Keizer reageert op zware 'Bosz-belofte': Als dat zo is, is dat een erfenis

Keizer reageert op zware 'Bosz-belofte': "Als dat zo is, is dat een erfenis"

vrijdag 18 augustus 2017 om 14:45

Ajax-trainer Marcel Keizer heeft vrijdag gereageerd op het artikel in De Telegraaf waarin gesteld werd dat zijn voorganger Peter Bosz vier directe versterkingen heeft beloofd aan de belangrijkste spelers van Ajax.

Het feit dat die versterkingen niet zijn gekomen zou de reden zijn van de vertrekwens van Davinson Sánchez. Daarnaast zouden de andere bepalende spelers om die reden inmiddels ook een transfer overwegen. "Ik weet niet of Peter die belofte gedaan heeft", reageerde Keizer op de persconferentie op een vraag van Telegraaf-journalist Mike Verweij. "Daar kan ik in principe niets mee. Als dat zo is, is het duidelijk dat dat een erfenis is. Als die spelers dat tegen jou gezegd hebben, zal dat zo zijn."

"We weten gewoon dat er meer spelers weggegaan zijn dan er gekomen zijn", aldus Keizer, die ook de vraag kreeg of Ajax Jaïro Riedewald en Kenny Tete te makkelijk heeft laten gaan. "Zij gaven zelf aan: ik wil niet meer bij Ajax spelen. Als spelers zeggen: ik wil niet meer op de bank zitten en niet meer bij Ajax blijven, wordt het natuurlijk een ander verhaal. Dan moet je vervangers halen en daar zijn we nu mee bezig."

Waar Ajax nog zoekende is naar versterkingen, heeft Feyenoord zijn selectie zo goed als op orde. "Je maakt keuzes voor bepaalde spelers. Misschien hebben wij nog wat verder gekeken dan alleen Nederland", doelt Keizer op de vele Eredivisie-transfers van Feyenoord.

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 14:47
En toch nog niets gevonden??
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:54
Het lijkt om een goochelaar die druk bezig is in zijn act, niemand heeft enig idee hoe het afloopt en of de goochelaar het gaat overleven
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:56
Zijn lot ligt een beetje in handen van Overmars.

Als hij niet slaagt straks is Keizer de lul.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:35
van een baas naar een keizer om uiteindelijk voor een (Hans de) koning te kiezen?:D
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:38
Als dit zo doorgaat spelen ze straks om des Keizers baard. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:36
Die goochelaar weet volgens mij zelf niet eens hoe de act gaat afopen
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:46
Zorgt voor extra spanning!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:53
... wel of niet play offs halen bedoel je?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:09
Zijn de blikkenopener kwijt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:10
Het blik zelf ook geloof ik, en het blik dat ze gevonden hebben was al over datum. ;)
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:33
Misschien spoelt er nog wat aan...
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 10:13
Een Walvis?

Gaan jullie die dan op doel zetten soms?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:23
Je houdt er toch rekening mee dat er wat vertrekt! Schaduwlijstje moet je dan toch klaar hebben?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:26
Dat lijkt me wel ja!

En je zal toch ook al een beetje gepeild moeten hebben of die spelers ook willen komen.(Mocht je in de wat betere voetballanden shoppen)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:27
Jup zo is het maar net
Vind ik leuk
Lemon +1310
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:48
Ik heb diep respect voor Marcel Keizer, wat die allemaal voor de kiezen krijgt daar kunnen al die journalisten een puntje aan zuigen zeg.
Vind ik leuk
soksa +880
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:52
Keizer is toch geen journalist? Snap je vergelijking met andere journalisten daarom niet echt.

Ben het overigens wel met je eens dat hij voor een gigantisch moeilijke opdracht staat gelet op wat er allemaal gebeurd is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:26
Ben ik het mee eens, vind het flink sneu voor die man.
Vind ik leuk
kevinleo +1728
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:48
verder gekeken? hahahah maar niets gehaald man, even serieus!
Vind ik leuk
Woudo +7541
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:48
Ja gekeken en er vervolgens niets mee gedaan. Feyenoord heeft uitstekende zaken gedaan(muv Diks). Beetje jaloezie marcel?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:50
Een correcte en beheerste reactie van Keizer. Geen gebrek aan loyaliteit. Te waarderen.
Vind ik leuk
Drobtine +1900
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:56
Heerlijke vent die Keizer, reëel, nuchter, niet in paniek en heeft veel meer verstand van zaken dan die meelopers hier denken. DIt gaat goed komen 100% zeker, om 2 redenen het gaat hier over Ajax WZAWZDB en Ajax heeft 95% dezelfde selectie dus het zin erin. Iedereen vreesde voor AJax dat het mis zou gaan toen Milik vertrok, maar toen stond Dolberg er. Er zullen altijd anderen opstaan en oh ja reden 3: EENS EEN AJACIED ALTIJD EEN AJACIED !!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:59
Begint al meer te lijken op WZAWWDB
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:01
Ik waardeer je optimisme, maar ik ben wel behoorlijk klaar met deze voortdurende onrust. Ik heb ook geen enkele reden om te denken dat er wel even iemand opstaat. Ook aansprekende namen verwacht ik niet. Of te duur, of geen interesse om bij een club te voetballen die alleen in de Eredivisie mag aantreden.
Vind ik leuk
3ismo +2936
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:08
ik vind dat een non argument! te duur of niet haalbaar!
Vind ik leuk
oke dan +3892
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:09
We hadden naar Huntelaar ook meteen Sneijder terug moeten halen. Dat is een echte aanvoerder waar andere spelers tegen op kijken en respect voor hebben. Laten spelen in de Pirlo rol is hem op het lijf geschreven. Tweebenig,kan een lange bal en steek bal geven en verzaakt nooit. Wat een gemiste kans om hem ooit nog in een Ajax shirt te zien. Naar eindelijk vorig seizoen weer aansluiting bij de Europese subtop te hebben gerealiseerd hadden ze Sneijder gewoon een vette tekenbonus en contract moeten aanbieden. Dat soort spelers zorgt dat er hiërarchie in een kleedkamer is.
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:35
Naast Sneijder ook Vurnon Anita en Nigel de Jong.
Vind ik leuk
Jorchie +210
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:25
"en toen stond Dolberg er", 3 keer per jaar staat ie er en meer ook niet.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2514
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:58
Ach, met de huidige resultaten gecombineerd met al die centjes die daar op de bank staan, was een opmerking als:" Ja, dat hebben ze goed gedaan" meer op zijn plaats geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:59
Hollandse mentaliteit. Kijken kijken verder kijken dan de rest en toch niets kopen.. bedankt voor de uitleg.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:02
Ach we worden zeker finacieel kampioen 2017/18
Vind ik leuk
JanTa48 +1523
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:04
Keizer had maar 1 opdracht bij zijn aanstelling, ga verder waar Bosz gestopt is. Maar aan alles herken je er niets meer van die speelwijze en daar maak ik mij veel zorgen om, er is nu een trainer die daar geen vertrouwen meer in heeft en dat ook uitstraalt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:32
Dat spelers de vorm van vorig seizoen bij lange na niet halen oa Dolberg is niet de schuld van Keizer. Hij wilde de vervolg stap maken maar kennelijk kan niet iedereen hem daarin volgen. Gisteren liet hij zijn team terug behoudender spelen dan normaal omdat hij niet in het mes wilde lopen, terecht!!
Vind ik leuk
JanTa48 +1523
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:31
Het is heel duidelijk te zijn bij zijn wissels waarbij er afgestapt word van de 4-3-3 en Bosz hield zich aan die principes en dan kom je maar tot 1 conclusie, Keizer heeft er geen vertrouwen is.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:49
In zijn selectie spelers?? Lijkt mij van niet, anders was hij nooit aan deze klus begonnen!!
Vind ik leuk
flipper +862
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:10
Maar Feyenoord heeft de zaakjes wel de in order. dat kan je van mijn club niet zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:34
Korte termijn of langere termijn zal het uitmaken wat het beste is. Vrees dat Feijenoord de eerst komende tijd weinig meer uit transfers gaat halen en Ajax des te meer. Dan heb je ook nog het sportieve gebeuren en dat komt bij Ajax echt wel goed!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:12
Gaat lekker daar zeg.Dikke crisis
Vind ik leuk
Utca030 +2204
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:18
Waar is de tijd gebleven dat ze allemaal voor Ajax wilde spelen wat is daar mis wanbeleid misschien ????
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:36
Toen speelde Ajax Champions League etc.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:20
kijken kijken niet kopen
hahaha
Marc blijf maar lekker op de centjes zitten
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:24
Nou nu weten we ook de reden van de aanstelling keijzer.
Een beginnende trainer op eredivisie niveau die voor een karretje te spannen is.
Lekker bezig Ajax bestuur door zo om te gaan met je club.
HET IS DE BEDOELING DAT HET GROOTSTE GEDEELTE VAN HET KAPITAAL OP HET VELD STAAT EN NIET OP DE RENTELOZE BANKREKENING
Vind ik leuk
Drobtine +1900
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:47
bully302shit !! voor het eerste deel en ook deels voor het tweede deel een behoorlijk deel zou beter zijn
Vind ik leuk
Makis +868
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:28
Laten we even zoeken aan wie we de schuld kunnen geven ...
Vind ik leuk
michelhx +2096
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:35
Wellicht dat Ajax boven hun stand zoekt. Ze kunnen spelers uit Zuid Amerika tussen 10-20 miljoen misschien wel betalen, maar die kiezen dan toch voor een laagvlieger uit de Premier League waar ze meer salaris kunnen krijgen en zich makkelijker in de kijker spelen van een nog grotere club. Dan kun je schaduwlijstjes hebben zoveel je wil in die categorie, maar zul je het toch een categorie lager moeten zoeken of in de Eredivisie of een NL speler terug halen die in het buitenland nog niet geslaagd is. Daarnaast heeft Ajax ook wel het geluk dat er voor hun spelers vaak een meervoud wordt neergelegd van wat ze waard zijn, omdat de opleiding wereldwijd zo goed bekend staat. Uitzonderingen daargelaten.
Vind ik leuk
Drobtine +1900
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:49
Plus het feit dat de meeste van Ajax komense spelers een aardige carriere hebben gemaakt
Vind ik leuk
Gerro +3302
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:48
1 ding is natuurlijk wel een feit en dat is dat ze vooral spelers hebben laten gaan en er niets voor terug hebben gehaald en al helemaal niet op tijd.als je voorrondes speelt moet je je selectie op peil hebben bij aanvang daarvan en het liefst dat er dan ook geen meer weg gaan.
Vrees dat we de komende weken nog een paar Sanchez scenario's gaan krijgen en hebben ze het helemaal voor elkaar Amsterdam.
Vind ik leuk
JayDee +67
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:48
Als Nieuwe trainer van Ajax bepaal je toch zelf of je spelers als Tete en Riedewald eventueel opstelt i.p.v bv. Veltman. En dan ga je toch met je spelers om tafel zitten om duidelijk te maken wat je met iedereen van plan bent lijkt mij.
Maar die spreekpop van het bestuur met zijn staf is natuurlijk meer dan welkom.
Geeft niet veel weerwoord en doet wat van hem verlangt wordt.
Ik heb gisteren de wedstrijd gezien en die koppies van die speler spraken boekdelen.
Geen passie geen plezier lange gezichten en vooral een chaos op het veld.
en dan die Keizer na afloop bij de pers.
Ik heb hem op geen zinnig woord kunnen betrappen behalve dan een paar open deuren in trappen.
Ik ben geen Ajax supporter maar na mijn eigen bescheiden clubje ben ik toch wel voor de Amsterdammers.
Maar met die koekenbakker aan het roer...........???!! tja vul maar in.


de groeten.



Vind ik leuk
AFC +3751
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:51
wordt zo moe van dat " fey heeft selectie op orde" Feyenoord moest basisspelers vervangen.. Spelers die naar fey zijn gekomen hadden meerendeel uitzicht op basisplek of direct een catogorie 12e man... Vraag me af waar t verstand zit van mensen die de vragen stellen
Vind ik leuk
Starkoo +344
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:57
Denkt dat keizer bedoelt dat Ajax echt vooruit wilt en niet weer de jaarlijkse aankopen in de eredivisie. Maar goed kijk je verder dan duurt het wel langer om betere spelers te halen dan niveau Eredivisie.

Maar goed je had van de zomer ook al kunnen kijken naar het buitenland de versterkingen hadden er gewoon al moeten zijn.

De RVC en Overmars zijn Ajax onwaardig, ook al halen ze de EL en komen er toch nog spelers die beter zijn dan Haps, Diks, St Juste dan heb je nog de CL mis gelopen en onnodig verloren van Heracles.

Ajax had beter Tete en Riedewald kunnen houden zeker als er niks meer bij komt.

Nu zullen ze wel met het excuus aankomen ja we hadden een goede verdediger, maar niet blijkt hartritme stoornissen te hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 15:57]
Vind ik leuk
derksen +6828
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:00
Bergkamp bergkamp als je daar niet eerder de signalen van op heb gevangen betekent dus maar een ding
Je staat dus veel verder van de spelers groep vandaan als dat je zelf beweert..
Vind ik leuk
vinny99 +690
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:02
Douglas Teixeira van sporting portugal halen.. Zelfde soort type speler als Sanchez... ( wel minder talent)en heeft ervaring..
Zeegelaar ook van Sporting Portugal. Aanvallende back. Met 25 jaar ook ervaren tov de jonkies bij ajax.
Ayoub als vervanger van Klaassen.
En nog een rechtsbuiten halen.

Vd beek op plek van Shone.
Huntelaar op plek Dolberg
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 16:03]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:18
Zonde dat het verzette werk van Bosz totaal verdwenen is.
Helaas staat ook niemand met de neus dezelfde kant op bij Ajax.
Vind ik leuk
Mo +7988
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:47
Het is voor Ajax denk lastiger om in te kopen. Ik denk dat Ajax de lat qua inkopen wat hoger legt dan feyenoord. Volgens mij kijkt Ajax amper in de eredivisie, volledig terecht trouwens als je het mij vraagt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 16:48]
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:38
Van Leer en Lamprou komen uit de Eredivise
Vind ik leuk
Mo +7988
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:51
Van Leer en Lamprou zijn respectievelijk 2e en 3e keeper. Ajax zie ik niemand in de Eredivisie halen die bedoeld is voor de basis of in ieder geval zou moeten concurreren met de basisklanten
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:21
Dat denk ik ook niet. Jongens als Van Drongelen hebben ze al laten schieten...
Vind ik leuk
Mo +7988
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:46
Of dat nou een directe versterking is valt ook nog maar te betwijfelen
Vind ik leuk
klaas +146
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:03
als je verder heb gekeken dan de eredivisie ,heb je dus ook meer keus ,maar er is helemaal niks bijgekomen ,ja 2 reserve keepers ,wat heb je daaraan ,maar dit heeft ajax elk jaar ,selectie moet tijdens je voorbereiding op orde zijn en niet als je al 5 of 6 speelronde achter de rug heb ,want dan loop je de rest van het seizoen weer achter de feiten aan ,kijk na vorig seizoen
Vind ik leuk
eco +1
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:40
Misschien is het goed dat Ajax en Feyenoord wat van elkaar leren, Feyenoord hoe je spelers verkoopt voor de hoofd prijs, en Ajax hoe je een selectie op tijd rond krijgt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:41
Der kaiser hoeft echt niet te vrezen voor zijn baantje al verliezen ze er nog 6 op rij.
Flappie ,Cash en stille willie bepalen toch alles en zouden in 1 klap zichzelf volslagen belachelijk maken als ze hun sprekende pop op de keien zouden zetten.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:58
Ik word een beetje moe van al dat gezeik op ajax. Ik ben zelf ook kritisch maar ik ben vooral een supporter en ik hou van deze club. Support is wat ze nu juist nodig hebben en dit gezeik door iedereen werkt juist averechts. Ik heb het volste vertrouwen in het bestuur en er staat gewoon een mooie groep spelers. Gaan nog 3 spelers bijkomen en dan gaat het gewoon goed komen!
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:39
Jammer chappie maar ons seizoen begon al half july en toen had er een mooie groep spelers moeten staan.. niet over 1 maand terwijl je al voor Europees voetbal bent uitgeschakeld
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:09
Bij Ajax denken ze, lekker belangrijk hoe het sportief gaat. Als we financieel maar binnenlopen! En die Keizer van ons hebben we mooi gepaaid.
Wij als supporters voor vinden dat Keizer nu ballen moet tonen, eigenlijk voor hij tekende, en om een 2 of 3 tal gelouterde profs moet vragen. Eind 20 of begin 30 gasten die er gelijk staan. En fu€k dat salarisplafond. Wij willen kerels zien!
Vind ik leuk
Siem +113
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:46
Zoveel geld en nog niemand kunnen binnenhalen van een groot kaliber doe je iets niet goed Overmars
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:40
Spelers van een groot caliber willen niet in de eredivisie spelen en helemaal niet voor een club die geen CL speelt en geen EL.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws