'Gudelj verwijt ik echt niks. Met alle respect, maar gaan we die nou missen?'

'Gudelj verwijt ik echt niks. Met alle respect, maar gaan we die nou missen?'

woensdag 11 januari 2017 om 11:08

Ronald Waterreus snapt de 'selectieve verontwaardiging' over het transfergeweld in China niet. De columnist van Voetbal International vindt dat grote clubs uit West-Europa boter op hun hoofd hebben. 

'Ik vind de verontwaardiging in het Westen over het grote Chinese geld selectief. Moeten we hier nodig zeggen! Juist hier kopen we alle talenten op, dus Engelse en Spaanse clubs zijn de laatsten die mogen klagen. Zelf zou ik er niet gaan zitten, maar tot op zekere hoogte begrijp ik spelers wel. Nemanja Gudelj verwijt ik echt niks. Met alle respect voor Gudelj, maar gaan we die nou zo missen?', vraagt de oud-doelman zich hardop af. 

'We praten niet over een wereldspeler. Met aardige kwaliteiten is hij nu wel financieel onafhankelijk. Carlos Tévez? Hij is al ouder en moet in Argentinië een hele wijk te eten geven, dus dat kan ik ook nog wel volgen.'

Waterreus vindt het wél gek dat topspelers in de bloei van voetbalcarrière voor het Verre Oosten kiezen. 'Neem Axel Witsel: 27 en op de toppen van zijn kunnen. Iemand die met de juiste club internationaal een prijs zou kunnen winnen. Zijn vorige club FC Zenit was al een keuze waarvan ik dacht: mwah. En nu gaat hij naar dezelfde club als Gudelj. Hoeveel geld kun je opmaken in je leven?'

Poll

Eens met Waterreus?

(216 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 11 januari 2017 om 11:18
Waterreus hoopt stiekem dat ze ook nog een westerse analist nodig hebben?!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:20
Witsel is helemaal verrot door de maatschappij wasr hij in leeft.
Vind ik leuk
Teo Smith +9348
woensdag 11 januari 2017 om 11:24
Praat maar even met Dan Bilzerian Ronald haha.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:34
Ach, Witsel is een leuke voetballer, maar zal nooit een legende of iets worden. Over 10 jaar zouden we zijn type voetballer toch wel zijn vergeten. Waarom zou hij dan niet voor het geld kiezen?
Over 5 jaar is hij voor de rest van zijn leven verlost van welke plicht dan ook en kan doen en laten wat hij wilt.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:58
Volgens mij had Witsel na zijn stap naar Benfica altijd al voor het geld gekozen, zie bijvoorbeeld zijn volgende stap naar Zenit. Daar ga je ook niet voor je plezier zitten, hoewel het wel een grote club is. Maar je droomt toch niet van Sint Petersburg als je bestemming, toch eerder een topcompetitie als die van Spanje of Engeland.

Het kiezen voor China beaamt alleen maar dat Witsel enige ambitie ontbreekt.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 17:19
Volgens mij was Witsel er na zijn tackle wel achter dat Europa deze man uitkotst. Verstandig besluit dus van iemand die bijzonder achterlijk is.
Vind ik leuk
zwollie +2059
woensdag 11 januari 2017 om 11:36
Wat is waterkneus weer jaloers, hij had ook zo graag naar china gewild om geld te vangen.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:48
Lonald Watelleus.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:49
Waterreus heeft het altijd over van alles en iedereen behalve over PSV-ers.. In zijn tijd was hij ook naar China gegaan als de kans zich had voorgedaan.. Maar het werd City destijds..
Vind ik leuk
Redondo +914
woensdag 11 januari 2017 om 11:54
Ergens heeft hij wel een punt.
In Europa wordt er ook met geld gesmeten voor wereld toppers in de Europese competities.
Maar vanuit het perspectief van de Chinezen zijn Oscar, Tevez, Witsel, Pelle etc ook wereld top.
En wellicht (ik denk van niet) gaat het niveau van de Chineze competities hierdoor wel omhoog.
Zij hebben nu eenmaal een cultuur/manier om meer geld te spenderen dan we hier in Europa doen.
Maar Europa doet net zo goed mee vanuit financieel oogpunt. Sportief gezien is het daar inderdaad minder, dus dat vind ik wel een punt van discussie maar ook dat is en blijft de keuze van een speler.

Ben het zelden tot nooit eens met Waterkneus maar hier heeft hij wel een punt.
Vind ik leuk
Leeuw +1884
woensdag 11 januari 2017 om 13:06
Andersom zal Gudelj ajax niet missen. Ieder maakt zijn/haar eigen keus.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Gudelj verwijt ik echt niks. Met alle respect, maar gaan we die nou missen?'