Koeman positief verrast door Strootman: 'Had uit laatste interlands ander beeld'

    Koeman positief verrast door Strootman: 'Had uit laatste interlands ander beeld'

    donderdag 22 maart 2018 om 17:02

    Bondscoach Ronald Koeman hield zich donderdag tijdens zijn persconferentie nog op de vlakte over zijn opstelling in de oefeninterland tegen Engeland. Hij werd ook gevraagd naar de keepersdiscussie.

    "Jeroen Zoet doet het goed bij PSV, Jasper Cillessen in de wedstrijden die hij speelt bij Barcelona ook. Als ik niet voor hem kies, is dat niet omdat hij te weinig heeft gespeeld. Want dan had ik hem ook niet geselecteerd", liet de keuzeheer weten, geciteerd door Voetbal International.

    Koeman benadrukte nog maar eens dat Oranje voorlopig niet in een 4-3-3 systeem gaat spelen. "Ik zeg niet dat we nooit meer 4-3-3 gaan spelen, maar deze vier interlands wil ik gebruiken voor iets anders. We hebben niet meer de échte toppers, dus je zoekt het in andere dingen. In mijn selectie heb ik ook gekozen voor spelers waarvan ik weet dat zij het systeem prima kunnen spelen."

    De bondscoach benadrukte verder dat reserve-aanvoerders Daley Blind, Georginio Wijnaldum en Kevin Strootman geen beschermde status hebben. "Het zijn wel jongens die bij grote clubs spelen. Ze hebben verantwoordelijkheid. Dit soort jongens zijn heel belangrijk voor het elftal. Qua leeftijd en ervaring, zij moeten mede bepalen dat het beter gaat worden. 

    Volgens Koeman maakt Strootman een goede indruk. "Ik had uit de laatste interlands ook een wat ander beeld, hij zal ook de eerste zijn om dat toe te geven."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Wie moet de eerste doelman van Oranje worden?

    (956 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ziggotje +1036
    donderdag 22 maart 2018 om 17:07
    hij kiest toch er voor om beide keepers 1 wedstrijd te laten spelen
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18375
    donderdag 22 maart 2018 om 17:09
    Mee eens. Maar wanneer het er om gaat heb ik liever Cillessen in de goal staan dan Zoet.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 22 maart 2018 om 17:17
    Cillissen is een meester in het stoppen van penalties.
    Dus moet Jasper spelen, je gaat toch Zoet niet opstellen,
    stel je voor dat je een penal tegen krijgt, dan kan je al naar de middenstip lopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 17:54
    Alsof je in elke wedstrijd een penalty tegenkrijgt..... En Zoetje trekt ballen die niet over de lijn zijn, er voor de zekerheid toch maar ff overheen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 22 maart 2018 om 18:07
    Haha, dat was wel grappig idd.
    Cilissen is ook een meester in trage spelhervattingen, hij gebaart dan heel professioneel; "Rust" en wacht tot ieder gedekt staat en speelt dan iemand aan...
    die gedekt staat, surprise !
    Vind ik leuk
    Castromann +6268
    donderdag 22 maart 2018 om 18:33
    Beide keepers behoren niet tot de absolute top. En 1 ieder heeft zijn eigen specifieke kwaliteiten. Cillessen is meer n meevoetballende keeper ...dat is handig als je tegen mindere teams speelt. Zoet is beter op de lijn en in reflexen.... dat heb je meer nodig tegen sterke landen. Aangezien dat de meeste landen tegenwoordig sterker dan ons zijn....zou zoet n logische keuze zijn. Plus hij heeft het voordeel fat hij wekelijks keept en dan ook uitblinkt.
    Vind ik leuk
    Bullet +2991
    donderdag 22 maart 2018 om 18:52
    Maar uitblinken tegen Nac, pec en fc Twente is toch ff wat minder indrukwekkend. Tegen een topteam pakt hij ze niet. Zelfs tegen Willem 2 gingen er 5, niet al te moeilijke ballen in.
    Ik zeg niet dat hij slecht is, maar in het buitenland zijn ze ook niet gek.
    Vind ik leuk
    Castromann +6268
    donderdag 22 maart 2018 om 18:58
    Nee Zoet werd voor de grap geselecteerd voor Cl elftal vd week toen hij 4a5 zekere goals voorkwam van atletico madrid. Die beoordelaars zien het allemaal verkeerd......
    Tja......
    Vind ik leuk
    Bullet +2991
    donderdag 22 maart 2018 om 19:01
    Op basis van 1, 2 of 3 wedstrijden zou ik al geen speler beoordelen.
    Zo heeft een oud jong oranje speler na een toernooi ook een transfer naar de PL afgedwongen.. hoe heet ie ook al weer.. uhh Marceo Rigters!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 19:05]
    Vind ik leuk
    Castromann +6268
    donderdag 22 maart 2018 om 19:09
    Cillessen speelt ook maar 5 potjes per jr dus die mag je daarop dan wel beoordelen.......
    Uhm meten met 2 maten...lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Bullet +2991
    donderdag 22 maart 2018 om 19:22
    Nou, dat deed je zelf door het te benoemen bij Zoet.
    Even los van Cillessen, maar een reservekeeper van een echte topclub zie ik liever in de goal dan een ED keeper.
    Pak ff de reservekeepers van de top 10 van Europa. Geen hobbyisten.
    Vind ik leuk
    Bullet +2991
    donderdag 22 maart 2018 om 19:07
    Vind je dat trouwens echt een goed argument van je??? Want dat is al ff geleden he! Zo kan je echt nog heel wat spelers noemen waar je even daarna nooit meer wat van hebt gehoord.
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    donderdag 22 maart 2018 om 19:48
    Pff dat is al heeeel wat jaartjes terug. 1 zwaluw maakt nog geen zomer...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    donderdag 22 maart 2018 om 17:08
    Cillessen natuurlijk, mijlen verschil met Zoet. Een keeper van Europese subtop niveau en een keeper die het leuk doet in de Eredivisie, lijkt me duidelijk.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3437
    donderdag 22 maart 2018 om 17:10
    Met 5 verdedigers is Zoet prima, hoeft er niet meegevoetbald te worden. Zijn allebei goede keepers, Zoet heeft alleen meer ritme.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 17:13
    Zetten we nm 34 op het middenveld
    Vind ik leuk
    13 +11403
    donderdag 22 maart 2018 om 17:17
    Ik vind voor beiden wel wat te zeggen en als Koeman dat ook vindt, geeft hij ze beiden een wedstrijd. Maar het kan ook zijn dat voor hem de keuze al duidelijk is. Ook goed.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 17:37
    Een keeper die in de CL wel mooie saves maakte of een keeper die tegen rostov compleet door de mand viel. Makkelijk keuzes maken niet? Het is dat PSV er een stevig prijskaartje voor een niet international aan hing maar anders was die ook gewoon subtop geweest.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 17:57
    Een keeper die dagelijks met de beste spelers van de wereld traint of 1tje die in de competitie slechts 2 wedstrijden echt onder druk staat....
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 22:39
    Die heeft dus ook minder te vrezen want die heeft Semedo en Umtiti voor zich in plaats van Brenet en Isimat.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    donderdag 22 maart 2018 om 18:13
    Lekker selectief, die wedstrijden. Kan ook genoeg wedstrijden opnoemen waarin Zoet rampzalig stond te keepen, was niet voor niks dat tot dit seizoen er een erg groot vraagteken stond bij Zoet (uitgezonderd de PSV’ers). Cillessen bovendien al een WK geweldig gekeept.

    Beetje goedkoop dus van je, had ik niet verwacht van jou. Normaal ben je vrij objectief en een prima kerel.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 22:37
    Jij bent degene die begon met selectief zijn. Je zegt dat er een mijlenver verschil is met een keeper die in de Eredivisie keept en subtop niveau is. Feit is echter dat Cillessen niet voor de subtop koos maar voor de Barcelona bank. Het WK argument klopt. Echter wordt PSV daarna kampioen met 88 punten en kan het nauwelijks verliezen (Cillessen had echter wel een prima jaar), het jaar daarop keept Zoet goed in de CL en heeft ie een overtuigend seizoen. Op dat punt was Zoet misschien net iets onder het niveau van Cillessen. Ik kan me niet voorstellen dat sinds Cillessen na dat seizoen vertrok en nu bij Barca bankt zoveel beter geworden is en Zoet heeft zijn wedstrijdritme nog. De uitspraak dat Cillessen dan mijlenver boven Zoet staat vind ik dan ongepast. Mits jij me anders kan overtuigen blijf ik achter mijn standpunt staan.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    vrijdag 23 maart 2018 om 02:49
    Je moet vooral bij je eigen standpunt blijven, mijn commentaar was meer gericht op je (wat ik vond) rare redenatie (wat jij dus ook van mijn redenatie vond. Maar mijn excuus dan, gezien deze comment van je was je opmerking anders bedoeld dan ik hem opvatte.

    En over de discussie: als je puur naar prestaties en speelminuten/wedstrijdritme van de afgelopen jaren kijkt heb je inderdaad gelijk wat betreft het commentaar op mijn reactie, echter denk ik dat Cillessen beter is dan veel mensen denken. Had tot dit seizoen ook niet zo’n hoge pet op van Zoet, vond de positieve commentaren op zijn optredens in de CL ook wat overdreven, wat ook wel te zien was in de geringe belangstelling voor hem. Dit seizoen keept hij echter heel erg sterk en heeft ie meerdere punten voor jullie gepakt, voor mij de keeper van het seizoen. Wie weet kan ie dan toch nog een stap hogerop.
    Vind ik leuk
    JapAZ +527
    donderdag 22 maart 2018 om 17:15
    Snap volledig als de keuze op Cillissen valt en daarna op Zoet, hoop echter wel dat Bizot wat minuutjes mag maken (al zijn het er maar 10/20 ofzo)
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 17:17
    Zoet moet de eerste keeper zijn.
    Jasper is geen vaste keuze bij Barcelona en dat lijkt mij toch wel belangrijk.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5699
    donderdag 22 maart 2018 om 18:58
    Uit Koeman zn antwoord kan je al halen dat Cillessen zn eerste keeper zal worden.
    Speeltijd is niet leidend bij zn keepers, de beste speelt.
    Ze verschillen niet heel veel, waar je wel kan zeggen dat Zoet zich steeds iets blijft verbeteren maar bij Cillessen kan je dat niet zien omdat ie weinig speelt. Dat zegt niet dat hij zich niet verbetert.
    Ik vertrouw op Koeman dat hij de beste kiest, vind ze allebei goed
    Vind ik leuk
    Eindje040 +805
    donderdag 22 maart 2018 om 17:17
    Zoet is veel beter
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 17:37
    Goh opvallend!

    Ik zou kiezen voor Cillessen, vind ik toch wat betrouwbaarder...

    Zoet daarentegen, als hij zich zo door ontwikkeld zoals de laatste maanden. En een mooie transfer kan krijgen met een plek onder de lat.

    Zie ik hem wel onder de lat staan bij ons in Oranje
    Vind ik leuk
    Eindje040 +805
    donderdag 22 maart 2018 om 17:46
    Hoezo betrouwbaarder, ik heb zoet op heeeell weinig foutjes betrapt dit seizoen
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12003
    donderdag 22 maart 2018 om 17:40
    Ik vind Cillessen de betere keeper, maar vind ook dat hij de ambitie moet hebben om volgend jaar bij een andere club no1 te zijn..
    2 jaar Barelona is een mooie ervaring die je kan meenemen, maar je wilt uiteindelijk toch spelen ?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 17:42
    Ik dacht dat Jasper Cillessen nog geblesseerd was van die aanslag met het propje zilver papier
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 17:56
    Zoet mag de schoenen van Jasper nog niet eens poetsen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154491
    donderdag 22 maart 2018 om 17:59
    Ik hoop dat ie cillisen op goal zet.
    Geen blessures voor ons die laatste 6 potjes
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2028
    donderdag 22 maart 2018 om 19:35
    Koeman gaat het niet redden met oranje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 maart 2018 om 07:56
    Strootman.. alsjeblieft zeg.. dan ga ik niet eens kijken. Die gozer heeft ons de vorige kwalificatiereeks gekost waarin hij als zogenaamd ervaren speler acteerde als een puber met dat domme balverlies. Daarnaast was strootman al niet de snelste maar na zijn knieblessure is ie al helemaal niet meer vooruit te branden.

    Die had helemaal niet meer geselecteerd moeten worden in mijn ogen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman positief verrast door Strootman: 'Had uit laatste interlands ander beeld'