Twente moet fans teleurstellen: 'Ondanks goedwillendheid van KNVB en FOX'

    Twente moet fans teleurstellen: 'Ondanks goedwillendheid van KNVB en FOX'

    maandag 12 februari 2018 om 14:51

    De halve finale van de KNVB Beker tussen AZ en FC Twente begint definitief om 18.30 uur op woensdag 28 februari. Dat meldt de Enschedese club, die de laatste weken hemel en aarde bewoog om het tijdstip te wijzigen.

    Twente vindt het tijdstip 18.30 uur 'ongelukkig voor de supporters', maar de aftrap verzetten was geen optie. "We hebben alles op alles gezet om de wedstrijd verplaatst te krijgen. Helaas is dat niet gelukt, ondanks de goedwillendheid van de vele betrokken partijen waaronder FOX Sports en de KNVB", reageert directeur Erik Velderman.

    "Het bleek in de praktijk te complex. Mooi dat AZ 1000 kaarten beschikbaar heeft gesteld. We hopen dat - ondanks het tijdstip - de ploeg in Alkmaar kan rekenen op een vol uitvak." In de andere halve finale van de KNVB Beker neemt Feyenoord het in eigen huis op tegen Willem II. De aftrap van die wedstrijd is woensdag 28 februari om 20.45 uur.

    Plaats een reactie

    maandag 12 februari 2018 om 14:58
    Er lukt wel meer niet bij Twente....
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4876
    maandag 12 februari 2018 om 15:00
    En nog veel meer niet bij de KNVB !
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36071
    maandag 12 februari 2018 om 15:44
    Heb je enig idee waarom dit 'mislukt' is dan?
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4876
    maandag 12 februari 2018 om 16:28
    Pure onwil bij de KNVB.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36071
    maandag 12 februari 2018 om 16:43
    Waar maak je dat uit op dan? Heb gezocht, maar kan niks vinden buiten dan dit bericht waarin Twente zelfs stelt dat de KNVB wil meewerken.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3575
    maandag 12 februari 2018 om 17:10
    En dat ondanks de welwillendheid. Is dat een woord trouwens?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3028
    maandag 12 februari 2018 om 18:58
    In dit geval moet ik je gelijk geven! Hoe moeilijk kan het zijn om zowel op woensdag als op donderdag een halve finale te laten spelen...
    Vind ik leuk
    Dorzon +4174
    maandag 12 februari 2018 om 15:45
    frauderen gaat ze best goed af
    Vind ik leuk
    FCT65 +2115
    maandag 12 februari 2018 om 16:15
    Ging, Dorzon.....GING!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 16:18
    blijf lekker in het verleden rusten ( en dan ook nog eens zonder van de hoed en de rand te weten)
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4876
    maandag 12 februari 2018 om 16:26
    Bij Vitesse wel ja. Vitesse werd NOOIT bestraft door de KNVB. Zeer vreemd.....

    Karel Aalbers is gisteren in zijn woonplaats Eerbeek opgepakt en in verzekering gesteld. Hij wordt verdacht van valsheid in geschrifte, belastingfraude en oplichting van Vitesse.

    Het OM bevestigde gisteren dat een strafzaak wegens valsheid in geschrifte en belastingfraude bij spelerstransfers in de periode onder voorzitter Karel Aalbers, is afgedaan met een boete.
    Vitesse is ook af van de Fiod. De fiscale opsporingsdienst, die ook betrokken was bij het strafrechtelijk onderzoek, is akkoord gegaan met een naheffing.
    Vind ik leuk
    komoanFC +1832
    maandag 12 februari 2018 om 18:47
    Heb je ook een lijstje? ;o)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 19:03
    J. Staatsen het gefrustreerde tukkertje dat altijd over Vitesse begint als hij geconfronteerd wordt met zijn frauderende club Twente. In Arnhem en de rest van Nederland zeggen we altijd "je bent pas schuldig tot het tegendeel bewezen is", maar zo slim zijn ze niet in 't Oosten ;-)
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4876
    maandag 12 februari 2018 om 19:59
    Vitesse is schuldig bevonden slimmerik.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 21:09
    Voornamelijk Aalbers slimmerik en Aalbers is geen Vitesse. Jullie Jopie heeft jullie veel meer genaaid haha!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4876
    maandag 12 februari 2018 om 21:23
    Vitesse is schuldig bevonden.

    Nee hoor, munsterman hoefde ook de cel niet in , zoals Aalbers.

    Alleen waar Twente wel bestraft werd door de KNVB , werd Vitesse dat vreemd genoeg niet.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 22:20
    Je ziet dus toch het verschil. Bij Vitesse werd de voorzitter schuldig bevonden en de club niet en bij Twente andersom.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4876
    maandag 12 februari 2018 om 23:00
    Bij Vitesse de club en de voorzitter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:32
    Welke tijd leef jij kerel?.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 18:31
    Ik leef in het nu... en in deze tijd is Twente een frauderende club
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 17:56
    Waar maak jij uit op dat frauderen de KNVB best goed afgaat? Of doel je op alle scheidsrechterlijke dwalingen dit seizoen in het nadeel van Twente?
    Vind ik leuk
    redknap +1013
    maandag 12 februari 2018 om 22:51
    Met je doorzon woninkje.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11110
    maandag 12 februari 2018 om 17:24
    En lukt het wel dan morgen ze niet eens Europa in (-:
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4876
    maandag 12 februari 2018 om 18:00
    En Ajax mocht wel, maar die gingen niet :)
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11110
    maandag 12 februari 2018 om 18:04
    Heb je die helemaal zelf bedacht? Knap hoor
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 15:02
    Dan nemen alle 20 supporters toch gewoon een dagje vrij
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 15:07
    domste reactie van vandaag !
    Vind ik leuk
    Baszabas +472
    maandag 12 februari 2018 om 15:14
    Meeste uitsupporters gemiddeld per club:
    Feyenoord 843
    Ajax 770
    PSV 657
    Fc Twente 604
    Willem II 404

    aantal andere clubs

    ADO 291
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    maandag 12 februari 2018 om 16:04
    God Ajax weer 2e , moet Nu tog wel erg vervelend worden lijkt me :(
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 18:22
    Hap hap.. cijfers liegen inderdaad niet.. maar.. wij krijgen standaard minder kaarten toebedeeld dan andere clubs én de thuisclubs vinden het bij dit aantal Hagenezen al vervelend dat het eigen thuispubliek overstemd wordt ;)
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17519
    maandag 12 februari 2018 om 15:39
    Je bedoelt die 20x meer supporters dan bij jullie?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 16:20
    Als je zo wilt rekenen dan zitten er bij Twente bij uitwedstrijden meer Twente supporters dan bij ADO bij een thuiswedstrijd. dat is net zo overdreven!!!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 15:06
    fc Twente en fans teleurstellen.. Je verwacht het niet!
    Vind ik leuk
    Tossa +1876
    maandag 12 februari 2018 om 15:10
    Ik vraag me dan af wat er precies te complex is geweest. Lijkt mij dankt als iedere partij welwillend was, er wel iets geregeld zou kunnen worden.
    Pec moest dinsdag 6 febr ook om 20.45u beginnen en dat was de enige wedstrijd die avond?!

    Vind ik leuk
    RtdDub +10621
    maandag 12 februari 2018 om 15:12
    Ja, maar nu zijn er 2 op 1 avond.
    Waarbij de boel alsnog in elkaar loopt als AZ - Twente verlengen wordt.
    Dus hadden ze beter gewoon 2 avonden kunnen reserveren voor de 1/2 finales

    Edit:
    En ik leg mezelf ook uit hier beneden waarom er 2 op 1 avond zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    Farmer +11207
    maandag 12 februari 2018 om 15:21
    "het bleek in de praktijk te complex"

    Sorry maar wat is dat nu voor een KUL-antwoord?

    Is niks complex aan, een tijdstip veranderen. Men zal alles al vér van te voren gereserveerd hebben, en de REKENING die betaald moet worden om dat allemaal om te gooien is de heertjes te hoog. Maar dát zal men niet toegeven.

    Het is hoe dan ook, gewoon belachelijk geplanned van de KNVB.
    Heb je TWEE halve Finales van 1 Bekertoernooi, en dan MOETEN Die beiden op dezelfde avond afgewerkt worden?

    Slecht beleid voeren is 1 ding maar... Nee. Pure onkunde.
    Dan houd je ook niet van voetbal, als bond zijnde...
    Vind ik leuk
    RtdDub +10621
    maandag 12 februari 2018 om 15:29
    Als uit beide wedstrijden op zijn minst 1 ploeg het weekend vooraf op zondag speelt en het weekend er na op zaterdag, blijft alleen de woensdag maar over.

    Dus als, bijvoorbeeld, Feyenoord en Twente de voorafgaande zondag spelen en AZ en Willem II de zaterdag er na hou je alleen woensdag over voor die bekerwedstrijden.

    Edit:
    Feyenoord kan alleen maar op woensdag. Spelen zondag voorafgaand tegen PSV en de zaterdag er na bij NAC
    Twente speelt op zondag voor de bekerwedstrijd, AZ op zaterdag er na. En daarom moet die pot ook op woensdag.

    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 15:33]
    Vind ik leuk
    Farmer +11207
    maandag 12 februari 2018 om 15:42
    En dát heet vooruit plannen: De KNVB is ervaren genoeg hiervoor: Ze bepalen deze speeldata NB zelf. HEt is de KNVB's eigen onkunde dat ze dit zo strak in elkaar zetten dat er geen ruimte is om es wat te schuiven.
    VB, deze Beker-ronde stond al vast, waarom is er dan zo weinig, tot geen ruimte om zondag-wedstrijden daarvoor, of de vrijdag/zaterdag wedstrijden daarna te verplaatsen?

    Daar zou ten alle tijde rekening mee gehouden moeten worden.
    Sterker nog, dit zou ten alle tijde mogelijk moeten zijn!!

    Het is nb niet de eerste keer dat zoiets een probleem veroorzaakt.
    Het komt er op neer, dat een oplossing voor dit probleem ,te duur wordt voor de KNVB en autoriteiten dus moeten de clubs het maar zien te regelen zo. Voorheen werden dit soort verzoeken wel serieuzer genomen.
    Als de Burgemeester van Alkmaar had gezegd de veligheid niet te kunnen garanderen op deze avond, maar n dag later wel, was deze pot, onberispelijk, verzet naar de donderdag, bv...

    'Klassenjustitie' is al jaren een evoluerend begrip in Nederland.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10621
    maandag 12 februari 2018 om 15:48
    Iedere ronde wordt NA de loting het speelschema di-wo-do vastgesteld door de knvb.
    Ze kunnen natuurlijk nooit van te voren inschatten wat er nu gebeurd is. Of dacht je dat ze in augustus als wisten dat dit de halve finales zouden zijn?
    Je hebt te maken met 4 wedstrijden om die bekerwedstrijd heen waar mee geschoven kan\moet worden of je pakt gewoon de dag dat beide potjes gespeeld kunnen worden
    Ik heb 2 seizoenen terug gezocht, vorig seizoen en het seizoen daarvoor werden de 1/2 finales op 2 dagen gespeeld (wo-do) omdat dat toen mogelijk was met het oog op het competitie programma.

    Ik heb bijzonder weinig met de knvb, brand ze af waar mogelijk maar in dit geval doen ze eens een keer iets niet verkeerd.
    Vind ik leuk
    Farmer +11207
    maandag 12 februari 2018 om 16:26
    Je generaliseert nu veels te makkelijk.
    Denk even na: We spelen in een competitie van 34 Rondes, Geen 40 zoals Engeland bv.
    We hebben maar 1 bekertoernooi, Engeland hebben ze bv al een tweede. Daarbovenop hebben we op dit moment geen ENKELE club afgevaardigd in Europa. in tegenstelling tot Engeland of Duitsland of Italië of Spanje: Die landen kunnen ze een planning maken waar ze 38 competitie-rondes afwerken, een bekertoernooi, en 3-6 europees-spelende clubs, en het past! het wíl!
    Waarom kan het dáár wel, onder veel gecompliceerde omstandigheden, maar hier niet?
    Wat is het bv voor onzin dat deze beide halve finales op dezelfde dag gespeeld móeten worden?

    Waarom kan er dit jaar bv niet meer op 2 verschillende dagen gespeeld worden? En dan helemaal meegenomen dat zelfs Vitesse en Feyenoord(onze énige Europees-spelende teams) al láng zijn uitgeschakeld; Geen extra wedstrijden volgende week bv.. Simpeler als dít kan het niet te plannen zijn, maar juist nu is het "té gecompliceerd"?

    Jij laat je té makkelijk met een kluitje het riet insturen nu, dit is een van dé leegste/slechtste europese jaren voor de Nederlandse competitie: de meeste gaten tussen de speelrondes door. Als er één seizoen is waar de KNVB zga een vrije hand heeft om te schuiven, dan is dat dít seizoen wel!
    Maar het wordt op voorhand al afgewezen: Zeist wíst deze uitspraak al, voordat Twente een verzoek had ingediend. Beleid...
    HEt is TE DUUR om het te verzetten, dát is de enigste reden.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10621
    maandag 12 februari 2018 om 16:50
    "Wat is het bv voor onzin dat deze beide halve finales op dezelfde dag gespeeld móeten worden?

    Waarom kan er dit jaar bv niet meer op 2 verschillende dagen gespeeld worden? "

    Heb ik je al uitgelegd waarom dat is.

    En wat er in Engeland, Spanje en weet ik veel allemaal waar gebeurd, interesseert me weinig.
    Want de Nederlandse beker halve finales hebben alleen last van de Nederlandse competitie.
    Feyenoord - PSV is op zondag 25 februarie
    NAC - Feyenoord op zaterdag 3 maart.
    Blijft de woensdag als enige over daartussen voor de beker

    Utrecht - Twente zondag 25 februarie
    Excelsior - AZ op zaterdag 3 maart
    Blijft de woensdag als enige over voor de beker.

    Enige manier om die 2 halve finales op 2 dagen te spelen is om ze dan ook in 2 verschillende weken te spelen.
    Maar dan zit je weer met CL op tv of interlands of weet ik veel.

    Ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen. Ik bekijk het verhaal wat breder en kom met harde feiten waarom het is zoals het is.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    maandag 12 februari 2018 om 15:24
    Balen voor de supporters, zo'n bekerduel is natuurlijk harstikke leuk om te zien. Als je er bij wilt zijn moet je nu speciaal vrij gaan regelen.

    Voor mij had het wel handig geweest want mijn werk is er 10 minuutjes vandaan haha.
    Vind ik leuk
    Rtbos79 +197
    maandag 12 februari 2018 om 15:31
    Moet toch ook wel zeggen dat ik als AZ supporter het ook al te vroeg vind. Dus snap het wel.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 16:12
    Simpel Feijenoord en Willem2 werken niet mee ,m.a.w zij wilden niet ruilen
    Vind ik leuk
    Dicky +18757
    maandag 12 februari 2018 om 16:44
    Wat is hier nou complex aan? Verzet dat potje gewoon 2 uur of een dag later. Zo moeilijk is het niet.
    Vind ik leuk
    mason +1746
    maandag 12 februari 2018 om 17:41
    Zijn ook waardeloze tijden om naar het stadion te gaan doordeweeks. Heb het met Fean ook mee gemaakt. Is bijna niet te doen net na je werk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Twente moet fans teleurstellen: 'Ondanks goedwillendheid van KNVB en FOX'