Russen kondigen nieuwe hooligan-veldslag aan: 'Op het WK 2018 pakken we je'

Russen kondigen nieuwe hooligan-veldslag aan: 'Op het WK 2018 pakken we je'

vrijdag 17 februari 2017 om 07:24

Het internationale voetbal kampt steeds vaker met georganiseerd hooligangeweld. De Russische hooligans, bekend om hun aanval op het EK 2016 op Engelse fans, worden gevreesd. En zij kondigen een zeer gewelddadig WK 2018 aan.

Het wereldkampioenschap wordt in Rusland gehouden, maar niemand is veilig, zo stelt de gemaskerde hooligan Denis. Hij is leider van de groep Orel Butchers, de groep die afgelopen zomer voor een veldslag zorgde in Marseille. In de BBC-documentaire 'Russia's Hooligan Army' doet hij zijn verhaal. Hij waarschuwt.

"Reken er maar op dat we je in elkaar slaan als je naar het WK in Rusland komt", klinken de woorden van Denis. Het blijkt dat de Russen professioneel trainen voor dergelijke gevechten. "Als we ons goed gedragen, herinnert niemand ons. Als we ons slecht gedragen, vergeet niemand ons."

In Frankrijk zorgden de hooligans dus voor een ware veldslag. "We vochten met 200 professionals tegen 2.000 Engelsen", vertelt Denis. "Zorg er maar voor dat je familie of kinderen bij je hebt. Als je in Rusland bent met een mannelijke vriend, dan pakken we je aan."

Lees meer over:RuslandEngeland

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 07:34
Heerlijk toernooitje wordt dat, ik kan niet wachten............
Vind ik leuk
Eusebio +843
vrijdag 17 februari 2017 om 09:12
Wat let je, wordt het eindelijk rustig op het forum.......
En de bierverkoop in Brabant stort in elkaar.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:28
A er bestaat zoiets als mobiel internet . B bierverkoop in Brabant stort nooit in ondanks het feit dat ik daar totaal geen invloed op heb.( hier hoeven de brouwers zich in ieder geval geen zorgen te maken. C verder alles goed?
Vind ik leuk
Eusebio +843
vrijdag 17 februari 2017 om 13:07
De melding dat jij niet kan wachten om daar naar toe te gaan,
is geweldig.
Zie Mad Max, je bent toch in staat om mensen dolgelukkig te maken......
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 13:09]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:57
Zie je ergens dat ik zeg dat ik er naar toe ga Jules?
Vind ik leuk
Mad Max +1660
vrijdag 17 februari 2017 om 09:22
Ga er alsjeblieft heen, neem de hand van je vriend in je hand en ga lekker huppelen. Zijn we meteen van jouw geklaag en anti-alles-behalve-psv houding af.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:25
Maar je stoelgang is oké?
Vind ik leuk
Mad Max +1660
vrijdag 17 februari 2017 om 13:21
Goeie reactie man, mega creatief en super grappig. Ow wacht, toch niet....
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:57
Azijn was weer gratis zie ik
Vind ik leuk
Youri99 +1346
vrijdag 17 februari 2017 om 07:37
Zorg er maar voor dat je kinderen of familie bij je hebt. Alsof je wil dat je kinderen dergelijke dingen zien.

Vind ik leuk
Korm +12260
vrijdag 17 februari 2017 om 08:13
nee, dan laten ze je met rust ;)
Vind ik leuk
Youri99 +1346
vrijdag 17 februari 2017 om 08:54
Ja en stompen ze de man naast je aan gort, doei tere kinderziel.
Vind ik leuk
Korm +12260
vrijdag 17 februari 2017 om 09:29
je snap wel dat mij bericht niet serieus was he? vandaar ook dat knipoogej..... zucht
Vind ik leuk
Youri99 +1346
vrijdag 17 februari 2017 om 11:06
Geef die knipoogjes maar in Rusland
Vind ik leuk
Korm +12260
vrijdag 17 februari 2017 om 11:09
stoere taal hoor
Vind ik leuk
Youri99 +1346
vrijdag 17 februari 2017 om 11:11
Heeft iemand hier zijn reactie verwijderd?
Vind ik leuk
Korm +12260
vrijdag 17 februari 2017 om 11:13
want?
Vind ik leuk
Youri99 +1346
vrijdag 17 februari 2017 om 11:22
Nee laat maar, je zei tegen iemand stoere taal hoor maar je had het blijkbaar tegen mij haha! Calm your tits
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:39
iedereen wist dit toch al over die russen
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:44
Nu Rusland er al op aanspreken. Welke garanties kan je geven? Zo niet blaas dan het toernooi maar af. Met dit soort hooligans is het niet de vraag OF er DODEN en ZWAAR GEWONDEN vallen ( met blijvend letsel) maar WANNEER en HOEVEEL! Is het voetbal dit wel waard!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:20
Eindelijk een zinvolle reactie die ergens opslaat niet elke voetbalfan heeft dus een IQ van 58
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:27
Politie moet gewoon met scherp schieten.
Vind ik leuk
Mad Max +1660
vrijdag 17 februari 2017 om 09:23
Eindelijk iemand die het met me eens is! Niet alleen in Rusland, maar overal waar er gereld, gevochten of uitgedaagd worden tegen hulpverleners moet er geschoten kunnen worden. Eerst in de lucht, dan in de knieschijf en als je dan nog niet luistert is iedere plek op het lichaam goed. Opzouten met die mafkezen. Gedraag je maar gewoon.
Vind ik leuk
darmianto +3099
vrijdag 17 februari 2017 om 08:40
Ja dat is ook zo maar de Russische olieroebels op de FIFA bankrekening zullen helaas er voor zorgen dat dat niet gaat gebeuren..
Vind ik leuk
Vak-DD +3120
vrijdag 17 februari 2017 om 07:44
Dus allemaal de sportschool in voordat je naar Rusland gaat.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1206
vrijdag 17 februari 2017 om 08:53
Achjoh, heb nog anderhalf jaar. Kan nog wel even wachten dus ;)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:51
Kan niet wachten...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:04
Als Poetin geen maatregelen aankondigt, gewoon het WK nog afpakken van die Russen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:10
Er gaat niks gebeuren daar hoor, tenzij de Engelsen zelf de stad overhoop halen. Hoe militair getraind en georganiseerd ook, de daadwerkelijke militairen zijn dat ook én hebben AKs. Daarnaast is het hele punt dat je je stad of land "beschermt"; Frankrijk overhoop halen is leuk, maar van moeder Rusland blijf je af.
Vind ik leuk
darmianto +3099
vrijdag 17 februari 2017 om 08:43
Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn. In Rusland gaan groepen supporters elkaar regelmatig te lijf met bijv. 200 vs. 200. Dat doen ze dan bijvoorbeeld op een groot kruispunt en weet je wat de politie dan doet? Die zetten het kruispunt af en laten het begaan...
Vind ik leuk
Mad Max +1660
vrijdag 17 februari 2017 om 09:24
Zolang er alleen mensen tussen lopen die er voor kiezen te gaan vechten vind ik dat prima. Er mogen alleen geen omstanders en onschuldigen getroffen worden. Laat die idioten zichzelf maar uitroeien.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:15
Maar nu kijkt de wereld mee, het moet een viering van Rusland worden, niet van Hooliganisme. Maak je maar drukker over EK2020 dan over 2018.
Vind ik leuk
masterpsv +1482
vrijdag 17 februari 2017 om 08:16
Poetin heeft te druk met andere dingen het zal hem worst wezen ik denk eerder dat het zijn werk en ideeën zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:07
Heeft iemand een linkje waar ik hem kan kijken?
Vind ik leuk
Korm +12260
vrijdag 17 februari 2017 om 08:14
https://youtu.be/3xW8Hls_Nd0
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:13
Korte docu!
Vind ik leuk
derksen +4125
vrijdag 17 februari 2017 om 08:09
Altijd een leuke gedachten een feestje in het vooruitzicht!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:19
Heb het gisteren avond zitten kijken zijn echt zo gek als een deur worden inderdaad speciaal getraind voor zulke gevechten en ze lieten nog een gevecht zien in een bos 7 tegen 7 en dan de trainer aanwijzingen geven echt bizar
Vind ik leuk
Truth +921
vrijdag 17 februari 2017 om 08:45
De leider spreekt wel met een vreemd accent voor een rus ...luister maar eens goed naar zijn uitspraken bij bepaalde woorden ...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:21
viel mij ook al op volgens mij stiekem geen rus
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:24
Op dit soort stelletje varkens van de hoogste plank mogen ze van mij op scherp schieten.
Vind ik leuk
Truth +921
vrijdag 17 februari 2017 om 08:47
Een rus met een aussie accent ....luister maar eens goed hoe hij quite determined en glasses uitspreekt !
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:12
Documentaire is gisteren om 22:00 op de BBC uitgezonden voor de geïntresseerden die willen terugkijken.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:17
Nog een jaar om te trainen ;-)
Vind ik leuk
lemon9 +248
vrijdag 17 februari 2017 om 09:28
Toch weer leuk om een tournooi te houden waar het gezeur nu alweer begint , word tijd dat een eindtournooi weer gehouden word in landen waar het thuis hoort, oprotten met die politiek en corruptie
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:14
Ik heb zojuist een abbo genomen bij de lokale sportschool. Daarnaast heb ik DVD'S besteld van Steven Seagal, Jason Statham en Jackie Chan.
Laat ze maar komen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 10:15]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:20
Trap niet in de mainstream media propaganda van de BBC a.u.b zeg...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:25
Jij ben de enige die het snapt :-)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:55
Ik weet wel hoe de wereld in elkaar zit hoor ;)
Vind ik leuk
Tyson +255
vrijdag 17 februari 2017 om 10:35
Daar moet je als fan niet heen willen! Blatter bedankt
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:09
Heeft weer absoluut niks met voetbal te maken. Gewoon keihard straffen en in een of andere instituut zetten deze volwassen kleine kinderen... waarom praten mensen over 'eer' terwijl het overgrote deel van de mensheid dit soort, gewoon niks anders dan trash en miskukels noemen.
Vind ik leuk
Cappie +3033
vrijdag 17 februari 2017 om 11:10
Oral butchers?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:16
Gewoon vriendelijk blijven, handje schudden, een knuffeltje geven en ze zijn weer je maatjes. Love and respect rule!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:43
Excuses voor mijn emotionele uitbarsting VP...zal niet meer gebeuren
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:52
Wat een stoere mannen
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:05
Lekker boycotten dat wk, geen inkomsten voor Rusland dat zal ze leren die hufters!

[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 12:07]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 17:11
Hoop dat ze goeie klappen krijgen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Russen kondigen nieuwe hooligan-veldslag aan: 'Op het WK 2018 pakken we je'