Geen steun voor De Boer: 'Hij had dit toch moeten weten. Dat bestaat niet'

Geen steun voor De Boer: 'Hij had dit toch moeten weten. Dat bestaat niet'

dinsdag 12 september 2017 om 16:26

Frank de Boer is volgens Henk Hoijtink van dagblad Trouw geen toptrainer. Dat concludeert de journalist op basis van zijn ontslag bij Internazionale en Crystal Palace. De Boer had volgens Hoijtink aan kunnen voelen dat zijn ontslag in Engeland eraan zat te komen.

"Het is een beste kerel en een sieraad voor het Nederlandse voetbal geweest, maar ook bij Ajax is hij ondanks vier kampioenschappen op rij niet als een volwaardige trainer weggegaan", zegt Hoijtink bij De Tafel van Kees van FOX Sports. "In de internationale wedstrijden heeft hij dingen nagelaten waardoor er geen stappen zijn gezet. Vervolgens overkomt hem dit twee keer."

Bij Internazionale werd De Boer ook al na enkele maanden ontslagen. "Dat kan iedereen één keer overkomen, maar twee keer..Dan moeten wij als Nederland zijnde ook naar de andere kant van Frank de Boer gaan kijken", aldus Hoijtink. "Hij is het symbool van het Nederlandse eenzijdige voetbal, waarin we stil zijn komen te staan. Want het kan niet zo zijn dat je twee keer zo snel de zak krijgt."

Het argument dat De Boer van Crystal Palace de tijd zou krijgen om zijn speelstijl in te slijpen, gaat volgens Hoijtink niet op. "Dat zijn mooie praatjes, maar als we daar nog in geloven.. Dat moet hij toch ook weten. Dat bestaat toch niet. Het is het Willem ll van Engeland. Of het ADO Den Haag, of misschien wel het Roda JC. Die loopt ook al lang mee. Dit kon je voorzien. Vroeg of laat, het is vroeg geworden."

Poll

Eens met Hoijtink?

(433 stemmen)

Plaats een reactie

rinirat +863
dinsdag 12 september 2017 om 16:28
Who the fuck is Hoijtink,wat een onbenul.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:31
1 van de beste voetbaljournalisten van Nederland, werkzaam voor Trouw.
Vind ik leuk
rinirat +863
dinsdag 12 september 2017 om 16:40
Nooit van gehoord,en Trouw zal wel een grote krant zijn.
Vind ik leuk
rinirat +863
dinsdag 12 september 2017 om 16:41
hahahahaha,ik snap het.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:05
Kan beter bij De Speld gaan werken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:31
Het is meneer Hoijtink voor jou
Vind ik leuk
RedNas +2246
dinsdag 12 september 2017 om 16:40
Ah gut, is hij nog nooit langsgekomen op SBS6?
Vind ik leuk
Thobar +2669
dinsdag 12 september 2017 om 18:28
Één van de beste stuurmannen (aan de wal en dat is maar goed, nu alleen nog ergens opbergen dat je er niets meer van hoort)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:30
Het Den Haag van Engeland, zouden ze willen!
Vind ik leuk
Spartan +2739
dinsdag 12 september 2017 om 16:37
Ja want een chinese eigenaar is geweldig ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:41
Snappie?
Vind ik leuk
5by5 +483
dinsdag 12 september 2017 om 16:30
De Boer had bij Ajax moeten blijven, na zijn Ajax tijd viel die snel door de mand en merkte de hele wereld dat hij niet zo'n top coach is als er gedacht werd.
Vind ik leuk
Ruud40 +6905
dinsdag 12 september 2017 om 16:35
Hallo!!!

Geen onzin graag.
Toen de Boer wegging was het 1e elftal werkelijk tot op de grond aan toe afgebroken en was er een selectie over waar elke topclub zich diep, heeeel diep voor zou schamen. Zo weinig kwalteit, zo weinig creativiteit en zo weinig ervaring.

TOTAAL, maar dan ook TOTAAL uit balans en het zegt veel over Nederland dat ie met dat zooitje nog bijna kampioen werd ook.

Succes begint met een goede en uitgebalanceerde selectie waar op elke positie concurentie is tussen minstens twee spelers.
Dat is iets waar Frank de Boer en het stelletje prutsers dat bij Ajax is achtergebleven, echt helemaal niets van wil weten.
Vind ik leuk
Spartan +2739
dinsdag 12 september 2017 om 16:40
De Boer heeft bij ajax laten zien dat hij met de beschikbare spelers het maximale uit een selectie kan halen met zijn speelstijl.

Het is wat anders om spelers in te kopen en ze te laten spelen in een speelstijl die je voor ogen hebt.k
Hij had gewoon de verkeerde spelers bij CP voor de gewenste speelstijl.

Hij had dus anders moeten spelen met CP.
Vind ik leuk
5by5 +483
dinsdag 12 september 2017 om 16:50
Ajax speelt op de zogenaamde Ajax manier, Inter en Crystal niet, das een wereld van verschil.

De Boer moest deze teams omvormen zoals hij dat wou en de spelers hadden terecht schijt aan hem, naast Ajax coachen had die als trainer niets bereikt.

Nu heeft die tenminste een record op zijn naam staan, alleen denk niet dat het een positief iets is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 16:52]
Vind ik leuk
RedNas +2246
dinsdag 12 september 2017 om 16:43
En met dat 1e elftal, werkelijk tot op de grond aan toe afgebroken en een selectie over waar elke topclub zich diep, heeeel diep voor zou schamen, haalden we gewoon de EL-finale.
Lekker hoor.
Vind ik leuk
5by5 +483
dinsdag 12 september 2017 om 16:47
De enige reden dat Ajax vorig jaar goed speelde was door een oud Feyenoorder genaamd Bosz. Keijzer heeft nu bijna het zelfde materiaal en kan zich niet eens plaatsen voor de EL.

Bosz maakte Ajax goed nu hij weg is zakken ze weer naar een lager niveau.
Vind ik leuk
5by5 +483
dinsdag 12 september 2017 om 16:44
Als je na 85 dagen bij Inter word ontslagen en na 77 dagen bij Palace dan ben je gewoon niet de top coach als men dacht.

In de tijd dat De Boer kampioen werd met Ajax had die bar weinig concurrentie en in zijn laatste jaar werd PSV wakker werd en bood hem concurrentie en kon die niet winnen van de Graafschap en boorde die het 5de kampioenschap door de Amsterdammers hun neus.

Wees eerlijk hij is gewoon te licht voor een competitie buiten die van Nederland. Nu hoor je alleen maar dat die bondscoach moet worden, waarom ? Hij wilt een team omvormen totdat ze op de "ajax" manier voetballen. Daar heb je de tijd niet voor bij Oranje als je 2 weken met het team heb per 3 maanden.
Vind ik leuk
3ismo +2936
dinsdag 12 september 2017 om 16:58
de boer moet nu niet denken aan oranje. als het misgaat dan is hij helemaal de lul.. er zit voor om het spel en oranje zit in een dip. ik zou het niet verstandig vinden hoe verleidelijk dan ook. frank bij twente of subtop top eredivisie waar hij wel de ruimte krijgt en tijd om ook weer vertrouwen en ervaring op te bouwen. anders gaat die kopje nog erger hangen! prima trainer en tactisch de beste!
Vind ik leuk
5by5 +483
dinsdag 12 september 2017 om 17:10
Ik denk ook niet dat die bij Oranje 5,5 miljoen oprot premie mee krijgt wanneer die het daar 69 dagen volhoud.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:59
Bravo Ruud! Eindelijk iemand die het begrijpt!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:06
Ik ben het nu met je eens maar tegelijkertijd vind ik jou de grootste azijnzeiker die er hier rondloopt en die bovendien ook nog genoeg wartaal uitkraamt. Je zat Peter Bosz ook af te branden en volgens jou kon hij er ook geen reet van. Dat hebben we gezien inderdaad. Peter traint nu een laag-geklasseerd ploegje uit de 3e liga in Duitsland. Ajax was vorig seizoen ook zeer matig en heeft nagenoeg niks gepresteerd.

Onzin genoeg dus van jouw kant.

[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 09:09]
Vind ik leuk
Fredsjhe +2514
dinsdag 12 september 2017 om 16:31
Zal misschien best een kern van waarheid in dit verhaal zitten, maar achteraf gelijk halen is het makkelijkst wat er is.
Vind ik leuk
bits +4025
dinsdag 12 september 2017 om 16:31
Trouw, Hoijtink juist ja. Ik denk dat Frank gewoon ergens in Duitsland aan de slag moet, daar betekent discipline nog wel iets.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 16:33]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:34
Je bedoelt Trouw, in 2013 uitgeroepen tot beste krant van Europa? Dat iemand niet voor De Tokkiegraaf werkt (die overigens fout waren in de oorlog), wil niet zeggen dat iemand niks voorstelt hoor
Vind ik leuk
slaski +1751
dinsdag 12 september 2017 om 16:32
Hij lijdt gewoon aan de welbekende Ajax tunnelvisie. En dat zei ik al lang voordat Derksen het gisteren zei. Daar lijden ze allemaal aan in Amsterdam.
Vind ik leuk
3ismo +2936
dinsdag 12 september 2017 om 17:56
derksen heeft er geen ballen verstand van! hij wil Amsterdammers een label hangen voor arrogant en geen zicht op het spelletje maar hij wel. hahahaha hij heeft er beter kijk op dan crijjf van gaal ect. deze man verdiend geld door humor en leed vermaakt! mensen zijn gefrustreerd en wat is wat ze willen horen..amsterdam kan de arrogant zijn. maar swereld beste voetballers komen van de getto en hadden een karakter. die hebben meer honger dan die snor die daar de hele dag op zijn reet zit mensen belachelijk te maken. voetbal is wat je op de mat neerlegt iedereen heeft met tegenslag te maken.. en wat je niet dood zal je alleen sterker maken. dit zijn de beste lessen voor frank.. meer respect is op zijn plek na wat amsterdam allemaal heeft betekend voor het Nederlandse voetbal. sinds deze zijkerds op tv zijn verschenen is het Nederlands voetbal in elkaar stort! met al die leedvermaak en karakter moord hebben zich zoveel talenten vermoord om er meer druk op te zetten. deze gasten gasten hebben geen media lange termijn visie. en op dit moment moeten juist alle monden dicht de neuzen 1 kant en eenheid. deze gasten zijn net nichten en willen alleen rellen. zonde van je tijd naar die gasten kijken!
Vind ik leuk
Hammers96 +1025
dinsdag 12 september 2017 om 16:35
Frank is dan ook een beetje de erwin van de looi in engeland , hij is (was) er wel maar straalt niks uit.
Raar dat het rondom vd looi zo stil is , veruit de minste trainer van de eredivisie
Vind ik leuk
Marco S +2544
dinsdag 12 september 2017 om 16:40
Er zijn geen internationale wedstrijden geweest bij inter en palace dus dit is een mosterd na de wedstrijd op je broodje aap..
Vind ik leuk
Woudo +7542
dinsdag 12 september 2017 om 16:41
Is toch ook zo Frank de Boer is gewoon geen toptrainer.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:45
Hij heeft zeker een punt. Frank heeft gewoon grove fouten gemaakt. Bij Ajax heeft hij er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat we de titel van 2015-2016 misliepen door Milik te wisselen voor El Ghazi. De reden die hij daarvoor gaf was ronduit lachwekkend.

Het aanvoerderschap van Boilesen was ook een miskleun van jewelste.
Vind ik leuk
Sazzz +8601
dinsdag 12 september 2017 om 16:51
Ach gut, en jij maakt nooit fouten zeker?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:06
Idd. ik maak nooit fouten. Een dergelijk domme reactie als
deze vraagt om een dom antwoord.
Vind ik leuk
Sazzz +8601
woensdag 13 september 2017 om 07:44
Jij schrijft iemand af op één wissel en negeert wat hij wel goed gedaan heeft.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:49
Dat is jouw conclusie, maar misschien moet je voortaan wat terughoudender zijn om die te ventileren.

Als je in 5 seizoenen Ajax bovenstaande fouten maakt en 4 keer een titel pakt heb je het goed gedaan. Ik reageer op de uitspraken van Hoijtink waarin hij zegt dat het natuurlijk niet alleen maar aan Crystal Palace heeft gelegen dat dit zo gelopen is. Frank moet ook kritisch naar zichzelf kijken. Dat ik daarbij een paar flinke uitglijders benoem die hij bij Ajax heeft begaan past precies bij het huidige beeld dat we momenteel van hem hebben: Hij is lullig behandeld in Engeland maar zal ook moeten werken aan bepaalde zaken.

Triest eigenlijk dat ik het helemaal moet uitleggen omdat je het anders blijkbaar niet snapt. En zet je Frank de Boer bril eens af, hij is niet heilig en maakt momenteel vaker de verkeerde keuze dan de juiste.

Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:12
Zeg jij mij eens wat hij dan wel zo ontzettend goed gedaan heeft? Ben ik wel benieuwd naar.

Ik denk dat je nl. heel snel klaar bent. Seizoen 2010/2011 heeft goed uitgepakt voor hem nadat hij Jol verving, de seizoenen erna was het de concurrentie die keihard faalde waardoor wij met een minimaal aantal punten de titel pakte (71) De titel van 2014 was het vieren nauwelijks meer waard nadat we een afschuwelijk slechte wedstrijd speelde in Almelo en daar een punt aan overhielden. Iedereen ergerde zich kapot aan het hemeltergend slechte en saaie spel en velen waren blij dat hij weg ging.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 09:23]
Vind ik leuk
Degraaf +8996
dinsdag 12 september 2017 om 16:53
Mee eens kesse, maar er zijn meer trainers die raar wisselen: Advocaat met de bekende wissel van zijn beste speler Robben op het EK van 2004 tegen de Tsjechen. Recent had Advocaat ook Janssen moeten wisselen, hij raakte geen bal.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:02
Klopt, maar in een kampioenswedstrijd je topscorer eruit halen omdat er blijkbaar 'ruimte achter de defensie lag' terwijl dat helemaal niet het geval was vind ik gewoon een grote blunder. Dat was gewoon een persoonlijke kwestie, hij mocht Milik gewoon niet en haalde hem er daarom uit. Ik kan best begrijpen dat de spelers van Inter en Palace hem een rare vogel vonden. Het is best een stug persoon namelijk.
Vind ik leuk
remakil +1652
dinsdag 12 september 2017 om 17:16
Henk wie???

Ben met hem eens dat je verkooppraatjes vooraf met een bak zout kunt nemen, maar 2x vroeg ontslagen worden zegt vooral dat Frank de Boer en zijn zaakwaarnemer, slechte keuzes maken.

Als je 2x ergens instapt, waar je met een beroerde erfenis van je voorganger zit en men haast heeft om omhoog te gaan. Dan kies je verkeerd. Hij heeft nu niet eens de kans niet gehad om te laten zien hoe goed of slecht hij is...
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:43
Ik ken deze beste meneer niet, maar ik vind dat hij geenszins Frank de Boer echt afbrandt, maar wel zeker de spijker op zijn kop slaat in goede bewoordingen..

Het voetbal in Nederland is ook enorm stil komen te staan.. En Frank de Boer was als speler en aanvoerder idd een waardig topspeler destijds, die het meer van zijn intelligente spel moest hebben ipv van zijn enorme fysiek en snelheid.

Daarom zou je juist ook hopen dat hij het spelletje ziet, maar óók Frank de Boer lijkt toch een voormalig topspeler uit NL te zijn die het als trainer niet redt.

Het is toch alarm-fase 1 in Nederland. Leuk die jongens als Guus Til, Frenkie de Jong, etc...maar waar staan zij als er al jongens van 20 in het buitenland op het allerhoogste niveau actief zijn dan? Zwaardere competities, meer fysiek, hoge intensiteit, meer strijd, hogere handelingssnelheid, etc. etc.. Ik blijf hopen, maar zie het lang zwaar in voor ons.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:05
hard voor m. Toen die Al Hamdaoui om zn uiterlijk zn carriere had verneukt vond ie ook niet erg. Nou boontje komt om zn loontje. Al Hamdaoui had de eerste helft van het seizoen top gevoetbald bij ajax. Toen deze zielepoot kwam gooide hij m gelijk op de bank. Het is gewoon een racist. Ik hoop dat zn carriere lekker zo door gaat. Nou ik hoop dat ie nooit ergens meer aangenomen wordt!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
hantayo +779
dinsdag 12 september 2017 om 19:36
Ik denk dat ie net teveel autist is.
Vind ik leuk
Guusman +1972
woensdag 13 september 2017 om 01:22
"Frank de Boer is volgens Henk Hoijtink van dagblad Trouw geen toptrainer. "

Maar hij lijkt mij in monopoly een stuk beter, wat denk jij Henk?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:13
Ik snap überhaupt niet waarom hij hier is ingestapt. Selectie van niks. Je weet dat je degradatie kandidaat word of er moet echt versterkingen komen. Die zijn niet gekomen.

Inter is en was ook niet meer die topclub die het was. Mooi dom om daar als onbekende op laatste moment in te stappen en haast geen voorbereiding.

Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:26
op deze manier kun je ook je zakken vullen ,met zo'n afkoop som
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Geen steun voor De Boer: 'Hij had dit toch moeten weten. Dat bestaat niet'