De Mos: 'Ik hoor van diehard PSV-supporters dat er niet veel te genieten is'

De Mos: 'Ik hoor van diehard PSV-supporters dat er niet veel te genieten is'

dinsdag 24 april 2018 om 10:28

Aad de Mos vindt het knap dat PSV-trainer Phillip Cocu er dit seizoen wéér in is geslaagd om zijn ploeg op de rails te houden. "Bij hem loopt het nooit uit de klauw", zegt de analist in gesprek met Voetbal International.

"Bij Gertjan Verbeek zag je het helemaal weglopen, Giovanni van Bronckhorst had Dick Advocaat nodig na zeven nederlagen, maar Cocu vindt altijd iets waarmee hij het omdraait", aldus De Mos.

"Na Osijek en de nederlaag in Heerenveen zijn de puzzelstukjes in elkaar gevallen. Hij gooit de boel rustig om, zet er met een extra controleur op het middenveld een slotje op en ze winnen tien keer op rij. Dat is knap."

Er is wel een maar. "Wat ik van diehard supporters wel hoor, is dat er niet heel veel is om van te genieten. Als vroeger het voetbal niet goed was, was er altijd nog Ronaldo, Romário, Luc Nilis of die gekke Gomes en Alex. Maar nu is er, misschien op Lozano na, niet veel. De titel en straks Champions League-voetbal vergoeden veel."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

dinsdag 24 april 2018 om 10:31
Aad heeft er een goede kijk erop! Phillip is onze held! En Phillip houd gewoon van puzzelen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 10:31]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:34
Kreeg Cocu ook geen hulp van Hiddink in zijn eerste jaar?
Maar uitstekend boegbeeld voor Psv. Geweldige voetballer en doet het heel goed bij Psv. Hopelijk kwalificeert Psv zich voor de CL.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:36
Thanks vrouwke ;)! Idem geld voor Gio net zo'n boegbeeld als Cocu.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 10:52]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:39
Precies! Prachtig om zulke parels van het Nederlandse voetbal als coach te zien!

Ben trouwens een vrouw haha.
Vind ik leuk
Butsbal +10607
dinsdag 24 april 2018 om 10:42
Een vrouwke dan (van 2002) :D
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:52
Solly ;)
Vind ik leuk
dhrwobo +17104
dinsdag 24 april 2018 om 10:59
Ik wou al zeggen, Baileys is toch met uitstek een damesdrankje ;-). Leuk dat overigens ook vrouwen zich hier laten horen, voetbal wordt meer en meer net zoals bijv. hockey een sport voor mannen en vrouwen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:01
Ja ik werd al vroeg meegenomen naar de Kuip ;-) De rest gaat dan vanzelf :p
Vind ik leuk
dhrwobo +17104
dinsdag 24 april 2018 om 11:13
Goed bezig! Dan heb je de laatste 3 jaar genoeg te vieren gehad in ieder geval :-)
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:15
Ja de laatste 3 jaren zijn top! Hopelijk volgend jaar beter presteren in de EL, als we die halen, en weer meedoen om de titel.
Vind ik leuk
fedor2501 +3233
dinsdag 24 april 2018 om 11:24
Dan heb je een keurige opvoeding gehad.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:34
Dat klopt ;)
Vind ik leuk
R2 +4821
dinsdag 24 april 2018 om 10:45
Klopt, Cocu kreeg ook hulp. Maar ik vind het juist van karakter getuigen van beiden dat ze niet te beroerd zijn om, om hulp te vragen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:47
Vind ik ook! Juist heel verstandig om hulp te krijgen van trainers met zoveel ervaring.
Vind ik leuk
Bizzy +14754
dinsdag 24 april 2018 om 15:06
Eerste jaar Cocu stonden er ook veel jonkies in de basis.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:17
Daarom is toch alleen maar mooi dat Hiddink dan helpt?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:47
Aad,word steeds vmeer PSV supporter :-)
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:48
Dat mag hij
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:00
Nou, ik was behoorlijk aan het genieten na die draak in Zwolle, toen Isimat in de 94e de 0-1 erin legde :-)
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:32
Aad gaat wel heel makkelijk voorbij aan het consult dat cocu nodig heeft gehad van Hiddink...Daarentegen verwijst hij wel naar gio en advocaat. Halve analyses zijn ook iets waard, zolang ze je maar goed uitkomen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 10:34]
Vind ik leuk
Jordtt +937
dinsdag 24 april 2018 om 10:34
Ook het eerste waar ik aan dacht. Als hij Gio zn begeleiding verwijt, dan geldt voor Cocu hetzelfde natuurlijk. Toch vind ik zowel Gio als Cocu nu hele degelijke trainers die weten wat er van ze gevraagd wordt
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:35
Opzeker zijn beiden goed op hun pootjes terecht gekomen door beetje hulp
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:34
Laatst was er ook de vergelijking met van Bronkhorst. Allebei een slecht seizoen, allebei hulp van buitenaf en allebei het jaar daarop kampioen. Dat zei ook iets over de openheid om hulp te krijgen van buitenaf met maar 1 doel. Prijzen zien te pakken.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:34
Tja iedereen heeft wel eens hulp nodig van buitenaf zie v.bronkhorstmet advocaat
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 10:37]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:36
Dat ontken ik zeker niet...
Vind ik leuk
Hattrick +9570
dinsdag 24 april 2018 om 10:35
In het hele Nederlands voetbal is het niet meer zo veel genieten als vroeger. Dat is niet alleen bij Psv zo, die top spelers komen gewoon niet meer naar Nederland.
Vind ik leuk
Butsbal +10607
dinsdag 24 april 2018 om 10:41
Ik heb helemaal niks tegen Aad gezegd
Vind ik leuk
RubenVB +696
dinsdag 24 april 2018 om 10:41
'Giovanni van Bronckhorst had Dick Advocaat nodig na zeven nederlagen, maar Cocu vindt altijd iets waarmee hij het omdraait", aldus De Mos.'

Mooi hè. Hoe mensen zaken kunnen vergeten.

(https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/hiddink-helpt-psv-omdat-hij-phillip-en-club-graag-mag~a84aef6b/)

Edit: Dit is trouwens geen sneer naar Cocu. Hij heeft het uitstekend gedaan dit seizoen. Maar er is in het verleden veel kritiek geweest. Dus beweren dat andere trainers minder zijn en andere nodig hadden is alleen maar juichen in goede tijden op dit moment.

Aadje staat weer vooraan als PSV paar keer verliest om een sneer uit te delen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 10:44]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:49
Zo is er altiid kritiek als het iets minder gaat
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5717
dinsdag 24 april 2018 om 10:41
Die hard PSV supporters willen elk jaar maar 1 ding Aad, boven Ajax eindigen. Hoe maakt ze niet uit.
En dit jaar is het ze weer gelukt dus zijn ze blij.
Dat ze dit jaar daarmee ook nog kampioen zijn geworden maakt het alleen maar mooier voor ze.
Vind ik leuk
Butsbal +10607
dinsdag 24 april 2018 om 10:45
En zo is het. Als wij ons pilske in het cafe-met-gras-erin kunnen drinken en er 3 punten bij krijgen, zijn wij tevreden. Ik tenminste.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:48
Cocu doet het “gewoon buitengewoon” GOED!!!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:50
Helemaal mee eens gast
Vind ik leuk
rpaulp50 +6777
dinsdag 24 april 2018 om 10:50
Gio had Advocaat, Cocu had Hiddink en de Boer....huhh... niemand........!
Vind ik leuk
13 +9616
dinsdag 24 april 2018 om 11:18
Dat was knap, al moet je nog maar eens checken met hoe weinig punten je in die jaren kampioen kon worden en met hoeveel punten Cocu en Van Bronckhorst kampioen zijn geworden. Aardig verschilletje!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:52
De topcoach Phillip Cocu is de architect van de geslaagde symbiose van efficiëntie en effectiviteit. Zowel ex aequo als vice versa.

Het macramé-gebrei is passé.

Een lust voor het oog.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:54
Ha ha ha ha , Cocu is geen topcoach, laat me niet lachen!
Vind ik leuk
elmoo +587
dinsdag 24 april 2018 om 11:28
Keizer en ten hag zijn topcoaches
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:28]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:34
Elke verwijzing naar PSV of Phillip Cocu wordt instinctief en vol frustratie door jou vol minachting gepareerd op je Ajax-hobbelpaardje. Je staaft dat doorgaans met lachwekkend selectieve observaties en 'feiten'.

Ben jij in cognitief opzicht 12, ben jij (partieel) geestelijk gehandicapt, lijd jij aan (een vorm van) een autistische stoornis of is het hele scala en spectrum op jou van toepassing? Je bent dan geëxcuseerd voor je chronische kinderachtige bijdragen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:36]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:53
Inderdaad Aad de Mos, ze zijn kampioen van de armoede, zonder enige glans!
Vind ik leuk
elmoo +587
dinsdag 24 april 2018 om 11:28
Tja het zit je diep
Vind ik leuk
fedor2501 +3233
dinsdag 24 april 2018 om 11:30
Boehoehoe kampioen vd armoede. Volgens mij ben je dan nog steeds kampioen toch. En leg het dan eens uit wat je bedoelt met kampioen vd armoede ipv klakkeloos andere napraten.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 12:53
Dat weet je zelf ook wel. Ze speelden geen moment attractief voetbal en verloren van het nietige Willem II met maar liefst 5-0! Ze zijn puur kampioen geworden doordat o.a. Ajax thuis onverwachts verloor van Vitesse en Utrecht, en tegen ADO onverwacht gelijk speelden. Maar in Europa heeft PSV toch niks te zoeken, dat wordt weer lachen, gieren en brullen!
Vind ik leuk
fedor2501 +3233
dinsdag 24 april 2018 om 13:11
Dus omdat Ajax niet aan de verwachtingen voldoet betekend automatisch dat de ploeg die dan 1e wordt kampioen vd armoede is.
Vind ik leuk
13 +9616
dinsdag 24 april 2018 om 11:08
Raar om de verliesserie van Gio en de hulp van Advocaat uit zijn 1e jaar als hoofdtrainer erbij te halen. Cocu had in zijn eerste jaar ook hulp, van Hiddink, en had het toen ook moeilijk, 4e en geen beker.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6777
dinsdag 24 april 2018 om 11:43
Het is allemaal gezeur, een speler(s) kopen is net zo goed "hulp van buiten af" ......je bent kampioen omdat je de beste ploeg hebt weten te formeren, "one way or the other".
Vind ik leuk
fedor2501 +3233
dinsdag 24 april 2018 om 11:12
1 vd meest ondergewaardeerde spelers die dit land heeft gekend. Nu als trainer eigenlijk idem dito maar mr de Mos is vergeten dat ook Cocu een beetje advies nodig heeft gehad. Dat is onderdeel van je ontwikkeling als trainer en dat siert mensen als Cocu en Gio.
Vind ik leuk
Nick Kools +12632
dinsdag 24 april 2018 om 11:27
C.L voetbal? PSV komt toch niet door de voorronde heen.
En heeft Cocu ook niet even hulp gehad in zijn 1e seizoen?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:50
Van alle kampioenschappen die Cocu behaald heeft met PSV, was dit kampioenschap de knapste prestatie van Cocu. Na het debacle tegen Osijek gaf niemand nog een stuiver voor dit PSV. Echter met de tactische omzettingen van Cocu en het realistisch voetbal wat Cocu met PSV speelde, werd PSV redelijk eenvoudig kampioen dit seizoen. Na de meer dan terechte overwinning van PSV tegen Ajax werd ook de mond gesnoerd van de critici. PSV won niet alleen van de "kleintjes" maar pakte ook 15 punten tegen Feyenoord, Ajax en AZ. Blijkbaar zijn de voetbalkwaliteiten van deze PSV-selectie niet zo slecht als sommigen ons willen doen geloven.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:52]
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
dinsdag 24 april 2018 om 15:05
Buiten die laatste zin ben ik het voor de volle 100% met je eens.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 12:56
Welk champions league voetbal??
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 13:12
Vandaar het kampioenschaps feestje zo uitbundig gevierd werd Dat maakt alles weer goed.Over 5 jaar weten we dat we kampioen zijn geworden,maar niet meer hoe.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 14:13
niet mee eens...... die tijd speelde er bij elke club wel 1 2 of 3 spelers die wat extras hadden niv is lager...... maar lozano en bergwijn hebben zeker op minderen momenten brijante dingen laten zien
Vind ik leuk
Axim +486
dinsdag 24 april 2018 om 14:28
die spelers liggen ook niet voor het oprapen meer , was het maar zo !!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:52
Van Bronkhorst had Advocaat, Cocu Hiddink.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:34
Misschien niet veel te genieten...maar bijna altijd spannend tot de laatste minuut....vervelend was het zelden...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Mos: 'Ik hoor van diehard PSV-supporters dat er niet veel te genieten is'