'Keizer kiest tegen Vitesse niet voor doelpuntenmaker in de spits'

'Keizer kiest tegen Vitesse niet voor doelpuntenmaker in de spits'

donderdag 21 september 2017 om 07:23

Kasper Dolberg maakte zijn eerste drie doelpunten van het seizoen in het bekerduel van Ajax met SVV Scheveningen, maar daarmee verovert hij zijn basisplaats niet terug tegen Vitesse komende zondag.

Volgens De Telegraaf zal Ajax-trainer Marcel Keizer gewoon weer kiezen voor Klaas-Jan Huntelaar in de spits. Dolberg zal daardoor weer op de bank moeten gaan plaatsnemen, ondanks het feit dat hij woensdag in Den Haag zijn zelfvertrouwen een flinke boost heeft gegeven.

Ajax-trainer Marcel Keizer is ervan overtuigd dat Dolberg weer snel de oude is. "Dit is lekker voor Kasper. Je zag wat acties en doelpogingen die we van hem gewend zijn. Hij knokt om z’n oude vorm terug te krijgen en ik ben ervan overtuigd dat hij die uiteindelijk vindt. Er zijn wel meer jonge spelers die te maken hebben gehad met een kleine terugslag", aldus Keizer.

Poll

Wie moet Keizer als spits tegen Vitesse opstellen?

(1298 stemmen)

Plaats een reactie

Jordanees +9162
donderdag 21 september 2017 om 07:26
Is gewoon een luxe die twee spitsen te hebben!
Vind ik leuk
Diamant07 +4509
donderdag 21 september 2017 om 07:51
Zeker, deze topper maakte toch maar mooi een hattrick tegen deze wereldploeg. Daar zal ie zoals marcel zegt flink wat zelfvertrouwen uit putten. Misschien even een tijdje in Jong zetten, zodat ie zn zelfvertrouwen nog verder op kan pompen.
Vind ik leuk
Mad Max +6850
donderdag 21 september 2017 om 08:44
Wow, kan je nóg jaloerser overkomen als Feyenoorder?

Toch lekker om deze twee (voor de ED) wereldspitsen te hebben in je selectie? Dolberg kan in de luwte werken aan zijn vorm, zonder grote druk van buiten. Huntelaar vult zijn rol met verve in. En over een potje of 3-4-5 staat Dolberg er weer en eindigt hij het seizoen met 20-25 goals. Prima, niks mis mee. Welke andere club in Nederland kan dit zeggen? Juist, niemand.
Vind ik leuk
DubRtd +15769
donderdag 21 september 2017 om 10:16
Als je toch bezig bent met die glazen bol.... wat zijn de lotto cijfers voor komend weekend in ierland?
Vind ik leuk
Mad Max +6850
donderdag 21 september 2017 om 10:21
Haha, oke, je hebt gelijk. Ik was wat voorbarig. Maar je snapt mijn punt.
Vind ik leuk
DubRtd +15769
donderdag 21 september 2017 om 10:38
Vond het ietwat overdreven.
Jongen heeft goed beschouwd sinds december vorig jaar nou niet bepaald de voetbalvelden in vuur en vlam gezet en om dan te gaan beweren dat na 3 goals tegen Scheveningen hij er wel effe 20/25 in gaat schieten dit seizoen...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:31
@ Mad Max:

Mee eens. Uiteindelijk: ik gun Feijenoord echt het succes, ze speelden met 10 man heel goed tegen PSV, maar je ziet maar wat er gebeurt als Jorgensen, geweldige spits, uitvalt en Feijenoord op zijn tweede spits moet terugvallen. Ik weet wel: Kramer scoorde tegen Ajax, maar dat is geen graadmeter voor zijn status als spits na Jorgensen. Dan maar beter Huntelaar en Dolberg in je selectie hebben.
Vind ik leuk
abc +27
donderdag 21 september 2017 om 10:42
nou nou, denk toch echt dat Jorgensen beter is als spits ( niet de betere voetballer ) dan Huntelaar en Dolberg. bij elkaar opgeteld is de slagkracht even groot.....
Vind ik leuk
Mad Max +6850
donderdag 21 september 2017 om 11:42
Whahaha, jij bent niet wijs. Je staat met die mening volstrekt alleen, iedereen kent de effectiviteit van Huntelaar en de potentie van Dolberg.

Huntelaar maakt er als 2e spits dit jaar meer dan Jorgenson als 1e spits na zijn blessure, daar durf ik best geld op te zetten.
Vind ik leuk
Korm +22962
donderdag 21 september 2017 om 13:29
ik weet niet of hij in die mening alleen staat. ik ben het wel deels met hem eens. De effectiviteit van Huntelaar is niet meer zo effectief. Tegen VVV en Groningen heeft hij wel iets laten zien maar Rozenburg en Ado liet hij het wel afweten. Dolberg heeft zeker potentie om een hele goede spits te worden alleen is hij nu niet bepaald in vorm. Beide zijn stukken minder dan Jorgenson
Vind ik leuk
Mad Max +6850
donderdag 21 september 2017 om 14:23
Nee, jij reageert al dagen op vrijwel ieder bericht van mij omdat je een hekel hebt aan mijn mening. Mag, maar kinderachtig is het wel. Zielig past er ook wel bij.
Vind ik leuk
Korm +22962
donderdag 21 september 2017 om 17:34
ik heb geen hekel aan je mening, vaak wel vragen over je mening :) daar is het toch een discussie forum voor? zoals je hierboven kan lezen beargumenteer ik het toch ook? als ik weet dat je er moeite mee heb dan reageer ik niet meer op je... maar of je dan thuis bent op een forum....
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:39
Voor abc:

Ja, jongens, maar het gaat toch om een tweede spits? Om er een tweede spits bij te hebben die de eerste voldoende kan vervangen. Is toch een andere discussie dan wie de beste spits is?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 08:40]
Vind ik leuk
Dorzon +2397
donderdag 21 september 2017 om 11:33
ajax had hem deze zomer echt voor 50 miljoen moeten verkopen. Dat bedrag krijg je nooit meer
Vind ik leuk
Korm +22962
donderdag 21 september 2017 om 13:29
zei ik ook al ;)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:26
Feyenoord heeft wel even wereldspits en goalgetter Kramer hoor. Hahahahajah.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
donderdag 21 september 2017 om 18:33
Jij bent nog dommer dan dom..
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:42
Hadden wij maar een betere 2e spits.

Kramer doet zijn best maar man,man, wat gaat het team achteruit met hem in de spits.
Vind ik leuk
Korm +22962
donderdag 21 september 2017 om 13:30
Ach hadden wij uberhaubt maar een spits ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:12
" Je zag wat acties die we van hem gewend zijn".....Lekker graadmeter ook tegen Scheveningen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:30
Keizer geeft aan dat dolberg 1e spits is. Zou raar zijn als je je eerste spits weer op de bank zet
Vind ik leuk
ficusje +1112
donderdag 21 september 2017 om 07:34
En younes dan ook op de bank,en neres daar eens neerzetten.
Vind ik leuk
Degraaf +10256
donderdag 21 september 2017 om 07:40
Neres op rechts en Dolberg op links, laat Younes en Kluivert maar ff een paar weken banken.
Vind ik leuk
Mad Max +6850
donderdag 21 september 2017 om 08:45
Dolberg op links, zo maak je een echte spits wel kapot ja.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:51
Hij is pa sinds hij bij Ajax is centrumspits hoor. Altijd op de vleugels gestaan, zowel links als rechts. Zoals wel vaker bij Ajax kopen ze spelers en die zetten ze bij voorkeur op hun niet natuurlijke positie.....
Vind ik leuk
Mad Max +6850
donderdag 21 september 2017 om 10:24
Ho ho ho, Dolberg heeft altijd in de spits gestaan. De keren dat hij op links stond, had hij een vrije rol en speelde hij vrijwel altijd in de 16. Dat was in de tijd dat er een versterkt middenveld stond en Ajax in principe dus een soort 4-4-2 speelde met 2 (ja heus) spitsen. Dus Dolberg is nooit een echte linksbuiten geweest, is daar niet voor gebruikt en hoort er ook niet thuis.

Zowel Dolberg als Huntelaar zijn gebaat bij 2 buitenspeler die met hun goede been aan de buitenkant staan en buitenom gaan om een voorzet af te leveren. Beide zijn afmakers, die moeten ballen krijgen om af te maken. Geen buitenspeler die naar binnen komen en hun in de weg gaan lopen. Younes op rechts, Neres op links, zou wonderen doen denk ik.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:24]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:52
Hij is pa sinds hij bij Ajax is centrumspits hoor. Altijd op de vleugels gestaan, zowel links als rechts. Zoals wel vaker bij Ajax kopen ze spelers en die zetten ze bij voorkeur op hun niet natuurlijke positie.....
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:52
Hij is pa sinds hij bij Ajax is centrumspits hoor. Altijd op de vleugels gestaan, zowel links als rechts. Zoals wel vaker bij Ajax kopen ze spelers en die zetten ze bij voorkeur op hun niet natuurlijke positie.....
Vind ik leuk
ficusje +1112
donderdag 21 september 2017 om 09:28
misschien is hij wel een goede back,net als bogarde vroeger.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:28
Younes moet helemaal niet banken hoor. Younes moet gewoob WEG. Opgerot met hem.
Vind ik leuk
Degraaf +10256
donderdag 21 september 2017 om 15:51
Dat zou inderdaad het beste zijn, maar met het huidige beleid bij Ajax denk ik niet dat dat gat gebeuren helaas.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:44
Klopt. Het gebeurt niet. Er zijn geen mensen meer die echt willen winnen zolang edwin, marc, dennis, marcel, Spijkerman, lami en zi een gare RVC zitten.
Vind ik leuk
hans59 +183
donderdag 21 september 2017 om 08:12
Hij kan moeilijk zeggen dat Dolberg geen eerste spits meer is. Zoals het er nu voor staat is hij dat ook niet.
Vind ik leuk
peinke +829
donderdag 21 september 2017 om 07:53
Wat een verschrikkelijke uitstraling na de wedstrijd in het interview! Zal deze jongen voetbal wel leuk vinden? Nee, Huntelaar maar in de spits. Persoonlijk denk ik dat dit weer een van de vele Ajax-talenten is die z'n hoogtepunt al heeft gehad in het eerste seizoen. Maar vooralsnog blijft iedereen lyrisch. Ik had hem al lang verkocht voor veel miljoenen! Maar goed, in Amsterdam zal het wel stoïcijns heten!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 07:57]
Vind ik leuk
Jozef +22889
donderdag 21 september 2017 om 07:55
Potjandorie, dan is een speler eens gewoon cool bij een goal en loopt zich nooit aan te stellen, gaan we daar weer over zeiken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 07:56]
Vind ik leuk
peinke +829
donderdag 21 september 2017 om 08:05
Zie je.... de Ajax-fan vindt dit cool! Het is gewoon een uitstraling van een garnaal, meer niet!
Vind ik leuk
Johan.l +4087
donderdag 21 september 2017 om 09:18
Leuk bedacht, het shirtje heb jij al aan
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:30
Ik takes one to know one
Vind ik leuk
Diamant07 +4509
donderdag 21 september 2017 om 07:55
#fischer
Vind ik leuk
mirkoff +1903
donderdag 21 september 2017 om 07:57
Ja hij heeft een uitstraling van niks, heb hem ook zelden zien lachen. Maar vorig jaar was die wel goed bezig.
Vind ik leuk
RodeBaan +1806
donderdag 21 september 2017 om 08:24
Als ze 'm verkocht hadden, had je ook weer wat te zeiken gehad.
Vind ik leuk
peinke +829
donderdag 21 september 2017 om 08:33
Zeker niet, als gezegd. Het hoogtepunt van deze wederom opgehemelde spits is al geweest. Net als vele supertalenten zal ook dit pokerface het net niet halen. Gek he! Had er toch maar al die miljoenen voor gepakt, zelfs ik had me daar in kunnen vinden. Maar goed, de euforie is weer groot, pokerface-je heeft er gisteren 3 gemaakt tegen een amateurclub! He is back!
Vind ik leuk
RodeBaan +1806
donderdag 21 september 2017 om 08:36
Hatertje.....
Vind ik leuk
peinke +829
donderdag 21 september 2017 om 09:07
Toch mooi dit! Als je niet dezelfde mening bent toegedaan ben je een hatertje! Alle forumers met een afwijkende Ajax-mening moeten ze opsluiten. Die zijn dusdanig in de war dat het vrij bewegen in de voetbalwereld een gevaar op levert voor alle supporters! Je bent een triest figuur.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 09:10]
Vind ik leuk
RodeBaan +1806
donderdag 21 september 2017 om 12:41
Heb je nog nooit op iets positiefs kunnen betrappen, triest leven waarschijnlijk, jammer.....
Vind ik leuk
Simon1989 +2270
donderdag 21 september 2017 om 08:43
Het zit wel erg diep bij je. Ze moeten snel jou in dienst nemen als scout of analist gezien de rest het dan blijkbaar allemaal fout heeft!
Vind ik leuk
peinke +829
donderdag 21 september 2017 om 09:05
Nou, veel slechter kan het niet hoor! We zullen zien Simon.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:19]
Vind ik leuk
Johan.l +4087
donderdag 21 september 2017 om 09:19
Zeg van jezelf nu eens vind je dat je opjectief bent, nee toch?
Vind ik leuk
peinke +829
donderdag 21 september 2017 om 10:24
Objectief! Ik ben zeker objectief. Geen voorkeur voor Ajax, Feyenoord of PSV. Ik constateer slechts en heb daar een mening over. Die kan anders zijn dan sommige mensen hier. En ik hoor altijd dat je dat moet respecteren, maar op dit forum is niets minder waar. En het valt me altijd op, zeker als er kritiek is op Ajax-spelers, de trainer, het bestuur of technische leiding. Dan moet je oppassen want dan krijg je meteen de wind van voren. Nou heb ik daar maling aan, maar goed, jammer, want dat maakt een discussie vaak levendiger. En ja hoor, ik ren niet achter al die meningen aan hoe geweldig die Dolberg wel niet is. Aan het eind van vorig seizoen en nu in het nieuwe seizoen, nog niet veel van gezien. En dan stel ik mezelf de vraag.... Is het wel zo'n geweldig talent? Ik zie het nog niet direct. Op eredivisie niveau zou ik hem graag zien acteren zoals gisteren tegen amateurs. Maar dat zit er niet in en of dat komt? Ik hoop het, maar zie het echt niet. Dolberg is voor mij een beetje de Kramer van Ajax!
Vind ik leuk
Johan.l +4087
donderdag 21 september 2017 om 11:14
Je vind jezelf optectief maar je laat een ander geen ruimte dat heet geen discussie maar een monoloog. Ik vind het tot nu tot op een uitzondering na ook geen wereld voetballer, maar aan de andere kant zie ik hem dingen doen, die je maar weinig ziet zeker op de Nederlandse velden. Dus potentie zit er wel in, waar het stopt dat weet niemand.
Vind ik leuk
Simon1989 +2270
donderdag 21 september 2017 om 09:58
Dan zullen we het er maar bij houden dat Dolberg nog lang niet op zijn hoogtepunt is geweest en dat jij het fout hebt ;)
Vind ik leuk
Korm +22962
donderdag 21 september 2017 om 07:53
Denkt dat het voot Ajax wel eens nadelig kan zijn dat Vitesse verloren heeft in de beker, die gasten gaan nu wat meer zekerheid inbouwen.
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 21 september 2017 om 11:04
Die zijn getergd tot op het bot
Vind ik leuk
Korm +22962
donderdag 21 september 2017 om 12:17
Dat mag ook wel na zo'n afgang!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:59
Knap van de telegraf
Vind ik leuk
derksen +7137
donderdag 21 september 2017 om 08:05
Die bergkamp is wel een ster in vertrouwen geven zeg
Je bent eerste spits maarja je moet wel ff paar weken banken
Ben benieuwd op hoeveel plaatsen bergkamp zijn elftal nu weer wisselt voor vitesse..
Vind ik leuk
RodeBaan +1806
donderdag 21 september 2017 om 08:26
Hou je nou maar bij je eigen cluppie, heb jij je handjes al vol.
Vind ik leuk
derksen +7137
donderdag 21 september 2017 om 09:01
Ja dat is waar we kwamen goed weg gisteren
Die elkhati erg goede speler
(geen idee hoe jezijn naam schrijf t)
Vind ik leuk
Mitchy10 +1852
donderdag 21 september 2017 om 08:15
Speel dan met Dolberg op links. Met Younes heb ik het nu wel een keer gezien
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:40
Als ik Keizer was, zou ik weer anders wat anders proberen.
Misschien gaat het nu wel goed. Je weet t niet.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:53
Misschien Younes eens een paar wedstrijden banken, die is al een jaar of 2 aan het vechten om zijn vorm terug te vinden.....
Vind ik leuk
Garinsha +2833
donderdag 21 september 2017 om 09:37
Dat zeg je heel goed.. 2jaar. En men maar beweren dat het zo n goeie buitenspeler is die veel dreiging heeft.. het is dreigen dreigen en dan de bal over de achterlijn lopen.. of een voorzet die niet aankomt.. Of hoog over schieten.. eens in de zoveel tijd een goaltje.. te mager voor een buitenspeler van Ajax.
Vind ik leuk
glenn +849
donderdag 21 september 2017 om 09:35
wat een raar artikel ....het zou nog spijtig zijn dat hij gezien de wedstrijd GEEN 3 x gescoord had....zijn kansen komen nog en spijtig genoeg heeft zijn weerbarstige vorm het er naar gemaakt dat Keizer(dik tegen zijn zin) huntelaar wel heeft moeten opstellen of we hadden nog 6 punten minder dan nu.
Vind ik leuk
Sanuk +447
donderdag 21 september 2017 om 09:51
Klopt, 2 middelmatige spitsen.
Vind ik leuk
feyeniels +17895
donderdag 21 september 2017 om 10:51
Lijkt me ook terecht. Geef Huntelaar een paar wedstrijden een basisplaats en hij scoort gegarandeerd een aantal keer.
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 21 september 2017 om 11:02
Ik zou zonder spits spelen als ik Keizer was
Vind ik leuk
hantayo +809
donderdag 21 september 2017 om 11:41
Hoeveel doelpunten heeft Huntelaar gemaakt? niet zo veel.
Vind ik leuk
0260165 +542
donderdag 21 september 2017 om 13:47
Jammer dat Ajax niet europees speelt. Feyenoord heeft alleen Kramer...
Vind ik leuk
1892 +6959