Nare landing in streekderby kost NAC-aanvaller restant van het seizoen

    Nare landing in streekderby kost NAC-aanvaller restant van het seizoen

    maandag 16 april 2018 om 19:56

    NAC Breda moet het seizoen afmaken zonder Thierry Ambrose. De aanvaller viel zondag in de streekderby tegen Willem II (1-2 verlies) uit met een knieblessure en zal daar enkele weken van moeten herstellen. De strijd tegen degradatie zal dan ook zonder hem moeten worden voortgezet.

    Hoewel de ernst van de blessure nog niet helemaal duidelijk is, laat NAC weten dat Ambrose voorlopig niet inzetbaar is. De laatste drie duels van het reguliere seizoen rekent men niet meer op de huurling van Manchester City. "De komende periode wordt bekeken hoe het herstel van de knie zich ontwikkelt en wordt deze, in samenspraak met Manchester City, verder onderzocht", meldt de nummer vijftien van de Eredivisie via haar website.

    Met tien doelpunten en vier assists was Ambrose voor onschatbare waarde voor NAC. Met vier punten voorsprong op nummer zestien Roda JC, lijkt degradatie dit seizoen afgewend te worden. Veilig zijn de West-Brabanders echter nog niet, trainer Stijn Vreven zou zijn smaakmaker graag tot het laatste moment hebben ingezet. "Maar voorlopig ziet het er naar uit dat de spits in ieder geval dit seizoen niet meer in actie kan komen voor de Parel van het Zuiden", besluit het bericht van NAC.

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +16207
    maandag 16 april 2018 om 19:58
    Denk dat NAC wel veilig is.
    Het gaat tussen Roda Twente en Sparta.
    Vind ik leuk
    Aal +20481
    maandag 16 april 2018 om 20:00
    Denk is toch die politieke partij?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16207
    maandag 16 april 2018 om 20:01
    Klopt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    sooike1973 +668
    maandag 16 april 2018 om 20:59
    Vind het nog tricky... ze kunnen zo van sparta verliezen en ik zal er niet van opkijken als roda van psv wint. Hoor net dat die gisteten tot in de ochtend hebben gefeest en vanavond zal niet anders zijn.

    In dat geval komt roda op 1 puntje.....
    Vind ik leuk
    Rodajc +11303
    maandag 16 april 2018 om 21:10
    NAC staat dichter bij Roda dan Twente hoor?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13210
    maandag 16 april 2018 om 20:00
    Volgens de commentator zag het er heel naar uit. Ik heb het maar niet terug gekeken.
    Vind ik leuk
    De Belsj +958
    maandag 16 april 2018 om 20:41
    Sparta wint van NAC en Roda speelt gelijk tegen PSV. En daarna wint Roda de laatste 2 wedstrijden en dan is is lot van NAC bezegeld!
    Vind ik leuk
    Rodajc +11303
    maandag 16 april 2018 om 21:11
    Zou leuk zijn!
    Vind ik leuk
    De Belsj +958
    dinsdag 17 april 2018 om 09:31
    Niet alleen (héél) leuk, óók terecht!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 22:58
    Ik ga er toch vanuit dat PSV op zijn minst zijn stinkende best gaat doen om te winnen van RJC, ondanks het feesten tot in de vroege uurtjes. Wél zuur voor NAC, dat ze juist hém moeten missen!
    Succes de laatste potjes!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 23:43
    W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> Se­x­yd­r­o­m.­c­o­m
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 07:46
    Die andere aanvaller is meer bedreven in her vallen.
    Vind ik leuk
    Hesses +901
    dinsdag 17 april 2018 om 08:40
    NAC eruit via NC....hopen mag altijd ;-)
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5097
    dinsdag 17 april 2018 om 09:34
    Met nog een programma tegen sparta en twente hebben ze er in ieder geval veel invloed op de resultaten onderin.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nare landing in streekderby kost NAC-aanvaller restant van het seizoen