'Winkeldochter' van Ajax: 'Volgens Ten Hag zo dynamisch. Bergwijn zal blij zijn'

    'Winkeldochter' van Ajax: 'Volgens Ten Hag zo dynamisch. Bergwijn zal blij zijn'

    Gepubliceerd: zaterdag 14 april 2018 om 18:32za 14-04-2018 om 18:32

    Columnist Henk Spaan verwacht niet veel van Ajax-rechtsback Rasmus Kristensen tijdens de kraker tegen PSV. De onlangs naar Amsterdam gekomen Deen zal het in Eindhoven af gaan leggen tegen PSV-aanvaller Steven Bergwijn, verwacht Spaan.

    'Stevie zal morgen (zondag, red.) blij zijn met Kristensen, de uit Denemarken gehaalde winkeldochter, die volgens Erik ten Hag zo ongelofelijk dynamisch is', schrijft Spaan zaterdagochtend in zijn rubriek Spaan geeft punten voor Het Parool. 'We zullen zien hoe dat afloopt. Persoonlijk geef ik PSV ietsiepietsie meer kans', is de columnist duidelijk in zijn oordeel.

    Spaan denkt terug aan de eerdere ontmoeting tussen PSV en Ajax dit seizoen. De Amsterdammers, toen nog onder leiding van Marcel Keizer, walsten met 3-0 over PSV heen en speelden volgens Spaan de beste wedstrijd van het seizoen. 'Neres scoorde nog, Ziyech, Schöne en Van de Beek waren gedreven, Veltman voetbalde uitstekend tegen Lozano en Luckassen. Keizer versloeg een elftal dat dertien van zijn veertien wedstrijden had gewonnen', aldus de columnist, die Keizer een 8 geeft voor die prestatie.

    Poll

    Wat wordt PSV - Ajax?

    (15044 stemmen)

    Plaats een reactie

    Argento8523 +6759
    zaterdag 14 april 2018 om 18:35
    Henk slap geouwehoer Spaan weer hoor

    Kan die knakker niet lekker met pensioen gaan of zo?
    Vind ik leuk
    SB +389
    zaterdag 14 april 2018 om 18:35
    Haha mooi dat hij de opstelling al weet.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 18:36]
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 18:36
    Benieuwd naar de uitslag morgen. Ook benieuwd of hier normaal gereageerd gaat worden onderling.
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3217
    zaterdag 14 april 2018 om 18:52
    Door sommigen wel, het merendeel helaas waarschijnlijk niet.
    Vind ik leuk
    R94 +1999
    zaterdag 14 april 2018 om 19:08
    Mochten we winnen, dan zijn we in ieder geval van een aantal kleuters die hier al de hele week een grote bek hebben af. Dat is wel geruststellend
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 21:20
    5-0 of 6-1 ik geef het je op een briefje.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10249
    zaterdag 14 april 2018 om 23:15
    Wat is normaal....jouw norm of de manier waarop er meestal wordt gereageerd ?
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 09:11
    Ik hoop mijn norm. Genieten van het leuke spelletje en aan het eind van het seizoen staat elke club op de plek waar het hoort te staan.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13222
    zaterdag 14 april 2018 om 18:37
    Ik denk dat Veltman speelt..
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 18:40
    Veltman en die Winkeldochter beide hoop ik.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    zaterdag 14 april 2018 om 18:40
    Veltman en Cassiera, denk ik.
    Pereiro ipv Bergwijn.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46616
    zaterdag 14 april 2018 om 21:25
    Hoezo? hij is toch al half uitgekotst door de ajax fans?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13222
    zaterdag 14 april 2018 om 21:31
    Klopt.. Maar op dit moment nog steeds de beste optie op RB, vooral tegen een sterke tegenstander als PSV..
    Begrijp ook niet helemaal waarom hij ineens moest wijken voor Kristensen.. Doe dat dan na het seizoen als je dat zo graag wil..
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46616
    zaterdag 14 april 2018 om 21:34
    In ieder geval hoop ik dat Kristensen speelt.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13222
    zaterdag 14 april 2018 om 21:37
    Ben er bang voor dat Ten Hag dat nog doet ook, terwijl dat niet bepaald verstandig is, verdedigend te kwetsbaar..
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zaterdag 14 april 2018 om 18:41
    Spaan is blijkbaar vergeten dat locadia er heel snel vanaf moest en daarmee het plan van Cocu in het water viel.daarnaast had Keizer toen redelijk op de rit.maar wat is die man een zeur.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 18:50
    Met locadia waren ze ook kansloos
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zaterdag 14 april 2018 om 19:24
    Met Locadia was het 3-4 geweest.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1660
    zondag 15 april 2018 om 00:06
    Ik heb PSV die wedstrijd 75 minuten lang geen enkel duel op het middenveld zien winnen, dus het lag niet aan Locadia. Overigens verloor die ook zijn sprintduel van de Ligt waardoor hij zich blesseerde....
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zondag 15 april 2018 om 00:17
    Ik zeg niet dat PSV gewonnen zou hebben maar heel plan was gericht op locadia. Maar Keizer had het beter voor elkaar dan Ten Haha
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 18:49
    Ach Spaan, Bergwijn is niet meer dan het zoveelste Labyadje uit de jeugd van PSV. In grote wedstrijden loopt 'ie zo ver naast z'n schoenen dat hij geen bal meer raakt. Eitje voor Kristensen dus.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11837
    zaterdag 14 april 2018 om 18:55
    Ik verwacht ook nooit veel van de stukjes van Henk Spaan. Zo wordt ik nooit teleurgesteld als ik deze onzin lees :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 19:03
    wordt heel gewoon 4-1 voor ajax, morgen telt even niks wat er bij ajax is gebeurd dit jaar , is een wedstrijd op zich, en is hui huili huili voor pisvee
    Vind ik leuk
    MeAgain +6502
    zaterdag 14 april 2018 om 19:16
    Jij voelt je vast heel groot en stoer achter de computer.

    Doe de mensen hier een plezier en verwijder je account weer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 19:18
    kan je er niet tegen , arme jongen huili huil huil, jij mag zeggen wat je wil , ik niet huili huili huil
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1834
    zaterdag 14 april 2018 om 20:15
    Serieus......"pisvee".......Menneke toch.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 20:29
    Kindeke toch....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    zaterdag 14 april 2018 om 19:16
    Daarom Veltman basis. De Ligt op Bergwijn en die is uitgeschakeld en dan Veltman op Lozano om een rode kaart aan te smeren. Dan heb je bij de opstelling voorlezen al gewonnen.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6502
    zaterdag 14 april 2018 om 19:18
    Zet donyell maar tegenover de ligt. Dan krijgt de ligt een hele zware wedstrijd. In de jeugd speelde malen al met de ligt. Malen was het grootste talent.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    zaterdag 14 april 2018 om 19:21
    Inderdaad was. Mislukt bij Arsenal en nou opgenomen in de jeugdselectie van voetbalzwerfkinderen die het niet redden in het buitenland bij PSV.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 20:44
    ....en zo kampioen worden :)
    Vind ik leuk
    MeAgain +6502
    zaterdag 14 april 2018 om 19:17
    Ik hoop dat Bergwijn niet speelt maar donyell.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 19:19
    Nou Bergwijn is geweldig
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 19:24
    weet je wat me hier op valt, hoe snel die pisvee er is aan gebrand, wat moet het morgen wel niet ,
    Vind ik leuk
    Quareck +7213
    zaterdag 14 april 2018 om 19:41
    Ik kan het niet lezen omdat het een aaneenschakeling van fouten is, maar je hebt vast gelijk.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1834
    zaterdag 14 april 2018 om 20:17
    Wat is jou probleem. Zenuwachtig voor morgen ofzo
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 20:31
    Misschien leren typen voordat je reageert?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6196
    zaterdag 14 april 2018 om 19:33
    Ten Hag weet nu ook wel dat Kristensen het niet zal worden maar zal dat nooit naar buiten brengen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27505
    zaterdag 14 april 2018 om 19:41
    Veltman erin en Kristensen eruit.. Maar dan kan je Kristensen ook direct afschrijven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 20:30
    wordt 4 of 5-0
    Vind ik leuk
    aphex twin +1513
    zaterdag 14 april 2018 om 20:51
    Die jongen moet nog veel leren. Net als Spaan. Alleen is Spaan de 50 al gepasseerd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 22:46
    Alles beter dan die droeftoeter Veltman. Lekker die Deen erin morgen! Komt goed! Ouwe zure vent die spaan!
    Vind ik leuk
    hoebie60 +135
    zaterdag 14 april 2018 om 23:42
    Hij heeft wel een punt, die kristensen kan er geen klote van, wie heeft die clown gescout.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 09:56
    ik raad , ieder niet voetbal kenner, anders ben je geen fan van psv, om niet te kijken , het wordt een af gang ze kunnen er niets van
    Vind ik leuk
    Bals +395
    zondag 15 april 2018 om 10:12
    Kristensen viel bij JONG al door de mand. In EEN heeft hij ook NIETS gepresteerd. Ten Hag probeert vriendje Overmars' zijn 5 miljoen blunder te verbloemen door hem kwaliteiten toe te dichten die hij helemaal niet heeft! Weg 5 miljoen!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1998
    zondag 15 april 2018 om 12:12
    Snap niet wie die gast gescout heeft ! Kan er werkelijks niks van
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws