Emotionele Toivonen spreekt met Nederlandse pers: 'Mijn laatste kans'

Emotionele Toivonen spreekt met Nederlandse pers: 'Mijn laatste kans'

maandag 13 november 2017 om 23:54

Een emotionele Ola Toivonen stond de NOS te woord, vlak nadat Zweden ten koste van Italië het WK bereikte. Voor de 31-jarige oud-PSV'er is het behalen van het eindtoernooi een droom die uitkomt.

"Dit is verrassend. Het is verrassend dat wij de play-offs spelen", zegt Toivonen. "Thuis waren wij beter, maar hier waren zij beter. Wij hebben een beetje de bus geparkeerd. Het is ongelooflijk. Niemand dacht dat wij het WK zouden bereiken met Frankrijk en Nederland in dezelfde groep. Het was mijn laatste kans om een WK te bereiken. Dit is ongelooflijk."

Toivonen is niet alleen blij voor zichzelf, maar ook voor zijn ploeggenoten die op leeftijd zijn en ook vochten voor de laatste kans. "Wij wisten dat het onze laatste kans om het WK te bereiken. Ik ben zo trots. Trots op mezelf en op de ploeg. Of ik emotioneel ben? Dat gebeurt niet iedere dag. Nu ben ik dat wel. We hebben het de hele kwalificatie goed gedaan. We vertrouwen elkaar. Iedere speler werkt voor elkaar."

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 23:56
Toivonen met tranen in de ogen, dat had ik nooit meer verwacht te zien. Gun het hem wel.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:58
Ik niet
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:59
Ik denk dat dat voor iedereen geldt die geen PSV hart heeft.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17289
dinsdag 14 november 2017 om 00:01
Gewoon degene die geen hart heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 01:30
Toivonen bedoel je?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 05:16
nee hoor als ajacied gun ik het zweden ook .
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:54
Ik ook en Berg, die ook voor psv gespeeld heeft, ook.
Gun het ze allemaal behalve Toivonen. Smerige voetballer die meerdere malen geprobeerd heeft een collega opzettelijk te blesseren.

Heel naar mannetje.
Hoop eigenlijk dat ie zelf het wk moet missen door een blessure.
Vind ik leuk
Degraaf +8914
dinsdag 14 november 2017 om 07:37
Ik ook niet.
Vind ik leuk
tannat +442
dinsdag 14 november 2017 om 07:38
Apart. Niet-PSV-ers mogen Toivonen niet, en niet-Ajacieden hebben een hekel aan Zlatan ...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:31
Maar Guidetti is bij iedereen geliefd :P
Vind ik leuk
DubRtd +14886
dinsdag 14 november 2017 om 12:15
Met afstand de meest onsympathieke speler die er ooit op de Nederlandse velden heeft rondgelopen.
Zelfs PSV fans vonden dat volgens mij.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:21
Niet met afstand, kan er wel meerdere opnoemen. Wel een goede speler hoor. Ook een slimme jongen, weten veel niet.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17289
dinsdag 14 november 2017 om 00:03
Zou Zlatan nu niet denken:
Nog 1 leer toveren op een WK?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 00:04
Die gaat ook naar het WK.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 00:16
Die mag zo aansluiten. Niemand die zal klagen.
Vind ik leuk
DubRtd +14886
dinsdag 14 november 2017 om 12:16
Behalve dan die ene van de 23 van gisteren die zijn plek voor hem zou moeten afstaan.
Hij stopt, Zweden kwalificeert zich.
Iets zegt me dat die 2 niet onlosmakelijk zijn van elkaar.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 12:17]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:07
Met hem hadden ze het ook gered.
Vind ik leuk
Fuego +838
dinsdag 14 november 2017 om 00:34
Arrogante zak Zlatan zei dat Zweden zonder hem geen kans maakte tegen Italianen met hem ging Zweden af tegen Portugal in 2013... Het is meer een team geworden sinds Zlatan er niet meer is een echte eenheid.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 00:40]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:10
Precies, die Zlatan bakte er niks van
Vind ik leuk
Mo +7947
dinsdag 14 november 2017 om 08:24
Inderdaad, waardeloze speler. Zonder dollen, met hem stelde Zweden nog wat voor
Vind ik leuk
Fuego +838
dinsdag 14 november 2017 om 10:14
Echt niet
Vind ik leuk
DubRtd +14886
dinsdag 14 november 2017 om 12:20
0 wk kwalificaties met hem, hij stopt en meteen plaatst Zweden zich sinds 2002
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:08
Hij is en blijft een BAAS!!!
Vind ik leuk
DubRtd +14886
dinsdag 14 november 2017 om 14:15
Oh, dat zal best. Maar een team is vaak beter af zonder die ene persoon waar iedereen naar kijkt als het moeilijk wordt. Gaan ze zelf meer proberen en wordt het team veelzijdiger van.
Ibrahimovic was bij de meeste ploegen waar hij speelde niet zonder meer de beste, wel ene van de betere.
Bij Zweden was hij onbedreigd de beste. Lekker makkelijk voor de tegenstander, je hoeft hem niet uit te schakelen, je zorgt dat ie gewoon geen aanvoer krijgt van zijn teamgenoten. Die ga je dus op de kloten zitten.
Vind ik leuk
HansVites +2047
dinsdag 14 november 2017 om 00:23
Ze hebben ook wel veel mazzel gehad met die kwalificatie.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 00:24
Held!
Vind ik leuk
Fuego +838
dinsdag 14 november 2017 om 00:32
Heerlijk speler die de oorlog van de Italianen heeft gewonnen door nog gemener te zijn dan de Italianen zelf respect Ola speler met ballen.. Ola het is gegund parapapapapapa Toivonen parapapapapapapapa Toivonen .
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 00:41
Succes Zweden, kunnen we toch nog naar mooie vrouwen kijken in Rusland
Vind ik leuk
Ale +1172
dinsdag 14 november 2017 om 07:33
Nou die Russinnen zijn meestal ook top.
Vind ik leuk
Het Brein +2067
dinsdag 14 november 2017 om 01:08
Zlatan moet mee! Ole ole...
Vind ik leuk
dezink +332
dinsdag 14 november 2017 om 06:13
Zou Zlatan nog terug komen nu ze het WK gehaald hebben ??
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 06:59
Ola is altijd al een warm open en emotioneel persoon geweest.
Vind ik leuk
Zippy +2751
dinsdag 14 november 2017 om 07:52
Precies, één warme Zweed op 10 miljoen kou zakken.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:09
Geweldenaar
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:13
Ze voetballen niet beter maar wel slimmer als Nederland,en weten wel waar het om gaat.
Gaan voor elke meter en het gras opvreten desnoods.
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
dinsdag 14 november 2017 om 07:15
Ik gun het hem ook wel ;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:51
Het hangt natuurlijk van mazzel aan elkaar....maar ja, dat moet je ook hebben.
Wint Nederland in Zweden zoals het hoort en doet die Franse keeper niet zo onnozel dan heb je als Zweden 5 punten minder....Gister was ook echt slecht, de hele wedstrijd met zijn allen rand 16...
Ik gun het Zweden van Harte maar die Toivonenen..... brrrrr.
Vind ik leuk
goreju +11
dinsdag 14 november 2017 om 08:55
Ik heb gisteren die wedstrijd gekeken en hoopte dat Zweden het zou halen.
Waarom eigenlijk vroeg ik me later af. Zweden speelde anti-voetbal en stonden uberhaubt met geluk in de playoffs.
Niet dat Italie nou zo'n fantastisch team is. Individueel prima maar als team konden ze geen potten breken. Maar een WK zonder Italie is wel een beetje gek.
Een groot land als Italie dat het ook niet haalt tegen Zweden verzacht het leed een beetje denk ik. Voor mij in elk geval. Worden wij in elk geval niet meer alleen te kak gezet in het buitenland.
Ik denk dat ik deze zomer naar Italie op vakantie ga.


Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:16
Fijn voor hem dat hij de hele wereld een WK gunt waarop hij, Ola Toivonen, acteert.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Emotionele Toivonen spreekt met Nederlandse pers: 'Mijn laatste kans'