Emotionele Toivonen spreekt met Nederlandse pers: 'Mijn laatste kans'

    Emotionele Toivonen spreekt met Nederlandse pers: 'Mijn laatste kans'

    Gepubliceerd: maandag 13 november 2017 om 23:54ma 13-11-2017 om 23:54

    Een emotionele Ola Toivonen stond de NOS te woord, vlak nadat Zweden ten koste van Italië het WK bereikte. Voor de 31-jarige oud-PSV'er is het behalen van het eindtoernooi een droom die uitkomt.

    "Dit is verrassend. Het is verrassend dat wij de play-offs spelen", zegt Toivonen. "Thuis waren wij beter, maar hier waren zij beter. Wij hebben een beetje de bus geparkeerd. Het is ongelooflijk. Niemand dacht dat wij het WK zouden bereiken met Frankrijk en Nederland in dezelfde groep. Het was mijn laatste kans om een WK te bereiken. Dit is ongelooflijk."

    Toivonen is niet alleen blij voor zichzelf, maar ook voor zijn ploeggenoten die op leeftijd zijn en ook vochten voor de laatste kans. "Wij wisten dat het onze laatste kans om het WK te bereiken. Ik ben zo trots. Trots op mezelf en op de ploeg. Of ik emotioneel ben? Dat gebeurt niet iedere dag. Nu ben ik dat wel. We hebben het de hele kwalificatie goed gedaan. We vertrouwen elkaar. Iedere speler werkt voor elkaar."

    Plaats een reactie

    maandag 13 november 2017 om 23:56
    Toivonen met tranen in de ogen, dat had ik nooit meer verwacht te zien. Gun het hem wel.
    Vind ik leuk
    tannat +13948
    dinsdag 14 november 2017 om 07:38
    Apart. Niet-PSV-ers mogen Toivonen niet, en niet-Ajacieden hebben een hekel aan Zlatan ...
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46662
    dinsdag 14 november 2017 om 00:03
    Zou Zlatan nu niet denken:
    Nog 1 leer toveren op een WK?
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 00:16
    Die mag zo aansluiten. Niemand die zal klagen.
    Vind ik leuk
    HansVites +5266
    dinsdag 14 november 2017 om 00:23
    Ze hebben ook wel veel mazzel gehad met die kwalificatie.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6139
    dinsdag 14 november 2017 om 00:24
    Held!
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 00:41
    Succes Zweden, kunnen we toch nog naar mooie vrouwen kijken in Rusland
    Vind ik leuk
    Ale +5040
    dinsdag 14 november 2017 om 07:33
    Nou die Russinnen zijn meestal ook top.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4345
    dinsdag 14 november 2017 om 01:08
    Zlatan moet mee! Ole ole...
    Vind ik leuk
    dezink +1155
    dinsdag 14 november 2017 om 06:13
    Zou Zlatan nog terug komen nu ze het WK gehaald hebben ??
    Vind ik leuk
    stratumseind +174040
    dinsdag 14 november 2017 om 06:59
    Ola is altijd al een warm open en emotioneel persoon geweest.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    dinsdag 14 november 2017 om 07:09
    Geweldenaar
    Vind ik leuk
    Valderrama +433
    dinsdag 14 november 2017 om 07:13
    Ze voetballen niet beter maar wel slimmer als Nederland,en weten wel waar het om gaat.
    Gaan voor elke meter en het gras opvreten desnoods.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    dinsdag 14 november 2017 om 07:15
    Ik gun het hem ook wel ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 07:51
    Het hangt natuurlijk van mazzel aan elkaar....maar ja, dat moet je ook hebben.
    Wint Nederland in Zweden zoals het hoort en doet die Franse keeper niet zo onnozel dan heb je als Zweden 5 punten minder....Gister was ook echt slecht, de hele wedstrijd met zijn allen rand 16...
    Ik gun het Zweden van Harte maar die Toivonenen..... brrrrr.
    Vind ik leuk
    goreju +120
    dinsdag 14 november 2017 om 08:55
    Ik heb gisteren die wedstrijd gekeken en hoopte dat Zweden het zou halen.
    Waarom eigenlijk vroeg ik me later af. Zweden speelde anti-voetbal en stonden uberhaubt met geluk in de playoffs.
    Niet dat Italie nou zo'n fantastisch team is. Individueel prima maar als team konden ze geen potten breken. Maar een WK zonder Italie is wel een beetje gek.
    Een groot land als Italie dat het ook niet haalt tegen Zweden verzacht het leed een beetje denk ik. Voor mij in elk geval. Worden wij in elk geval niet meer alleen te kak gezet in het buitenland.
    Ik denk dat ik deze zomer naar Italie op vakantie ga.


    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 09:16
    Fijn voor hem dat hij de hele wereld een WK gunt waarop hij, Ola Toivonen, acteert.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws