'Marketingplan rondom Ono leverde ongeveer 10 miljoen euro op voor Feyenoord'
Chris Woerts wordt naar verwachting de nieuwe algemeen directeur van ADO Den Haag. De voormalig commercieel directeur van Feyenoord is volgens oud-international Sjaak Troost de ideale kandidaat.
"We hebben 5 jaar samen op één kamer gezeten bij Feyenoord: hij als commercieel directeur, ik als marketing directeur", zegt Troost in gesprek met Omroep West. "Woerts heeft zeer veel ervaring en aantoonbare resultaten geboekt."
Als voorbeeld van een aantoonbaar goed resultaat noemt Troost het marketingplan van Woerts rondom voormalig Feyenoord-middenvelder Shinji Ono. Het verhaal rondom de Japanner was succesvol. "Die kreeg bij Feyenoord een speciaal TV-programma voor de Japanse markt. Ook verkochten wij zijn shirtje in grote warenhuizen daar. Dat leverde uiteindelijk ongeveer 10 miljoen euro voor Feyenoord op."
"Woerts kan zeker een nieuwe mentaliteit binnen ADO teweeg brengen. Het werken met een eigenaar op afstand, Wang, zal de grootste uitdaging voor hem worden. Maar Woerts is zeker geen wegloper", aldus Troost.