Vitesse put hoop uit statistieken: gelijkspel het beste tegen Feyenoord

Vitesse put hoop uit statistieken: gelijkspel het beste tegen Feyenoord

donderdag 20 april 2017 om 15:24

Als Vitesse de KNVB Beker wil winnen, kan het komende zondag tegen Feyenoord maar het beste gelijkspelen. Dat blijkt uit statistieken van Opta Sports, vermeld door de Gelderlander.

Een punt in de competitiewedstrijd vóór de bekerfinale biedt de meeste kans op winst in de eindstrijd van de beker. In de afgelopen drie seizoenen was er slechts één club die het competitieduel voor de bekerfinale wist te winnen. Dat was Ajax, dat op 13 april 2014 won van ADO Den Haag. In de daaropvolgende finale verloor het echter kansloos met 5-1 van PEC Zwolle. Van de andere vijf wedstrijden die bekerfinalisten een week voor de finale in die drie seizoenen speelden, eindigden er vier in een remise.

Of er zondag opnieuw gelijkgespeeld gaat worden, valt nog te bezien. Feyenoord reist als koploper af naar Arnhem, waar het een nieuwe stap richting de zo begeerde titel hoopt te zetten. De thuisploeg heeft naast een betere eindnotering niets meer om voor te spelen. Winst is echter geen zekerheid voor Feyenoord, want van de afgelopen vier uitduels in Arnhem won het er slechts één.

Plaats een reactie

BassieN +7693
donderdag 20 april 2017 om 15:26
Dit is echt pure onzin.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:46
haha ja vooral de zin "of er zondag weer gelijkgespeeld zal worden valt nog te bezien". Echt joh? pffffff
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:28
wat een statistiek
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:30
Mooi he....

Feyenoord gaat deze wedstrijd natuurlijk vrij eenvoudig winnen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:40
makkelijk hoor je mij niet zeggen heb het over de beker finale statistiek
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:58
Dat was al duidelijk....

Ondanks die nietszeggende statistiek gaat Feyenoord deze wedstrijd redelijk eenvoudig winnen. Los van de afwezigheid van Ricky; ze spelen al weken niet zo best en ik kan me zoiets voorstellen als dat ze met hun hoofd bij een andere wedstrijd zijn. Als dat alleen al deels het geval is.... dan gaat het helemaal goed komen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:22
jaa ze moeten gewoon hun Eigen spel spelen zoals in de kuip dan mag het niet mis gaan dat mag het sowieso niet meer nou
Vind ik leuk
Zeus +3529
donderdag 20 april 2017 om 15:30
Heerlijk die reacties.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:40
kan wel waar zijn,
maar Feyenoord moet winnen
Vind ik leuk
Laliga +195
donderdag 20 april 2017 om 15:44
gok op een 0-2 en een slecht spelend vitesse in de 2e helft . dan zal de titel strijd hiermee wel uitgespeeld zijn . hoop dat beide nog punte verspelen zodat het extra spannend blijft haha , dan mag feyenoord van mij de titel hebben en ajax de uefa cup , iedereen blij .
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:02
Ik ben het bijna helemaal met je eens..... ik word persoonlijk niet zo blij van een Europa League winst voor Ajax met het oog op onze CL-deelname.
Vind ik leuk
Laliga +195
donderdag 20 april 2017 om 16:07
is het nou zo dat feyenoord dan voorronde moet spelen? lees overal iets anders
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:09
Yep.... zou erg suf zijn, maar de UEFA moest de grootste en sterkste competities even nog meer voordeel geven.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2514
donderdag 20 april 2017 om 16:19
Nee, klopt volgens mij niet. Kampioen van Nederland speelt hoe dan ook groepsfase Champions League volgens seizoen. Heeft KNVB ook al bevestigd.
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
donderdag 20 april 2017 om 16:33
Zoals Fredsjhe hieronder al aangeeft. Feyenoord plaatst zich dan sowieso. En als de CL winnaar zich in de eigen competitie niet plaatst voor de CL dan krijgen zij dat ticket en zou Ajax bij het winnen van de EL alsnog voorrondes moeten spelen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:04
Klopt niet man. Feyenoord houdt dan haar plekkie en de voorronde plaats vervalt.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:50
Ik had het toch echt anders begrepen.

I stand corrected.
Vind ik leuk
DubRtd +14994
donderdag 20 april 2017 om 15:51
Ja.... dit is natuurlijk gelul van een dronken aardbei.
Hoe moet Vitesse nu hoop putten voor de bekerfinale uit een wedstrijd die nog gespeeld moet maar die ze dan moeten gelijkspelen?

Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:03
Dronken aarbei! Familie van de bezopen komkommer?
Vind ik leuk
Farmer +6040
donderdag 20 april 2017 om 19:03
hehe, nog nooit van gehoord van "Doem-groentes"? Een van de weinige redenen om vegetarier te worden :P
Vind ik leuk
Fredsjhe +2514
donderdag 20 april 2017 om 16:01
Lekker hoor, statistiekjes die totaal geen betrekking of correlatie met de volgende wedstrijd hebben.

Nog effe en Opta Sports denkt nog dat de ploegen die de halve finale hebben gewonnen de meeste kans maken om de beker te winnen....
Vind ik leuk
Mall00t +5001
donderdag 20 april 2017 om 16:46
Opta Sports denkt helemaal niets. Het levert slechts heel veel statistieken, het is aan anderen om er bepaalde conclusies aan op te hangen.
Vind ik leuk
Vak-DD +7794
donderdag 20 april 2017 om 16:22
Alweer over de wedstrijd van zondag !? We willen niet op ajax gaan lijken hoor V.P.
Vind ik leuk
035 +1962
donderdag 20 april 2017 om 18:45
Erg hard gaan trainen en dan lukt het wel.
Vind ik leuk
pinkelman +2628
donderdag 20 april 2017 om 19:57
Vitesse heeft nog kans net zoals AZ op plek 4 welk volgens mij rechtstreekse plaatsing E.L geeft. Vitesse is er dus bij gebaat mocht het de beker tegen AZ verliezen om nog vol te strijden voor plek 4.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vitesse put hoop uit statistieken: gelijkspel het beste tegen Feyenoord