Koeman deed géén ultieme poging voor 'bruikbare' ex-international: Wel jammer

    Koeman deed géén ultieme poging voor 'bruikbare' ex-international: "Wel jammer"

    zondag 20 mei 2018 om 15:44

    Ronald Koeman heeft geen ultieme poging gedaan om Bas Dost op andere gedachten te brengen. De achttienvoudig Oranje-international zette eerder deze maand een punt achter zijn interlandcarrière.

    Koeman reageerde zondag op de persconferentie in Zeist voor het eerst op dat verrassende besluit. "Iedereen is vrij om wat voor beslissing dan ook te nemen", aldus de Oranje-bondscoach. "Ik vind het wel jammer, omdat ik toch het gevoel had met hem een speler in huis te hebben die zeer bruikbaar kan zijn."

    Dost voelde zich onvoldoende gewaardeerd bij het Nederlands elftal. "Met name vanuit het verleden heeft hij dat gevoel gekregen. Dat heb ik ook met hem besproken. Als hij dat gevoel heeft, dan oké: iedereen heeft het recht om een eigen beslissing te maken. Ik heb niet geprobeerd om hem op andere gedachten te brengen. Hij is oud en wijs genoeg en heeft daar heel lang over nagedacht. Het is zijn beslissing."

    Plaats een reactie

    zondag 20 mei 2018 om 15:47
    Is ook zo. Dost gaf argumenten en Koeman kon ze niet weerleggen. Mocht dat in toekomst anders zijn dan zal Koeman zelf wel informeren bij Dost.
    Vind ik leuk
    Castromann +5253
    zondag 20 mei 2018 om 15:52
    Denk als het memphis of v dijk was geweest...had koeman echt wel geprobeerd om diegene te overtuigen om te blijven.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4561
    zondag 20 mei 2018 om 16:07
    Zij hebben dan ook geen reden om te stoppen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8932
    zondag 20 mei 2018 om 15:50
    Woutje Weghorst mag nu toch in de weg lopen. Heb je Dost toch niet meer nodig??
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9568
    zondag 20 mei 2018 om 15:52
    Dan kunnen we beter zonder centrum spits gaan spelen. Merken onze buitenspelers toch niets van en kan je een extra middevelder opstellen.
    Vind ik leuk
    chicken +9294
    zondag 20 mei 2018 om 16:05
    5 3 2 met Memphis en Promes dan?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9568
    zondag 20 mei 2018 om 16:27
    En aanvallende backs, ja dat kan natuurlijk ook
    Vind ik leuk
    chicken +9294
    zondag 20 mei 2018 om 16:47
    Elftalletje voor op de counter..middenveld kun je invullen zoals gewenst. CAM erin en je hebt 5 naar voren denkende spelers.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 18:18
    Precies meer anti voetbal...


    Dost moet gewoon bediend worden door vleugel spelers. Fc depay of een fc wie dan ook heeft nooit prijzen gepakt.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 18:28
    Memphis nam afscheid van PSV met hoofdprijs (schaal) in 2015 en nu met Lyon ook CL bereikt, ivm 3e plaats, dus prijsvechter.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 18:36
    Was hij in zijn eentje daar voor verantwoordelijk? Nee PSV had spelers die een aardig aandeel hadden als ik me niet vergis... doel meer op het Ajax van jol enzo. Met depay alleen ga je het niet redden.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:03
    De grote Koeman hoeft Basje Dost toch niet te smeken om bij oranje te blijven? Je moet het als een eer zien om opgeroepen te worden man, rot toch op!!
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1649
    zondag 20 mei 2018 om 16:08
    Dost past ook niet in het systeem dat hij wil spelen, maar goed zou hem altijd er bij willen hebben al is het maar als er nood aan de man en je heb lengte nodig!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6109
    zondag 20 mei 2018 om 16:09
    Pleur Koeman er lekker uit

    Vind ik leuk
    Butsbal +11669