AZ heeft geen kind aan slappe degradatiekandidaat: vier treffers in Alkmaar

AZ heeft geen kind aan slappe degradatiekandidaat: vier treffers in Alkmaar

zondag 19 maart 2017 om 18:36

AZ heeft zondag voor het eerst sinds 12 februari weer een wedstrijd binnen negentig minuten gewonnen. ADO Den Haag was geen partij voor de Alkmaarders: 4-0.

ADO had de intentie om het compact te houden in Alkmaar, maar daar slaagde ploeg van trainer Fons Groenendijk geen moment in. Sterker nog, het ging vanaf minuut één helemaal fout voor de bezoekers uit Den Haag. AZ was sterker en kwam na zeven minuten op voorsprong. Dabney Dos Santos opende de score.

Amper zes minuten later tekende diezelfde Dos Santos ook voor de 2-0, waarmee hij een makkelijke middag inluidde voor AZ. Joris van Overeem maakte er nog voor rust 3-0 van met een schitterende stift, waarna de thuisclub na rust nog één keer scoorde. Fred Friday, de vervanger van de geblesseerde Wout Weghorst, zorgde voor het slotakkoord: 4-0.

Door de overwinning klimt AZ naar de vijfde plaats in de Eredivisie met 41 punten, evenveel als FC Twente. Voor ADO blijft het code rood in de degradatiezone. Met nog zeven wedstrijden te gaan is de Haagse club twee punten verwijderd van de veilige plek vijftien.

Plaats een reactie

Jurre92 +2828
zondag 19 maart 2017 om 18:38
@ Midden - Noord, je hebt helemaal gelijk en ik ben het dan ook met je eens dat miljoenen bezitten geen garantie geeft om kampioen te worden ( helaas )

Het zelfde geldt natuurlijk voor het volgende: Een grotere begroting hebben dan: Roda, Excelsior, Sparta, Zwolle, NEC, Willem II, Heracles, geeft geen enkele garantie om NIET te degraderen / degradatie kandidaat te zijn!

Ik feliciteer onze mede Noord Hollanders met een mooie overwinning op ADO.

Off, Feyenoorders, jullie gaan dit jaar kampioen worden en dat verdienen jullie ook, het hele seizoen laten jullie de wilskracht zien om de schaal naar Rotterdam te halen.
Vind ik leuk
5697956 +608
zondag 19 maart 2017 om 18:45
Ja maar ADO heeft ook geen grote namen gehaald he. Die tjienees geeft zijn geld niet uit.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:15
Ben het ermee een, dat kan allemaal. Maar vooralsnog denk ik dat wij erin gaan blijven, kan ook niet anders denken goos.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:48
Midden Noord. Ik heb al vaker aangegeven dat ik er vanuit ga dat ADO zich handhaaft en dat ik jullie dat gun. Maar als ik de wedstrijd van gisteren bekijk, vraag ik mij af of ze de spelers zelf wel willen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:41
Van mij mag ADO degraderen, verschrikkelijk k.... club
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:27
Bedankt voor je bijdrage
Vind ik leuk
TilRik +201
zondag 19 maart 2017 om 18:41
Wat mij vooral op viel dat het lastig is parkeren in Alkmaar schijnbaar, ook al sta je met 4-0 voor je gaat niet in de 85e minuut naar huis! Zit iedere thuiswedstrijd bij mijn clubbie op de tribune al staan ze met 4-0 achter je blijft tot het laatste fluitsignaal.
Vind ik leuk
pos +2808
zondag 19 maart 2017 om 20:03
Het valt mij dan weer op dat jou dat nu pas opvalt terwijl je iedere wedstrijd komt. Het is helaas al 10 jaar niet anders.
Vind ik leuk
TilRik +201
zondag 19 maart 2017 om 22:23
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk nooit zo op gelet heb. Misschien heb ik het nooit willen zien. Stoorde me er vandaag toevallig aan
Vind ik leuk
pos +2808
maandag 20 maart 2017 om 17:29
Ik denk dat ze gisteren ook in de 83e minuut al gingen lopen. Het zal de kou zijn geweest in combinatie met de 4-0. Hoe dan ook blijft het sneu volk.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:53
Ik heb er minder moeite mee dat mensen na 85 minuten richting huis gaan als met de zgn supporters die pas als de wedstrijd 5 a 10 minuten oud is uit de kantine komen en daar vervolgens 10 minuten voor de pauze alweer naar onderweg zijn. Het zelfde geldt voor die supporters die niet zonder biertje in de hand degehele wedstrijd met de rug naar het veld staan en zich omdraaien bij een goal om vervolgens hun gerstenat over de tribune verspreiden.
Vind ik leuk
5697956 +608
zondag 19 maart 2017 om 18:42
Terechte overwinning. Mooi om AZ weer te zien vlammen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:42
Dit maakt het zeer pijnlijke weekend iets beter te verdragen..
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:04
ondanks het verdiende verlies van mijn club, heb ik een meer dan goed weekend. Ik kan me nu al verheugen op een feest in Rotterdam. En dan te bedenken dat de satelliet club van het grote Feyenoord een handje heeft geholpen. OHH wat heb ik genoten. ennnn nog mooier een Hagenaar scoort gewoon de gelijkmaker. het weekend kan niet beter... nou ja iets beter dan.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:16
Nou ja, alleen mijn voetbalweekend was pijnlijk, maar dat ben ik dan ook weer snel kwijt. Voor de rest een super weekend gehad. Ik gun overigens iedereen zijn plezier, alleen heb ik helemaal niets met ado.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:39
dat je niks met ADO hebt was me nog niet opgevallen. :) ;) Helaas heb je er mensen bij die de club ADO associëren met hetgeen de supporters in het verleden hebben gedaan. Maar dan kan iedere voetbal liefhebber wel een hekel hebben aan bijna iedere club. Zeker bij die clubs die elkaar opzoeken om te vechten, zoals jaren geleden in Beverwijk. Waar gaat het eigenlijk over, het is gewoon een spelletje.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:19
Krijg je er bij hem niet is, bij hem zit de haat heel erg diep. Ongetwijfeld kunnen er twee dingen zijn gegeurd in het verleden van hem. 1 dat is klappen hebben gehad van een DH supporter of hij is genomen. Dat ken ook! Maar hij is wel in staat om iedereen over 1 kam te scheren. Daar is hij heel goed in......
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:21
Het is zeker maar een spelletje. Ik was het puntverlies van ajax binnen de minuut na de wedstrijd niet vergeten maar wel kwijt. Mijn redenen waarom ik geen fan van ado ben houd ik voor mijzelf. Geloof mij dat ik daar serieuze redenen voor heb.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:30
Niemand vraag jou om een fan te zijn, ik ben ook geen fan van ajax.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:56
Ik heb niets tegen de fans maar tegen de club. "Geen fan" was wat voorzichtig gesteld. Ik ben fan van ajax, van de overige clubs niets. Met de een heb ik meer dan met de endere. Mafkezen heb je namelijk bij iedere club
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:27
Eens!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:44
Zijn we terug in het Dirk Scheringa tijdperk? Daar behaalden we zulke resultaten. Lang geleden dit :) niet echt een fantastische wedstrijd maar eindelijk weer hoop op betere tijden in Alkmaar. En wat was het koud...

Succes Midden-Noord en andere ADO supporters rest van dit seizoen!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:28
gefeliciteerd jan.........goed gespeeld maar heb de 2e helft niet eens meer gezien.

Tegen de concurrenten moeten we de punten pakken. Dit had een bonus geweest!

Jammer maar ik neem wel een drankie om het te verdrinken :)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:30
slechte beurt maat van je clubke
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:47
Ja niks te vertellen vandaag helaas. Tegen de kleinere clubs maar de punten proberen te pakken.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:46
Je vraagt je af wat er midweeks gebeurt is in Alkmaar. Het hele seizoen thuis al zaadpotjes en nu na dertig minuten 3-0...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:05
Volgens mij heeft de Haagse selectie naar Alkmaar gelopen, alvorens aan de wedstrijd te beginnen.
Vind ik leuk
pos +2808
zondag 19 maart 2017 om 20:06
Eindelijk weer een keer 3 punten. ADO maakte het ons ook wel erg gemakkelijk. Heel raar dat je de punten zo hard nodig hebt en dan zo slap speelt. Wat een potje kou kleumen ook weer. Eerst maar lekker een soeppie en dan een biertje.
Vind ik leuk
mchollie +1557
zondag 19 maart 2017 om 21:01
Eindelijk Rienstra er uit en een creatieve middenvelder er in, Joris heeft veel meer de intentie om naar voren te voetballen, en daarom denk ik dat we vandaag makkelijk hebben gewonnen.

zucht, nog 6 weken tot de finale, kijken of AZ in een spiraal omhoog zit,

Forza AZ.
Vind ik leuk
De Hout +409
zondag 19 maart 2017 om 23:55
Lekker potje. Paar goeie goals.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

AZ heeft geen kind aan slappe degradatiekandidaat: vier treffers in Alkmaar