Vitesse put hoop uit statistieken: gelijkspel het beste tegen Feyenoord

Vitesse put hoop uit statistieken: gelijkspel het beste tegen Feyenoord

donderdag 20 april 2017 om 15:24

Als Vitesse de KNVB Beker wil winnen, kan het komende zondag tegen Feyenoord maar het beste gelijkspelen. Dat blijkt uit statistieken van Opta Sports, vermeld door de Gelderlander.

Een punt in de competitiewedstrijd vóór de bekerfinale biedt de meeste kans op winst in de eindstrijd van de beker. In de afgelopen drie seizoenen was er slechts één club die het competitieduel voor de bekerfinale wist te winnen. Dat was Ajax, dat op 13 april 2014 won van ADO Den Haag. In de daaropvolgende finale verloor het echter kansloos met 5-1 van PEC Zwolle. Van de andere vijf wedstrijden die bekerfinalisten een week voor de finale in die drie seizoenen speelden, eindigden er vier in een remise.

Of er zondag opnieuw gelijkgespeeld gaat worden, valt nog te bezien. Feyenoord reist als koploper af naar Arnhem, waar het een nieuwe stap richting de zo begeerde titel hoopt te zetten. De thuisploeg heeft naast een betere eindnotering niets meer om voor te spelen. Winst is echter geen zekerheid voor Feyenoord, want van de afgelopen vier uitduels in Arnhem won het er slechts één.

Plaats een reactie

BassieN +1549
donderdag 20 april 2017 om 15:26
Dit is echt pure onzin.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:46
haha ja vooral de zin "of er zondag weer gelijkgespeeld zal worden valt nog te bezien". Echt joh? pffffff
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:27
Opta Sports?. Lachen hoor, nooit gehoord zeker van 3 punten naar Rotterdam?
Vind ik leuk
Farmer +1651
donderdag 20 april 2017 om 17:28
Zou dat het zelfde kundige expertise-bureau zijn die ook die hagelslag-presentatie hebben gedaan bij de KNVB, ten behoeve van van Breukelen?

Want in dát geval spreken we natuurlijk van een uiterst bekwame instantie...

Wellicht niet bekwaam omtrent voetbal maar iets totaal anders... maar 'uiterst bekwaam'

hahahaha
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:29
Vind je het erg dat ik pas reageer als je uitgelachen bent om je eigen grap?.......hahahaha
Vind ik leuk
Farmer +1651
donderdag 20 april 2017 om 18:44
ik lach vooral om de 'zoveelste zelf-aanbevolen expert-in-voetbalstatistieken'. Het is net zo'n nuttig beroep als sneeuwruimer in de zomer, of ijsventer in de winter.

Ze zullen dr goed in zijn hoor(in hoeverre het een kunst genoemd kan worden, om cijfertjes van internet te downloaden, en in een gelijkenisje te publiceren...poeh-hey!), maar we hebben dr nooit iets aan gehad.
Vooral omdat Vitesse met een bekerfinale 'in de maag zit', zijn al deze statistieken uit het verleden, compleet nutteloos.
MAar warempel! Er is een bureautje ergens waar een genie zit die het licht heeft gezien en...ja..
jaja!!
jaaahahahahaaha we geloven het helemaal!

Maar geloof dit vooral: Vitesse zal écht niet tot het gaatje gaan, Feyenoord wint wel, en Ajax zal het een stúk lastiger krijgen in Eindhoven, ik denk dat 'de titelstrijd' eerder dáár een beslissing gaat krijgen, dan in Arnhem.

Zijn dáár ook statistieken voor? lol, maken dr een hele cabaretshow van :P
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 19:00]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:28
wat een statistiek
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:30
Mooi he....

Feyenoord gaat deze wedstrijd natuurlijk vrij eenvoudig winnen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:40
makkelijk hoor je mij niet zeggen heb het over de beker finale statistiek
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:58
Dat was al duidelijk....

Ondanks die nietszeggende statistiek gaat Feyenoord deze wedstrijd redelijk eenvoudig winnen. Los van de afwezigheid van Ricky; ze spelen al weken niet zo best en ik kan me zoiets voorstellen als dat ze met hun hoofd bij een andere wedstrijd zijn. Als dat alleen al deels het geval is.... dan gaat het helemaal goed komen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:22
jaa ze moeten gewoon hun Eigen spel spelen zoals in de kuip dan mag het niet mis gaan dat mag het sowieso niet meer nou
Vind ik leuk
Zeus +2282
donderdag 20 april 2017 om 15:30
Heerlijk die reacties.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:40
kan wel waar zijn,
maar Feyenoord moet winnen
Vind ik leuk
Laliga +36
donderdag 20 april 2017 om 15:44
gok op een 0-2 en een slecht spelend vitesse in de 2e helft . dan zal de titel strijd hiermee wel uitgespeeld zijn . hoop dat beide nog punte verspelen zodat het extra spannend blijft haha , dan mag feyenoord van mij de titel hebben en ajax de uefa cup , iedereen blij .
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:02
Ik ben het bijna helemaal met je eens..... ik word persoonlijk niet zo blij van een Europa League winst voor Ajax met het oog op onze CL-deelname.
Vind ik leuk
Laliga +36
donderdag 20 april 2017 om 16:07
is het nou zo dat feyenoord dan voorronde moet spelen? lees overal iets anders
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:09
Yep.... zou erg suf zijn, maar de UEFA moest de grootste en sterkste competities even nog meer voordeel geven.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:19
Nee, klopt volgens mij niet. Kampioen van Nederland speelt hoe dan ook groepsfase Champions League volgens seizoen. Heeft KNVB ook al bevestigd.
Vind ik leuk
J Kiprich +2993
donderdag 20 april 2017 om 16:33
Zoals Fredsjhe hieronder al aangeeft. Feyenoord plaatst zich dan sowieso. En als de CL winnaar zich in de eigen competitie niet plaatst voor de CL dan krijgen zij dat ticket en zou Ajax bij het winnen van de EL alsnog voorrondes moeten spelen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:04
Klopt niet man. Feyenoord houdt dan haar plekkie en de voorronde plaats vervalt.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:50
Ik had het toch echt anders begrepen.

I stand corrected.
Vind ik leuk
DubRtd +2975
donderdag 20 april 2017 om 15:51
Ja.... dit is natuurlijk gelul van een dronken aardbei.
Hoe moet Vitesse nu hoop putten voor de bekerfinale uit een wedstrijd die nog gespeeld moet maar die ze dan moeten gelijkspelen?

Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:03
Dronken aarbei! Familie van de bezopen komkommer?
Vind ik leuk
Farmer +1651
donderdag 20 april 2017 om 19:03
hehe, nog nooit van gehoord van "Doem-groentes"? Een van de weinige redenen om vegetarier te worden :P
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:01
Lekker hoor, statistiekjes die totaal geen betrekking of correlatie met de volgende wedstrijd hebben.

Nog effe en Opta Sports denkt nog dat de ploegen die de halve finale hebben gewonnen de meeste kans maken om de beker te winnen....
Vind ik leuk
Mall00t +3455
donderdag 20 april 2017 om 16:46
Opta Sports denkt helemaal niets. Het levert slechts heel veel statistieken, het is aan anderen om er bepaalde conclusies aan op te hangen.
Vind ik leuk
Vak-DD +2625
donderdag 20 april 2017 om 16:22
Alweer over de wedstrijd van zondag !? We willen niet op ajax gaan lijken hoor V.P.
Vind ik leuk
035 +195
donderdag 20 april 2017 om 18:45
Erg hard gaan trainen en dan lukt het wel.
Vind ik leuk
Dicky +2234
donderdag 20 april 2017 om 18:29
Ja en bij het opstaan kunnen ze het beste eerst een kop koffie drinken, even goed poepen, effe masturberen onder de douche, vervolgens als eerste de linker sok aantrekken voor de rechter sok, een wit overhemd met grijze een pantalon aantrekken, vervolgens het colbertje speels over de schouder meenemen alsof het ze niet interesseert, absoluut geen stropdas en zeker niet met een 1 erop want dan gaat het zeker mis, vervolgens moet de linksback als eerste een praatje maken met de materiaal man, de aanvoerder met de trainer, de spits moet hard lachen om een grap van de kantine juffrouw terwijl hij de clou niet snapt, de creatieve middenvelders moeten met keiharde gangster rap door hun designer hoofdtelefoon op hun harses naar de bus lopen maar wel met een serieus gezicht, in de bus mag vooral niemand met elkaar praten, bij aankomst moet eerst de rechtsback lachend uit de bus lopen alsof er binnen iets heel leuks gezegd is, vervolgens moet de aanvoerder een hele vieze scheet laten waardoor de creatieve middenvelders nog steeds met hun designer hoofdtelefoons op hun hoofd met een nog serieuzer gezicht de bus uit komen lopen, de trainer moet vervolgens de spits die grap van de kantine juffrouw nog eens goed uitleggen, de spits mag deze nog steeds niet begrijpen, vervolgens even het veld op, nu moet de defensieve middenvelders met een ernstig gezicht praten met de keeper, deze moet vervolgens begrijpend knikken, nu is het moment dat de spits die grap van de kantine juffrouw aan de aanvoerder uitlegt, de aanvoerder moet lachen maar mag de spits niet verstaan. Als Vitesse dit allemaal doet dan heeft het de grootste kans op bekerwinst. O shit, volgens mij ben ik vergeten er bij te zeggen dat de vrouw van de reserve keeper s ochtends de hond moet uitlaten en dat deze een grote bah moet doen voor het huis van de buren. Ach ja, het komt vast wel goed.
Vind ik leuk
pinkelman +1344
donderdag 20 april 2017 om 19:57
Vitesse heeft nog kans net zoals AZ op plek 4 welk volgens mij rechtstreekse plaatsing E.L geeft. Vitesse is er dus bij gebaat mocht het de beker tegen AZ verliezen om nog vol te strijden voor plek 4.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vitesse put hoop uit statistieken: gelijkspel het beste tegen Feyenoord