Koeman treft landgenoot: Probeerden hem te halen, maar geen akkoord bereikt

Koeman treft landgenoot: "Probeerden hem te halen, maar geen akkoord bereikt"

woensdag 18 oktober 2017 om 15:49

Everton-manager Ronald Koeman heeft in januari van dit jaar een serieuze poging gewaagd om Memphis Depay naar de club te halen. Dat vertelde de coach in de aanloop naar het Europa League-duel met Olympique Lyon, waar Memphis tegenwoordig speelt.

"De club kon geen akkoord bereiken met Manchester United en Memphis besloot om naar Lyon te gaan", zei Koeman woensdag in zijn vooruitblik op het duel met Lyon. "Hij is nog altijd een jonge speler en hij is een van de Nederlandse talenten voor de toekomst. Hij is altijd gevaarlijk, ook als hij niet in topvorm is, en hij heeft veel kwaliteiten met zijn vrije trappen en schoten van afstand. Memphis is een gevaarlijke speler die we moeten bedwingen."

Koeman werd ook gevraagd naar de reden van het mislukken van Memphis op Old Trafford. "Dat ligt in het verleden en ik ben niet de juiste persoon om uit te leggen waarom iets niet gelukt is. Hij speelde niet veel voor United, maar hij is nog altijd een jonge speler. Ik vind hem een goede speler en we probeerden hem te halen, maar konden geen akkoord bereiken", aldus Koeman.

Poll

Was Everton een betere club geweest voor Memphis?

(336 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 18 oktober 2017 om 16:09
Misschien dat het Koeman was gelukt hem in het "gareel" te krijgen en de echte voetbal passie over te brengen...maar nu....ben bang.... terwijl hij ongetwijfeld het meeste voetbal talent heeft van de huidige Oranje aanvallers!!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:37
Talent is dan ook het enige wat hij wel had.

Discipline, motivatie en doorzettingsvermogen ontberen helaas. Zoals Derksen al zei, zijn carrière gaat uit als een nachtkaars.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 19:37
Wel had?
Hij is pas 23 man, net zo oud als Boëtius, waar hebben we het over?
Die gaat het echt wel redden hoor.
Younes bijvoorbeeld is al 24 en Berghuis bijna 26.
Vind ik leuk
Leedz +3310
woensdag 18 oktober 2017 om 16:16
Een speler die je moet bedwingen zegt Koeman, weet hij dan ook ook dat het bedwingen al zeker voor 60 minuten is gelukt want Depay begint waarschijnlijk weer vanaf de bank
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:20
Koeman kan beter een vervanger voor Lukaku halen
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:23
Wie?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 19:39
Jorgensen
Vind ik leuk
Dorzon +2295
woensdag 18 oktober 2017 om 16:23
koeman kan beter zorgen dat hij Klaassen aan het voetballen krijgt.
Daar heeft hij invloed op, niet op het wel of niet presteren van Depay
Vind ik leuk
Vato75 +812
woensdag 18 oktober 2017 om 16:25
Beter als al die andere zooi die die gehaald heeft
Vind ik leuk
Blindsy +2734
woensdag 18 oktober 2017 om 17:06
Een zegen voor Everton dat dit niet door is gegaan. Koemand denkt: ik heb van Pelle een topschutter gemaakt, Depay krijg ik ook wel weer op niveau! Nee Ronald, Depay kun je in mijn ogen nu al volledig afschrijven voor topvoetbal.
Vind ik leuk
wijze man +1272
woensdag 18 oktober 2017 om 17:24
Koeman is de uitgelezen persoon om het beste naar boven te halen bij zo een jongen
Vind ik leuk
HansVites +2086
woensdag 18 oktober 2017 om 17:36
Als je 100% uit een speler wil halen moet die speler zich wel 100 % inzetten en dat zie ik bij Depay niet gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 18:09
Wees blij dat het niet gelukt is.
Vind ik leuk
furgist +1452
woensdag 18 oktober 2017 om 21:26
lekker laten rotten, die wannabe michael jackson
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Koeman treft landgenoot: "Probeerden hem te halen, maar geen akkoord bereikt"