AZ-back hoopt op Van den Brom: 'Omdat ik vaker wil spelen in het eerste'

AZ-back hoopt op Van den Brom: 'Omdat ik vaker wil spelen in het eerste'

Gepubliceerd: zaterdag 13 april 2019 om 14:36za 13-04-2019 om 14:36

Owen Wijndal is klaar voor zijn grote doorbraak bij AZ. Momenteel moet de jonge linksback het doen met speelminuten bij Jong AZ in de Keuken Kampioen Divisie, maar John van den Brom is ervan op de hoogte dat Wijndal er klaar voor is.

"Als de trainer denkt: ik moet Owen laten spelen, dan ben ik er klaar voor. Ook omdat ik vaker wil spelen in het eerste. Dan moet ik de trainer het gevoel geven dat ik er graag in wil staan. Voor nu moet ik dus nog geduld hebben en mijn kans pakken als die komt", vertelt Wijndal op de clubsite van AZ.

Wijndal speelt nu in de Keuken Kampioen Divisie. Hoe anders is dat? "Daar doen spelers af en toe dingen die je niet echt verwacht. Dat komt ook een beetje omdat ik standaard met het eerste train op Eredivisie-niveau."

"Tegen beloftenploegen is het wel iets anders, zij proberen ook wat meer te voetballen en spelen minder lange ballen. Ik leer dan ook het meest op het fysieke gebied. Als een ploeg wel de lange bal speelt, dan moet ik het duel goed aan kunnen gaan."

Wijndal speelde dit seizoen 135 minuten in de Eredivisie, uitgesmeerd over vijf wedstrijden.

Poll

Heeft Wijndal het niveau voor AZ 1?

(311 stemmen)

Plaats een reactie

Bengelino +14630
zaterdag 13 april 2019 om 14:44
Geef mij Bierberg maar
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18313
zaterdag 13 april 2019 om 14:47
Of Pilsheuvel
Vind ik leuk
BT410 +438
zaterdag 13 april 2019 om 17:47
Jullie zijn geweldig, heren!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 14:45
Gaat van den Brom niet weg aan het einde vh seizoen?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18313
zaterdag 13 april 2019 om 14:47
Of gaat hij mee naar Utrecht!? Hup snel de tekst aanpassen VP!
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 15:00
Gewoon lekker ballen tegen die gloeilampjes💡. Niet dat dat resultaat goed of slecht een probleem is voor het GROTE Ajax. Want de titel,beker en nog even verder in de CL gaat natuurlijk toch wel gebeuren. Of klinkt dit nu beetje arrogant?


🛠
Vind ik leuk
Jajem +828
zaterdag 13 april 2019 om 15:02
Wij in mokum zijn nooit arrogant maar gewoon beter als de rest amen.
Vind ik leuk
G.Kopf +5739
zaterdag 13 april 2019 om 15:20
Beter dan de rest, want het is overtreffend.
Even goed als of beter dan


Vind ik leuk
Bossie020 +6594
zaterdag 13 april 2019 om 15:38
Taalnazi :-)
Vind ik leuk
G.Kopf +5739
zaterdag 13 april 2019 om 15:43
Sja als ie ooit beter dan de rest wilt worden.
Vind ik leuk
Bossie020 +6594
zaterdag 13 april 2019 om 15:50
Zo is het, weledele heer Groothoofd.
Vind ik leuk
Neusje +279
zaterdag 13 april 2019 om 15:37
Zo is het maar net jajem
Vind ik leuk
pinkelman +4473
zaterdag 13 april 2019 om 15:02
AZ heeft altijd over goede linksbacks beschikt.
Poulsen was de sneltrein, na hem was Haps de sensatie als linksback op de Nederlandse velden, nu hebben ze de solide Ouwejan en zit Wijndal al te poppelen om weer het stokje over te nemen.

Slot mag niet klagen met al die talenten, als daar nu een enkele gerichte versterking komt moet hij in staat zijn om mee te kunnen doen.
Vind ik leuk
De Hout +2039
zaterdag 13 april 2019 om 15:05
Owen is top. Wereldgozer met veel kwaliteit. Logische opvolger van Ouwejan, voor wie veel belangstelling is. En dat is bovendien logisch.
Vind ik leuk
leozao +2594
zaterdag 13 april 2019 om 15:29
'Omdat ik vaker wil spelen in het eerste' Ik kan het mis hebben, maar dat willen ze volgens mij allemaal.
Vind ik leuk
Shelbourne +6191
zaterdag 13 april 2019 om 15:38
Als Ouwejan vertrekt is hij de eerste opvolger natuurlijk. Offensief denk ik sterker dan Ouwejan maar defensief wat meer. Ouwejan zou misschien niet misstaan bij in Duitsland of Italië, Hertha, Augsburg, Atalanta of Sampdoria ofzo.

Voor AZ is de huidige bezetting natuurlijk ideaal met Ouwejan als stabiele kracht en Wijndal als opkomend talent. Ik denk dat AZ wel een ervaren backup nodig heeft
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 17:37
Ik verliet mijn laatste baan en begon twee maanden met internetwerken. Ik heb $ 29463 gewonnen om webpagina's te beheren. Hoe? Ik werk via internet! Mijn oude baan maakte me ongelukkig. Nu kan ik zeggen dat mijn leven vreselijk is veranderd ten goede! Controleer wat ik nu aan het doen ben. Open gewoon de link op deze site en bezoek de kaarten enzovoort op thuismedia en meer kaarten voor meer informatie ..

>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws