Doelman Kortsmit ontvangt formele ontslagbrief van Sparta

Doelman Kortsmit ontvangt formele ontslagbrief van Sparta

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 09:23vr 22-03-2019 om 09:23

Roy Kortsmit heeft van Sparta een formele ontslagbrief gekregen. Het contract van de doelman wordt door de Kasteelclub niet verlengd.

"We gaan na de competitie, half mei, met elkaar verder in gesprek. Dan bekijken we wat beide kanten willen", vertelt technisch manager Henk van Stee in gesprek met RTV Rijnmond. Het is mogelijk dat Kortsmit na dit seizoen een nieuw contract krijgt. De competitie duurt nog negen wedstrijden.

Kortsmit speelt al jaren bij Sparta. In het seizoen 2014/2015 brak hij door als eerste doelman van de Rotterdammers. Dat was in de Jupiler League, dat nu de Keuken Kampioen Divisie is. Kortsmit speelde met Sparta twee seizoenen lang in de Eredivisie en degradeerde vorig seizoen naar het tweede niveau.

Kortsmit heeft zijn ambitie nooit onder stoelen of banken gestoken en hoopte altijd op een stap hogerop, als die mogelijkheid zich aan zou dienen.

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 09:25
Zonde zeg, vond dit 2 jaar geleden een hele goede keeper.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 09:26]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:28
2 jaar geleden een heel goed jaar, erna weinig meer laten zien. Beetje dezelfde prestatiecurve als Benjamin van leer bij ons
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:35
Nou, ik durf nog wel bijna te stellen dat ik deze doelman beter vind dan onze Benjamin.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:28
Hij is gewoon te klein om een goede keeper te kunnen zijn
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:48
Ze zijn gewoon verplicht om voor 1 april dit te doen, doen ze dit niet, dan wordt het contract automatisch verlengd. Dit bericht zegt vrij weinig.
Vind ik leuk
Gearry +1537
vrijdag 22 maart 2019 om 09:27
Blijkbaar is die mogelijkheid nooit langs gekomen. Wens hem veel succes met het vinden van die stap hogerop. Prima keeper 1 op 1 en op de lijn. Uitkomen doet hij dan zelden en hoge ballen zijn ook lastig. Niet de slechtste keeper n de Nederlandse competitie, maar toch zeker ook niet de beste en blijft beetje hangen in dezelfde verbeterpunten.
Hopelijk weten wij weer eens een ouderwets goede keeper te vinden/op te leiden.
Vind ik leuk
Voetbal34 +412
vrijdag 22 maart 2019 om 09:28
Ik vind hem een hele goede keeper met goede reflexen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:37
Jullie hebben die Drommel maar die heeft zich goed ontwikkeld kon er eerst niet echt wat van. Maar nu een goeie keeper
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 08:37]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2950
vrijdag 22 maart 2019 om 09:38
Een echte lijnkeeper maar doodsbang om uit te komen bij corners. Heeft ons al veel punten gekost. Zal wel naar het buitenland gaan en dat is hem gegund.
Vind ik leuk
gerard.. +982
vrijdag 22 maart 2019 om 10:14

De laatste maanden is het ook een beetje onzeker bij Kortsmit.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
vrijdag 22 maart 2019 om 10:54
Als je contract niet verlengd wordt, krijg je toch geen formele ontslagbrief?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 10:55]
Vind ik leuk
mackie +33
vrijdag 22 maart 2019 om 11:17
je bent als club verplicht om via een officiële brief aan te kondigen dat je contract niet verlengt wordt en dat je ontslag krijgt van je werkzaamheden na het contract.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
vrijdag 22 maart 2019 om 11:29
Oke, wist ik niet.
Ik dacht dat je alleen maar kon worden ontslagen als jij je contract niet hoef uit te dienen of bij vast werk.
Een contract wil toch zeggen voor een bepaalde tijd? (behalve voor onbepaalde tijd maar die hoeft dan weer niet verlengd worden).
Dan is het toch logisch, als die niet verlengt wordt, je werkzaamheden stoppen?
Beetje dubbel vind ik.
Vind ik leuk
mackie +33
vrijdag 22 maart 2019 om 11:49
in sportrecht is het sowieso allemaal anders geregeld. want als jij van baas wil veranderen hoef je nieuwe baas geen afkoopsom te betalen. maar als een soort bescherming naar de sporter moet het formeel opgezegd worden, zodat hij (of zij) naar een andere club kan zoeken
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:30
Wanneer een contract afloopt en het contract al eens verlengd is, moet deze voor (ik dacht) 1 april opgezegd worden anders wordt deze stilzwijgend verlengd. Sparta geeft nog aan dat ze na het eind van het seizoen met Kortsmit willen praten. Dan kan je hem bijvoorbeeld ook een lager salaris bieden. Kan nu dus bijvoorbeeld ook afhangen of we wel of niet promoveren
Vind ik leuk
Napier +119
vrijdag 22 maart 2019 om 12:13
Ik had begrepen dat ze na afloop van de competitie nog in gesprek gaan. Het ontslag moet formeel, anders zitten zowel Sparta als Kortsmit nog aan elkaar vast en aan beide kanten hebben ze hier nog twijfels over.
Vind ik leuk
Gerard86 +26
vrijdag 22 maart 2019 om 13:19
Leuke keeper voor een club als Sparta. Komt ws tekort als keeper voor de grotere clubs. Al kan je hem er als derde keeper best bij hebben wanneer je een topclub bent. Kan nog wel wat groei doormaken lijkt mij.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:46
Is er al een opvolger voor Kortsmit in beeld?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws