Update: 'PSV ziet kans op extraatje toenemen door interesse Anderlecht'

Update: 'PSV ziet kans op extraatje toenemen door interesse Anderlecht'

donderdag 19 januari 2017 om 13:36

Zakaria Bakkali gaat zijn carrière vervolgen in Portugal. De Belgische vleugelaanvaller van Valencia verkast naar FC Porto. Dat meldt sportkrant O Jogo woensdag. Vorige week doken de eerste geruchten over een mogelijke Bakkali-deal op. 

FC Porto is al langere tijd fan van de twintigjarige buitenspeler. Toen Bakkali in 2015 besloot om te vertrekken bij PSV, was de Portugese grootmacht één van de vele clubs die hem trachtte in te lijven. De keuze van de Belg viel uiteindelijk op Valencia.

Dit seizoen speelde Bakkali acht duels in de Primera Division. Hij scoorde één keer voor het kwakkelende Valencia, dat dit seizoen al een trainer op straat zette én een trainer op zag stappen. Bij Porto treft Bakkali een oude bekende: Nuno Espirito Santo. Nuno is de man die hem in 2015 naar Spanje haalde. De jonge aanvaller heeft in Valencia nog een contract tot 2020.

Omdat Bakkali tussen 2008 en 2015 in Eindhoven actief was, kan PSV een opleidingsvergoeding tegemoet zien. Hoeveel Porto betaalt voor de jongeling, is onbekend. De topclub uit Portugal neemt het komende maand in de achtste finales van de Champions League op tegen Juventus.

Update 19/1 13.36: FC Porto heeft sinds donderdag serieuze concurrentie voor Zakaria Bakkali. Anderlecht is volgens Record in de zoektocht naar vers bloed voor de aanval uitgekomen bij de Belgische aanvaller, die nu nog onder contract staat bij Valencia. Bakkali speelde eerder voor PSV en in de jeugdopleiding van Standard Luik.

Plaats een reactie

Foebele +13338
woensdag 11 januari 2017 om 13:15
Transfers maakt ie wel, speelminuten alleen niet echt.
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
woensdag 11 januari 2017 om 13:55
Binnenkort gaat hij Labyad achterna hangende pootjes smeken om terug te kunnen komen nar Nederland.
Vind ik leuk
Foebele +13338
woensdag 11 januari 2017 om 19:05
Net als de vele andere die we terug zien keren.
Vind ik leuk
donderdag 19 januari 2017 om 17:05
assaidi, tissoudali, thigadoiuni....
Vind ik leuk
donderdag 19 januari 2017 om 19:06
Hmm, ik zie een verband...
Vind ik leuk
Redondo +720
woensdag 11 januari 2017 om 13:17
Spelers die bij FC Porto komen zijn vaak een alles of niets. Of ze maken de stap naar een top ploeg in Europa of verdwijnen in de "zandbak" of tegenwoordig bij de "Chinees om de hoek"
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 13:21
of naar Rusland ofzo
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 13:42
Porto bied talenten wel altijd een kans, als hij hier mislukt dan is het over en sluiten. Poppetje gezien kastje gesloten!
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
woensdag 11 januari 2017 om 13:54
Lekker voor dat walgelijk mannetje die na 3 goede wedstrijden dacht dat hij een basisplaats kon opeisen bij PSV. Ga maar lekker bankjes warm houden.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 14:18
@Brabopsv.

Bosz helpt volgens jouw onder meer EL Ghazi naar de knoppen terwijl die min of meer een basisplaats eist. maar die fout ligt bij Bosz

Bakkali eist een basisplaats bij PSV en dat is een arrogant mannetje?

Hoezo met twee maten meten als het over PSV en Ajax gaat..?

Begrijp me niet verkeerd hoor ik vind het allebei vervelende mannetjes waar ik niet van verwacht dat ze het ooit gaan redden. Maar vind het wel apart hoe je zo verschillend op twee vergelijkbare gevallen bij Ajax en PSV kunt reageren.
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
woensdag 11 januari 2017 om 14:24
Totaal anders, omdat Bakkali net kwam kijken, na paar potjes waande hij zich Messi. El Ghazi eist volgens mij niet een basisplaats.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 14:34
Moet je er ook bij vertellen dat kort daarvoor werd aangegeven dat Psv zich meer op de jeugd zou richten. En wie huren ze voor veel geld op zijn plek? Juist Bryan Ruiz.
Vind ik leuk
Artikia +352
woensdag 11 januari 2017 om 16:49
Klopt, wel een fout die ze toen gemaakt hebben. Maar dat staat er in mijn ogen los van. Bakkali speelde 3 leuke wedstrijden, maar daarna was het ook echt bagger slecht. Bovendien was hij pas 17 he.. Zijn tijd kwam echt nog wel. El Ghazi daarentegen is onderhand 21 en wil de volgende stap gaan maken in zijn carrière: bepalend worden bij Ajax. Of hij nu goed genoeg is of niet, ligt aan hem zelf. Maar degene die hem in de weg staat is een gehuurde(!) speler die een half jaar jonger is en zeker niet veel beter is. In de ogen van velen zelfs slechter. Terwijl Ruiz aangetrokken werd als een ervaren speler van exceptioneel niveau (exceptioneel voor de Eredivisie ;)).
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 14:37
El Ghazi heeft vorig jaar in het begin van het seizoen een wedstrijd of 10 prima gespeeld maar verder ook niet veel laten zien.

Als je de trainer omver duwt en roept dat de trainer nog maar meer vriendjes op moet stellen komt het aardig in de buurt aangezien het slaat op Traore en Traore tevens zijn enige concurent op rechtsbuiten is. Daarnaast had El Ghazi vorig jaar ook al problemen met de Boer.

De vergelijking El Ghazi/ Bakkali kan dus best wel gemaakt worden lijkt me.

Maar ik snap je wel hoor je bent voor PSV , dus s'ochtends ligt alles aan bakkali en niks aan PSV, en s'middags ligt alles aan Ajax en niks bij el ghazi.
Vind ik leuk
Artikia +352
woensdag 11 januari 2017 om 16:57
Het zijn allebei jongens die een basisplaats willen/wilden inderdaad, en in de weg worden gezeten door een gehuurde speler. Daar houdt de vergelijking op. El Ghazi is 4 jaar ouder dan Bakkali toen was. Bovendien had Bakkali een basisplaats, maar die raakte geen ene knikker meer. El Ghazi komt steeds meer in vorm. Daarnaast is de gehuurde speler die El Ghazi in de weg zit een half jaar jonger dan hij. Ruiz was 10 jaar ouder dan Bakkali. Bakkali had totaal geen recht van spreken, want ook al speelde Ruiz niet goed, Bakkali zelf had ook al 2 maanden niks laten zien.

Tot slot is het bij El Ghazi bij een klein opstootje gebleven. Hij heeft zich verontschuldigd en heeft hard gewerkt bij Jong Ajax. Een jeugdig foutje. Bakkali is ermee door gegaan tot een uiteindelijke transfer. Dat is vooral waar de PSVers, inclusief ik, mee zaten denk ik.

Ik wil niet per sé zeggen dat Bosz El Ghazi kapot maakt, maar ik snap zijn frustratie. Zoals ik ook die van Bakkali snapte. Alleen de manier waarop Bakkali ermee omging was onacceptabel. In mijn ogen zou hij El Ghazi wel meer kansen kunnen geven, als Traoré niets laat zien. Dat vind ik ook met Tete, Riedewald, Gudelj en Bazoer. Die kregen allemaal bijna 0 minuten. Hij had ze op zn minst af en toe 20 minuten kunnen laten spelen.
Vind ik leuk
donderdag 19 januari 2017 om 19:55
Dat zijn wel al 7 matchen meer dan Bakkali ;-)
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 18:57
Zal hij ook heel lekker vinden den ik. Snap niet echt jouw opmerking hij gaat naar FC Porto top transfer voor doe jongen. Tot nu toe speelt verdiend hij meer dan bij jullie plus ze liegen niet tegen hem door veelste dure niets nut te huren op zijn plek.
Vind ik leuk
hantayo +321
woensdag 11 januari 2017 om 14:03
20 jaar oud lees ik, dan is er nog van alles mogelijk.
Vind ik leuk
Teo Smith +3625
woensdag 11 januari 2017 om 14:04
Mooie transfer op zich.
Vind ik leuk
Freebird +8382
woensdag 11 januari 2017 om 18:01
Er is in mijn ogen maar 1 transfer mogelijk en dat is naar de maan.
Vind ik leuk
pinkelman +1280
woensdag 11 januari 2017 om 14:18
Die zien we nog wel eens bij een club als Willem II of zo.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 14:22
Die kan beter naar China gaan.
Vind ik leuk
Strijp +1464
woensdag 11 januari 2017 om 14:37
"Kan psv een opleidingsvervoeding verwachten" Portugal, verwacht het dan maar weer niet.
Vind ik leuk
pos +2083
woensdag 11 januari 2017 om 14:49
Het is maar wat je een fraaie transfer noemt. Wellicht hebben ze bij Porto een fraaiere bank/tribune.
Vind ik leuk
donderdag 19 januari 2017 om 13:48
Als hij naar Belgie zal verkassen dan kom ik echt niet meer bij. Ga je weg bij PSV om het beter te hebben omdat je zoveel zelfvertrouwen heb in jezelf. Waar kom je en paar jaar later terecht, in het Astridpark. Dan ben je er geen hol beter van geworden, had dan gebleven en een betwiste basisspeler moeten worden bij PSV.....
Vind ik leuk