Cambuur strikt keeper met verleden bij Feyenoord, FC Utrecht en Go Ahead

Cambuur strikt keeper met verleden bij Feyenoord, FC Utrecht en Go Ahead

woensdag 9 augustus 2017 om 21:22

Erik Cummins gaat aan de slag in de Jupiler League. SC Cambuur heeft de 28-jarige doelman voor één seizoen gecontracteerd, bevestigt de club.

Cambuur betaalt geen transfersom voor Cummins, die transfervrij was na zijn vertrek bij Go Ahead Eagles. "We waren nog op zoek naar een goede keeper die de concurrentie met Jesse (Bertrams red.) en Pieter (Bos red.) aan kan gaan. Met Erik hebben we die zeker gevonden", verklaart technisch directeur Gerald van den Belt. "Het is bovendien een nuchtere jongen die hard wil werken en goed bij de club past."

Cummins doorliep de jeugdopleiding van Feyenoord en later FC Utrecht. Voor die laatste club debuteerde hij in het seizoen 2011/2012 in het betaalde voetbal. Na twee jaar in Utrechtse dienst maakte Cummins de overstap naar Go Ahead Eagles. In Deventer maakte hij drie jaar geleden een doelpunt vanuit zijn eigen strafschopgebied.

Plaats een reactie

Diamant07 +3728
woensdag 9 augustus 2017 om 21:26
Super! Kampioenen!
Vind ik leuk
woensdag 9 augustus 2017 om 21:32
Met alle respect maar als je bij go ahead eagels transfervrij vertrekt en er wordt gesproken over een goede keeper, dan ga ik twijfelen.
Vind ik leuk
woensdag 9 augustus 2017 om 21:35
Prima. Leuk.
Vind ik leuk
woensdag 9 augustus 2017 om 21:42
Mooi nog even voor de start van de competitie, goeie zet. Heeft ook nog scorend vermogen
Vind ik leuk
Cookee +2090
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:39
De vorige keepers scoorden te weinig, daarom moesten zij weg.
Oscar Zijlstra scoorde met een uittrap.
Grim scoorde tegen Zwolle.
Vind ik leuk
Sil Meijer +10585
woensdag 9 augustus 2017 om 21:48
Ken hem nog van die uit trap die er heerlijk invloog.
Vind ik leuk
Liwwadder +3160
donderdag 10 augustus 2017 om 08:56
ja ik ken er ook nog eentje die dat deed. Oscar Zijlstra. lang geleden dus. Nou ben benieuwd wat hij kan.
Vind ik leuk
Dordmund +1048
woensdag 9 augustus 2017 om 22:00
Welkom Erik en maak er een mooi seizoen van morgen een fijne dag toegewenst.
Vind ik leuk
woensdag 9 augustus 2017 om 22:22
O, leuk... Weer een puzzelkop. Wie zou het zijn? Wie zou het zijn? Hoeveel kliks levert deze onzin nu op, VP?
Vind ik leuk
Liwwadder +3160
donderdag 10 augustus 2017 om 08:57
pfff kansloos gast!
Vind ik leuk
Hupfean +1251
donderdag 10 augustus 2017 om 11:19
Net zoals jouw club.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 15:12
Stakkertje, kun je niks beters verzinnen. Of heb je geen zakgeld gehad vandaag.
Vind ik leuk
woensdag 9 augustus 2017 om 22:44
Gelukkig maar, flink wat ervaring weg met Nienhuis en Zeinstra maar we hebben er wat voor gekregen.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 10:35
Wat moet je toch met deze doelman. Nergens lang volgehouden om eerste doelman te zijn. Geef dan gewoon een jongen in de opleiding de plek als 2e of 3e keeper. Daar zit teminste nog wat potentie in.

Zijn de Cambuur fans blij met deze aanwinst?
Vind ik leuk
Hupfean +1251
donderdag 10 augustus 2017 om 11:20
Een kinderhand is gauw gevuld.
Vind ik leuk
Dordmund +1048
donderdag 10 augustus 2017 om 18:33
Hest die kut stink boer ook weer met zijn hersenloze opmerking bits nog niet dood van al die stront praat van jou krijg een ziekte k
Vind ik leuk
Hupfean +1251
donderdag 10 augustus 2017 om 19:08
JL forever löser.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 15:14
Kansloze, moet je niet jouw puistjes uitknijpen...of clearasil kopen....
Vind ik leuk
Cookee +2090
vrijdag 11 augustus 2017 om 15:00
Wat een sneu figuur is die Hupfean, die zit alles over Cambuur te lezen, waarschijnlijk om Cambuurfans op zijn werk af te zeiken.
Door zulke sneue types, heb ik ook wel eens een glimlach bij DKV-falen. Hupfean houdt de rivaliteit in stand.
Ik ken eigenlijk geen Cambuurfans die dat andersom doen, dat kan ook niet want als DKV verliest dan halen ze de schouders op, want ze zijn geen echte fans zoals bij Cambuur.
Vind ik leuk
Dordmund +1048
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:25
Het is een heel triest figuur alles wat Cambuur is maakt hij zwart ik denk dat hij bang is dat het nieuwe cambuurstadion straks komt dat er leegloop is in dat dorp.
Maar ik hou hem heel kort......
Vind ik leuk
Hupfean +1251
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:49
En we hewwe een woanskip en dat zinkt naar de bodem.
Vind ik leuk
Dordmund +1048
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:57
Ben je nog niet ziek kereltje,nou snel eten ,moeder ff helpen met afwas en dan op bedje een kusje van moeder en slaap lekker en morgen niet meer wakker worden.......
Vind ik leuk
Dordmund +1048
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:59
Gelukkig ben ik niet de enige die jou een stom boertje vindt kijk maar ff op dit forum.
Vind ik leuk
Hupfean +1251
vrijdag 11 augustus 2017 om 18:48
Dat komt omdat hier veel kamboer losers zijn. Die zijn allemaal jaloers op de mooiste en rijkste club van Fryslân. Vergeet niet dat jullie altijd negatief reageren op topics over Heerenveen. Wie kaatst.....en ik ga er net zolang mee door tot jullie je gedragen hier. Ik kan niet wachten op Sint juttemus.
Vind ik leuk
Cookee +2090
maandag 14 augustus 2017 om 13:55
Ik reageer nooit negatief op Heereveen het interesseert mij gewoon niet. Groningen en PEC vind ik wel fijne clubs. Ik zou je aanraden krijg een leven.
Vind ik leuk
Hupfean +1251
maandag 14 augustus 2017 om 16:38
Jij misschien niet maar die anderen wel, kunnen geen fatsoenlijke discussie voeren hier. Ik verdedig alleen mijn club maar. Zouden zij ook een keer moeten doen dan altijd die eeuwige jaloezie laten blijken dmv schelden.
Vind ik leuk
Cookee +2090
maandag 14 augustus 2017 om 16:55
Dus het is een teken van de pot verwijt de ketel. Lijkt mij niet een volwassen opstelling.
Maar van Cambuur kan ik de irritatie wel begrijpen want jij zeikt een club die het even lastig heeft af. Dat is net zoiets als iemand die op de grond ligt een schop geven.
Ik denk niet dat Cambuur dat zou doen, nooit gedaan al die jaren toen jullie het kleintje waren.
Vind ik leuk
Hupfean +1251
maandag 14 augustus 2017 om 21:55
Tuurlijk jonge, t is gewoon afgunst van die liwadders. Die irritatie komt alleen omdat wij al 24 jaar onafgebroken in de eredivisie spelen. Lees eens al die reacties van dordmund bv. Hij kan alleen maar schelden en reageert altijd negatief op Heerenveen topics.
Vind ik leuk
Hupfean +1251
maandag 14 augustus 2017 om 16:39
Ik heb het jou al vaker uitgelegd: reageer dan niet op topics van Heerenveen of normaal. Scheldkannonade van dordmund in 3,2,1.....
Vind ik leuk
Cookee +2090
maandag 14 augustus 2017 om 14:17
Ik denk dat hij ook heel kort is, dat hij daarom zo afgunstig is. Bij ons in de Bieb is meer sfeer dan daar.
Je kunt daar zelfs op TV de bal horen stuiteren, lachwekkend dat zoiets bestaansrecht heeft.

Maarre ik schrik wel v vertrek van Lilipaly, nu ben je 8 man kwijt? Is toch niet te geloven? VVV kan gewoon 3 jaar bouwen. Afijn laten we maar positief blijven, je ziet straks tenminste veel nieuwe koppies. :-)
Vd Belt geeft ook aan dat het dit jaar heel lastig is, mag je nog blij zijn dat Schilder bleef.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 augustus 2017 om 14:20]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cambuur strikt keeper met verleden bij Feyenoord, FC Utrecht en Go Ahead