Gerbrands: Dit verhaal is vanuit ons niet uit te leggen aan supporters

Gerbrands: "Dit verhaal is vanuit ons niet uit te leggen aan supporters"

zondag 16 juli 2017 om 14:30

Exact twee dagen was Tony Kok in dienst bij PSV als eSporter. Nadat fans van de Eindhovenaren een flinke reeks tweets van Kok oprakelden, voelde PSV zich gedwongen tot een razendsnel ontslag van de FIFA-speler. Toon Gerbrands licht de keuze zondag toe in Zwitserland, waar PSV verblijft.

Emile van de Sande
VERBIER

"PSV staat voor een aantal kernwaarden", zegt de algemeen directeur tegen onder meer VoetbalPrimeur. "Het feit dat hij Ajax support, is geen probleem. Maar de berichten die naar buiten kwamen, passen niet in onze kernwaarden. We hebben daarom extra onderzoek gedaan, om te kijken wat er aan de hand is. Dat begon zich op te stapelen."

Zo kwamen tweets tegen het licht waarin Kok zich niet alleen zeer negatief uitliet over PSV, maar ook met grof taalgebruik ongepaste opmerkingen maakte. Gerbrands rekent het de club aan dat hier niet voldoende onderzoek naar is gedaan. "Dat hebben we niet goed gedaan als club, dat hadden we beter moeten onderzoeken."

"Intern gaan we dat ook nog even aankaarten. Dit verhaal is vanuit ons niet uit te leggen aan supporters. Met andere woorden: we stoppen met de samenwerking. Wat betreft Tony moeten we nu van twee kanten ons verlies nemen. Ook ter bescherming van die jongen: dit kan beter niet verder gaan", aldus Gerbrands.

Zondag heeft PSV Kok op de hoogte gebracht van de beslissing. "We hebben het hem net laten weten en hij heeft er begrip voor", vertelt PSV-perschef Thijs Slegers. Gerbrands laat weten dat de zoektocht wordt hervat. "We gaan wel op zoek naar een andere tweede eSporter."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Noudyo. +5320
zondag 16 juli 2017 om 14:32
Of je gooit dat eSport idee gewoon de prullenbak in en focust je gewoon op het echte voetbal.
Vind ik leuk
Jurre92 +3842
zondag 16 juli 2017 om 14:34
Wat een hypocriete zooi daar in Eindhoven!

Wanneer je de tweets leest heeft die jongen inderdaad opmerkingen gemaakt die te ver zijn gegaan.

Waar klaagt PSV over:

'PSV gaat het contract met eSporter Tony Kok per direct verbreken.' -> We zijn piswoest op die Tony.

'De clubleiding heeft geconstateerd dat Kok en zijn management tekort zijn geschoten in het delen van informatie over het verleden van de gamer.' -> Tony is diehard Ajacied en noemde PSV'ers 'boeren die homo zijn'.

Al met al maken ze zich drukker dat Kok alle boeren homo's noemt, en zich minder druk maken over hoe hij de huid vol scheld met de ziekte K.
Vind ik leuk
Noudyo. +5320
zondag 16 juli 2017 om 14:36
Dat heeft niks met hypocriet te maken maar oké...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:44
Dat maak jij er van Jurre92. Maar ja. Objectief kijken naar een andere club is lastig.

Zoek overigens het woordje hypocriet even op... Wat dan namelijk weer wel hypocriet is, is dat ik je niks hoor zeggen over de opmerkingen van Ajax e-sporter aan het adres van een net overleden jongetje in Engeland. Oost-Indisch blind zeker?
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 14:44]
Vind ik leuk
Jurre92 +3842
zondag 16 juli 2017 om 14:49
Wat die e sporter bij Ajax heeft gezegd is te ver gegaan en Ajax zou die gozer per direct een trap onder zijn hol moeten verkopen en nooit meer in de Arena toe moeten laten.
Vind ik leuk
Gu3rilla +10172
zondag 16 juli 2017 om 14:48
Heb je dit artikel gelezen?

"Zo kwamen tweets tegen het licht waarin Kok zich niet alleen zeer negatief uitliet over PSV, maar ook met grof taalgebruik ongepaste opmerkingen maakte."

Jouw reactie is echt heel raar het klopt van geen kanten.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 14:52]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:28
uhmmm over hypocriete zooi gesproken : wat dacht je van die gozer die bij jullie met die knopjes speelt?

Had je die als club ook niet buiten moeten flikkeren dan?
Vind ik leuk
Bien +6018
zondag 16 juli 2017 om 14:41
Typisch een Ajax supporter.
Vind ik leuk
Jurre92 +3842
zondag 16 juli 2017 om 14:43
Als of andere supporters van andere clubs nooit over de scheef gaan zeker? Jij wenste ooit iemand de dood, is dat typisch iets voor een PSV supporter dan? Of kunnen we dat zoals het hoort beter in het hokje plaatsen van een klein deel tokkie supporters waar jij bij thuis hoort?
Vind ik leuk
Morris +9992
zondag 16 juli 2017 om 14:48
tja jammer.. vertoon jij nu typisch PSV supporter gedrag?
Vind ik leuk
yuuup +4080
zondag 16 juli 2017 om 17:28
Typisch een hatertje.
Vind ik leuk
Recycle +1248
zondag 16 juli 2017 om 18:11
Waarom doe je dit nou?
Zit niks van entertainment in. Zit geen humor in. Zit geen diepgang in.

Je bent gewoon aan het trollen, omdat je niet genoeg voldoening haalt uit je dagelijkse sleur. Door reacties zoals deze help je de haat onderling en vooral op deze site te groeien. Ontzettend jammer dit.

Mocht PSV jou ooit benaderen, dan ben je (helaas) al uitgesloten van elk mogelijke samenwerking.
Vind ik leuk
dhrwobo +5053
zondag 16 juli 2017 om 14:41
Doe van tevoren je onderzoek
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:45
Dat sowieso. Elke brugklasser met edn zoekmachine had dit kunnen vinden. Scheelt een hoop gedoe...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:41
Ik stel voor Bruma!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:44
De zesjarige Lowery, supporter van Sunderland, verloor onlangs zijn ongelijke strijd tegen de sluipmoordenaar die kanker heeft.


Voor de 'e-sporter' Hagebeuk aanleiding om zijn overlijden te bagatelliseren en het tragische voorval in Oostenrijk uit te vergroten.

Voor de 'warme club' Ajax geen aanleiding om morele stappen te nemen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:57
Tjoh wat onverwacht dat jij daarover in dit topic moet beginnen.
Even over Ajax zaniken, maar vooral niks negatiefs over je eigen clubje he?:-)

Sneu sneu sneu.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:52
Het is niet onopgemerkt gebleven dat je uitblinkt in afwezigheid in topics die mijn favoriete club aangaan. Je selectieve verontwaardiging blijft consistent. Chapeau!

Fijne dag nog!
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 15:55]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:53
Jouw ' favoriete' club is in deze niks meer dan een van de vele maskers. T is sneu.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:13
Je kunt uiteraard je meest verse aantijging opnieuw niet hard maken en dan rest voor jou de gepatenteerde vluchtroute in de vorm van de fantasievolle stratumconstuctie. Speaking of sneu. Hilarisch!



Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:30
Arie is in zijn vrije tijd Gohstbuster.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:19
Een citaat: ArieBombarie +17465
zondag 16 juli 2017 om 18:10


'Ook'.

Vreemd dat je alter ego mij van hetzelfde beschuldigde eerder op de middag in een topic van gister waar jij allang niet meer te bekennen was.

Slim dat je hier gewoon even toegeeft gewoon Stratum te zijn.
Weet iedereen ook direct dat jij het was die na de loting van Utrecht en PSV moest provoceren in de Nouri-situatie.

Sneu weer'


Kennelijk slaagt deze bijzondere kostganger er niet in om los te geraken van door hem in het leven geroepen en zorgvuldig gekoesterde fantomen. De verwijzing 'sneu' waarmee zijn berichten worden afgesloten spreekt boekdelen.

Bijzonder hoe cross-references worden gefingeerd met een chronometer en primeurtachograaf als hulpstuk.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:22
Arie leeft al een aantal weken met het waanidee dat wij 1 en dezelfde persoon zijn. Laat m lekker.
Het zal de dagelijkse lucht van die potten verf wel zijn die dat raaskallen veroorzaken.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:43
T is goed Stratum. Ga vooral weer even de dialoog aan met jezelf. Deed je vanmiddag ook toen je begon te schelden omdat ik je erop wees dat je via een ander account weldegelijk op de nouri-situatie bent ingegaan.

Wees niet zo goedkoop.
En inderdaad. Erg sneu.
Vind ik leuk
United +36493
zondag 16 juli 2017 om 21:14
Waarom heb je 2 accounts?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:16
Stratum, ik bespeur onvoorwaardelijke vastberadenheid en hardnekkigheid bij het in stand houden van de fantoomconstructie.

De daarmee gepaard gaande beschuldigingen en aantijgingen duiden op een obsessief geloof in eigen gefingeerd gelijk.

De terminologie 'sneu' dekt die lading prima.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 12:17]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:38
Menigeen zou toch zeggen dat ie gister door moderator 8 op niet mis te verstane wijze uit zijn nachtmerrie verlost is....
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:00
Ik was gisterenavond niet actief, ondanks de koddige verdachtmakingen dat sprake zou zijn van een duo-account. Uit jouw opmerking leid ik af dat onomstotelijk vast is komen te staan dat geen sprake is van een dubbel-account en waarvoor het bewijs uiteraard niet eens geleverd dient te worden.

Het is zowel vermakelijk als sneu te moeten constateren hou een anonieme intenetganger zich vastbijt in paranoia.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:35
Ik ben niet op de hoogte van zijn achtergrond en de aanleiding voor het complotdenken dat inmiddels sneue contouren heeft aangenomen.

Kennelijk wijt jij het aan etherische oliën.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:40
Het kan niet anders of hij is schilder van beroep. Een onderzoek wees uit dat jarenlang de lucht van verf opsnuiven de voorhanden zijnde werkende hersencellen aantast.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:23
T is goed Stratum. Ga vooral weer even de dialoog aan met jezelf. Deed je vanmiddag ook toen je begon te schelden omdat ik je erop wees dat je via een ander account weldegelijk op de nouri-situatie bent ingegaan.

Wees niet zo goedkoop.
En inderdaad. Erg sneu.
Vind ik leuk
Bien +6018
zondag 16 juli 2017 om 18:26
Voor de duidelijkheid het is stratum niet ter bevestiging het is een supporter van PEC Zwolle.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:49
Goed te lezen dat je ze beide goed kent.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:44


Jouw ' favoriete' club is in deze niks meer dan een van de vele maskers. T is sneu.
Vind ik leuk
yuuup +4080
zondag 16 juli 2017 om 17:30
Inderdaad beter om zo'n jongen vanuit de club normen en waarden bij te brengen. Ajax maakt betere mensen. Pfff vermoeiend.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:55
Ajax geeft een signaal af door niet de gewenste afstand te nemen van de misselijkmakende en hoogst ongepaste constatering, gescoord over de rug van een kankerpatiëntje.



Vind ik leuk
yuuup +4080
zondag 16 juli 2017 om 17:57
Tja je kunt inderdaad niet iedereen verbeteren. Naïef dat ze het toch proberen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:41
Tjoh wat onverwacht dat jij daarover in dit topic moet beginnen.
Even over Ajax zaniken, maar vooral niks negatiefs over je eigen clubje he?:-)

Sneu sneu sneu.
Vind ik leuk
potus +294
zondag 16 juli 2017 om 14:48
De afdeling due diligence was al op vakantie klaarblijkelijk. Toen hij in dat interview voor de camera zei dat hij in NL geen favoriete club had, sloegen bij mij direct alle toeters, bellen en voelsprieten van mijn interne leugendetector op hol.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:09
Primeurtopics met cognitieve lichtgewichten uit de PSV- en Ajaxhoek verlopen volgens een vastgeroest patroon.

Het dramatische voorval in Oostenrijk draagt niet bij aan verbroedering. Het gedachtengoed van Abdelhak Nouri wordt voortdurend geschoffeerd.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:54
Als dat al het geval is, ben jij daar het grootste voorbeeld van.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:34
Uiteraard kun je ook deze vileine damesaantijging niet hard maken. Je reacties worden gedicteerd door compulsiviteit. Daar kan inmiddels geen enkel misverstand meer over bestaan.


Fijne dag nog!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:10
'Ook'.

Vreemd dat je alter ego mij van hetzelfde beschuldigde eerder op de middag in een topic van gister waar jij allang niet meer te bekennen was.

Slim dat je hier gewoon even toegeeft gewoon Stratum te zijn.
Weet iedereen ook direct dat jij het was die na de loting van Utrecht en PSV moest provoceren in de Nouri-situatie.

Sneu weer.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 18:10]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:21
Kennelijk slaagt je er niet in om los te geraken van door jou in het leven geroepen en zorgvuldig gekoesterde forumfantomen. De verwijzing 'sneu' waarmee je berichten worden afgesloten spreekt boekdelen.

Hilarisch hoe je cross-references fingeert met een chronometer en primeurtachograaf als hulpstuk.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:25
Voor iemand die als uitgangspunt met dit accountje had om neutraal over te komen, ben je al richting Ajax volledig door het ijs gezakt. Wat je ook weer is pijnlijk bevestigde om na de loting van PSV en Utrecht te provoceren met de Nouri-situatie.
Om dan nu ook maar het principe van 'eenmalig reageren op een topic om vervolgens vooral geen discussie aan te gaan' overboord te gooien.

Goedkoop.
En jawel: sneu.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 18:26]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:32
Mij kan, in tegenstelling tot leden die vluchten in fantoomscenario's en verwijtbare accountstrategie, als niet-betrokkene uiteraard geen gebrek aan objectiviteit en onafhankelijkheid worden verweten.

Uiteraard komen mijn aanhalingen over de geestelijke deken die over het Nederlandse voetbal is uitgeklopt naar aanleiding van de Oostenrijkse tragedie niet in aanmerking voor een dubieuze uitleg. Van een 'discussie' kan in dier voege dan ook geen enkele sprake zijn.

Fijne dag nog!
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 13:03]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:42
Voor iemand die als uitgangspunt met dit accountje had om neutraal over te komen, ben je al richting Ajax volledig door het ijs gezakt. Wat je ook weer is pijnlijk bevestigde om na de loting van PSV en Utrecht te provoceren met de Nouri-situatie.
Om dan nu ook maar het principe van 'eenmalig reageren op een topic om vervolgens vooral geen discussie aan te gaan' overboord te gooien.

Goedkoop.
En jawel: sneu.
Vind ik leuk
Bien +6018
zondag 16 juli 2017 om 18:30
Idioot dit is Stratum niet....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:33
Och gut. Dat ontkennen is waanzin.
Maar geloof wat je wil geloven. En ga vooral lekker schelden. Sta je sterker.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 18:33]
Vind ik leuk
Bien +6018
zondag 16 juli 2017 om 18:34
Haha nog effe en je gaat zeggen dat ik Stratum ben.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:50
Dat zou je erg graag willen ja.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:47
Och gut. Dat ontkennen is waanzin.
Maar geloof wat je wil geloven. En ga vooral lekker schelden. Sta je sterker.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 18:42
Als dat al het geval is, ben jij daar het grootste voorbeeld van.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:14
Onzin nieuws :)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:22
Dit is toch makkelijk boven water te krijgen? De supporters weren dit en de club niet? Van tevoren goed onderzoek gedaan...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:12
Ik heb elders een aantal van deze jongen zijn tweets gezien,en ik kan inderdaad niet anders constateren dat dat "een schrede te ver is".
Via SoccerNews schreef E @PuurOpKarakter wel ECHT iets doeltreffends:

Een gloednieuw account
Het deleten voltooid
Maar pech voor @TonyKokNL
Want het internet vergeet nooit!

Voor PSV ook weer een ervaring,die zullen voortaan eerst een goed vooronderzoek instellen,eer ze iemand klakkeloos aannemen.
Allicht dat de afdeling screening hier nog wel voor op de vingers getikt gaat worden,iets wat uiteraard enkel intern zal worden besproken,en terecht.

Voor diegenen die zich afvragen wat er zo erg was:

http://www.soccernews.nl/news/397076/PSV_grijpt_keihard_in_en_ontslaat_Ajacied
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gerbrands: "Dit verhaal is vanuit ons niet uit te leggen aan supporters"