'Hij wilde De Boer klokslag elf uur spreken. Één minuut over elf bleek waarom'

'Hij wilde De Boer klokslag elf uur spreken. Één minuut over elf bleek waarom'

woensdag 13 september 2017 om 08:36

Frank de Boer had niet de indruk dat hij door Crystal Palace ontslagen zou worden na de 1-0 nederlaag tegen Burnley, schrijft Voetbal International. De Engelse pers wist echter al lang al wat de trainer boven het hoofd hing. 

Een minuut nadat voorzitter Steve Parish in gesprek ging met De Boer, kwam tabloid The Sun met de primeur dat hij zijn spullen kon pakken. 'Daags na de vierde competitienederlaag op rij meldde De Boer zich als altijd op het trainingscomplex, onwetend van wat hem boven het hoofd hing', schrijft het weekblad. 'Wat opviel was dat Parish hem klokslag elf uur wilde spreken en geen minuut later. Om één minuut over elf bleek waarom: toen bracht tabloid The Sun het een-tweetje met Parish naar buiten dat De Boer was ontslagen. Nog voordat de trainer zelf was ingelicht.'

De Boer verloor alle competitiewedstrijden met Palace. Bovendien werd er geen één keer gescoord. De nederlaag tegen Burnley heeft hem de kop gekost. 'Het was geen toeval dat verschillende kranten vorige week al wisten te melden dat de uitwedstrijd bij Burnley de laatste overlevingskans zou zijn voor De Boer. Het ontslag werd op die manier, gevoed vanuit de bestuurskamer, al in de week gelegd. Tegen de trainer zelf sprak Parish geen onvertogen woord, het onheil diende zich in de buitenwereld aan.'

Poll

De Boer had nooit aan Crystal Palace moeten beginnen

(726 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 13 september 2017 om 08:39
En nu ben ik er wel klaar mee
Vind ik leuk
Pino61 +8563
woensdag 13 september 2017 om 09:04
De Boer helemaal
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:39
Wagelijk van die parrish. Zo ga je niet met mensen om. Dacht hij dat hij hier trots op moest zijn? Dat hij direct een primeurtje verkoopt...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:32
Als hij ziet dat 5.5 miljoen op zijn rekening staat zal klagen over zijn. Niet slecht voor 77 dagen sporten.
Vind ik leuk
ajaxdev +130
woensdag 13 september 2017 om 10:17
Krijgt maar een jaarsalaris als afkoopsom en dat is 1,7 miljoen. Nog wel veel maar toch fors minder dan 5,5
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:10
Dat denk ik niet. Ik vermoed dat Frank de Boer veel zwaarder tilt aan de sportieve kant van deze zaak. Op lange termijn is een grote eenmalige som niet zo interessant als je loopbaanperspectieven verslechteren.
Vind ik leuk
Marco S +2544
woensdag 13 september 2017 om 08:46
Was dus geen 5 voor 12..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:47
Vieze spelletjes worden er gespeeld in de voetbalwereld...


Vind ik leuk
Bizzy +7770
woensdag 13 september 2017 om 08:48
Als je na 85 dagen bij Inter ontslagen en na 77 dagen bij Crystal Palace dan moet je je gaan afvragen of je wel geschikt bent om te werken in een grote competitie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 12:30]
Vind ik leuk
GaoYao +4455
woensdag 13 september 2017 om 08:59
Wat een zinvolle opmerking..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:04
En je vergeet de 5 jaar bij Ajax en 4x kampioen... neee Bizzy hij kan er geen ruk van (-:

Vind ik leuk
kevinleo +1729
woensdag 13 september 2017 om 09:29
in de tijd dat feyenoord en psv beiden ruk waren en er geen directe aanjagers van de top 3 zijn.. nee hij heeft echt een topprestatie neergelegd. Vooral als je al zijn duels tegen buitenlandse clubs er bij gaat halen.. shutttupp gewoon een matige trainer, geen puur slechte maar geen top trainer..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:43
Gewoon een goede trainer als hij de tijd krijgt. Dan had Ajax Bosz afgelopen jaar ook direct kunnen ontslaan. Maar Ajax weet dat dit proces tijd kost en bij Engelse en Italiaanse clubs zeggen ze dat ze tijd krijgen maar bedoelen ze " je krijgt 2,5 maand en dan kun je moven als er geen resultaat behaald is".

En over Feyenoord en psv die allebei ruk waren ben ik het totaal niet mee eens. Als ze ruk waren dan eindigen ze wel ergens onderin. Je vergelijkt teveel competities met elkaar
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:21
Lijkt mij einde carrière
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:34
Bizzy misschien hij niet geschikt voor dit vak, maar hij is een grote fan van rapper BOEF. slapend rijk worden.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:42
Zou het?
Vind ik leuk
JCJWZ +9162
woensdag 13 september 2017 om 11:06
Frank kan beter bij Psv gaan werken, daar mag je ondanks falen jaar en dag blijven zitten;)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:51
VP....het is nu wel duidelijk! Frank is ontslagen op een manier die iedereen kan overkomen. De meeste mensen krijgen geen 5 miljoen mee. Balen voor Frank maar je hoeft geen medelijden te hebben. Ben er nu wel klaar mee!
Vind ik leuk
goekie4 +1232
woensdag 13 september 2017 om 09:00
Nee de Boer is onwetend. Manmanman wat een kansloos artikel, of ligt dat aan mij?.
Vind ik leuk
dhrwobo +8838
woensdag 13 september 2017 om 09:02
Dat De Boer het niet heeft zien aankomen, is precies de reden waarom hij gefaald heeft. Naïef en niet in staat om realistisch te kijken naar de wereld. Typisch waarom ook Ajax momenteel rommelt. Allemaal geloven in een verouderde visie, dat in de huidige voetbalwereld niets meer dan een sprookje is. Vroeger ging het om opleiden, tegenwoordig wordt dat overschaduwd door geld. Niks meer, niks minder. Je moet ook als coach reëel zijn!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:23
Diep in zijn hart moet hij het geweten hebben,zoniet,dan moet hij snel de voetbalwereld uitstappen
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 09:24]
Vind ik leuk
Woudo +7542
woensdag 13 september 2017 om 09:06
Echt? Is frank de boer ontslagen? Eerste keer dat ik het hoor.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:31
Waarom doet iedereen of de boer zo zielig is?
Hij gaat bij twee clubs werken, Inter en Crystal Palace, die erom bekendstaan dat trainers snel ontslagen worden.
Als je dan ook snel eruit ligt als de resultaten tegen zitten moet je niet gek opkijken.
Daarnaast heeft hij 2,5 miljoen verdiend met 77 dagen werk, bij inter was het 3,5 in 88 dagen. Niet verkeerd zou ik zeggen haha.

Wellicht heeft hij dit juist express gedaan. 6 miljoen verdiend en nu lekker rentenieren en in de winkel van zijn vrouw werken.


[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 09:32]
Vind ik leuk
Zippy +2753
woensdag 13 september 2017 om 10:02
"" Wellicht heeft hij dit juist express gedaan. 6 miljoen verdiend en nu lekker rentenieren en in de winkel van zijn vrouw werken.""

Zeker weten: daar wordt hij binnen de week ontslagen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:12
Internationaal heeft de Boer het aardig verkloot.
Het zal voor hem geen Europese topclub worden.
Misschien in China of bij een laagvlieger in Europa.
Anders kan hij altijd terug de Eredivisie in.
Vind ik leuk
0343 +352
woensdag 13 september 2017 om 10:30
Iets met punt er achter?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:36
Ik heb het idee dat Voetbalprimeur gewoon echt kleuters als schrijvers heeft.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:47
Toch moet hij dit zichzelf en/of zijn zaakwaarnemers kwalijk nemen. Zeker gezien zijn ervaring bij Inter had hij zich toch op de hoogte moeten stellen van het reilen en zeilen rond die club.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:29
Goed beschouwd, is Ajax te soft of Palace te rigoureus. Gelet op de slechte start van Keizer met de dramatische uitschakeling uit Europa. Met verkeerde keuzes en miljoenen verlies tot gevolg is Ajax erg loyaal aan zijn trainer! Palace slechts 4 verloren, waarvan maar één dik en de laatste als gevolg van een speler die een cruciale fout maakt. Wacht niet nog 2 wedstrijden maar grijpt hard en meedogenloos in! Topsport! Ajax grijpt pad in de winterstop in let maar op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Hij wilde De Boer klokslag elf uur spreken. Één minuut over elf bleek waarom'