Update: 'PSV ziet kans op extraatje toenemen door interesse Anderlecht'

Update: 'PSV ziet kans op extraatje toenemen door interesse Anderlecht'

donderdag 19 januari 2017 om 13:36

Zakaria Bakkali gaat zijn carrière vervolgen in Portugal. De Belgische vleugelaanvaller van Valencia verkast naar FC Porto. Dat meldt sportkrant O Jogo woensdag. Vorige week doken de eerste geruchten over een mogelijke Bakkali-deal op. 

FC Porto is al langere tijd fan van de twintigjarige buitenspeler. Toen Bakkali in 2015 besloot om te vertrekken bij PSV, was de Portugese grootmacht één van de vele clubs die hem trachtte in te lijven. De keuze van de Belg viel uiteindelijk op Valencia.

Dit seizoen speelde Bakkali acht duels in de Primera Division. Hij scoorde één keer voor het kwakkelende Valencia, dat dit seizoen al een trainer op straat zette én een trainer op zag stappen. Bij Porto treft Bakkali een oude bekende: Nuno Espirito Santo. Nuno is de man die hem in 2015 naar Spanje haalde. De jonge aanvaller heeft in Valencia nog een contract tot 2020.

Omdat Bakkali tussen 2008 en 2015 in Eindhoven actief was, kan PSV een opleidingsvergoeding tegemoet zien. Hoeveel Porto betaalt voor de jongeling, is onbekend. De topclub uit Portugal neemt het komende maand in de achtste finales van de Champions League op tegen Juventus.

Update 19/1 13.36: FC Porto heeft sinds donderdag serieuze concurrentie voor Zakaria Bakkali. Anderlecht is volgens Record in de zoektocht naar vers bloed voor de aanval uitgekomen bij de Belgische aanvaller, die nu nog onder contract staat bij Valencia. Bakkali speelde eerder voor PSV en in de jeugdopleiding van Standard Luik.

Plaats een reactie

Foebele +16111
woensdag 11 januari 2017 om 13:15
Transfers maakt ie wel, speelminuten alleen niet echt.
Vind ik leuk
Redondo +898
woensdag 11 januari 2017 om 13:17
Spelers die bij FC Porto komen zijn vaak een alles of niets. Of ze maken de stap naar een top ploeg in Europa of verdwijnen in de "zandbak" of tegenwoordig bij de "Chinees om de hoek"
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 13:21
of naar Rusland ofzo
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 13:42
Porto bied talenten wel altijd een kans, als hij hier mislukt dan is het over en sluiten. Poppetje gezien kastje gesloten!
Vind ik leuk
hantayo +362
woensdag 11 januari 2017 om 14:03
20 jaar oud lees ik, dan is er nog van alles mogelijk.
Vind ik leuk
Teo Smith +4875
woensdag 11 januari 2017 om 14:04
Mooie transfer op zich.
Vind ik leuk
Freebird +11093
woensdag 11 januari 2017 om 18:01
Er is in mijn ogen maar 1 transfer mogelijk en dat is naar de maan.
Vind ik leuk
pinkelman +1347
woensdag 11 januari 2017 om 14:18
Die zien we nog wel eens bij een club als Willem II of zo.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 14:22
Die kan beter naar China gaan.
Vind ik leuk
Strijp +2253
woensdag 11 januari 2017 om 14:37
"Kan psv een opleidingsvervoeding verwachten" Portugal, verwacht het dan maar weer niet.
Vind ik leuk
pos +2577
woensdag 11 januari 2017 om 14:49
Het is maar wat je een fraaie transfer noemt. Wellicht hebben ze bij Porto een fraaiere bank/tribune.
Vind ik leuk
donderdag 19 januari 2017 om 13:48
Als hij naar Belgie zal verkassen dan kom ik echt niet meer bij. Ga je weg bij PSV om het beter te hebben omdat je zoveel zelfvertrouwen heb in jezelf. Waar kom je en paar jaar later terecht, in het Astridpark. Dan ben je er geen hol beter van geworden, had dan gebleven en een betwiste basisspeler moeten worden bij PSV.....
Vind ik leuk