Amsterdammers zoeken nog hoofdsponsor

Marktwaarde Ajax bedraagt minimaal negen miljoen: "Een triple A-merk"

14 augustus 2014 om 12:41

Het is voor sponsoren aantrekkelijk zich te verbinden aan Ajax. Dat stelt Jan Driessen, voormalig directeur bij Aegon en communicatiespecialist, in gesprek met BNR.

Toch is Ajax nog altijd op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Volgens Driessen ligt dat in ieder geval niet aan de marktwaarde van de club. Die zou minimaal negen miljoen euro bedragen. "Ik durf zonder enige twijfel te zeggen dat het dat waard is", reageert de oud-directeur, die stelt dat Ajax een wereldmerk is. "Niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld. Die impact is zó groot."

"Een bedrijf dat wereldwijd naamsbekendheid wil genereren, heeft aan Ajax een fantastische partij; het is een triple A-merk, dan moet je je verbinden aan merknamen met eenzelfde soort statuur. Ik ga niet in de onderhandelingspositie van Ajax zitten. We hebben van tevoren heel goed bestudeerd wat het allemaal op kan leveren en het heeft een veelvoud aan exposure en impact opgeleverd", vervolgt Driessen.

Aegon was jarenlang hoofdsponsor van de schaatsbond KNSB, maar koos uiteindelijk voor Ajax. De club was een veel interessantere partij voor de verzekeringsmaatschappij. "De impact van Ajax is 24/7. Ik hoop echt dat er sponsoren worden gevonden van naam en faam", besluit Driessen tegenover BNR.