Hectische remise in Arnhem: wereldgoal Van Amersfoort, schandalig actie Matavz

Hectische remise in Arnhem: wereldgoal Van Amersfoort, schandalig actie Matavz

zaterdag 20 januari 2018 om 22:34

Vitesse en sc Heerenveen hebben zaterdagavond de punten gedeeld in Arnhem. Het duel tussen de nummers zeven en negen van de Eredivisie eindigde in 1-1. Pelle van Amersfoort scoorde schitterend, maar na afloop zal vooral worden nagepraat over een schandalige actie van Tim Matavz. 

Na een halfuur ging de Sloveense spits van Vitesse zijn boekje volledig te buiten door zijn elleboog in het gezicht van Denzel Dumfries te planten. De arbitrage zag het incident niet en dus mocht Matavz gewoon op het veld blijven staan. 

De thuisploeg was na dertien minuten op voorsprong gekomen door een eigen goal van Daniel Hoegh. De Deense verdediger van Heerenveen tikte de bal ongelukkig in eigen doel. De gasten uit Friesland speelden niet goed, maar kwamen vlak voor rust toch op gelijke hoogte. Remko Pasveer kwam uit zijn doel na een steekpass en moest daarna toezien hoe Van Amersfoort fantastisch raak schoot.  

Na de pauze was het vooral de ploeg van trainer Henk Fraser die gevaarlijk werd en dus de meeste aanspraak maakte op de overwinning. Onder meer Milot Rashica en Thomas Bruns misten goede kansen. Ook Mitchell van Bergen was dichtbij een goal. Gescoord werd er dus niet meer. 

Plaats een reactie

Mari +4695
zaterdag 20 januari 2018 om 22:36
De ene keer mazzel (dindag?), de andere keer pech. Hoewel pech? ook mazzel met die niet-gegeven rode kaart
Vitesse staat gelijk tegen zichzelf. Er wordt te weinig uit dit team gehaald. Frezer wegwezen!
Vind ik leuk
VA1 +996
zaterdag 20 januari 2018 om 22:37
Maar ja, met Thomas Bruinwerker ga je echt geen wedstrijden winnen...
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 22:38
Wat een irritant kut ploegje is dat hereveen geworden. Alleem maar kleine overtredingen maken en tijdrekken 30 minuten voor tijd al.
Staan 9e toch? En spelen als een degradatie kandidaat zit echt niets in.

Dan die "dumbfries" maar zuigen en uitdelen maar niets kunnen incasseren en maar jammeren.

Vitesse doet zichzelf tekort helaas voor de zoveelste keer.
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 22:46
Ik weet niet wat je Dumfries gaat afzeiken maar die had zn neus kunnen breken met die actie en dan noem je hem een aansteller
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 22:49
Ja praat over 30 seconden van 90 minuten voetbal ik over die andere 89,5 minuten.
Die aktie van matavz is gewoon dom/onhandig want ik denk dat hij gewoon voor hem wil komen en niet op een elleboogstoot uit is.
Vind ik leuk
Filip_FCU +9439
zaterdag 20 januari 2018 om 23:53
" en niet op een elleboogstoot uit is"
Zolang je het zelf gelooft... vrij naïef.
Vind ik leuk
tikkietoe +4345
zaterdag 20 januari 2018 om 22:38
Tuurlijk, nog maar eens een 1-1 deze speelronde.
Vind ik leuk
Filip_FCU +9439
zaterdag 20 januari 2018 om 23:53
1-1
1-1
1-1
1-0
1-1


Kut NAC had moeten scoren
Vind ik leuk
tikkietoe +4345
zaterdag 20 januari 2018 om 23:55
Ja, esthetisch kan dit natuurlijk niet.
Vind ik leuk
Setovitch +1392
zaterdag 20 januari 2018 om 22:40
dat waren lange 90 min. pfff
Vind ik leuk
52N6E +910
zaterdag 20 januari 2018 om 22:41
Schandalig? Weet je wat schandalig is dat de Vitesse supporter niet meer de weg naar het GelreDome weet te vinden....
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 22:48
15363. Meer dan ooit bij PEC. Stop maar weer.
Vind ik leuk
Filip_FCU +9439
zaterdag 20 januari 2018 om 23:54
Kunnen er meer bij PEC?
Vind ik leuk
Sky +386
zondag 21 januari 2018 om 09:17
Kunstgrasvelden, zijn schandalig 52n6e.
Vind ik leuk
Sil Meijer +13306
zaterdag 20 januari 2018 om 22:43
Dat je met een Matavz, Rashica, Mount, Kashia enz zo slecht doet zegt wel heel veel over de trainer. Kwaliteit zat in Arnhem. Aan het begin van het seizoen dacht ik dat ze een betere selectie hadden dan ploegen als AZ, Utrecht en PEC, maar denk dat ze met deze trainer daar lekker onder blijven.
Vind ik leuk
FSCeara +7278
zaterdag 20 januari 2018 om 23:24
Die Pasveer is echt een wereldkeeper.wat doet die in hemelsnaam daar ? Wel goed ingeschoten daar is vrij weinig over te zeggen. En Matavz moet wedstrijd of 3 a 4 krijgen voor zijn actie
Vind ik leuk
Vak-DD +10707
zaterdag 20 januari 2018 om 23:48
Weer een slechte thuiswedstrijd, en weer een tegenstander die voor een puntje komt. En gooi die Fraser er maar uit, die kan de boel niet meer motiveren.
Vind ik leuk
Kwal +445
zondag 21 januari 2018 om 00:23
Wat een schitterende goal van Pelle van Amersfoort. Heerenveen doet zichzelf te kort met een punt.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2597
zondag 21 januari 2018 om 02:19
Boerenkool voetbal...
Vind ik leuk
zondag 21 januari 2018 om 02:49
Heerenveen had de beste kansen, vitesse wist zich geen raad met het sterk spelende Heerenveen
Vind ik leuk
YB +80
zondag 21 januari 2018 om 04:34
Niks anders dan schande over de actie van Matavz, dit zeg ik als vitessenaar. Dit soort acties horen niet op het veld thuis. Belachelijk gewoon, je hebt alleen jezelf en je team ermee, vooral met al de camera’s op het veld tegenwoordig, kan me niet voorstellen dat hij denkt hiermee weg te komen.

Verder gewoon weer een onwijs matige pot gezien, met pasveer alweer als de schuldige bij de tegengoal, hij hoort nooit zover, bij zo’n tegenaanval, uit zijn goal te komen. Wacht ie iets langer dan word er geschoten en kun je hem naast tikken.

Dit worden nog een zware laatste paar maanden, jammer!
Vind ik leuk
De Haan +110
zondag 21 januari 2018 om 06:38
Speelronde 19 weer 1-1 Rip scorito
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Hectische remise in Arnhem: wereldgoal Van Amersfoort, schandalig actie Matavz