Robben-effect: FC Groningen geeft CL-clubs het nakijken met explosieve groei
De sensationele comeback van Arjen Robben legt FC Groningen geen windeieren. Onderzoek van KPMG wijst uit dat de noorderlingen explosief zijn gegroeid op social media.
Robben maakte zaterdag bekend dat hij terugkeert naar Groningen. Meteen ontstond er een run op seizoenkaarten, maar ook op social media is de nummer 9 van het afgelopen Eredivisie-seizoen een stuk populairder geworden: op de maandelijkse social media-ranking van KPMG declasseert Groningen andere clubs met een groei van 14,1 procent.
Met name op Instagram maakt Groningen een sprint. Het aantal volgers steeg met 31,8 procent naar bijna 80 duizend. De eredivisionist geeft RB Leipzig (4,9 procent), Tottenham Hotspur (4,7 procent), Sheffield United (4,6 procent) en CD Santa Clara (4,5 procent) het nakijken. De groei van de Portugese club is terug te voeren naar de spectaculaire 3-4 zege van twee weken geleden op titelkandidaat Benfica.
#arjenrobben has announced to return to Dutch side @fcgroningen, the club he started his career with, in an effort to help them recover from #COVID__19 impacts. The transfer has boosted the club to the top of our monthly ranking that lists clubs by the %growth in followers on SM. pic.twitter.com/Lk7YxKOBL1
— KPMG Football Benchmark (@Football_BM) July 3, 2020