De Jong: Ik vind het verschrikkelijk dat mensen dat denken of zeggen

De Jong: "Ik vind het verschrikkelijk dat mensen dat denken of zeggen"

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 14:33do 21-03-2019 om 14:33

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 14:40do 21-03-2019 om 14:40

Henk de Jong vindt het 'verschrikkelijk' dat her en der gesuggereerd wordt dat hij al enige tijd contact had met SC Cambuur. Woensdag signeerden De Jong en zijn rechterhand Sandor van der Heide een driejarig contract in Leeuwarden. 

Tien dagen geleden kondigde De Jong zijn afscheid bij De Graafschap aan. De hereniging met Cambuur kwam daarna snel rond. De Jong ontkent stellig dat achter de schermen al langere tijd contact was. 

"Ik vind het verschrikkelijk dat mensen dat denken of zeggen. Iedereen in Doetinchem kent de situatie met mijn vrouw en iedereen respecteert mijn beslissing", zegt de trainer voor de camera van FOX Sports

"Pas nadat ik besloot te vertrekken bij De Graafschap, is er contact ontstaan met Cambuur. Ik had ook andere opties. Ik weet dat iedereen denkt: één en één is twee, maar zo was het dus niet."

Cambuur, de nummer twaalf van de Keuken Kampioen Divisie, maakte vorige week bekend dat trainer René Hake na afloop van het seizoen vertrekt. De Jong was tussen 2014 en 2016 ook al trainer van Cambuur. 

Lees ook: De Jong en Van der Heide tekenen bij Cambuur: 'Het is allemaal snel gegaan'

Plaats een reactie

Sven! +2592
donderdag 21 maart 2019 om 14:38
Off topic!

Sponsornieuws voor de PSV'ers. Volgens VI zou het zomaar kunnen zijn dat PSV binnen afzienbare tijd de nieuwe hoofdsponsor bekend gaat maken, en dat zou Brainport Eindhoven gaan worden voor een bedrag van 6 miljoen per jaar, 4 bedrijven die gezamelijk 1.5 miljoen per jaar gaan overmaken naar de Eindhovenaren.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
donderdag 21 maart 2019 om 14:39
6 miljoen per jaar voor zo'n kutsponsor?

Het lijkt me toch niet dat we dát gaan accepteren

Betaalt Energiedirect niet zelfs al meer?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 14:39]
Vind ik leuk
Sven! +2592
donderdag 21 maart 2019 om 14:42
Die betalen hetzelfde bedrag. Kut sponsor of niet ( ieder zijn mening ) door die sponsordeal kan je wel de rekeningen betalen.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
donderdag 21 maart 2019 om 14:43
Ik ben nog steeds wel salty dat Philips ons heeft besloten te verlaten als sponsor. Dat zielige embleempie op de mouw telt niet natuurlijk
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 14:47
Ze zijn zelfs naar Amsterdam vertrokken
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:23
Maar ze sponseren nog steeds een miljoenenbedrag tot 2026
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 15:25
Dat was het punt toch niet. Punt was ze zijn geen hoofdsponsor meer ondanks de naam van de club en nu zijn ze zelfs naar Amsterdam verhuisd de stad van de grote rivaal
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:28]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:29
Ze zijn toch niet verhuist omdat ajax daar zit
Zolang ze maar sponseren hoe maakt me niet uit
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 15:50
Dat zeg ik toch ook allemaal niet. Geen idee waarom je zo in het verweer gaat
Vind ik leuk
Mari +13310
donderdag 21 maart 2019 om 15:31
En weet je waarom?
Van uit de Philipstoren kan je de gehele dag naar de JC arena kijken
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:42
oud nieuws...het hoofdkantoor is al in 1998 verhuisd naar amsterdam. dus waar haal je dat "nu"vandaan??
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
donderdag 21 maart 2019 om 16:45
Het was allemaal niet zo erg bedoeld. Heb niets tegen PSV. Alleen maar goed dat er wat clubs met kwaliteit zijn in de eredivisie
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:04
Begrijp er niets van dat ze dat gedaan hebben. Ouwe Frits had dat nooit geaccepteerd.
Vind ik leuk
Mari +13310
donderdag 21 maart 2019 om 15:32
Toen had men het idee dat je in het buitenland pas meetelt als je in de hoofdstad zit.
Met ASML naast de deur zou Eindhoven nu toch wel meer tot de verbeelding moeten spreken.
Ik snap trouwens niet dat PSV niet bij deze gasten aanklopt. Hier zit veel geld
Vind ik leuk
Babelagtig +2659
donderdag 21 maart 2019 om 16:26
Denk niet dat asml psv nodig heeft..hun doelgroep ligt voornamelijk buiten europa..
Vind ik leuk
Mari +13310
donderdag 21 maart 2019 om 16:30

Overal ter wereld.
PSV speelt Europees, heeft volgens Ger brandts vaste voet in Mexico en PSV gaat hopelijk verder.
Bovendien is het de binding Eindhoven.
Verder moet de commerciële man/vrouw/onzijdig of wat dan ook tegenwoordig maar argumenten gaan verzinnen
Vind ik leuk
Babelagtig +2659
donderdag 21 maart 2019 om 16:51
Sorry..geen idee wat je hier probeert te zeggen🙈 enige wat ik eruit kan halen is de binding die asml zou hebben met eindhoven...(het bedrijf is gevestigd in veldhoven btw)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 04:27
De club is toch ontstaan vanuit het bedrijf. Blijft vreemd dat ze dit grotendeels loslaten.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:22
Philios betaald tot 2026 jaarlijks een miljoenenbedrag voor het naam van het stadion dus ze sponseren toch nog
En dan heb je nog het mouwembleem
Vind ik leuk
Senn +7950
vrijdag 22 maart 2019 om 00:49
Ze sponsoren nog gewoon
Vind ik leuk
Jozef +45140
donderdag 21 maart 2019 om 14:41
Mooi voor PSV.

Veel kleinere bedragen maken ook een leuk bedrag.

Misschien is zoiets toch ook een idee voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Psv 2467 +30
donderdag 21 maart 2019 om 14:43
Nette reactie josef
Vind ik leuk
Sven! +2592
donderdag 21 maart 2019 om 14:45
Volgens mìj heeft Feyenoord toch ook een sponsordeal van 6 miljoen per jaar met droomparken?
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
donderdag 21 maart 2019 om 14:49
Klopt. Immers, Feyenoord ontvangt straks van Droomparken hetzelfde bedrag als PSV straks van die vier kleinere sponsors...
Vind ik leuk
Roeptoeter +19234
donderdag 21 maart 2019 om 14:41
En hoeveel projecten zijn er via de gemeente dan beloofd aan die bedrijven om ze te compenseren voor dit verlies?
Vind ik leuk
Spiegel +11605
donderdag 21 maart 2019 om 14:52
Bronnetje?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19234
donderdag 21 maart 2019 om 14:52
Nee, is een open vraag. Vandaar het vraagteken...
Vind ik leuk
Spiegel +11605
donderdag 21 maart 2019 om 14:55
Een nogal suggestieve vraag. Als je al op dit idee bent gekomen, zul je ongetwijfeld al wat geruchten/berichtgeving erover hebben gelezen/gehoord.

Anders is het gewoon kansloos lucht verplaatsen natuurlijk.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19234
donderdag 21 maart 2019 om 15:01
Is gewoon logisch nadenken. Zo werkt het gewoon.

Waarom zouden Eindhovense bedrijven meer bekendheid willen krijgen in de omgeving Eindhoven. Veel verder reikt de fan basis niet. Je wil er als sponsor wel wat voor terug hebben.
De gemeente heeft PSV hoog zitten en hun meerwaarde aan de gemeente en zullen het dus toejuichen dat PSV een fatsoenlijke sponsor gaat krijgen.
Die kwam alsmaar niet dus nou is men met deze constructie gekomen en voor wat hoort wat.

PSV sponsort de Eindhovense samenleving (gemeente) met saamhorigheid.
Brainport sponsort PSV met geld.
En de gemeente 'sponsort' Brainport weer met vergunningen, en het rondje is compleet.
Vind ik leuk
mcmodd +28759
donderdag 21 maart 2019 om 15:14
Wat een dooddoeners Roeptoeter. En nog niet juist ook. Je bent kennelijk niet bekend met de constructie van Brainport en Kennis in de regio Eindhoven. De hele wereld houdt dat gebied in de gaten door geweldige kennisindustrie en als je denkt dat PSV slechts in haar eigen regio een fanbasis heeft dan zit je daar ook gruwelijk naast. Ik ken mensen die vanuit verschillende delen van Nederland naar wedstrijden van PSV gaan, zelfs lid zijn van een supportersvereniging daar. Dit alles zal commercieel PSV geen windeieren leggen, geloof me.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19234
donderdag 21 maart 2019 om 15:19
Als er in het hele land verwarde mensen zijn, zijn er ook in het hele land PSV-supporters..

En daarbij moet je het niet zien als een veroordeling. Het is zo uiteindelijk een win-win-win situatie. Maar ben daar dan open over. Ik vrees voor een achterkamertjes besluit dat pas over een aantal jaren in de openbaarheid komt en daar weer niets meer gebeurt omdat het verjaard is.
Vind ik leuk
mcmodd +28759
donderdag 21 maart 2019 om 15:24
Sorry dat ik het zeg. Ik wordt echt misselijk van je suggestieve uitspraken.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
donderdag 21 maart 2019 om 18:04
Ik vrees het ook. Wel zes miljoen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:27
Het slimste stukje van de wereld waar internationaal naar gekeken wordt en jij denkt alleen regio ehv
daarom DE NAAM ROEPTOETER
Vind ik leuk
Bergwag +1107
donderdag 21 maart 2019 om 15:58
Je hoeft toch geen fan te zijn van een club om de shirtsponsor te lezen? Ik heb niets met Emmen, maar weet wel dat er Hitachi capital mobility op staat.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
donderdag 21 maart 2019 om 18:03
Ik denk serieus dat Brainport de gemeente niet nodig heeft. Sterker, eerder andersom. Als katalysator voor werkgelegenheid.

Daarnaast: voor de organisaties die in Brainport zitten lijkt me dit soort bedragen echt pinda's.
Vind ik leuk
Sven! +2592
donderdag 21 maart 2019 om 14:55
Geen idee en dat boeit mij verder ook helemaal niet. Steeds dat gezwets over de Gemeente komt mij de strot uit. Zo kunnen we net zo goed zeggen dat Ajax de Nederlandse staat als sponsor heeft, aangezien de ABN in handen is van de Nederlandse staat.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19234
donderdag 21 maart 2019 om 15:03
Het aandeel van de Nederlandse staat is veel te weinig als je ziet wat Ajax voor spelvreugde aan heel Nederland schenkt. Ajax zet Nederland op de (wereld) kaart.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:24
En dat heeft NL de laatste 40 jaar veel opgeleverd.

Kijk maar om je heen.
Vind ik leuk
Babelagtig +2659
donderdag 21 maart 2019 om 16:28
Jongen jongen hou toch op met je onzin aub..
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
donderdag 21 maart 2019 om 18:01
Aegon, die van de staatsteun, was toch ook jarenlang sponsor van Ajax? ;)
Vind ik leuk
Psv 2467 +30
donderdag 21 maart 2019 om 18:39
Je bent een man naar mijn hart sven
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:25
Philips sponsert nog gewoon een miljoenenbedrag tot 2026
Vind ik leuk
mcmodd +28759
donderdag 21 maart 2019 om 15:07
Sven! Zo’n leuke constructie houdt wellicht de weg open voor meer bedrijven uit de regio die voor 1,5 miljoen Euro kunnen instappen. Als ik namens Brainport zou handelen zou die constructiemogelijkheid er beslist komen.
Vind ik leuk
Vak-DD +12921
donderdag 21 maart 2019 om 16:31
Lekker belangrijk, zet dat op en psv topic.
Vind ik leuk
Futre +5378
donderdag 21 maart 2019 om 19:48
Tot zover het topic over enge Henk.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
donderdag 21 maart 2019 om 20:48
Heb jij iets tegen Henk?
Vind ik leuk
Futre +5378
donderdag 21 maart 2019 om 21:35
Een beetje 😂. Ik walg van die man.
Vind ik leuk
WGW +874
donderdag 21 maart 2019 om 14:38
Henkie zou zoiets nooit doen. Respect!
Vind ik leuk
Lucky Kes +8048
donderdag 21 maart 2019 om 15:35
Hee, een on topic reactie :O)
Vind ik leuk
Boerrigter +705
donderdag 21 maart 2019 om 14:38
Constant mij er weer in laten tuinen door niet aan te geven over welke de jong het gaat
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:40
Henk de Jong reageert: "Ik vind het verschrikkelijk dat mensen dat denken"
Vind ik leuk
Pimman +11544
donderdag 21 maart 2019 om 14:56
Hahaa..herkenbaar! Frenkie-nieuws was een tijdlang trendy ..nu even Henkie-nieuws ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +50369
donderdag 21 maart 2019 om 14:39
Het zegt meer over mensen die dat zeggen of denken dan over De Jong.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
donderdag 21 maart 2019 om 14:40
Henk de Jong is een prachtgozer voor de Eredivisie en voor Nederland.

Iemand als hij is te puur om valse spelletjes te spelen. Sowieso snap ik niet waarom hij dat zou doen áls hij het al niet is.
Van Eredivisie naar de nr 12 van de Juup. Wat een vooruitgang...
Vind ik leuk
#Keizerout +50369
donderdag 21 maart 2019 om 14:50
Absoluut. Ik denk alleen dat het iets over jouw ethics zegt als je denkt dat iemand zo werkt.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
donderdag 21 maart 2019 om 16:10
De meeste complottheoriën zijn gebaseerd op wat de bedenker zou willen doen... Of wat hij zichzelf toe in staat acht
Vind ik leuk
#Keizerout +50369
donderdag 21 maart 2019 om 16:12
Vooral het laatste inderdaad. Ik vind het altijd leuk als mensen zichzelf op die manier verraden :p
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
donderdag 21 maart 2019 om 16:13
Soms is het natuurlijk wel onschuldig, maar die kans is kleiner als de theorie onwaarschijnlijker is...

Vind ik leuk
#Keizerout +50369
donderdag 21 maart 2019 om 16:16
Tuurlijk, maar soms verdedigen mensen een gebeurtenis ofzo dat je denkt 'Nou, dat weet ik niet met jou'
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
donderdag 21 maart 2019 om 16:18
Wat bedoel je daarmee precies?
Vind ik leuk
#Keizerout +50369
donderdag 21 maart 2019 om 16:21
Haha ja toen ik het verstuurde dacht ik al dat het alleen voor mij duidelijk was.
Ik bedoel dat iemand iets heel twijfelachtigs verdedigt waardoor je aan iemands ethics gaat twijfelen. Terwijl iemand denkt dat hij gewoon iets zegt.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
donderdag 21 maart 2019 om 16:22
Als in dat iemand een maatregel heeft getrokken (dat eigenlijk onnodig en een stapje te zwaar was) onder het mom van "Ik kan het niet riskeren. Jij zou zo namelijk wel zijn (zoals de reageerder had geanticipeerd)"

?
Vind ik leuk
#Keizerout +50369
donderdag 21 maart 2019 om 17:13
Ja, ik geloof dat ik dat bedoel :p
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
donderdag 21 maart 2019 om 17:14
Daar betrap ik mezelf nog wel eens op.... :' )
Vind ik leuk
Peter Hofman +1030
donderdag 21 maart 2019 om 19:05
"Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten" dat bedoel je denk ik toch? 😉
Vind ik leuk
#Keizerout +50369
donderdag 21 maart 2019 om 19:05
Helemaal. Dat was veel sneller geweest :p
Vind ik leuk
Futre +5378
donderdag 21 maart 2019 om 19:50
Henk is om te kotsen 🤮😉
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:39
Henk kent de klappen van de zweep. Lekker laten lullen dat soort types...
Vind ik leuk
jari11 +5283
donderdag 21 maart 2019 om 14:40
Ik wil net zeggen, lekker boeiend wat andere mensen zeggen. Volgens mij is Henk een goed mens. Lekker laten gaan.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19234
donderdag 21 maart 2019 om 14:40
Vooral het moment waarop bekend werd dat Hake weg moest was heel vreemd. Ik heb er ook mijn twijfels bij over de gang van zaken. Maar het is zo ver weg dat ik me er niet druk om ga maken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 14:44]
Vind ik leuk
gerard.. +996
donderdag 21 maart 2019 om 14:43
Ik weet ook nog steeds niet of Henk zo is zoals zich voordoet of dat hij een rol SPEELT
Vind ik leuk
Spiegel +11605
donderdag 21 maart 2019 om 14:54
Hoezo is dat vreemd?

In de voetballerij moeten contracten voor 1 april formeel worden opgezegd, anders komt er automatisch een verlenging, onder dezelfde voorwaarden (tenzij er in het contract verbeterde voorwaarden beschreven staan bij deze automatische verlenging.)

Dan is halverwege maart geen rare tijd om dit bekend te maken.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:44
Hij had gewoon moeten zeggen : volgende vraag
Vind ik leuk
Akela +395
donderdag 21 maart 2019 om 14:46
Ligt wel voor de hand Henkie. Oprechtheid in profvoetbal is namelijk een zeldzaamheid.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
donderdag 21 maart 2019 om 14:51
Henk maak je niet druk om wat anderen zeggen of denken.
Als je zelf weet hoe het zit, moet je de negatieve figuren gewoon negeren en geen podium geven.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6416
donderdag 21 maart 2019 om 14:59
Je hebt de schijn niet mee.
Dan krijg je dit.
Vind ik leuk
mcmodd +28759
donderdag 21 maart 2019 om 15:03
Henk de Jong moet hier maar gewoon boven staan, alleen hij en Cambuur en misschien een paar vertrouwelingen zullen weten hoe het is gegaan. Die rare suggesties geven eerder een beeld over de mensen die ze bezigen en zeggen daarentegen niks over De Jong, die we kennen als een zeer integer mens.
Vind ik leuk
Mari +13310
donderdag 21 maart 2019 om 15:28
Beste trainer,
al ben je niet zo'n beste trainer (grapje) maak je niet druk om dit soort figuren.
Dit moeten van nature slechte mensen zijn. Die denken aan zoiets.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:50
Als er iemand open en eerlijk lijkt het mij Henk wel, lekker laten lullen.. makkelijk gezegd vanaf mn toestenbord. Een transparantere vent vindt je niet in de voetballerij. Veel succes daar!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:54
Waarom bestaan er toch zó veel mensen die altjd de negatieve kant belichten van situaties.
Zeker De Jong verdient dat niet in deze situatie 😎
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:24
Laat mensen toch in hun waarde. Hij geeft aan met pijn in het hart afscheid te nemen. Licht ook nog eens toe dat dit noodgedwongen is vanwege de toestand van zijn vrouw. Heb daar respect voor en ga niety alles op een weegschaaltje leggen.

Daar wordt niemand wijs van. Dan loop je alleen maar zout te strooien om het zout, in de hoop dat ergens een wondje is.

Vind ik leuk
Vak-DD +12921
donderdag 21 maart 2019 om 16:32
Triest dat mensen zoiets denken.
Vind ik leuk
Foarut +90
donderdag 21 maart 2019 om 16:42
Niks van aantrekken. Geluld wordt er toch wel. Ik had Henk overigens graag bij Heerenveen gezien.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:52
Ik vindt het logisch, niet meer en niet minder !!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws