'Je ziet nu in elke interland dat Frenkie de Jong een goede voetballer is'

'Je ziet nu in elke interland dat Frenkie de Jong een goede voetballer is'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 07:25vr 22-03-2019 om 07:25

Laatste update: vrijdag 22 maart 2019 om 07:51vr 22-03-2019 om 07:51

Memphis Depay was donderdagavond tegen Wit-Rusland overduidelijk de man van de wedstrijd. Dat stelt De Telegraaf-rapporteur Ernie Brandts, die de aanvaller van Oranje beloont met een 9.

"Memphis was van begin tot eind gevaarlijk", zegt Brandts in de ochtendkrant. "Er ging dreiging van hem uit, hij was op verschillende posities gevaarlijk, maakte twee goals, leverde natuurlijk een heerlijke assist met die hakbal en bereidde ook de vierde treffer voor. Hij was de beste man van het veld."

In het kielzog van Memphis speelde ook Ryan Babel een verdienstelijke wedstrijd, meent Brandts. "Rafael van der Vaart zei het goed. Het Nederlands elftal heeft creativiteit nodig en die krijg je met Babel. Hij blijft zijn individuele acties maken en durft te passeren. Hij verloor wel eens een duel, maar als zijn acties lukten moest er bij Wit-Rusland een man uit zijn positie komen om hem af te stoppen. Dat heb je nodig om kansen te creëren."

Steven Bergwijn kon zich niet optrekken aan zijn mede-aanvallers. "Ik vond hem anoniemer dan bij PSV. Misschien had het ook met de dominantie van Depay te maken. Soms wisselden ze van positie. Als Depay naar rechts ging, dook Bergwijn op in het centrum. Maar toch wordt Depay veel meer aangespeeld."

Vooral Frenkie de Jong wist Memphis veelvuldig te vinden. "Zijn balverlies viel mee en dat is het enige waarop je nog let als je kritisch moet zijn", zegt Brandts over de Ajacied. "Verder is Frenkie veel aan de bal, durft hij altijd te versnellen en zal hij altijd vooruit spelen. Je ziet nu in elke interland dat hij een goede voetballer is."

Lees ook: Acht conclusies: Memphis weer top in Oranje-shirt en Nederland doorbreekt trend

Plaats een reactie

TottenhamHOT +18548
vrijdag 22 maart 2019 om 07:31
Logisch hij moet nog groeien en ervaring opdoen! Iets brutaler mag wel!
Vind ik leuk
la galaxy +1218
vrijdag 22 maart 2019 om 07:32
Speelde eerste helft slecht tweede helft steeds beter die komt er wel maar moet eerst naar een Sevilla of een betis gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:34
-
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 07:48]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:36
Frenkie tropic. Yes
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
vrijdag 22 maart 2019 om 07:39
Bergwijn was gisteren gewoon de minste, simpel.

Mooie kopbal van Babel in de 36ste minuut, haha.
Vind ik leuk
Nashua +7242
vrijdag 22 maart 2019 om 07:43
Minste?

Hij was in de 1e helft al rijp voor een wissel. Heeft niets toegevoegd.

Volgende keer beter.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:44
Dan heeft PSV dus niks te verkopen uiteindelijk, want die Mexicaan is allang door het ijs gezakt :P wie wil je dan nog verkopen bij PSV, die gemeente wil zijn geld nu ook wel terug WANT FVD, geen subsidie meer voor sociaal gehandicapten :)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:46
Gerbrands is al plaats aan het vrij maken in de prijzenkast, voor die mooie schaal.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:50
Ovenschaal maybe :P
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
vrijdag 22 maart 2019 om 07:47
Ik vind het prima al verkoopt ons PSV niemand.

Mbt de rest van uw reactie...zucht.



Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:51
Zucht want rechtse wind ?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:53
Niet nodig. Does lief.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 07:53
Ouwe stoker 😉


Maar wat betreft Bergwijn
, wat was die onzichtbaar gisteren zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:52
Wedstrijd niet gezien, ga zondag denk ik wel kijken, maar als je naar Wit Rusland gaat kijken heb je ook niet echt iets beters te doen :P

Vind Bergwijn de enige goede speler van PSV, de rest is allemaal minder dan Ajax er heeft staan... .. .
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 15:07
Goedemorgen. Ben ik weer.
Was best leuke wedstrijd gister hoor. En ik had lekker een streampie aan op mijn tablet terwijl ik op de zaak was...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:09
Je sluit prima aan bij schildpadje Vroemm Jaapie.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:53
Nee, dat valt wel mee, ik ben wel grappig en ben er niet altijd, bij hem is dat net andersom :)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:15
Hmm. Jullie lijken wel de intentie te delen door een beetje te stoken anderen uit hun tent te willen lokken 😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 10:15]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:35
Er zit nochtans een groot verschil tussen stoken en trollen hoor :P
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:45
Hij legt nog steeds in mijjn achtertuin.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 07:55
Wie ligt in je achtertuin? Bergwijn?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:50
Bergwijn heeft toch wat ruimte nodig. Dat was er gister niet. Tegen Duitsland wel, ga ik van uit.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:44
Ja ja.
Vind ik leuk
Aspers +625
vrijdag 22 maart 2019 om 07:56
Bergwijn idd de slechtste van allemaal. Zo een goede voetballer is dat helemaal niet. Memphis, De Jong en Van Dijk erg goed.
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
vrijdag 22 maart 2019 om 07:57
Voorheen veel tikkies terug en tikkies breed en dat heb je nu ook wel minder met frenkie heb ik het idee.
Vind ik leuk
ritje +787
vrijdag 22 maart 2019 om 07:59
hallo Ik ben benieuwd hoe Frenkie het er tegen een echte tegenstander ( duitsland ) van af brengt! mvg ritje
Vind ik leuk
HupHolland +4462
vrijdag 22 maart 2019 om 11:21
"Zijn balverlies viel mee ..."

Huh? 97% van de passes kwamen aan. Frenkie lijdt juist bijna nooit balverlies, eerder andersom, in tegenstelling tot een Ziyech bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
vrijdag 22 maart 2019 om 12:59
De belangrijkste wedstrijd voor Bergwijn is op 31 maart 2019.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:04
Frenkie is gewoon een ongelofelose en unieke voetballer. De beste man heeft ogen in zijn voor- en achterhoofd zo lijkt het wel.
Frenkie voetbalt altijd vooruit en weet allang hoe het er voorstaat en wat hij gaat doen nog vóór hij de bal heeft.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws