PSV- en Ajax-doelwit laat weinig los: Ik moet eerst met mijn familie praten

    PSV- en Ajax-doelwit laat weinig los: "Ik moet eerst met mijn familie praten"

    woensdag 16 mei 2018 om 15:48

    Mason Mount heeft nog geen idee waar hij volgend seizoen speelt. Ajax en PSV zijn in de markt voor het Chelsea-talent, dat dit seizoen veel indruk maakt op huurbasis bij Vitesse.

    Na de overwinning van Vitesse op FC Utrecht in de play-offs om Europees voetbal liet Mount weinig los over zijn toekomst. "Ik weet het nog niet richting volgend seizoen. Ik ben er nog niet uit namelijk. We gaan zien wat er gaat gebeuren. Ik weet echt nog niks, dus ik heb ook weinig te vertellen", zegt hij tegen FOX Sports. "Ik moet eerst met mijn familie en Chelsea gaan praten. Ik ga terug en dan ga ik zien wat volgend seizoen me te bieden heeft."

    Ajax en PSV houden de situatie van Mount in de gaten, maar ook buitenlandse clubs hebben belangstelling. In Engeland werd deze week gemeld dat Chelsea in de zomer een knoop gaat doorhakken over de middenvelder, die naar verluidt een prijskaartje heeft van elf miljoen euro. Overigens heeft de negentienjarige middenvelder zijn laatste wedstrijd voor Vitesse al gespeeld. Hij kreeg tegen Utrecht zijn tweede gele kaart in de play-offs en is geschorst voor de return.

    Plaats een reactie

    Smithsonian +26774
    woensdag 16 mei 2018 om 15:50
    Past wel bij psv.

    Ajax heeft genoeg middenvelders.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29237
    woensdag 16 mei 2018 om 15:53
    Zal best, maar volgens mij gaat ie naar Newcastle, Watford, Bournemouth, Southampton of een promovendus in de Premier League. Wat moet ie nou in Nederland?! Beetje ballen op een veld van plastic....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24960
    woensdag 16 mei 2018 om 16:43
    Minuten maken die hij in Engeland niet gaat krijgen?
    Vind ik leuk
    GaoYao +5043
    woensdag 16 mei 2018 om 16:45
    Ik denk dat Brands hem gaat kopen..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24960
    woensdag 16 mei 2018 om 16:46
    Dat zou kunnen, maar is Mount beter dan Klaassen was voor hij vertrok?
    (Meer talent denk ik wel, maar is hij verder?)
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    woensdag 16 mei 2018 om 19:08
    Je geeft t antwoord zelf al;p
    Vind ik leuk
    Gerro +5775
    woensdag 16 mei 2018 om 17:04
    Ja zijn volgende club kan dat teninste wel betalen.
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1224
    woensdag 16 mei 2018 om 17:42
    En verhuren aan PSV
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10442
    woensdag 16 mei 2018 om 17:19
    Wat dacht je van Champions League spelen met de kampioen van Nederland?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 00:16
    Hoho kampioen is niet meer directe plaatsing. Eerst nog maar eens kwalificeren.

    Maar minimaal Europa League groepsfase kan voor hem ook zeker meespelen. Groepsfase EL was bij Vitesse ook een extra motivatie.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:19
    Nou ten eerste zijn dan dat concurrenten van chelsea.. niet dat ze met chelsea om dezelfde plaatsen concurreren maar toch leen je ze het liefst uit aan het buitenland.. ten tweede maakt psv kans op champions league groepsfase en ten derde.. de relatie tussen chelsea en psv en vitesse is uitstekend.. de ervaring is er tussen deze clubs.. dus alles bij elkaar opgeteld is psv een prima vervanger van van ginkel bij psv!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12835
    woensdag 16 mei 2018 om 16:01
    Lijkt mij ook, het kopen van Ajax is leuk maar ze moeten niet overdrijven. Leuk al die breedte aankopen, maar koop eens gericht.
    Nu las ik weer dat Ajax een rechtsbenige linksbuiten op het oog heeft, serieus?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    woensdag 16 mei 2018 om 16:18
    Een rechtsbenige linksbuiten? Waar lees je dat soort rare berichten Alain, die woorden zelf stoten elkaar al af. Rechtsbenige aanvallers horen, zonder een enkele uitzondering, op rechts te lopen. Zodra ze naar links gaan is dat alleen toegestaan als de linksbuiten daar rondloopt met een gebroken linkerbeen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:35
    Kom je uit een ei? Dit gebeurd wel vaker hoor ... een rechtsbenige linksbuiten die naar binnen trekt en makkelijker kan uithalen
    Vind ik leuk
    Vato75 +2081
    woensdag 16 mei 2018 om 16:39
    Tegenwoordig zie je dat alleen maar daarom scoren spitsen minder is maar waarvoor je kiest maar idd als je messi ronaldo neymar of sane heet maakt dat niet zoveel uit
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12835
    woensdag 16 mei 2018 om 17:20
    Serieus?
    Vind ik leuk
    JustH +13227
    donderdag 17 mei 2018 om 16:51
    Of je moet Robben heten
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24960
    woensdag 16 mei 2018 om 16:44
    Dat is heel normaal in 2018.
    Vind ik leuk
    flithje +19
    woensdag 16 mei 2018 om 17:58
    Waar zouden ze zich dan op moeten richten? Just asking. Niet een 'goede' verdediger, iets specifieker haha?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12835
    woensdag 16 mei 2018 om 18:04
    Linksbuiten die links is maar ook met rechts kan schieten, zelfde voor de rechtsbuiten.
    Spelers die buitenom gaan, goeie voorzetten geven, maar ook binnendoor kunnen gaan, en niet buitenspelers die alleen maar binnendoor en voor eigen succes gaan.

    Plus een keeper die bij corners ook mee naar voren gaat en minimaal 5x scoort in een seizoen. ;-)

    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:32
    Heeft PSV 11 miljoen dan of moeten ze dan eerst 3 spelers verkopen?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:51
    Dat wordt dus Ajax. Heeft hij gezien van onze talent Labyad. Ajax krijgt een heerlijk elftal zo en ik heb er veel zin in.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:52
    Veel plezier
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1357
    woensdag 16 mei 2018 om 15:55
    Hoe ziet jouw elftal eruit? Vrees iig zonder Kluivert, Ziyech, Onana, de Ligt en Neres.. dus heb nog niet zo'n zin:)
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    woensdag 16 mei 2018 om 16:21
    Ja, al die spelers die jij opnoemt kletsmajoor zijn al bijna verkocht. Ze staan al in de etalage met het kaartje erbij: “we verkopen ze liever niet”.
    Vind ik leuk
    VA1 +1740
    woensdag 16 mei 2018 om 17:57
    Droom lekker verder, ouwe succes supportert. Haha!!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:51
    Mason Mount lijkt me voor Ajax geen versterking. Dan kun je beter een hoger niveau spelers kopen wil Ajax ooit een keer ver komen in de CL.
    Vind ik leuk
    flithje +19
    woensdag 16 mei 2018 om 18:00
    Waar zit je aan te denken dan? Wat ook realistisch is?
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +238
    woensdag 16 mei 2018 om 15:52
    Dat wordt dus Ajax. Heeft hij gezien van onze talent Labyad. Ajax krijgt een heerlijk elftal zo en ik heb er veel zin in.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    woensdag 16 mei 2018 om 16:24
    Je kunt intussen al wel spreken van een heerlijk twintigtal en daar heb je vast nog veel meer zin in :—/))
    Vind ik leuk
    Manolo +2342
    woensdag 16 mei 2018 om 15:53
    Blijft gewoon bij Chelsea en wordt dit jaar verhuurd aan een premier league club om ervaring op te doen op een hoger niveau.
    Vind ik leuk
    Mr. O +851
    woensdag 16 mei 2018 om 16:23
    Mwa, dat weet ik nog niet...
    Chelsea heeft al een transferbedrag laten doorschemeren naar het schijnt.
    Vind ik leuk
    Manolo +2342
    woensdag 16 mei 2018 om 16:41
    Tja uiteindelijk is alles is te koop, Mr. O.

    We gaan t zien.
    Vind ik leuk
    Mr. O +851
    woensdag 16 mei 2018 om 16:43
    Klopt, afwachten idd!
    Vind ik leuk
    VA1 +1740
    woensdag 16 mei 2018 om 17:56
    Tenzij Slutsky een beroep op hem doet natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    woensdag 16 mei 2018 om 15:56
    Bij PSV dan meer kans op speeltijd. Ajax heeft Frenkie die aanvallend speelt. Althans dat is zijn favo positie en je moet hem nu zeker tevreden zien te houden.
    Vind ik leuk
    GlennR +42
    woensdag 16 mei 2018 om 15:56
    Van Ginkel een veel betere optie voor 11 mil dan deze jongen, al zie ik deze ook graag bij PSV komen. (11 is wel te veel)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18222
    woensdag 16 mei 2018 om 15:56
    Ik zie hem niet snel meer in de Eredivisie spelen volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18680
    woensdag 16 mei 2018 om 16:23
    Wel in fifa 19
    Vind ik leuk
    VA1 +1740
    woensdag 16 mei 2018 om 17:54
    Ligt eraan of die Slutsky beroep op hem doet...
    Vind ik leuk
    Laliga +1826
    woensdag 16 mei 2018 om 15:57
    Vind 11 best meevallen. Moet voor ajax wel te doen zijn plus je verkoopt hem toch wel met winst. Zou met frenkie mount en vd beek spelen. Verwacht wel dat kluivert of neres weggaat daarvoor labyad .
    Vind ik leuk
    Warme Wors +182
    woensdag 16 mei 2018 om 16:01
    Het dubbele van wat Ajax voor Labyad heeft betaald. Lijkt me te veel.
    Vind ik leuk
    Laliga +1826
    woensdag 16 mei 2018 om 16:28
    Weet ik niet hoor heeft veel potentie en is 4/5 jaar jonger , dus met ontwikkeling verkoop je em straks voor et 3 dubbele. Waarom zou je het niet doen? Lijkt me prima investering plus heeft bewezen dit jaar het makkelijk aan te kunnen
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +90
    woensdag 16 mei 2018 om 15:57
    Daar gaan we weer V P zoveelste keer nee hij gaat nergens heen blijft gewoon bij chelsea word weer verhuurd zpu moeten blijken waar
    Vind ik leuk
    wil +936
    woensdag 16 mei 2018 om 16:03
    Veel geld voor zo'n jongen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:08
    gewoon nog een jaartje Vitesse
    Vind ik leuk
    PSVFU +4342
    woensdag 16 mei 2018 om 16:10
    Wil ajax volgend jaar
    8-8-10 spelen ofzo?
    Vind ik leuk
    Visman +6
    woensdag 16 mei 2018 om 16:13
    Arrogantie van ajax en psv is weer overduidelijk. Die jongen wordt toch nooit verhuurd aan die clubs. Als die al in Nederland blijft wordt het vitesse. Abramovich gaat de concurrentie van vitesse niet versterken.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:22
    Al zie ik hem zelf graag voetballen bij Ajax, denk ik niet dat hij daar het beste een balletje kan trappen. Denk eerder dat hij gekocht gaat worden door een subtopper in Engeland.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13462
    woensdag 16 mei 2018 om 17:31
    Zojuist gesignaleerd in Eindhoven...
    Vind ik leuk
    VA1 +1740
    woensdag 16 mei 2018 om 18:01
    Zojuist gesignaleerd in Oosterbeek, restaurant Bella Roma samen met Miazga. Dus wat lul je nou haha!!
    Vind ik leuk
    Butsbal +13462
    woensdag 16 mei 2018 om 18:25
    Dat hoort bij Eindhoven
    Vind ik leuk
    VA1 +1740
    woensdag 16 mei 2018 om 17:52
    Ze blijven maar doorgaan met Mount het doelwit van Ajax en PSV te noemen... Chelsea wil hem toch een kans geven in Londen? En anders zal die Slutsky wel beroep op hem doen.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11691
    woensdag 16 mei 2018 om 20:57
    Het trieste is dat psv en ajax supporters ons jarenlang voor Chelsea 2 uitmaken, maar ondertussen zelf wel huren en willen kopen van Chelsea.
    Vind ik leuk
    VA1 +1740
    woensdag 16 mei 2018 om 18:04
    "Chelsea-supporters tweeten massaal over Mason Mount"

    Mason Mount gaat het steeds beter doen bij Vitesse. De laatste tijd is hij beslissend voor zijn tijdelijke werkgever en dat is ook de fans van Chelsea niet ontgaan. Zij hopen dat hij in het aankomende seizoen een kans gaat krijgen bij de hoofdmacht van de Blues en noemen hem de opvolger van Cesc Fàbregas.
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +90
    woensdag 16 mei 2018 om 19:13
    Hij gaat niet psv en ook niet ajax nederlandse clubs kunnen dat vergeten als er een club uit nederland is is dat gewoon vitesse dus of bij ons of 2 de niveau in engeland
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    woensdag 16 mei 2018 om 19:21
    Fijne speler, mooi dat Vitesse en Chelsea ons dat genoegen gaven.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1049
    donderdag 17 mei 2018 om 00:05
    Ik hoop voor hem dat hij speeltijd krijgt bij een club uit de Premier League.
    Lijkt me beter voor zijn ontwikkeling als weer een jaar Eredivisie.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 00:23
    Heb nog steeds hoop dat hij komend seizoen weer bij Vitesse speelt. Het is inmiddels wel een beetje regelmaat dat spelers die gedurende het eerste jaar een basisplaats veroveren, nog een seizoen blijven (kakuta, kalas, Traore, Baker, Miazga). Maarja daar tegenover staan ook voorbeelden die wel snel vertrokken waren hogerop (matic, atsu, solanke).

    Zou wel zuur voor ons zijn als Chelsea m aan PSV verhuurt, maar die optie is reeel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV- en Ajax-doelwit laat weinig los: "Ik moet eerst met mijn familie praten"