Lans gebroken voor impopulaire Younes: 'Justin Kluivert doet maar de helft'

Lans gebroken voor impopulaire Younes: 'Justin Kluivert doet maar de helft'

woensdag 6 december 2017 om 14:55

Dat een fitte Amin Younes altijd in de basis staat bij Ajax, is eigenijk best logisch. Columnist Henk Spaan zegt dat in Ajax-magazine 1900. Veel fans van Ajax vragen zich juist af waarom Younes zoveel speeltijd krijgt, terwijl het rendement van de Duitser zeer laag is. 

Ook Kenneth Perez zet zijn vraagtekens bij de prestaties van Younes. "Het lijkt wel of Younes de enige is die bij Ajax een vaste plaats heeft. En juist dat begrijp ik dan weer niet, want ik vind hem gewoon niet goed genoeg."

Spaan sputtert tegen in het Ajax-magazine. "Dat Younes altijd speelt vind ik helemaal niet gek eigenlijk. Hij is nu buitengewoon impopulair in Amsterdam, maar Marcel Keizer heeft volkomen gelijk dat hij hem blijft opstellen. Justin Kluivert bijvoorbeeld doet maar de helft van het verdedigende werk van Younes."

"Laatst was Younes voor het eerst geïrriteerd in een interview in NRC. Goed vond ik dat een keer."

Poll

Wie vind jij beter: Younes of Kluivert?

(3576 stemmen)

Plaats een reactie

Eendracht +8575
woensdag 6 december 2017 om 15:00
Nou, de nieuwe linksback is volgens Spaan gevonden dus..
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 15:01]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:01
Ach, minder dan Brenet en Paal kan het niet zijn...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:03
Brenet kan haast niet zo slecht zijn als jij zegt. Dat hij nu 53 wedstrijden ongeslagen is op rij kan haast geen toeval zijn. Daar moet hij wel zijn bijdrage in hebben
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:17
Het kan best toeval zijn. Bij PSV win je de meeste wedstrijden sowieso en Brenet is geen Lozano of Van Ginkel die het verschil kan maken.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 15:28
Ik vind Brenet ook prima, maar zie hem liever op rechts. Hij doet het naar mogelijkheden op links, maar een goede trainer zet spelers op hun beste plek.
Vind ik leuk
Artikia +1519
woensdag 6 december 2017 om 15:46
Een goede trainer stelt 11 spelers op, en aangezien we geen linksback hebben, zal hij een speler op een onnatuurlijke plek moeten zetten.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 15:51
Ja, mee eens. Maar dan moet publiek ook snappen dat hij er iets van probeert te maken. Je kan zijn kwaliteit en voorzetten beter beoordelen als hij op rechts staat, ik had al lang een oproep voor Oranje verwacht voor hem.
René vd Gijp roept elke week dat Brenet er niks van kan en alle wolven huilen mee met hem.
Vind ik leuk
Artikia +1519
woensdag 6 december 2017 om 16:36
Zeker, zijn aanvallende spel is grotendeels matig omdat hij er met zijn verkeerde been voor staat. Verdedigend speelt dat natuurlijk ook mee.

Overigens was ik niet onder de indruk van de wedstrijden dat hij wel op rechts speelde. Hij heeft op beide posities hele goede wedstrijden gespeeld, maar vooral tegen de kleintjes laat hij het nog wel eens afweten. Hij wordt veel te vaak heel simpel voorbij gelopen, of maakt gewoon domme beslissingen.
Vind ik leuk
cheeks +2017
woensdag 6 december 2017 om 17:35
Klopt. Brenet heeft zijn beste wedstrijden gespeeld in de CL. Toch enigzins raar.
Vind ik leuk
Artikia +1519
woensdag 6 december 2017 om 18:27
Ik denk grotendeels onderschatting, maar kan ook een stukje kwaliteit zijn. Vind ik lastig te zeggen, maar misschien is hij wel op zijn sterkst als het team teruggedrongen wordt. Net als Tete.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:09
en dat is nog een record ook nog zoals we de laatste jaren alle records breken zoals Cocu beste trainer allertijden
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:12
Reageer maar niet anders zet je jezelf weer voor paal. Jammer dat je in het weekend niet reageerde.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:17
Paal. Leuk :p
Vind ik leuk
Iggy +1942
woensdag 6 december 2017 om 16:03
Als er zich hier iemand voor paal zet ben jij het wel.
Vind ik leuk
Olfie +2849
woensdag 6 december 2017 om 15:13
Prima idee
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:01
Ik heb ook liever Kluivert dan Younes, maar Younes is echt niet zo slecht als veel mensen zeggen, anders zit je ook niet standaard bij de Duitse selectie. Hij heeft mindere dagen, maar die heeft Kluivert ook.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:02
Mij maakt het niet uit ik ben er juist blij mee als Younes speelt..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
woensdag 6 december 2017 om 15:03
"Hij heeft mindere dagen, maar die heeft Kluivert ook."

Alleen die mindere dagen van Younes vallen altijd heel toevallig in het weekend...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:18
Ben het heel erg met je oneens!



Het is helemaal niet toevallig.... ;0)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
woensdag 6 december 2017 om 16:23
Ook goed ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:44
Prachtige reactie, haha
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:08
Kluivert heeft soms mindere dagen, Younes heeft soms goeie dagen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:14
kluiver kan goed lopen zonder bal en de ruimte achter de verdediging goed bespelen. younes is weer heel sterk aan de bal. als younes begint te scoren is hij van het kaliber messi..ik had toch meer verwacht van younes dit jaar. die jongen komt twee stappen tekort. 1 oof voor medespelers 2 scorend vermogen. als hij daar stappen in maakt speelt hij elke verdediging aan flarden..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:20
Ik denk dat hij ook veel mist door vermoeidheid. Vorig seizoen schoot hij beter en hij is nog niet zo oud dat het allemaal minder wordt :p
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 15:30
Het staat nu voller daar waar Youness zijn acties maakt.
In de tijd van F de B. stond Ajax meer achterin, dan ging Youness als een stoomwals door zo naar de goal.
Hij zal het toch niet verleerd hebben?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:51
Ja, maar vorig jaar stond het ook voller en scoorde hij wel
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 16:00
Bij Youness is zijn manier van spelen ook wel bekend. Depay ging ook altijd binnendoor, dat zal iemand een keer opvallen zou ik vermoeden. Tegenstanders zullen ook Kluivert anders gaan aanpakken. Dat verwacht ik ook met Lozano trouwens, maar die krijgt nog open kansen tot nu toe.
Neres daar spelen tegenstanders ook al op in.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:10
Klopt, maar younes komt er nog steeds vaak langs. Daarna schiet ie gewoon heel erg mis
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 16:15
Ja, maar omdat iedereen weet wat er gaat gebeuren staat dan bij de 1e paal al iemand en er snijden anderen hem de pas af. Ik verwacht tegen PSV gewoon Youness weer. Maar ik was benieuwd geweest of Kluivert iets had klaargespeeld.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:20
VAN HET KALIBER MESSI???? (het wordt steeds gekker hier)....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:45
Haha las het ook al haha wat een waus
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:53
Haha en op rechts met Neres de nieuwe Neymar zeker :)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:20
als jullie goed lezen zeg ik als hij twee stappen maakt! scoren en oog voor medespelers. younes speelt vaak 2 man 3 man zoek en houd altijd min 2 a 3 man bezig waardoor er altijd ruimte ontstaat voor opkomende mensen. met zo techniek en en snelheid aan de bal ben je gewoon geniaal jammer alleen dat hij slordig is in de eindpass en afronding. en hij zit niet bij duitsland omdat hij er niks van kan. hij word er neergezet omdat hij veel dreiging heeft op de flank want je kan em niet alleen laten 1 op 1 want dan loopt hij je voorbij net of je er niet staat. en dat is een bijzonder kwaliteit! over neres gesproken als hij zo makkelijk blijft scoren en met zijn leeftijd word hij misschien beter dan neymar! neres is twee benig heeft een goed shot actie snelheid goede eindpass onberekenbaar trekt naar binnen en gaat er soms overheen en is veel zijdig! en dat zijn toch veel softskills wat hij heeft in voetbal. en in blazilie werd hij heel vaak met neymar vergeleken! en als je neymar vilgt dan weet je dat hij ook vaak de bal verliest in zijn acties. we moeten niet gaat doen net of er in nederland niemand wat goeds doet! vertongen zlatan aldewiereld eriksen suarez konden er ook niks van en zouden de top nooit halen in de ogen van veel! ajax heeft gewoon voorin veel talent met vuur. maar dat is geen garantie voor succes. een trainer moet daar een team van smeden en dat is heel lastig.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:31
Ik durf te wedden dat Younes niet met Duitsland meegaat naar t WK....
Als iedereen fit is daar, zit hij niet bij de selectie.
Heeft alleen tijdens de Conf Cup in de 2de wedstrijd een paar minuten gemaakt, voor de rest niet noemenswaardig. Dit wordt groter gemaakt dan het is, al snap ik dat dan wel weer bij Younes ;0)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:14
kluiver kan goed lopen zonder bal en de ruimte achter de verdediging goed bespelen. younes is weer heel sterk aan de bal. als younes begint te scoren is hij van het kaliber messi..ik had toch meer verwacht van younes dit jaar. die jongen komt twee stappen tekort. 1 oof voor medespelers 2 scorend vermogen. als hij daar stappen in maakt speelt hij elke verdediging aan flarden..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:14
kluiver kan goed lopen zonder bal en de ruimte achter de verdediging goed bespelen. younes is weer heel sterk aan de bal. als younes begint te scoren is hij van het kaliber messi..ik had toch meer verwacht van younes dit jaar. die jongen komt twee stappen tekort. 1 oof voor medespelers 2 scorend vermogen. als hij daar stappen in maakt speelt hij elke verdediging aan flarden..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:39
Een buitenspeler hoort assisten en doelpunten te maken, Younes heeft twee goede dagen per jaar!! Dus heel slecht
Vind ik leuk
cheeks +2017
woensdag 6 december 2017 om 17:39
Zit ook niet standaard bij de selectie. Na de conferations cup wordt hij nog maar sporadisch opgeroepen. Vonferations cup was 2e keus. Vandaar dat Youness zich ook thuis voelt bij ajax. Daar is alles ook 2e keus.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:01
Younes moet altijd spelen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:45
Alleen bij PSV of Feyenoord
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
woensdag 6 december 2017 om 15:02
"Justin Kluivert bijvoorbeeld doet maar de helft van het verdedigende werk van Younes."

Ze staan ze er toch om voorzetten te geven en doelpunten te maken?

Wat een kul zeg...
Vind ik leuk
Jens1999 +4561
woensdag 6 december 2017 om 15:03
Laat die Spaan even snel opzouten....Younes speelt slecht... weet geen goals te maken.... laat Kluivert er maar staan....# VerkoopYounesMetSpoed
Vind ik leuk
Hyena +20616
woensdag 6 december 2017 om 15:04
Spaan nemen we dus ook niet meer serieus. Zullen we anders gewoon een extra linksback opstellen? Als de verdedigende taak toch belangrijker wordt gevonden dan rendement..
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 15:09
Hyena,
Goede redenatie. Nog beter geen linksback opstellen hebben toch geen rendement.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:15
Mwah, vind ik te simpel. De veldgoals van Ajax worden toch met enige regelmaat in de omschakeling gemaakt. En dan niet vanuit achter, maar bij het veroveren van de bal op het middenveld.

Dan is verdedigen plots inderdaad heel belangrijk.
https://www.youtube.com/watch?v=RP_oKuhB7tQ
Kijk op 5 minuut en 20 seconden. Dat soort acties zijn dus echt beslissend wel. En die momenten hebben Younes nu en Traore vorig jaar echt heel veel gehad.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:39
Spaan valt in de catagorie, Swart, Van Hanegem en de gebroeders jut en jul uit eindhoven. Niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 16:03
Het idee van deze website is dat je niet de boodschapper sabelt, maar de boodschap proeft en smaakt en e.v. uitspuugt. :)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:14
Jut en jul hahahahah die is echt goed!!!! Duimpje hoor. Hahahahah
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:05
Als Kluivert met de helft nu al beter is dan Younes dan belooft het wat als hij 2x de helft gaat doen.
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 15:11
2x de eerste helft of 2x de tweede helft?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:07
Geheel eens met Spaan met de kanttekening dat Younes nu natuurlijk ff niet meer moet spelen gezien de vorm van KLuivert.
Dat Younes altijd speelDE, vond ik ook zeer terecht. Hij verovert veel ballen waaruit belangrijke en gevaarlijke aanvallen ontstaan. Één van de goals tegen Feyenoord vielen ook daardoor.
Daarbij houdt hij non stop veel verdedigers bezig. Want 1 op 1 wint hij alles. Heerlijk voor de spits.

Daarbij was de concurrentie te mager. Johnson is er echt nog lang niet. Kluivert begon dit seizoen echt bizar slecht.

Natuurlijk zal voorlopig Kluivert spelen. Want de afgelopen 2 potjes speelde hij gewoon erg goed. De wijze echter waarop Younes al vaak is afgeschreven vind ik vergelijkbaar met Traore en Veltman bij Ajax en bijvoorbeeld Luuk bij PSV. Onjuist en ongepast.

Kleine toevoeging: Dit interviews is overduidelijk opgenomen VOORDAT Kluivert de afgelopen 2 potjes eindelijk wel zeer goed speelde.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 15:11]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:41
Hij houdt verdedigers bezig dus ergens anders ligt dan ruimte, dat klopt... maar de bal komt daar nooit want Younes gaat voor eigen succes en heeft geen voorzet in huis. Kluivert kan ook met links een redelijke voorzet geven trouwens. Hij oefent daar ook echt op.
Geen idee waar Younes op oefent, die ontwikkelt zich niet.

Kluivert was bizar slecht begin dit jaar? Niet goed nee maar hij speelde ook altijd op rechts hè? Hoe zou Younes zijn als hij op rechts zou moeten spelen?

En Younes heeft genoeg wedstrijden gehad waarin hij verdedigend niks deed en na 5 min druk zetten op de keeper al moe was. Viergever werd vaak genoeg overlopen omdat Younes niet meeverdedigde. Kluivert bleef tegen Twente maar gaan, kijk maar eens terug.
Maar ook Kluivert kan dat nog verbeteren en is niet perfect maar je ziet hem wel stappen maken, Younes niet.
Los daarvan ligt de nadruk toch echt op aanvallen, acties, diepte in het spel, voorzetten, assists geven en goals maken en daarin ligt Kluivert nu al ver voor en het verschil wordt alleen maar groter.....

Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:00
Op rechts spelen heeft weinig te maken met hoe je mee verdedigt. Kluivert liet en laat erg veel lopen en zet verkeerd druk in de omschakeling. Precies daar ligt een groot leerpunt voor Kluivert. We moeten eens stoppen met alleen maar kijken naar wat er gebeurt in balbezit. Potjes worden veel meer gewonnen door het goed te doen zonder balbezit.

Younes creëerde zelfs vorig seizoen in de eredivisie, verre van een goed seizoen voor hem, meer kansen per gespeelde minuut dan Kluivert nu doet.
Vind ik leuk
Foebele +35328
woensdag 6 december 2017 om 15:10
Younes speelde de afgelopen jaren alles, omdat zijn concurrenten allemaal wisselvallige jonkies waren, sommige konden nog helemaal geen 90 minuten vollebak gaan en al helemaal niet 2x per week.

Als je dan zonder Younes speelt heb je dus 2 van zulke buitenspelers en loop je een enorm risico dat je ze beide moet wisselen en dan hou je weinig mogelijkheden over om iets te veranderen als je de wedstrijd al in gaat met het idee dat je de twee buitenspelers moet wisselen.

Daarom heeft hij zo weinig concurrentie gehad, Neres, Kluivert en Cerny zijn gewoon nog niet toe aan een heel seizoen 90 minuten spelen.

Als Younes wel rendement had gehad had hij ineens een stuk populairder geweest, want gevaar creert hij wel iedere wedstrijd, hij is alleen te voorspelbaar geworden en mist rendement, zowel in assists als goals .
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:13
Precies Foebele. Nu mist hij inderdaad rendement. Maar als die Smeets niet die kut goal maakte, was het wel Younes geweest die ons destijds naar het kampioenschap schoot. Want die goal die hij in die pot maakte, was natuurlijk erg goed en belangrijk.
Zo dun is het lijntje tussen de schlemiel zijn of een held zijn.
Vind ik leuk
Foebele +35328
woensdag 6 december 2017 om 15:32
Younes wordt wel erg veel gezocht de laatste tijd. Het is wel goed dat hij even pas op de plaats moet maken, want je kunt een speler ook niet een garantie op een basisplek geven, zeker niet als hij niet presteert, maar hij is wel een van de weinige in de aanval die altijd dreiging heeft, Kluivert en Neres hebben ook wel eens een mindere dag waarbij ze volledig onzichtbaar zijn.

Ik ben wel met de mensen eens dat hij net te kort komt en het gebrek aan rendement geen toeval is, want het is al sinds zijn komst zo, maar hij heeft echt wel zijn waarde voor het team.

Misschien dat een kleine break zo met die blessure en de basisplaatsen voor Justin even goed voor hem was, kan ie niet meer klagen over over vermoeidheid of iets dergelijks.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 16:12
Goed dat je 'uit de box' denkt Foebele en niet met de wolven meehuilt. Maar het nare van voetbal is dat als Kluivert rendement heeft, dat Youness ook meer druk voelt. En ieder wil uiteindelijk toch spelen.
Ik schreef een paar weken geleden ook al dat Youness verdedigend meer doet.
Maar ook bij dat feit kan je kanttekingen zetten, achter Youness staan nog meer verdedigers, je kan een aanvaller ook op aanvallen beoordelen.
Vind ik leuk
Foebele +35328
woensdag 6 december 2017 om 16:15
Aanvallers op hun verdedigen beoordelen is zeker belangrijk, maar het is niet zo dat het belangrijker is dan hun aanvallende bijdrage.

Zelfde geldt voor verdedigers, hun mee voetballen is niet onbelangrijk maar zeker niet belangrijker dan hun verdedigende kwaliteiten.

Younes met rendement had deze zomer vertrokken voor een mooi bedrag, dankzij een gebrek aan rendement is dat niet het geval.

Nu met wat concurrentie moet hij wel zijn spel verbeteren en voelt hij de druk, dus wie weet kan hij zijn rendement wat opkrikken.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 16:20
Stel nou dat Youness verdedigend veel doet. En er komt een back buitenom die 10 assists in een jaar doet, dan zijn Y plus back X samen een meerwaarde.
Heb je dan Kluivert met X dan ben je verdedigend kwetsbaarder.
Kan je dan zeggen dat als Dijks niet opkomt, dat Kluivert met Dijks de beste combi is?
Of laat je dan de balans naar behoud doorslaan?
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 16:22
Mooi dat je niet met de wolven meehuilt Arie.
Er zitten inderdaad meer kanten aan dan alleen scoren of acties.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
woensdag 6 december 2017 om 19:11
Dat dunne lijntje is 3 jaar lang te weinig rendement.......
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:48
Losse flodders ipv gevaar
Vind ik leuk
Foebele +35328
woensdag 6 december 2017 om 16:13
Oneens, hij creert ruimtes voor anderen en trekt toch vaak een speler mee naar zijn flank voor rugdekking, dat dient altijd een nut en creert zogezegd dus ruimte voor zijn teamgenoten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:11
goed onderbouwd ook meneer spaan..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:11
Sinds kluivert speelt krijgen ze wel veel meer tegengoals dan met younes. Zal spaantje dan toch gelijk hebben?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:16
Ik ben het voor een groot deel eens met Spaan. Younes is belangrijker dan iedereen denkt. Hij scoort weinig maar heeft ook andere eigenschappen die Kluivert nooit zal krijgen. Kluivert is een over het paard getild verwend jong die denkt dat hij beter is dan Messi. En met zijn grote bek maakt ie zich echt niet populair. Hij staat voor een keer in de basis en denkt dat ie alles is. Ik kan best voorstellen waarom Keizer een fitte Younes inbrengt. Als Younes in de basis had gestaan tegen Twente dan hadden we met 2-3 van het veld gelopen aangezien Younes nog blijft mee verdedigen terwijl die kwal van een Kluivert de kopjes erbij neerhangt. Laat Keizer dat gastje maar eens flink aan zijn oren trekken en zien wie de baas is. Ik heb zeer veel respect voor Younes die keihard werkt en nog enigszins realiteitszin uitstraalt.
Vind ik leuk
Garinsha +2831
woensdag 6 december 2017 om 15:22
verwend.. kwal.. beter dan messi.. grote bek..

het zit diep he..
Vind ik leuk
Niels92 +3087
woensdag 6 december 2017 om 15:26
'' Als Younes in de basis had gestaan tegen Twente dan hadden we met 2-3 van het veld gelopen ''

Ik denk niet dat Younes die goal had gemaakt!

Jij blijft trouwens wel volharden met je Ajax account, wat is daar de lol van?
Vind ik leuk
John M. +3287
woensdag 6 december 2017 om 17:36
Was het niet juist Kluivert die de 2-3 scoorde?
Vind ik leuk
Garinsha +2831
woensdag 6 december 2017 om 15:18
henk stop met drinken joh...

verdedigend werk??? youness?? hou op man..

dit is iets verzinnen om het positief te laten lijken.. ook youness verdedigd niet of weinig mee..

en als hij dat doet komt het door het knullig balverlies die hij zelf leid.. tja dan moet je wel achter je man aan.

Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:11
Dat verdedigend werk is ook nog eens doordat hij zelf de bal weer verspeelt na een dribbel die nergens toe zou leiden. Dus dat argument kan ook van tafel.
Vind ik leuk
Mari +2240
woensdag 6 december 2017 om 15:24
Ik snap spaan wel.
Hij vindt verdedigen heel belangrijk.
Immers hij doet het zijn hele leven al. Hij moet zich altijd al verdedigen tegen de onzin die hij schrijft.
Een duo vormen met jacobus van gelder zou niet slecht zijn
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:24
Kluivert heeft in de laatste 2 wedstrijden al veel meer dreiging en rendement dan Younes...
Vind ik leuk
MojoRisin +1618
woensdag 6 december 2017 om 15:25
Als je een linksbuiten wil opstellen omdat hij beter meeverdedigt (en is dat wel zo ?) dan heb je het niet helemaal begrepen imo..
Vind ik leuk
Garinsha +2831
woensdag 6 december 2017 om 15:42
Amen. Het is nu zover gekomen dat we gaan opletten op aanvallers welke er beter meeverdedigen.. en van backs welke er beter mee opkomen/aanvallen.. omgekeerde wereld
Vind ik leuk
Bals +139
woensdag 6 december 2017 om 15:29
De helft van iets is altijd meer dan 2x niets!
Vind ik leuk
Garinsha +2831
woensdag 6 december 2017 om 15:32
als dit waar zou zijn het mee verdedigen enz. dan nog..

ze hebben hem in eerste instantie gehaald om te scoren en assist te geven..

zijn rendement is in 3 jaar ajax bar slecht.. iedereen praat wel over dreigend enz. maar wat schiet je ermee op.. als er niets of weinig uitkomt en tuurlijk heeft hij zijn goeie wedstrijden gehad.. zeker.. maar het krediet die hij had was te veel voor wat hij liet zien.. helemaal als je niet 1 keer maar een paar keer zelfs de bal over de achterlijn loopt.. dat is echt geen gezicht
Vind ik leuk
scRzorz +602
woensdag 6 december 2017 om 15:44
Younes in de basis, kans op punten voor de clubs die tegen Ajax spelen is met 95% omhoog gegaan.
Vind ik leuk
rinirat +965
woensdag 6 december 2017 om 15:55
Younes werkt in ieder geval hard.
Vind ik leuk
Leedz +3689
woensdag 6 december 2017 om 16:22
Spaan vind het terecht maar legt niet uit wat er dan zo terecht is
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:33
Het gaat volgens mij niet om wat hij WEL of NIET doet, volgens mijn bescheiden mening gaat het hier om het RENDEMENT.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:35
Geen van beide
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:42
Hij is toch aanvaller? Je kunt Kluivert makkelijker leren om terug mee te verdedigen als Younes zijn rendement omhoog brengen. Daarbij is Kluivert nog jong en meer vormbaar. Los van het gegeven wie het elftal beter doet renderen. Wil soms ook wat bluf en lef zien, omdat dot de boel soms een beetje opzweept en kleur geeft. Dan telkens een slechte pas of zondagsschot wat demotiveerd.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:46
Ohhh...Spaan weer...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:07
Hij verdedigt minder dan Younes, dat valt die Spaan weer op. Dat hij in 2 wedstrijden 4 keer scoort, iets waar younes bijna 2 seizoenen voor nodig heeft, dat laten we gemakshalve maar even achterwege. Als die keizer echt zo een debiel is om younes zondag op te stellen dan denk ik dat de pleuris nog wel eens zou kunnen gaan uitbreken en ergens zou dat wel goed zijn.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:07
Die foto alleen al van Younes, dat zegt toch genoeg?!
Vind ik leuk
Bhj +78
woensdag 6 december 2017 om 17:16
"doet maar de helft van het verdedigende werk"

Maar hij is spits meneer "Ik denk ook dat ik verstand van voetbal heb" Spaan.

Waar komt eigenlijk vandaan dat hij er wat van zou weten? Deze vent heeft zelf nooit een pepernoot geraakt, maar doet alsof hij er verstand van heeft. Ik vraag me toch af hoe dat komt.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:19
Meent die dit echt? Kom op Henk.
Vind ik leuk
Teo Smith +13800
woensdag 6 december 2017 om 17:48
Henk, ga even langs de dokter.
Vind ik leuk
Alain2708 +3144
woensdag 6 december 2017 om 18:46
Wat is de belangrijkste taak van een aanvaller, om te scoren en assists te geven of om goed te verdedigen?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
woensdag 6 december 2017 om 19:06
Dat Kluivert minder verdedigt maakt Younes nog geen voetballer met voldoende rendement voor Ajax 1.
Vind ik leuk
glenn +858
woensdag 6 december 2017 om 19:12
buiten het rendement vind ik ook niet zoveel mis met Younes, natuurlijk de doelpunten tellen hé.
Vind ik leuk
Polly11 +1842
woensdag 6 december 2017 om 19:17
Dat is met zo een verdedigend ingestelde ploeg inderdaad beter Spaan, Zondag zal er heel wat terug moeten worden gesprint door Justin....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:04
Tsja, aanvallend doet hij niente/nada/knots, dus Younes moet verdedigen om het énigzins goed te maken.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:11
Lazer toch op met die younes spaan. Als ie verdedigend zo goed moet ie maar linksback gaan spelen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lans gebroken voor impopulaire Younes: 'Justin Kluivert doet maar de helft'