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7216
donderdag 21 maart 2019 om 10:30
Bij Newcastle slaagt (bijna) niemand als spits, hij had daar nooit heen moeten gaan. Laat hem maar lekker bij PSV blijven. Heeft een ongekende waarde gehad voor de club.
Vind ik leuk
Mari +13380
donderdag 21 maart 2019 om 10:32
Dat zegt alles over de verdedigers in Nederland toch?
Vind ik leuk
RGB +2039
donderdag 21 maart 2019 om 10:35
Ik zal als Ajacied toch eens proberen een zinnige opmerking over Luuk de Jong te plaatsen. Als je 21 keer scoort in 26 wedstrijden (volgens mij ook nog zonder penalty’s) doe je het gewoon erg goed. Misschien ligt het aan de speelwijze van PSV maar als wij bij Ajax een spits zouden hebben met dat moyenne, zou ik dik tevreden zijn. Let wel, ik zeg niet dat hij het bij Ajax ook zo goed zou doen want in Duitsland en Engeland lukte het ook niet. Maar bij PSV doet hij het prima. (Het is wel een zeikwijf, dat dan weer wel)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 10:47
Het zegt iets over De Jong. Het is iemand die vertrouwen nodig heeft van z'n trainer, z'n medespelers, etc
Bij PSV staat hij hoog in de hiërarchie, dat geeft hem zelfvertrouwen.
Het is een spits met kwaliteiten, maar wanneer al dat vertrouwen om hem heen verdwijnt, komen zijn tekortkomingen ook tevoorschijn

Doet het dit seizoen uitstekend bij PSV, zou hem ook geen transfer aanraden naar een topcompetitie
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:06
Zou het met het niveauverschil te maken kunnen hebben?
Vind ik leuk
Justin Kees +3721
donderdag 21 maart 2019 om 11:11
Als de speler niet in het systeem past, dan is hij verkeerd gescout. Dan is het logisch dat het geen succes wordt. Nou is dat deels ook de schuld van een speler zelf, die moet gewoon beter zijn huiswerk doen, als hij een aanbieding krijgt.

Nu moet ik zeggen dat Engelse clubs wel een handje hebben van verkeerd scouten hoor. In Newcastle weten ze er alles van...
Vind ik leuk
Watzijnwij +291
donderdag 21 maart 2019 om 11:14
En w.t.f. is deze "supporter", belachelijk dat zo'n potentieel forumlid van VP jhet complete platform krijgt.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 21 maart 2019 om 11:15
Hij moet het proberen in een land waar meer geld betaald wordt dan wat de subtop in Engeland betaald.
Vind ik leuk
Watzijnwij +291
donderdag 21 maart 2019 om 11:17
Als ik sommige reacties zo lees, dan is PSV wel een heel bijzondere club dat een volgens velen zo beperkte speler als Luuk de Jong daar zo perfect presteert. Het zegt iets over de Jong,asr zeker ook iets over het optimaal benutten van zijn kwaliteiten door PSV.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:26
Lekker bij PSV blijven, of een dikke financiële klapper maken in China of de zandbak.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:32
Mooi man . Meeste doelpunten maken en geen kampioen worden .
Vind ik leuk
michelhx +4696
donderdag 21 maart 2019 om 11:41
Iedereen weet dat onze Luuk niet opgehaald zal worden door Manchester, Chelsea, Arsenal, Dortmund of een andere grote club in Europa. Luuk moet gewoon spelen in een team dat offensief voetbal wil spelen, met veel voorzetten vanaf de zijkant. Daarnaast moet hij wel vertrouwen krijgen van de trainer en de technische staf. Ergens bij een middenmotor in Duitsland komt hij het beste tot z'n recht. Een Hoffenheim, Hertha BSC of Freiburg. Als PSV er nog een mooie 10 miljoen voor kan beuren zijn we tevreden en we gunnen Luuk die stap gewoon. Of wellicht kiest Luuk voor het avontuur en gaat hij naar de MLS of Zuid Korea. Lekker nog wat zakken vullen, ook goed.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:49
Cashen noemen ze dat..
Bogarde kon dat ook heel goed in zijn tijd bij Chelsea.
Vind ik leuk
DeNeutrale +290
donderdag 21 maart 2019 om 13:24
Luuk had hetzelfde probleem bij Newcastle als Dost en Weghorst bij Oranje en Jörgensen bij Feyenoord. Jörgensen werd 2 jaar geleden goed bediend door Elia, Kongolo en Karsdorp. Als spits ben je wel erg afhankelijk van de vleugelspelers
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:26
De Jong kan heel goed koppen maar in Engeland zijn alle verdedigers 2 meter dus dat ging hem niet worden. Voor de rest is de Jong echt een drama, een schande dat hij het NL elftal speelt!
Vind ik leuk
Malaga036 +487
donderdag 21 maart 2019 om 15:38
Lekker bij FC Bal op het dak gaan voetballen
Vind ik leuk
Snappi +328
donderdag 21 maart 2019 om 16:38
Zegt wel weer wat over het niveau van de Eredivisie
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:46
Ik ook nie, hooguit als Vijfde Lichtmast in de Kuip.
Vind ik leuk
Lebowski +713
donderdag 21 maart 2019 om 23:28
He didn´t do anything....zegt een supporter. Een supporter. Morgen aan de dochter van de buurvrouw van Arie vragen, Arie die jongen van de supermarkt, of hij Bergwijn goed vond spelen vanavond. En dat lezen we dan hier. Kom op VP, wat is dit voor nieuws. Vraag het dan aan een scout van Newcastle, of assistent/trainer.
Vind ik leuk
kees ee +1083
vrijdag 22 maart 2019 om 00:44
. . in nederland is gewoon wat meer voetbal "know how" !?
Vind ik leuk
klick +1393
vrijdag 22 maart 2019 om 17:23
dit is echt zijn max. ik vind het ook een piepert en een matige speler.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws