'Vier topclubs volgen Cillessen: Barça verklaart Nederlander 'intransferible''

    'Vier topclubs volgen Cillessen: Barça verklaart Nederlander 'intransferible''

    donderdag 26 april 2018 om 09:26

    FC Barcelona gaat komende zomer voor een transfer van Jasper Cillessen liggen. De Catalaanse grootmacht wil de Oranje-international aan zijn contract houden, meldt El Mundo Deportivo.

    Cillessen maakte dit seizoen veel indruk in zijn optredens in de Copa del Rey, maar zicht op een basisplaats heeft hij niet door de aanwezigheid van Marc-André Ter Stegen. Onder meer Liverpool, Napoli en Atlético Madrid zouden hengelen naar zijn diensten. Die laatste twee clubs dreigen respectievelijk Jan Oblak en Pepe Reina te verliezen. Ook Bayern München denkt aan Cillessen mocht Manuel Neuer blijven kwakkelen met blessures.

    Barcelona is echter stellig en weigert mee te werken aan een vertrek. Clubs die Cillessen toch willen hebben moeten voldoen aan de clausule in zijn contract van zestig miljoen euro. Daarmee kan de 29-jarige Nederlander een van de duurste doelmannen aller tijden worden. Die titel is nu nog altijd weggelegd voor Gianluigi Buffon, voor wie Juventus in 2001 ruim veertig miljoen betaalde.

    Lees ookSpaanse krant: dolgelukkige Cillessen accepteert reserverol en blijft bij Barça

    Poll

    Moet Cillessen bij Barça blijven?

    (6286 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 26 april 2018 om 09:33
    Terecht is hij zeker waard
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4452
    donderdag 26 april 2018 om 09:40
    60 mln voor een reservekeeper? best veel geld
    Ik hoop dat hij kan bewijzen dat hij een heel seizoen zijn vorm vast kan houden
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11125
    donderdag 26 april 2018 om 10:08
    Het is Barcelona en dan gaat de prijs standaard omhoog. Vergelijk het maar met een Apple telefoon het kost geen drol om deze te maken maar er komt wel een kaartje aan te hangen die absurd is... maar we doen het natuurlijk zelf! Zolang er veel interesse is (potentiële kopers zijn) blijft de prijs hoog! Er is altijd wel gek die erin trapt. Wat betreft Apple is het nog steeds belachelijk dat deze toestellen nog zo duur zijn....
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:53
    Uhm... is ie al 2 seizoenen mee bezig...
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4452
    donderdag 26 april 2018 om 11:02
    een keeper die 10 wedstrijden per seizoen keept is niet echt een heel seizoen he
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    donderdag 26 april 2018 om 11:20
    Worden die bekerwedstrijden dan allemaal op 1 dag gespeeld? Of toch stiekem over een heel seizoen.. Zeg ik jolly en met een knipoog.
    Vind ik leuk
    Garrie +3738
    donderdag 26 april 2018 om 11:33
    En daar sta je weer bovenaan met een nietszeggend bericht, ga werken of op zoek naar een vriendin!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:34
    En wie volgt Zoet?
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20610
    donderdag 26 april 2018 om 09:39
    Toch best vreemd..volgend veel PSV'ers was Atletico erg onder de indruk van Zoet ( keepte een keer leuk in de CL ).... veel wisten dat Zoet wel voor veel geld naar Atletico zou gaan... zo zie je maar dat ze in Madrid toch meer verstand hebben en liever kiezen voor bankzitter Cillessen...logisch ook omdat Cillessen beter is dan die Zoet...
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:40
    Weet je Jens, die Zoet is zo slecht niet. Heeft alleen de pech dat Cillessen stukken beter is
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3840
    donderdag 26 april 2018 om 18:28
    Zoet is niet slecht maar ook geen wereldtopper.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:40
    CILLISSEN is niet jullie zelf opgeleide keeper onze ZOET wel. Als we hem verkopen is het puur winst en trots dat hij van ons eigen af komt.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:47
    wat is er mis met jou? wat loop je te balken over eigen jeugd, waarom is dat relevant bij dit artikel? slechte jeugd gehad of nog steeds?
    Vind ik leuk
    chicken +10496
    donderdag 26 april 2018 om 09:52
    Hebben ze een keer eigen jeugd moet iedereen het weten hé..
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    donderdag 26 april 2018 om 10:06
    En waarom is zoet relevant bij dit artikel????

    Als je niet ziet dat het een reactie is op het zuigen van jens en trolletje met zijn magische vingers....zeg dan niks.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1101
    donderdag 26 april 2018 om 10:26
    Idd lekker belangrijk die eigen jeugd...voorlopig blijf Zoetje lekker in Eindhoven.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:30]
    Vind ik leuk
    Jens1999 +20610
    donderdag 26 april 2018 om 09:52
    Ja dus.... ?..... PSV heeft toch ook genoeg NIET eigen jeugd spelen... wat dat verder met wie de betere keeper te maken heeft weet ik niet....
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:54
    Klopt maar er zijn velen die denken dat Cillissen bij ajax heeft gekeept dat het eigen talent is geweest ja van Nec idd
    Vind ik leuk
    Mdam +404
    donderdag 26 april 2018 om 11:07
    Waar maak je je druk om joh. Je kan toch niet meet 11 zelf opgeleide spelers spelen of wel. Snap het probleem niet echt. Ja Ajax en PSV kopen spelers net als ieder andere club in de wereld.
    Vind ik leuk
    HansKlok +132
    donderdag 26 april 2018 om 11:24
    Wat maakt dat in dit hel verhaal uit of hij nou wel of niet uit de jeugd komt? Gaat er toch om of hij op dit moment keept.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:55
    Ach Cillessen zit liever op de bank bij Barca. Dan dat hij het wekelijks moet laten zien bij een topclub. Dat zegt genoeg over de topsportmentalit van deze gast.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:58
    Vorig seizoen werd Zoet gevolgd door Atletico Madrid.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:30
    Je zegt het goed
    Vorig seizoen
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:35
    Cillessen mag nog niet eens in de schaduw staan van Buffon
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:55
    In de schaduw van Verhoeven lijkt me ook een stuk makkelijker.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:36
    Lekker blijven Jasper.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:37
    Als er Ajax op je curriculum vitae staat dan is het natuurlijk logisch. Kijk maar naar zoet. Een vaste waarde bij PSV alleen een uitstraling van een muilezel. Zak zoete aardappelen hebben meer uitstraling dan zoet.
    Dit is mijn uitspraak en hier hou ik het bij.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:39
    Ik vind wel dat je hiermee een zak aardappelen te kort doet....
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:40
    Aldus de reactie van een demente sjaak Swart
    Vind ik leuk
    13 +10579
    donderdag 26 april 2018 om 10:19
    Buffon heeft uitstraling. Cillessen, Van der Sar en Zoet bewijzen dat je ook zonder vergelijkbare uitstraling een goede keeper kunt zijn.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5686
    donderdag 26 april 2018 om 11:00
    Ik heb ontzettend veel uitstraling, maar kan voor geen meter keepen.. ;)

    Natuurlijk is uitstraling ondergeschikt aan talent.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:00
    De uitstraling van Zoet is velen malen beter en frisser als dat stuk chagrijn met wallen onder zijn ogen.
    Heb je wel eens een interview met Cillessen gezien. Lijkt erop of die zo uit het leven wil stappen.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5686
    donderdag 26 april 2018 om 11:02
    Toegegeven: hij heeft bij Ajax echt een calimerohoofd gekregen, alsof hij ieder moment in huilen kan uitbarsten. Maar hij keept al lange tijd heel goed en daar gaat het om.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:04
    Het gebrek aan uitstraling en motivatie om voor een basis plaats te gaan bij een topclub zegt ook wel iets.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5686
    donderdag 26 april 2018 om 11:08
    Het tweede zegt wel veel, gebrek aan uitstraling kan hij verder weinig aan doen. Een paar tattoos in zijn gezicht zou zelfs zijn jankgelaat niet kunnen verhullen maar wat maakt het ook uit, hij keept goed in de schaarse speeltijd die hij krijgt.
    Vind ik leuk
    Hyena +27612
    donderdag 26 april 2018 om 09:38
    Liverpool zou echt fantastisch zijn! Ook met het oog op Oranje.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    donderdag 26 april 2018 om 09:40
    Als dat gebeurt kunnen we Zoet voortaan vergeten. Nou moet ik zeggen dat ik Cillessen op dit moment geweldig vind keepen, dus zou het mij niet verbazen als hij echt voor zo veel verkocht gaat worden. Overigens, zou Ajax nog een percentage krijgen?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:41
    Transfercarrousel, draaiende op de kermis der zotheid.
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1485
    donderdag 26 april 2018 om 09:41
    Als ze 220 miljoen voor Neymar betalen... en 100 miljoen een grens is die al geslecht is.. Waarom dan geen 60 miljoen voor een keeper?

    Een erg onderschatte, cruciale positie voor het vertrouwen van een team.
    Een voetballer in het veld kan nog weleens een foutje maken... een keeper daarentegen?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 09:43
    Laat Cilessen eerst eens een seizoen of twee seizoen alle wedstrijden keepen waarin hij goede vorm toont voordat hij naar een Bayern ofzo gaat. Waarom niet een jaar of twee naar een Eintracht of een Everton of Sociedad ofzo, niet te hoog mikken Jasper, zit je weer op de bank
    Vind ik leuk
    Arbee +1848
    donderdag 26 april 2018 om 10:22
    Wat moet 'ie nou bij Eintracht, Everton of Sociedad? Cillissen keept dermate goed dat hij bij Napoli, Liverpool en Atletico (mits Oblak vertrekt) gewoon onbetwist basisspeler zou zijn.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 10:23
    Op de trainingen keept ie dan goed? of moeten we het baseren op de 4 wedstrijden die Cilessen per jaar mag keepen?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:34
    Nee, je kan de klasse van een keeper beter meten met het niveau eredivisie!

    Zoetje houdt de ballen van een VVV-er of een FC Utrechter netjes uit het doel, maar je zag hoe hij faalde in de wedstrijd tegen Engeland!!

    Cillessen leert als bankzitter, maar dagelijks met de beste ter wereld gegarandeerd meer dan Zoetje in Eindhoven...
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 10:46
    Sorry, waar ging het precies over Zoet, mijnheer Vinger? Ik ben van mening dat Cilessen überhaupt niet de kwaliteiten heeft voor een topclub ( basis) dus dat hij het een niveautje lager moet laten zien eerst, want tot nu toe heeft hij gewoon 2 of 3 jaar gefungeerd als back-up en los van een paar leuke reddingen niet veel kunnen laten zien in topwedstrijden. Zoet moet het inderdaad ook eerst nog laten zien bij een subtopper maar daar gaat het nu niet over toch>?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:56
    Je hebt gelijk kopsterk! Clubs als Barcalona, Atletico, Liverpool e.d. zien het helemaal verkeerd!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 10:57
    Zit Jasper dan al bij een van deze clubs? zijn allemaal geruchten he! Daarnaast kunnen ze het allemaal verkeerd hebben inderdaad, die clubs hebben jaarlijks ook zat miskopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:06
    Jasper zit bij Barcelona ja! Of wist je dat niet? En mocht het echt zo een miskoop zijn, dan lieten ze hem wel gaan...
    Ik vindt het jammer dat je haat naar Ajax zo groot is, want iedereen met een beetje verstand van voetbal ziet dat Cillessen een topkeeper is!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 11:08
    Misschien iets minder aan je magische vinger ruiken want je krijgt waanbeelden, Ajax is inderdaad niet mijn club, maar dat wil niet zeggen dat ik geen objectieve mening heb over Cilessen. Leuk keepertje voor Everton etcetera, maar voor de absolute top komt ie zwaaar tekort, als je dat niet ziet dan ben je niet objectief, je kan niet glashard zeggen dat Jasper bij Bayren de nummer 1 zal zijn, dan ben je als Bayern ook niet goed bij je hoofd
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:12
    Ik merk aan je dat je J. Zoet een betere keeper vind dan Cillessen. Ik zeg dat het met je clubvoorkeur te maken heeft!

    Maar je hebt gelijk hoor, Liverpool Atletico en Napoli zijn ook geen topploegen...
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 11:15
    Jij kan zoveel merken, ik vind Zoet en Cilessen qua niveau niet veel voor elkaar onderdoen, Zoet heeft het voordeel veel gespeeld te hebben en niet zo zielige jankbal te zijn als Cilessen, qua reflexen en dergelijke scheelt het niet veel allemaal. Zie Zoet ook zeker niet bij Bayern of Liverpool eindigen, zeker niet, maar fijn dat je weer goede argumenten geeft trouwens, iedereen zal je hierdoor NOG serieuzer nemen,..
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    donderdag 26 april 2018 om 11:27
    Waanbeelden?! Verblind door haat en de wil om een Ajacied tegen te spreken ga je voorbij aan het feit dat Jasper al bij Barcelona speelt.. Maar waar vinger het vandaan haalt snapt arme kopkaas weer niet.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    donderdag 26 april 2018 om 11:32
    Hahah ja val anders over het feit dat ik ff vergeet dat ie voor Barca '' speelt '' of bankzit...en kijk niet naar de objectieve mening die ik geef en kijk enkel naar mijn clubvoorkeur, zoals jullie mij beschuldigen van Ajaxhaat, klasse jongens , daar is het niveautje weer!
    Vind ik leuk
    Arbee +1848
    vrijdag 27 april 2018 om 18:42
    Je spreekt jezelf tegen. Een mening is namelijk altijd subjectief.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:02
    Ben je de wedstrijd tegen Frankrijk vergeten met Cillessen onder de lat.....alweer geen WK mede dankzij hem.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2026
    donderdag 26 april 2018 om 12:24
    Ja
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:50
    Gefundenessen Fressen voor kansloze primeurpubers om er een clubfittie van te maken.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10874
    donderdag 26 april 2018 om 09:51
    Is dat niet verkeerd verstaan en had dat niet enfant terrible moeten zijn?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:59
    Hij moet gewoon weg bij Barca, 29 is een prima leeftijd voor een keeper, niet te lang op de bank blijven zitten. Ook met het oog op het Nederlands Elftal niet.

    Verder denk ik persoonlijk dat hij niet minder is dan Ter Stegen, maar Ter Stegen is een aantal jaren jonger en ze zijn gelijkwaardig dus op zich ook wel logisch dat ze voor Ter Stegen kiezen.

    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 10:52
    Ah joh! Een beetje gezond verstand he! Ik denk dat iedere leek kan zien dat Cillessen een goede keeper is, maar dat Ter Stegen van een heel ander niveau is? Je bent een Ajacied zeker!!;) Nee, grapje. Tuurlijk, ieder heb zijn eigen mening, maar ik ben het nu totaal niet met je eens...
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:40
    Jaa klopt ben zeker Ajacied, maar heb over het algemeen best een neutrale mening denk ik zelf;)

    Maar Cillisen is geen wereldtopper hoor mij absoluut niet zeggen, maar dat vind ik persoon van Ter Stegen ook niet.
    Dus mijn opmerking/mening heeft meer te maken met het feit dat ik Ter Stegen ook geen topper vind, nee Cillissen is wellicht niet goed genoeg voor de basis van Barca, maar dat vind ik dus van Ter Stegen ook niet...
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 11:43
    Owkee, dan verschillen we inderdaad gewoon van mening. Kan gebeuren. Maar dat vind ik van Ter Stegen dus wel. En van Cilissen niet.

    En t was maar een grapje, he, over het Ajacied gebeuren? Ik ben wel een PSV'er, maar mij maakt het echt niet uit voor wel team iemand staat. Maakt ze niet minder mens toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:44
    Ohnee zeker mee eens, maakt ook absoluut niks uit.
    En een andere mening is niks mis mee, maar goed dat we niet allemaal hetzelfde denken ;)
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 11:45
    Precies!! Anders zou het maar een saaie wereld worden toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:47
    Zeker weten. Zolang mensen maar beleefd blijven, zeker op een forum.

    Al kan ik me wel ergeren aan bepaalde PSV'ers, Feyenoorders, maar ook Ajacieden die er een dagtaak van maken om onder elk bericht van de andere club meteen wat het ook is negatief te reageren en reacties uit te lokken in plaats van een inhoudelijke mening te geven.

    Net alsof alles bij de andere slecht is;)
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 11:49
    Kijk en dat ben ik helemaal met je eens, voetbalgek123!! Maar in mijn ogen zijn dat vaak ook geen supporters, maar onruststokers vind ik. Jammer dat er ook zulke mensen zijn, maar ook hier, dit houdt het soms wel interessant natuurlijk...
    Vind ik leuk
    Vapormax +1793
    donderdag 26 april 2018 om 10:01
    Atletico gaan!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19484
    donderdag 26 april 2018 om 10:30
    Lekker naar Atletico als het kan.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1193
    donderdag 26 april 2018 om 10:37
    Liverpooool
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24094
    donderdag 26 april 2018 om 10:40
    Kom op Cillissen! Je wil toch ook spelen! Ter Stegen speel je er niet uit!
    Vind ik leuk
    lemon9 +763
    donderdag 26 april 2018 om 10:43
    Gelijk naar Liverpool, voeballen leuk en snel naar voren
    Vind ik leuk
    Boi +435
    donderdag 26 april 2018 om 10:49
    Als ik Jasper was, zou ik voor een transfer gaan. Ja, Barça is een heel mooie club, maar ik zie hem echt niet heel veel wedstrijden pakken. Ook nu niet, nu de mensen een tijdje lyrisch over hem zullen zijn. Ik zou naar Liverpool of Napoli gaan als ik hem was, meeste kans om eerste keeper te worden.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4177
    donderdag 26 april 2018 om 11:00
    die prijzen gaan tegenwoordig helemaal nergens meer over. De rijen bij de voedselbank worden met de week langer, de transfersommen van voetballers stijgen per transferwindow met tientalle miljoenen. Er zou een maximum transfersom afgesproken moeten worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:16
    Of een % naar de voedselbank :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:03
    Cilissen is welkom bij Bayern.
    Maar eerst Neuer terug zien komen
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:16
    In het transfergeweld van deze tijd is het bedrag van 60 miljoen een schijntje. Natuurlijk kun je twijfelen of hij het waard is, maar ik denk dat dit de koper niet veel uit zal maken. Of je nu basisspeler bent bij Ajax in de eredivisie of reservekeeper bij Barcelona. Het is wat een gek ervoor geeft. 60 miljoen schrikt men niet zo van.
    Vind ik leuk
    Riszh +44
    donderdag 26 april 2018 om 12:37
    Buffon de duurste? Was ederson dat niet toen hij naar city ging?. Know your facts mr redacteur
    Vind ik leuk
    De Haan +171
    donderdag 26 april 2018 om 16:35
    In deze markt is 60 mil voor een eerste keeper ( bij een nieuwe club)van wereldformaat niet gek.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 20:58
    Hij moet spelen
    Vind ik leuk
    vrijdag 27 april 2018 om 10:16
    Laten ze het maar betalen,die enkele partij is hij nog wel gemotiveerd,maar het wekelijks laten zien is wel effe heel wat anders,lach me rot als ze het betalen.
    Zo kun je zien hoe kortzichtig scouts tegenwoordig zijn en hoe gek de voetbalwereld is geworden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Vier topclubs volgen Cillessen: Barça verklaart Nederlander 'intransferible''